Ihmettelyketju

  • 6 351 254
  • 38 754

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Äiti totesi taas että elämäni olisi mennyt ihan toisin jos vaan olisin mennyt naimisiin (ensimmäisen) avomieheni kanssa ja hankkinut pari lasta. Ajatus on että lähinnä paremmin eikä minusta olisi tullut alkoholistia eikä psyykkisesti sairasta. Äiti ei vieläkään halua uskoa että minulla oli järkevä syy potkia pois avomieheni elämästäni. Kun mies oli niin mukava ja fiksu (äitini mielestä)... Mies oli myös mustasukkainen ja väkivaltainen mutta jostain syystä äiti haluaa aina unohtaa sen. Tätä minä jaksan ihmetellä että miten äiti uudestaan ja uudestaan haluaa ohittaa minun totuuteni ja pitää minua tyhmänä kun lemppasin miehen... jonka kanssa olin kihloissa. En jaksa enää riidellä tuosta äidin kanssa. Jos hän ei halua uskoa sanaani etten voinut enää elää sen kusipään kanssa niin antaa olla. Itse tiedän että tein oikein.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hämmästyttää suomalaiset elokuvat. Miten voi edelleenkin olla niin saatanan huonot äänimiksaajat, että repliikkejä ei kuule mutta kun se poppibiisi läjähtää soimaan, niin se sitten kanssa tärähtää niin että paskat menee housuun. Ulkomailla osataan tämä, miksei Suomessa?

Samaan ihmetykseen nämä ilmeisesti suositut näyttelijät Leppilampi ja Franzen. Oli rooli kuin rooli, eivät osaa artikuloida. Puhuvat kuin peruna suussa, Brandon puhekoulun stipendiaatit. Aina saa vaimolta kysyä että mitä tuo sanoi, eikä sekään tiedä. Saatanan mumisijat.
Tätä on ihmetelty vuosikausia. Kunnon selityksiä ei ole kuultu, esimerkiksi Sorjonen-sarja ei ollut tässä mielessä juurikaan parempi, vaikka äänityspuuhissa taisi olla latvialaisia tai liettualaisia. Onko kyse rahasta; säästetäänkö jostain vai eikö vain osata?
 
K

Kiekkokatsoja

Mielipide:
Miksihän ne edes yrittävät, tuota Dannyn tytön biisiä euroviisuihin? Ja miksi sitä oli mediassa kehuttu?
Kuuntelin sen juuri. Vaikutti kertakäyttöiseltä iskelmähumppa discolta. Kovin pieni osa suomalaisista saattaa sitä hetken soittaa, mutta ei sillä ole mitää tekemistä euroviisuissa. Satunnainen lähiöbaarien taustamusa soitto, josta ei kukaan välitä.

Vain laulun aihe, on syynä mediahöpinään. Sekin on turhaa, jokavuotista viisuhöpinää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Äiti totesi taas että elämäni olisi mennyt ihan toisin jos vaan olisin mennyt naimisiin (ensimmäisen) avomieheni kanssa ja hankkinut pari lasta. Ajatus on että lähinnä paremmin eikä minusta olisi tullut alkoholistia eikä psyykkisesti sairasta. Äiti ei vieläkään halua uskoa että minulla oli järkevä syy potkia pois avomieheni elämästäni. Kun mies oli niin mukava ja fiksu (äitini mielestä)... Mies oli myös mustasukkainen ja väkivaltainen mutta jostain syystä äiti haluaa aina unohtaa sen. Tätä minä jaksan ihmetellä että miten äiti uudestaan ja uudestaan haluaa ohittaa minun totuuteni ja pitää minua tyhmänä kun lemppasin miehen... jonka kanssa olin kihloissa. En jaksa enää riidellä tuosta äidin kanssa. Jos hän ei halua uskoa sanaani etten voinut enää elää sen kusipään kanssa niin antaa olla. Itse tiedän että tein oikein.

Vanhemmilla on tunnetusti vahvoja mielipiteitä lastensa valinnoista. Vaikka niitä ei sanottaisi edes ääneen, niin kyllä ne tulevat vähintään rivien välistä selväksi. Itsekin olen keskustellut näistä asioista paljon vanhempieni kanssa, eivätkä he kaikkia valintojani ymmärrä, mutta onneksi eivät ole kuitenkaan hirveästi mistään syyllistäneet. Ei ole ehkä tarvinnutkaan, kun olen itsekin myöntänyt valinneeni joissain asioissa väärin. Onneksi suhtautuminen on ollut yleensä tukevaa ja kannustavaa tyyliin nyt vain nokka eteenpäin, ei katsella taakse.

Mutta tuo on kyllä käsittämätöntä, jos äitisi jaksaa edelleen nillittää siitä, kuinka potkit tuon ex-miehen pois elämästäsi. Hän ei sen miehen kanssa elänyt, joten hän ei voi asiaa millään paremmin tuntea. Varsinkin jos äijä oli vielä mustasukkainen ja väkivaltainen, niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Perustellumpaa olisi miettiä, millaista vahinkoa tuossa suhteessa oleminen on saanut aikaan kuin suhteesta lähteminen. Joten kyllä, minäkin ihmettelen äitisi suhtautumista. Onneksi itse tiedät tehneesi oikein. Ehkä silloin tuon äitisi mielipiteen kanssa on helpompi elää, vaikka tokihan se varmaan nytkin vaivaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhemmilla on tunnetusti vahvoja mielipiteitä lastensa valinnoista. Vaikka niitä ei sanottaisi edes ääneen, niin kyllä ne tulevat vähintään rivien välistä selväksi. Itsekin olen keskustellut näistä asioista paljon vanhempieni kanssa, eivätkä he kaikkia valintojani ymmärrä, mutta onneksi eivät ole kuitenkaan hirveästi mistään syyllistäneet. Ei ole ehkä tarvinnutkaan, kun olen itsekin myöntänyt valinneeni joissain asioissa väärin. Onneksi suhtautuminen on ollut yleensä tukevaa ja kannustavaa tyyliin nyt vain nokka eteenpäin, ei katsella taakse.

Mutta tuo on kyllä käsittämätöntä, jos äitisi jaksaa edelleen nillittää siitä, kuinka potkit tuon ex-miehen pois elämästäsi. Hän ei sen miehen kanssa elänyt, joten hän ei voi asiaa millään paremmin tuntea. Varsinkin jos äijä oli vielä mustasukkainen ja väkivaltainen, niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Perustellumpaa olisi miettiä, millaista vahinkoa tuossa suhteessa oleminen on saanut aikaan kuin suhteesta lähteminen. Joten kyllä, minäkin ihmettelen äitisi suhtautumista. Onneksi itse tiedät tehneesi oikein. Ehkä silloin tuon äitisi mielipiteen kanssa on helpompi elää, vaikka tokihan se varmaan nytkin vaivaa.

Mä olen sitten ilmeisesti aika onnekas kun ei mun vanhemmat juuri mihinkään puuttuneet. Oli meillä nyt tietyt rajat mistä olisi pitänyt yrittää pitää kiinni, mutta joskus meni vähän yli ja tuli siitä nyt sentään sanomista. Eivät voineet oikein koulunkäynneistä sanoa mitään kun eivät itse ole niitä juuri käyneet.

Kai ne joitain exiä olis voinut katella kauemminkin, mutta kun sanoin että homma on ohi, eivätpä nuo siihen mitään kummempaa kommentoineet. Ovat yleensä tukeneet mitä sitten teenkin, ja olen itsekin yrittänyt olla olematta vaivaksi.

Eikä sitä nyt niin hirveästi nuoruudessa tullut hölmöiltyä. Tai ainakaan vanhemmat eivät kaikkea saaneet tietoonsa.

Kerran kiroilin mutsille puhelimessa puoli tuntia. Se soitti keskellä yötä ja kyseli jotain systeristä. Mähän olin tottakai hirveessä jurrissa ja annoin palaa. Vähän nolotti seuraavana aamuna soitella äitille ja kysyä mitä tuli raivottua. Se vaan naureskeli ja sanoi että oppi uusia sanoja ainakin.

Kyllä @Iisoppi on tehnyt ihan oikean valinnan, ja kyllä se äitikin sen ehkä joskus ymmärtää. Ei väkivaltaisessa parisuhteessa tarvitse sen takia roikkua että äiti tykkäis, tai minkään muunkaan takia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harvinainen talvisää. Pakkasta -5, tuulee ja hieman sataa lunta.
No, lupailee taas nollakelinä jatkuvan.
Forecan 15 vrk ennusteen loppupää lupaa Varsinais-Suomeen taas lämpenevää (sitä ennen ensi viikon lopulla olisi jopa yöpakkasia). Saapa nähdä käykö tosiaan lopulta niin että terminen talvi ja sitä myöten myös kevät jäävät jossain päin manner-Suomea kokonaan välistä, eli syksystä siirryttäisiin suoraan kesään.
 
K

Kiekkokatsoja

Forecan 15 vrk ennusteen loppupää lupaa Varsinais-Suomeen taas lämpenevää (sitä ennen ensi viikon lopulla olisi jopa yöpakkasia). Saapa nähdä käykö tosiaan lopulta niin että terminen talvi ja sitä myöten myös kevät jäävät jossain päin manner-Suomea kokonaan välistä, eli syksystä siirryttäisiin suoraan kesään.
Parin kuukauden ajan voi olla kylmää. + Sen jälkeen reippaita aamupakkasia. Lunta voi sadella etelässäkin, vaikka huhtikuun puoleenväliin asti.
Kyllä se talvi sieltä tulee. Tulee pakkasjakso/(jaksoja), ja luntakin joksikinaikaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mielipide:
Miksihän ne edes yrittävät, tuota Dannyn tytön biisiä euroviisuihin? Ja miksi sitä oli mediassa kehuttu?
Kuuntelin sen juuri. Vaikutti kertakäyttöiseltä iskelmähumppa discolta. Kovin pieni osa suomalaisista saattaa sitä hetken soittaa, mutta ei sillä ole mitää tekemistä euroviisuissa. Satunnainen lähiöbaarien taustamusa soitto, josta ei kukaan välitä.

Vain laulun aihe, on syynä mediahöpinään. Sekin on turhaa, jokavuotista viisuhöpinää.

Aika turha veisu kyllä on. Lisäksi heti kappaleen alussa ärsyttää kielioppivirhe. "Turha opettaa mua jalkojani ristiin laittaa"

Se on laittamattomasti sanottu, kun verbi on väärässä muodossa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parin kuukauden ajan voi olla kylmää. + Sen jälkeen reippaita aamupakkasia. Lunta voi sadella etelässäkin, vaikka huhtikuun puoleenväliin asti.
Kyllä se talvi sieltä tulee. Tulee pakkasjakso/(jaksoja), ja luntakin joksikinaikaa.
Nyt kun katsoin Forecan 30vrk ennusteenkin, jonka mukaan 10.2. alkava viikkokin on keskimääräistä lämpimämpi, niin enpä tiedä siitä termisestä talvesta, eli että vuorokauden keskilämpötilan olisi pysyvästi nollan alapuolella. Keskimääräiset kylmimmät viikot on sitten jo takanapäin ja aurinko alkaa paistaa jo niin pitkään ja lumeton maa&vesistöt lämpenee&lämmittää. Ja sitämyöten skippaantuu myös kevät. Alan pitää tätä hyvinkin mahdollisena, ihan eteläisimmässä Suomessa siis.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat totuttaneet itsensä siihen, että koko ajan pitää syödä/napostella jotain. Ymärrän kyllä jonkun pastillin, purkan tai kahvin ruokien välissä (ja välillä siis), mutta että vetäisin koko ajan jotain makeaa, suolaista, energiajuomia/limuja tai mitä vaan isot määrät päivän mittaan...
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat totuttaneet itsensä siihen, että koko ajan pitää syödä/napostella jotain. Ymärrän kyllä jonkun pastillin, purkan tai kahvin ruokien välissä välillä, mutta että vetäisin koko ajan jotain makeaa, suolaista, energiajuomia/limuja tai mitä vaan isot määrät päivän mittaan...
Tämän lisäksi ruoka-aikana syödään todella pieniä ja ehkä terveellisiäkin annoksia. Sitten syytetään geenejä ylipainosta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämän lisäksi ruoka-aikana syödään todella pieniä ja ehkä terveellisiäkin annoksia. Sitten syytetään geenejä ylipainosta.

Niinpä, hyvä pointti! Sitten vedetään iltapäiväkahvin kanssa pari pullaa ja kourallinen keksejä, mutta ei mahda mitään kun on ne geenit...
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat totuttaneet itsensä siihen, että koko ajan pitää syödä/napostella jotain. Ymärrän kyllä jonkun pastillin, purkan tai kahvin ruokien välissä (ja välillä siis), mutta että vetäisin koko ajan jotain makeaa, suolaista, energiajuomia/limuja tai mitä vaan isot määrät päivän mittaan...

Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.
Erika Vikman on vuoden 2016 tangokuningatar. Että en tiedä miten tuo kisa voitetaan sisäpiiristä tai etuoikeutetulla asemalla. Taaaaai sitten on noussut julkisuuteen tuon voiton myötä.
Voi olla ihan mitä vaan joo.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.

Jees, ja paheitahan meillä kaikilla on. Mutta samanlailla siitä liiallisesta mutustelusta oppii pois, kun vaikka röökistä yms.

Syöminenhän on lajeista niitä vaikeimpia. Syödä pitää, mutta ei liikaa, eikä liian vähän. Eikä liian sitä, tätä ja tota... :)
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.

Mulla oli tapana jonkin verran myös napostella, ja sitten murrosiästä tai jostain jäänyt päälle hiukan turhan isot annoskoot. Varmaan liikunnan ja hyvien veriarvojen takia en aiemmin havahtunut, mutta kävin tuossa pitkästä aikaa vaa'alla kolmisen kuukautta sitten. Intin alusta (koska en muista missä kevyimmillään aukissa kävin, mutta siis varmaan nousu tapahtunut reilussa kolmessa vuodessa) oli tullut reilu 12 kg lisää (toki menin vaa'alle krapula-aamuna vatsa täynnä kaljaa ja safkaa). Sittemmin jätin satunnaiset keksinnapostelut ja pääsääntöisesti jälkiruuat pois, vähensin hieman hiilaria ja lihaa annoksista, sekä monipuolistin +säännöllistin liikuntaa, vaikkei liikunnan määrä välttämättä merkittävästi kasvanut. Taustamotivaationa tavoite saada kroppa sen verran kevyemmäksi, että voisi pystyä nopeuden puolesta pelaamaan nelos- tai vitosdivarissa säbää. Nyt on kymppi lähtenyt. Tahdin soisi reilusti hidastuvan ja niin se varmaan tekeekin, kun nuo tutummat mitat saavuttaa. Nyt alkaa kroppa taas olla sellainen chubby kuten aiemmassa elämässä, kun se kävi jo läskin puolella. Nyt jo huomaa, että peli kulkee huomattavasti paremmin.

Tajunnanvirrasta palatakseni; ihmettelen, etten aiemmin saanut niskastani kiinni. Ei tämä nyt niin kauhean vaikeaa ole. Eihän sitä tietenkään kehtaa vakavalla naamalla jätkille sanoa olevansa jollain laihiksella, kun ei ne tajua.

Vähitellen olen myös vähentänyt maidonjuontia vähän huomaamatta. Joskus meni yli litra päivässä, nykyään ehkä lasillinen viikossa.

Kaljanjuontia en ole vähentänyt yhtään.
 
K

Kiekkokatsoja

Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
Tavoite oli poistaa 0.5kg viikossa, mutta samoissa menee edelleen.
No mitäs nyt teen?
1) Jatkan samaa rataa, kyllä se siitä lähtee?
X) Kevennän ruokailua, ja lisään liikuntaa?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
 

Pukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
Tavoite oli poistaa 0.5kg viikossa, mutta samoissa menee edelleen.
No mitäs nyt teen?
1) Jatkan samaa rataa, kyllä se siitä lähtee?
X) Kevennän ruokailua, ja lisään liikuntaa?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
Jatka ravinnon suhteen samaa rataa. liikuntaa kannattaa kuitenkin lisätä, sitten rupee tulosta syntymään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
Tavoite oli poistaa 0.5kg viikossa, mutta samoissa menee edelleen.
No mitäs nyt teen?
1) Jatkan samaa rataa, kyllä se siitä lähtee?
X) Kevennän ruokailua, ja lisään liikuntaa?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?

Mä kun olen tällainen "huippuasiantuntija", niin mihin aikaan liikut ja minkätyyppisesti? Reipas pitkäkestoinen kävely ja hiihto on kevennysmielessä hyviä lajeja. Itse tykkään käydä kävelyllä varsin myöhään, joskus lähden vasta joskus yhdeksältä. Lenkit sellaisia 6-10 km pääsääntöisesti, toisinaan lisään parin kilsan hölkän tai spurtteja (niitä ei oikein kehtaa ihmisten aikaan, näyttää koirankusettajille vähän hönöltä). Lisäksi syön noin kerran 1-2 viikossa isompia annoksia ja jotain korkeampikalorista, jotta ei mene säästöliekille.

Ja muista juoda vettä.

Mulla oli muuten sama 2 kiloa kuussa tavoite.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös