Vanhemmilla on tunnetusti vahvoja mielipiteitä lastensa valinnoista. Vaikka niitä ei sanottaisi edes ääneen, niin kyllä ne tulevat vähintään rivien välistä selväksi. Itsekin olen keskustellut näistä asioista paljon vanhempieni kanssa, eivätkä he kaikkia valintojani ymmärrä, mutta onneksi eivät ole kuitenkaan hirveästi mistään syyllistäneet. Ei ole ehkä tarvinnutkaan, kun olen itsekin myöntänyt valinneeni joissain asioissa väärin. Onneksi suhtautuminen on ollut yleensä tukevaa ja kannustavaa tyyliin nyt vain nokka eteenpäin, ei katsella taakse.
Mutta tuo on kyllä käsittämätöntä, jos äitisi jaksaa edelleen nillittää siitä, kuinka potkit tuon ex-miehen pois elämästäsi. Hän ei sen miehen kanssa elänyt, joten hän ei voi asiaa millään paremmin tuntea. Varsinkin jos äijä oli vielä mustasukkainen ja väkivaltainen, niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Perustellumpaa olisi miettiä, millaista vahinkoa tuossa suhteessa oleminen on saanut aikaan kuin suhteesta lähteminen. Joten kyllä, minäkin ihmettelen äitisi suhtautumista. Onneksi itse tiedät tehneesi oikein. Ehkä silloin tuon äitisi mielipiteen kanssa on helpompi elää, vaikka tokihan se varmaan nytkin vaivaa.