Mainos

Ihmettelyketju

• 6 504 801
  • 39 105

Glove

Jäsen
Siis kuka osaa jotain yläasteikäistä neuvoa jossain koulutehtävissä. Ihan ufojuttuja. Kompalatiivigenesanssi impalatiivipersefetti. Ennen kait oli verbi ja joku toinen.
Jos se on siellä niin se on sisäolento eli sisäinen olosija on sijamuoto, joka perusmerkityksessään ilmaisee sijaintia jossakin paikassa tai jonkin sisällä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No ajattelepa itte olisiko mukavaa jos Ruotsissa laittaisivat vartijan perään kun yrittäisit paitaa sovittaa kaupassa. Vaikka olet itse kunnollinen suomalainen niin heidän kokemuksensa olisi että roistoja tai vähintään juoppoja niistä 99 % on.

No tämähän se just on. En mä tajua, miksi siitä pitää tehdä niin saatanan suuri haloo, jos vartija seuraa. Jos se seuraa, niin antaa sen seurata. Jos aiot jotain pölliä, niin oikeinhan se vartija sitten on sinut profiloinut. Jos et ole pöllimässä, niin mitä sitten, jos se mandariinikainalo kävelee sun jalanjäljissä?

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No tämähän se just on. En mä tajua, miksi siitä pitää tehdä niin saatanan suuri haloo, jos vartija seuraa. Jos se seuraa, niin antaa sen seurata. Jos aiot jotain pölliä, niin oikeinhan se vartija sitten on sinut profiloinut. Jos et ole pöllimässä, niin mitä sitten, jos se mandariinikainalo kävelee sun jalanjäljissä?

Yleensä noissa paikoissa missä profilointia ja seurailua tapahtuu, voi sitten muutakin ikävää tapahtua. Haukku ei tietysti sananlaskun mukaan haavaa tee, mutta häpeää voi aiheuttaa herkemmille. Ja jos poliisit soitetaan perään aina kun lähtee kaupasta mitään ostamatta, niin siinähän ainakin aikaa kuluu hukkaan turhiin selvittelyihin ja tarkastuksiin.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yleensä noissa paikoissa missä profilointia ja seurailua tapahtuu, voi sitten muutakin ikävää tapahtua. Haukku ei tietysti sananlaskun mukaan haavaa tee, mutta häpeää voi aiheuttaa herkemmille. Ja jos poliisit soitetaan perään aina kun lähtee kaupasta mitään ostamatta, niin siinähän ainakin aikaa kuluu hukkaan turhiin selvittelyihin ja tarkastuksiin.

Niin no, itse parikymmentä vuotta turvapuolella olleena voin sanoa, että hyvinpä harvoin ne vartijat ja/tai järjestyksenvalvojat huvikseen lähtevät kuumottamaan ketään. Toki valveutuneen kameravalvojan onkin hyvä tsiigailla vähän mitä tapahtuu, mutta fyysisesti ne vartijat eivät kyllä ihan ilman syytä ketään seuraa...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lentoasemalle jos menee duuniin niin pitää olla nuhteeton tausta. Siis varmaan jossain insinöörikoulussa on joku linja, mistä valmistuu nuhteettomaksi taustalaiseksi.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petokset njet. Murrot nada. Väkivalta zero. Seksuaalirikokset ingenting. Ihmiskauppa neverhöörd. Makasiinien poltto mulla on alibi. Mä olin yksin himas. Mut kerran Wolfensteinissä käytin huijauskoodii bad boys bad boys, whatcha gonna do.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Petokset njet. Murrot nada. Väkivalta zero. Seksuaalirikokset ingenting. Ihmiskauppa neverhöörd. Makasiinien poltto mulla on alibi. Mä olin yksin himas. Mut kerran Wolfensteinissä käytin huijauskoodii bad boys bad boys, whatcha gonna do.
Ihmettelyketju goes metataso.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mistä jengi oikein muistaa mitä kukakin nimimerkki on kirjoittanut? Jos ei tunne sitä, vaikka nähnyt. Aika usein täällä sanotaan että se on sellainen ja se sellainen, tai että miten sä.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siis mistä jengi oikein muistaa mitä kukakin nimimerkki on kirjoittanut?
Ei sitä voi kaikkea lukemaansa tietty voi muistaa mutta kyllä monista tänne kirjoittaneista jää mieleen jotain. Toisista enemmän... joistain vähemmän. Minulla on kuitenkin melko hyvä muisti kunhan en ole alkoholin vaikutuksen alaisena. Kyllä itsekin välillä ihmettelen mitä muistan muista nimimerkeistä. Ja sitä mitä muut minun muistaa kirjoittaneen. Ja jos on edes jokin haju niin voi palstan haulla etsiä juttuja... tarkistaa asioita.

Viimeksi muokattu:

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Aina kun rapakon takana on sattunut joku siinä ja siinä rajoilla oleva tai oikeasti likainen taklaus, täyttyy rottailuketju nimimerkeistä, joiden olemassaoloa palstalla en edes tiennyt. Sitten siellä vaaditaan kauden mittaista pelikieltoa kaikille. Hämmentävää.

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aina kun rapakon takana on sattunut joku siinä ja siinä rajoilla oleva tai oikeasti likainen taklaus, täyttyy rottailuketju nimimerkeistä, joiden olemassaoloa palstalla en edes tiennyt. Sitten siellä vaaditaan kauden mittaista pelikieltoa kaikille. Hämmentävää.
Tää on sama ilmiö kun Jokereiden ja KHL:n kanssa. Aina kun jotain negatiivista tapahtuu, ryömii "ulkopuoliset" nimimerkit koloistaan naureskelemaan ja kertomaan miten asiat on, mutta muuten näitä ei näy niissä ketjuissa. Laittaa aina miettimään, että taitaa olla vähän tylsähkö elämä.

K

Kiekkokatsoja

Ihmetyttää tämä nykymeno.
Kodeissa ja kouluissa on ns vapaa kasvatus. Nuorisolla on enemmän mielenterveysongelmia, kuin ennen. Näistä pitäisi tulla tulevia veronmaksajia. Mutta heitä ei velvoiteta juuri mihinkään. On netti, some, pelit ja päihteet + ei kiinnosta muut. Samaa ongelmaa monissa aikuisikäryhmissä.. ei huvita tehdä mitään, rahaa tulee riittävästi yhteiskunnalta.
Kuntataloudet on perseellään. Hallitus ei velvoita terveitä aikuisia hankkimaan elantoaan.
Eläkeläisiä on yhä enemmän, ja määrät kasvavat. Mistä lisää veronmaksajia? Mamuista ei siihen ole, sen näyttävät tilastot faktana.

"Ratkaisuna" voi olla jokin suuri kriisi, kuten luonnonmullistus, jokin suuri terveystuho, sota ym. Silloin on ihmisten ja yhteiskunnan palattava perusasioihin Hallitus ei ainakaan kykene isoihin muutoksiin.

Eli.. jatketaan siis nykyisellään. Ihmisten välinpitämättömyys ja vastakkainasettelu lisääntyy.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
@Turha Kaukalo ja @Sämppäri

Ihan hyvin menisi Kurrinkin tapaus tuonne.

Sitä mä vähän ihmettelen, että mitä hyötyä todella monille rikkaille miehille on mennä naimisiin jonkun onnenonkijan kanssa? Luulisi, että rahalla saisi sellaisenkin naisen, joka ei vaadi naimisiin menoa. Pitää olla aika sinisilmäinen, jos uskoo maisa torppien sun muiden rakkauden olevan aitoa. Joku amerikkalainen ohjaaja erosi vaimostaan naidakseen ties mitä sukupuolitauteja kantavan Pamela Andersonin. No ero tuli 12 päivän jälkeen. Siinä vois olla vaikka Maisalle seuraava mies sitten, kun nykyinen avioliitto jossain vaiheessa tulee päätökseensä.

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Sitä mä vähän ihmettelen, että mitä hyötyä todella monille rikkaille miehille on mennä naimisiin jonkun onnenonkijan kanssa? Luulisi, että rahalla saisi sellaisenkin naisen, joka ei vaadi naimisiin menoa. Pitää olla aika sinisilmäinen, jos uskoo maisa torppien sun muiden rakkauden olevan aitoa. Joku amerikkalainen ohjaaja erosi vaimostaan naidakseen ties mitä sukupuolitauteja kantavan Pamela Andersonin. No ero tuli 12 päivän jälkeen. Siinä vois olla vaikka Maisalle seuraava mies sitten, kun nykyinen avioliitto jossain vaiheessa tulee päätökseensä.

Eikö tää äijä vielä maksanut Pamelan velkoja? Siinä taisi syy olla koko liitolle. Tarvitsi jonkun maksumieheksi, kiihkeää hitusvinkulaa vastaan.

Edit. Tai siis että olisi hyötynyt pikaerosta jotenkin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Prisman kasseja? Tänne asti haisee maalaisuus, henkilöauto ja bonuskortti. Tai siis ne haisee täällä jo muutenkin mutta kuitenkin.
Ikään kuin tässä taas katseltaisiin maalaisia ylhäältä ja oltaisiin niin ollakseen, kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa. Mie olen vitun ylpeä maalaisuudestani ja henkilöautosta.

Rainerit kun alkais elämään normaalia elämää ja lopettas sen Hiacen pakkaamisen kaikella paskalla, niin ehkä heitäkin alettaisiin pitää Perus-Penttinä. Mutta ei. Painellaan pitkin kyliä Hiacella pussihousuissa kokemassa rasismia samaan aikaan kun taskut pullottaa puukoista ja varastetusta tavarasta (joojooo ei kaikki varasta. 99% varastaa). Alkaisivat elämään Suomen yhteiskunnan mukaan, niinkun kaikki muutkin täällä, niin ehkä sitten ei tarvitse kokea syrjintää. Mutta tätähän he haluavat. Syrjintää. Saavat tekosyitä teoilleen.
Joskus 90-luvulla oli iltapäivälehdessä juttu kaverista, joka oli saanut tuomion petoksesta. Laittomasti hankittu noin sata tuhatta markkaa oli käytetty nahkatakkeihin, hevosurheiluun ja Mersuun...

Siis kuka osaa jotain yläasteikäistä neuvoa jossain koulutehtävissä. Ihan ufojuttuja. Kompalatiivigenesanssi impalatiivipersefetti. Ennen kait oli verbi ja joku toinen.
Tyttäreni, joka tanssi eilen vanhojen tanssit, kysyi taannoin apua lukion matikkaan. ”Siis kyllähän sie nää tiedät, oot käynyt lukion.” Joo kävin, 30 vuotta sitten, enkä silloinkaan oikein osannut trigonometriaa. Eikä sille ole ollut jokapäiväisessä elämässä käyttöä.

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Vaikka ei ehkä pitäisi, niin silti ihmettelen hieman Maisa Torpan elämään liittyviä tapahtumia.

Jos hieman päässään kelailee taaksepäin, niin eikös Maisan ja Jari-Matin pitänyt avioitua vuodenvaihteessa? Vähän ennen kuitenkin tuli ero, ja Maisa kertoi ettei asiassa ole kolmansia. Tästä pieni hetki, niin kuvioihin tuli IT-Mikko, joka kertoi ettei hänen ja Maisan suhteestaan saa tekemälläkään muuta, kuin ystävyyttä. Näistä lausunnoista pari kuukautta, ja pari on naimisissa. No eipä sillä, kyllähän sitä voi ”salamarakastumisella” löytää elämänkumppaninkin.

Vähän silti nauratti, kun Maisa oli ”salahäistä” antanut kommentteja, että ”mielestäni hääbudjetin voi hääpaikastamme päätellä siten, ettemme ole ihan menneet sieltä, missä on halvinta. Ei Kämpissä alle parinkymmenen tonnin häitä järjestetä” ja lisäksi ”Mikko sanoi ihanasti, että ”sinä et ole yhtään alle kolmen karaatin arvoinen”, Maisa naurahtaa ja hymyilee.”

Jotenkin tämä rahalla pröystäily ihmetyttää, jos ja kun kyse on nyt vain siitä, että on kerrankin löydetty elämässä rakkaus eikä muulla ole väliä.

Kaiken jollakin tapaa kruunasi se, kun Maisa on kuvattu takaapäin hääpukuaan sovitellen, pelkissä stringeissä. Ehkä olen vanhanaikainen, mutta jotenkin hieman ehkä mautonta.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa
Erikoisia mielikuvia kaupungista. Oikeasti sporat ovat oikein sujuvia kulkuvälineitä, erittäin harvoin joutuvat ruuhkiin ja ilmastointikin pelittää.

(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikään kuin tässä taas katseltaisiin maalaisia ylhäältä ja oltaisiin niin ollakseen, kun päästään ruuhkissa hikoilemaan jossain julkisissa. Mie olen vitun ylpeä maalaisuudestani ja henkilöautosta.
En tajunnut. Olenhan minäkin ("ne haisee täällä jo muutenkin").

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Erikoisia mielikuvia kaupungista. Oikeasti sporat ovat oikein sujuvia kulkuvälineitä, erittäin harvoin joutuvat ruuhkiin ja ilmastointikin pelittää.
En ikinä vaihtaisi omaa autoa noihin. Siellähän on jotain tuntemattomiakin, vittuako se niille kuuluu minne minä menen. Ja voin oman auton pysäyttää jos tulee kusihätä tai tekee mieli polttaa sikari. Vaikka asuisin keskellä Helsinkiä, en silti astuisi jalallanikaan noihin julkisiin kulkuvälineisiin. Autolla ajan. Vien roskapussinkin autolla, onhan matkaa jopa noin 20 metriä. Ja kun dokaan, taksi vie.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy