Ihmettelyketju

  • 6 360 526
  • 38 768
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hyvin yleistä. Röökiin ja rahapelikoneisiin löytyy aina rahaa. Nyt kun jälkimmäiset ovat toistaiseksi poissa käytöstä, niin johonkin pitäisi nekin rahat keksiä ettei vaan vahingossakaan tulisi säästettyä ja sijoitettua mihinkään.
Tiedän vastaavia tapauksia. Kumitisseihin, tekokynsiin, kynsihoitoihin, hiustepidennyksiin, tekoripsiin jne. riittää kyllä rahaa, ei muusta niin väliä. Tosin onhan sitten näitä äjjjiäkin jokka panee notta "on se ny yks jumalan perkeles, ko akka ja kakarat huutaa leipää vaikkei taloos oo viinan tippaa."
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko sulla muuta faktaa virustehtailuun kuin Trumpin "evidence"?
Ei ole, minkä takia kirjoitin "Oletetaan nyt tässä, että tiedämme lähteen olevan siellä torilla". Minuahan siis kiinnostaa tässä se, että saako siitä rasistin leiman jos arvostelee jotain kulttuurisidonnaista mutta haitallista tapaa, mikä vaikuttaa olevan sinun tulkintasi.

Trumpin rasismista keskustelu ei ole kovin hedelmällistä, koska kukaan ei ole eri mieltä. Viimeksi eilen vittuili jollekin toimittajalle, jolla oli kiinalaista ulkonäköä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen (skype)palavereita, joissa 20-30 henkeä kuuntelee muutaman hengen keskustelua. Mitään linjauksia, päätöksiä tai ohjeistuksia ei tule kellekään, vaan muutama henkilö keskustelee ja pyörittelee asioita. Tunti takana ja toinen tunti edessä.

Kyllä. Työskentelen valtiolla.
Valtion palavereista ei tule kustannuksia, kun joku muu maksaa. Yksityisellä on vittumaista kun ne rahat pitää saada asiakkailta. Valitettavasti, vaikka edellinen lause on periaatteessa totta, se ei estä yksityiselläkään liian isoja porukoita puhumassa tai kuuntelmassa joutavia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minuahan siis kiinnostaa tässä se, että saako siitä rasistin leiman jos arvostelee jotain kulttuurisidonnaista mutta haitallista tapaa, mikä vaikuttaa olevan sinun tulkintasi.
Mua ei taas voisi vähempää kiinnostaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
On siis rasistista syyttää kiinalaisia villieläintorien myyjiä ja heidän asiakkaitaan pandemiasta?

Oletetaan nyt tässä, että tiedämme lähteen olevan siellä torilla.

Lepakkoja ei syöty, virusta ei valmistettu laboratoriossa, ja elävien eläinten myymistä torilla voi varmaan jostain näkökulmasta pitää barbaarisena käytäntönä, mutta niin voi länsimaista kuolleiden eläinten myymistä supermarketeissa yhtä hyvin. Jos ottaa huomioon miten ne on kasvatettu ja teurastettu.

Se on totta, että näihin elävien eläinten toreihin liittyy kohonnut eläinperäisen pandemian riski, joka nyt kostautui. Mutta
a) ne ei tehnyt sitä tahallaan
b) uhasta oli jotkut asiantuntevat tahot varoitelleet, mutta uskoakseni sen paremmin Bryan Adams kuin kukaan Jatkoajan keskustelijoista ei ole koskaan maininnut asiaa ennen vuotta 2020, joten kyse on hyvin imelästä lajista jälkiviisautta
c) kiinalaiset ilmeisesti tykkää ostaa eläimensä elävinä, teurastaa ne itse ja valmistaa ruuat tuoreesta lihasta. Käytäntöä voi pitää jopa sivistyneempänä kuin meidän käytäntöä, jossa teurastus on ulkoistettu suuriin tuotantolaitoksiin, liha löytyy jätettä tuottavassa pakkauksessa marketista, ja se valmistetaan ruuaksi vasta päivien kuluttua teurastuksesta. Jollei jää kaupan hyllylle ja päädy jätteeksi sekin kun päiväys umpeutuu.

Ok, virus tuli Kiinasta ja ilmeisesti niiden torien kautta, joten olisi toivonut että kiinalaisilla olisi ollut viisautta sulkea ne etukäteen. Voi tosin kysyä, olisiko meilläkään. Lopetetaanko Suomessa vaikka hirvenmetsästys siihen paikkaan, jos joku epidemiologi varoittaa, että jonain päivänä hirvistä ihmisiin voi siirtyä joku hirvirutto? Ei välttämättä lopetettaisi.

Kaikki viestit, joissa puhutaan inhoten kiinalaisten kuvottavista tavoista, ja tehdään se inhottavuus pääsyyksi syyttää kiinalaisia koronapandemiasta, on kyllä rasistisia mielestäni. Jos keskittyy siihen eläinperäisten virusten riskiin, mikä eläinten ja ihmisten lähekkäin joutumisessa on (myös muualla kuin kiinalaisessa eläintorilta, eli olisi voinut tapahtua myös meille jotain samanlaista) niin ok. Jos taas keskittyy siihen inhoon, mitä vieraan kulttuurin erilaiset tavat itsessä aiheuttaa, ja sen perusteella tulkitsee koko kansan alempiarvoiseksi, niin ei ok vaan rasismia.

Ja kai nyt kaikki jo tietää, että ei sitä tautia lepakkoja syömällä saatu. Lepakot oli alkuperä virukselle, mutta välissä oli mahdollisesti muurahaiskävyt tai joku muu laji. Joten pidetäänkö tuota lepakkojen syömis-meemiä tarkoituksellisesti yllä, koska sen ajatellaan herättävän länsimaissa enemmän puistatuksia kuin muurahaiskäpyjen syönnin?

Lihaa kait se kaikki on. Niin eksoottisten eläinten liha kuin kana, sika, lehmä ja lammas.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kävin tänään aamupäivällä ruokakaupassa samalla reissulla kun käytiin sänkyä ostamassa. Kaupassa oli yksi mies joka ei mennyt hyllyväliin jos siellä oli jo joku muu. Ja jos joku tuli vastaan käytävällä, hän yritti puikata johonkin hyllyväliin (karkuun). Joka tietenkin oli vähän hankalaa jos siellä hyllyvälissä oli jo joku muu. Oli kyllä koomisen näköistä kun tämä mies puikkelehti sinne tänne, kääntyi kannoiltaan (teki siis u-käännöksen) ja teki äkkipysäyksiä kun näki jonkun. Varmaan aika rasittavaa yrittää kiertää ihmiset kaupassa kaukaa. Ihmisten pakoilu johtui ehkä koronasta... tai sitten hän oli muuten ihmisarka.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Kävin tänään aamupäivällä ruokakaupassa samalla reissulla kun käytiin sänkyä ostamassa. Kaupassa oli yksi mies joka ei mennyt hyllyväliin jos siellä oli jo joku muu. Ja jos joku tuli vastaan käytävällä, hän yritti puikata johonkin hyllyväliin (karkuun). Joka tietenkin oli vähän hankalaa jos siellä hyllyvälissä oli jo joku muu. Oli kyllä koomisen näköistä kun tämä mies puikkelehti sinne tänne, kääntyi kannoiltaan (teki siis u-käännöksen) ja teki äkkipysäyksiä kun näki jonkun. Varmaan aika rasittavaa yrittää kiertää ihmiset kaupassa kaukaa. Ihmisten pakoilu johtui ehkä koronasta... tai sitten hän oli muuten ihmisarka.
Sähän näit Pacmanin
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Multa loppuu aina mielenkiinto, kun joku alkaa tehdä omia tulkintojaan minun ajatuksistani.
Mutta eikös tämä keskustelu lähtenyt siitä kun teit oman tulkintasi Bryan Adamsin ajatuksista?
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Multa loppuu aina mielenkiinto, kun joku alkaa tehdä omia tulkintojaan minun ajatuksistani.
Olisit korjannut. Minun ensimmäinen viestini aiheesta oli kysymys, mihin et halunnut vastata. Ehkä se johtui siitä, että koska olet absoluuttisesti oikeat mielipiteet ja tulkinnat omaava, niin vituttaa kyselijät. Varsinkin, jos epäilet heidän olevan ei mieltä eli väärässä. Tämä oli oma tulkinta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Olisit korjannut. Minun ensimmäinen viestini aiheesta oli kysymys, mihin et halunnut vastata. Ehkä se johtui siitä, että koska olet absoluuttisesti oikeat mielipiteet ja tulkinnat omaava, niin vituttaa kyselijät. Varsinkin, jos epäilet heidän olevan ei mieltä eli väärässä. Tämä oli oma tulkinta.
Hassua, kuvailit juuri itsesi sellaisena, kuin minä sinut tällä palstalla näen.
 
K

Kiekkokatsoja

Tietokone on päivittänyt itteensä jo yli tunnin. Nyt lukee 23%. Jopas kestää.

Tänään ihmettelin, kun luin että joku on paininut junan kanssa. Mutta sitten tajusin, että ei hesassa ole karhuja joiden kanssa painia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Miten ihmeessä mie olen täähän kevääseen asti pystynyt olemaan kiinnostumatta Skid Row n musiikista? Esimerkiksi gunnareita tullut kuunneltua ysärin alusta asti. Töissä ollut edellämainittu orkesteri melkoisessa tehosoitossa viime kuukaudet.

Melkoisen pihalla muutenkin bändin tapahtumista olen ollunna kun wikipediaan kurkkasin. Eipä näköjään hetkeen ole Sebastian Bach kaan orkerterissa vaikuttanut.
 

redpecka

Jäsen
Santana yhtyeineen oli merkattu line-upissa soittamaan loppuillasta, joten ennen keikkaa oli hyvää aikaa laajentaa hieman tajuntaa ja olla sitten suht skarppina kun esiintyminen koittaa. Heti tajusteiden "droppaamisen" jälkeen paikalle tulikin stagemanageri, joka pahoitteli, että mun moka, te olettekin seuraavana, jolloin bändi, sekaisin kuin peikot meni lavalle. Santana kertoi myöhemmin, että joutui soittamaan silmät kiinni, koska kitarankaula oli muuttunut käärmeeksi, eikä halunnut ajaa sitä pois. Jotenkin tälleen. :)
Kaappaan santanaketjusta tämän viestin. Aina olen ihmetellyt muusikoita, jotka pystyvät soittamaan kännissä tai aineissa. Mulla ainakin menee jo yksinkertaisesti motoriikka ihan vituralleen ihan kävelemisestä lähtien. Miten siinä soittaa jotain kieli- tai kosketinsoitinta enää? Maailma on pullollaan legendaarisia sekopäitä, jotka vetävät halluissaan setin läpi kuin vissiin treenikämpillä ikään.

Andy McCoy, ei pysy pystyssä ilman roudarien tukea, mutta ote skebasta säilyy. Vähän kun mulla kun kaadun baarissa, oon siellä selällään tahmealla lattialla mutta ylpeänä tuoppikäsi pystyssä ettei sentään läikkynyt mitään. Ainoa ero, ettei roudarit ole yhtään niin kannustavia kuin ehkä tuossa Andyn tapauksessa.

The Doorsin janarit. Vetää vissiin äläsdeetä ihan ammattilaistahtiin ja silti joku kitaristi pysyy pystyssä ja rytmissä. Onko tässä se, että ne on treenannut myös kamoissa nää setit? Ja basistit... Saati rumpalit, mikä on ihan fyysisestikin rankkaa puuhaa. Helppohan Jimillä on heilutella lekaa ja öristä mikkiin.

Tuo Santanan LSD-trippikin tuntuu niin omituiselta, sillä jäbä vetää niin hyvin tuonkin biisin... Ehkä kovan luokan ammattilaiset ovat ammattilaisia ja niille olotilat ei tule mitenkään yllätyksenä et hei kaverit, mä nään kaiken kirkkaana, kelaa hei.
 

redpecka

Jäsen
Aina jotenkin haluan päätyä johonkin käsitykseen dilemmoissa, joten kehitän tässä oman teorian mielenrauhani takuuksi:

On biljoonia mändejä, jotka sekoilevat ja joille loppujen lopuksi huumeet ovat se valitettavin ja rakkain jonka syliin jäädä.

Sitten olisi näitä toisia, jotka ovat tottakai ensinnäkin lahjakkaita, mutta myös sitkeitä ja kunnianhimoisia musiikkinsa suhteen ja siihen päälle ehkä tulevat päihteet ei voi viedä sitä sisäistä paloa ja keskittymiskykyä mikä olla syvällä rinnassa.

Eli ootko rokkari joka juo pullon olutta vai oluenjuoja joka rokkaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos mulla olis himassa värkki, niin en kyllä kattois telkkariin päinkään.
Kyllä meillä mies välillä katsoo telkkariin päin vaikka on ihan toimiva värkki kotona. Kai se on vähän tapaus kohtaista... vai.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös