Ihmettelyketju

  • 6 358 789
  • 38 767

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Jos olisin sukunimeltäni Kakkonen, harkitsisin tyttären nimeksi DeNiina.

DaPertti Pasanen olis ollu kova, mitään spedeilyä ei olis tarvittu
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minä innostun yleensä serkustaan, Dry Martinista. Mutta ymmärrän toki.

Kyllä, ja setä Aston on myös aika tykki ja varmasti kova panemaan.

Edit. Hän on toki vain Martin, mutta muuttanut sukunimeään, koska häpeää italialaisia taustojaan.
 

hege

Jäsen
Pitää alkaa lukea huolellisemmin, tuli ihmeteltyä sekunti sitä millainen juoma olisi demaritini... Luultavasti kaikille kelpaava ja kaverin viinaksista tehty
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitää alkaa lukea huolellisemmin, tuli ihmeteltyä sekunti sitä millainen juoma olisi demaritini... Luultavasti kaikille kelpaava ja kaverin viinaksista tehty
Denaturoidusta alkoholista väsätty Martini tietty.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: hege

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aina ihmetellyt noita ns. neekerinimiä. DeAndre, DaMarcus, LaToya jne. Ihan outoa hifistelyä tuollaiset. No, kuitenkin, jos olisin Ameriikan neegerismies, niin tyttäreni nimi olisi DeMonica ja poika voisi olla vaikka DeFrost. Näkisi aina nimensä mikrouunissa. Iskä, mä oon julkkis!

Tai sitten DeMari.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Frendi asuu 20 neliön yksiössä ja sekin on tosi pieni, mutta tämä vasta pieni asunto onkin... hoitovastike on kyllä sopiva

Kakkoskotina tuo seitsemän neliön luukku voisi jotenkin mennä, mutta jos tuo olisi ainoa asumus, niin hulluksi tulisi. Eihän tuossa ole ilmeisesti edes omaa suihkua. Joku suihku kuvassa näkyy, mutta taitaa olla alapesusuihku. Tuskin on vessassa lattiakaivoa.

Ja neliöhinta noin 8 500 euroa. Huh huh. Helsingissä on omat ehdottomat hyvät puolensa, mutta myös paljon järjettömyyksiä. Tuo 59k tuntuu Helsingin mittapuulla halvalta, mutta neliöhinta on aivan järjetön.

Jostain böndeltä saa tuohon hintaan ison asunnon tai jopa omakotitalon. Se on tietty eri asia, onko böndellä töitä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kakkoskotina tuo seitsemän neliön luukku voisi jotenkin mennä, mutta jos tuo olisi ainoa asumus, niin hulluksi tulisi. Eihän tuossa ole ilmeisesti edes omaa suihkua. Joku suihku kuvassa näkyy, mutta taitaa olla alapesusuihku. Tuskin on vessassa lattiakaivoa.

Ja neliöhinta noin 8 500 euroa. Huh huh. Helsingissä on omat ehdottomat hyvät puolensa, mutta myös paljon järjettömyyksiä. Tuo 59k tuntuu Helsingin mittapuulla halvalta, mutta neliöhinta on aivan järjetön.

Jostain böndeltä saa tuohon hintaan ison asunnon tai jopa omakotitalon. Se on tietty eri asia, onko böndellä töitä.
Tarjouskauppa ja hinta noussut jo 95 000 euroon. Ihan pätevä neliöhinta jo!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tarjouskauppa ja hinta noussut jo 95 000 euroon. Ihan pätevä neliöhinta jo!

Niin, neliöhinnaksi tulee tuolla hinnalla noin 13 500, mikä on jo kait heittämällä kovin neliöhinta, mitä Suomessa on. Joku sijoittajahan tuon kämpän varmaan naulaa, koska hinta ei nouse kuitenkaan sijoittajan näkökulmasta kovin suureksi, ja sitten voi vuosikaudet vuokrata sitä eteenpäin jollain 600-700 euron kuukausivuokralla. Sijoittajan näkökulmasta hyvä diili, kysyntää varmasti on.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
No, kuitenkin, jos olisin Ameriikan neegerismies, niin tyttäreni nimi olisi DeMonica ja poika voisi olla vaikka DeFrost. Näkisi aina nimensä mikrouunissa. Iskä, mä oon julkkis!

Mun mielestä faijan nimen pitäs kulkea siinä lapsen nimessä, miten ois DeVil. Hyvin maanläheinen ja syksyisen punertava. Tunnettu myös laajalti.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aivan Turun ydinkeskustassa hyväkuntoisesta ylimmän kerroksen kaksiosta 700 € (sisältäen vesimaksun ja netin) on monelle liikaa. Varissuolta voi saada parilla sadalla kivan kämpän.
Pitkäaikaisen vuokralaisen lähdettyä pidin kämppää hetken aikaa markkinoilla, mutta kiinnostuneet olivat joko näitä kalliin hinnan taivastelijoita taikka hampuuseja, joille sossu olis maksanu vuokrasta osan. Ei kiinnostanu. Pistin kämpän viime heinäkuussa Airbnb:lle ja kauppa käy kun häkä. Vähän enemmän vaivaa tosta tietty on ja tää koronasoppa on vähentäny tulevan kesän varauksia radikaalisti, mutta onneks ei oo päätulonlähde ja eiköhän ne markkinat taas syssymmällä lähde liikkeelle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan Turun ydinkeskustassa hyväkuntoisesta ylimmän kerroksen kaksiosta 700 € (sisältäen vesimaksun ja netin) on monelle liikaa.

Tuollainenhan on oikeasti helvetin halpa. Liikutaan samoissa hinnoissa kuin joku Kouvola. Tosin Turku on vuokriltaan yllättävän edullinen. Paremmin tietävät voisivat kertoa, miksi.

Pitkäaikaisen vuokralaisen lähdettyä pidin kämppää hetken aikaa markkinoilla, mutta kiinnostuneet olivat joko näitä kalliin hinnan taivastelijoita taikka hampuuseja, joille sossu olis maksanu vuokrasta osan. Ei kiinnostanu.

Sossuhan olisi pomminvarma vuokranmaksaja. Jos siis maksaisi koko vuokran. Tosin tuohon liittyy sitten se riski, että kämpän voi saada takaisin ties missä kunnossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sepä se. Vaikka yks työkaverini väitti, että sossu maksaa myös rempan sottaisten vuokralaisten jälkeen. En usko.

Eikös tuon voi määritellä vuokrasopimuksessa? Jos on asunnon normaalista käytöstä poikkeavaa kulumista tai vahinkoa, niin vuokralainenhan sen maksaa. Jos vuokraaja on sossu, niin sehän sen sitten hoitaa. Ei se voi asunnon omistajankaan maksettavaksi jäädä, jos vuokralainen paskoo kämpän kelvottomaan kuntoon. Sossu hoitaa tällaiset varmaan vielä ilman suurta riitelyä, mitä yksityishenkilön kanssa voisi olla luvassa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös tuon voi määritellä vuokrasopimuksessa? Jos on asunnon normaalista käytöstä poikkeavaa kulumista tai vahinkoa, niin vuokralainenhan sen maksaa. Jos vuokraaja on sossu, niin sehän sen sitten hoitaa.

Joo, totta kai voi, mutta voihan se mennä vääntämiseks, mikä on mitäkin. Mulla monenlaisia kokemuksia. Yhdeltä vuokralaiselta vähensin takuuvuokrasta 250€, kun oli hävittäny yhden avaimen ja vessan ovessa oli tod.näk. nyrkillä lyöty reikä. Ei kitissy. Toisen kanssa sen sijaan väännettiin aika pitkään. Olin hölmöyksissäni mennyt antamaan takuuvuokran takaisin, vaikka en ollu käyny tsekkaamassa kämppää eka. Kämpässä oli kohtalainen röökin haju, vaikka vuokrasopimuksessa kerrottiin, että no smoking. Soitin sitten tälle akalle, joka kiisti kaiken. Jonkin aikaa siinä asiasta väännettiin, mutta aika heikoilla olin. Oli muutenkin aika epämääräinen vuokralainen, joten olin loppujen lopuks helpottunu, että pääsin hänestä eroon.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Epäilen vahvasti...

En tiedä sitten miten tämän videon jälkeen kävi, pääsikö pälkähästä pelkästään Kela Goldia näyttämällä:




Just noi mustikat ja muu linnasta vapautunut paskasakki olis ollu kovin kiinostuneita kämpästä, mutta en jostain syystä ollu kovin kiinnostunu. Eihän toi Airbnb:kään mitään takaa, mutta siellä on kuitenkin vierailijoiden taustat tarkistettu ja Airbnb:llä on jonkinlainen takauskin, jos kämppä menee aivan palasiksi. Toistaseks (kopkop) siihen ei ole vielä tarvinnu tukeutua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joo, totta kai voi, mutta voihan se mennä vääntämiseks, mikä on mitäkin. Mulla monenlaisia kokemuksia. Yhdeltä vuokralaiselta vähensin takuuvuokrasta 250€, kun oli hävittäny yhden avaimen ja vessan ovessa oli tod.näk. nyrkillä lyöty reikä. Ei kitissy.

Ja tuo 250 egeä tuskin edes riitti noihin vahinkoihin.


Toisen kanssa sen sijaan väännettiin aika pitkään. Olin hölmöyksissäni mennyt antamaan takuuvuokran takaisin, vaikka en ollu käyny tsekkaamassa kämppää eka. Kämpässä oli kohtalainen röökin haju, vaikka vuokrasopimuksessa kerrottiin, että no smoking. Soitin sitten tälle akalle, joka kiisti kaiken. Jonkin aikaa siinä asiasta väännettiin, mutta aika heikoilla olin. Oli muutenkin aika epämääräinen vuokralainen, joten olin loppujen lopuks helpottunu, että pääsin hänestä eroon.

Helppo huudella näin vierestä, mutta olet ollut aika kiltti. Vaikka ymmärrän toki sen, ettei jaksa tapella. Röökinhaju on sellainen, mitä ei saa kämpästä pois helpolla, jos se on vuosia jatkunut. Jos on tapetit, se vaatii tapettien vaihdon, ja jossain muussa tapauksessa se vaatii jonkinlaisen desinfioinnin. Jos sen tuulettamalla yrittää hoitaa, niin saa muutaman vuoden tuuletella.

Ihan selvä sopimusrikkomushan tuo oli. Akan olisi pitänyt maksaa kaikki se, millä röökinhaju saadaan kämpästä pois. Mutta varmaan siinä olisi ollut pitkä vääntö edessä. Röökinhaju on valitettavasti kuitenkin sellainen piirre, ettei se houkuttele uusia vuokralaisia.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan liian kiltti, mutta viisas oppii virheistään. Jatkossa näin ei tule tapahtumaan. Onneks kämppä rempattiin muutenkin hullun ämmän lähdettyä, niin pääsi siitä röökinhajustakin eroon.

Mitä siinä muuten jouduttiin tekemään? Oliko tapetit? Kiinnostaa se, millä tuollainen röökinhaju hävitetään. Vaikka jos remppasitte koko kämpän, niin siinähän se meni sivussa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä siinä muuten jouduttiin tekemään? Oliko tapetit? Kiinnostaa se, millä tuollainen röökinhaju hävitetään. Vaikka jos remppasitte koko kämpän, niin siinähän se meni sivussa.

Uudet tapetit ja lattia vaihdettiin. Olivat kyllä muutenkin uusimisen tarpeessa ja olishan sen vitun toriakan pitäny osallistua kustannuksiin. Jonkin aikaa siitä väänsin, mutta lopulta tajusin, että oli vastoin periaatteitani parempi antaa periks. Onneks on jo vuosia kulunu, mutta sillon kyllä vitutti.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Harvoin röökin hajua saa pois pelkällä maalaamisella, usein vaatii otsonoinnin myös. Itse en sossun maksamille vuokrasi kämppää ellei ole tarkoituskin pitää asunnon kuntoa piriluola-tasolla ja pelkästään sosiaalitapauksia asiakkaina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös