Johnny B. Goode
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Setämiehet
Suomalaisten elokuvien ääniongelmat johtuu siitä, että niissä kaikissa on eräskin Esko äänimiehenä
No wittu. Jos Javanainen ois täälä ni se vetäs wittu turpaan, saatana.
Suomalaisten elokuvien ääniongelmat johtuu siitä, että niissä kaikissa on eräskin Esko äänimiehenä
Vanhemmilla on tunnetusti vahvoja mielipiteitä lastensa valinnoista. Vaikka niitä ei sanottaisi edes ääneen, niin kyllä ne tulevat vähintään rivien välistä selväksi. Itsekin olen keskustellut näistä asioista paljon vanhempieni kanssa, eivätkä he kaikkia valintojani ymmärrä, mutta onneksi eivät ole kuitenkaan hirveästi mistään syyllistäneet. Ei ole ehkä tarvinnutkaan, kun olen itsekin myöntänyt valinneeni joissain asioissa väärin. Onneksi suhtautuminen on ollut yleensä tukevaa ja kannustavaa tyyliin nyt vain nokka eteenpäin, ei katsella taakse.
Mutta tuo on kyllä käsittämätöntä, jos äitisi jaksaa edelleen nillittää siitä, kuinka potkit tuon ex-miehen pois elämästäsi. Hän ei sen miehen kanssa elänyt, joten hän ei voi asiaa millään paremmin tuntea. Varsinkin jos äijä oli vielä mustasukkainen ja väkivaltainen, niin asiassa ei pitäisi olla mitään epäselvää. Perustellumpaa olisi miettiä, millaista vahinkoa tuossa suhteessa oleminen on saanut aikaan kuin suhteesta lähteminen. Joten kyllä, minäkin ihmettelen äitisi suhtautumista. Onneksi itse tiedät tehneesi oikein. Ehkä silloin tuon äitisi mielipiteen kanssa on helpompi elää, vaikka tokihan se varmaan nytkin vaivaa.
Forecan 15 vrk ennusteen loppupää lupaa Varsinais-Suomeen taas lämpenevää (sitä ennen ensi viikon lopulla olisi jopa yöpakkasia). Saapa nähdä käykö tosiaan lopulta niin että terminen talvi ja sitä myöten myös kevät jäävät jossain päin manner-Suomea kokonaan välistä, eli syksystä siirryttäisiin suoraan kesään.Harvinainen talvisää. Pakkasta -5, tuulee ja hieman sataa lunta.
No, lupailee taas nollakelinä jatkuvan.
Parin kuukauden ajan voi olla kylmää. + Sen jälkeen reippaita aamupakkasia. Lunta voi sadella etelässäkin, vaikka huhtikuun puoleenväliin asti.Forecan 15 vrk ennusteen loppupää lupaa Varsinais-Suomeen taas lämpenevää (sitä ennen ensi viikon lopulla olisi jopa yöpakkasia). Saapa nähdä käykö tosiaan lopulta niin että terminen talvi ja sitä myöten myös kevät jäävät jossain päin manner-Suomea kokonaan välistä, eli syksystä siirryttäisiin suoraan kesään.
Mielipide:
Miksihän ne edes yrittävät, tuota Dannyn tytön biisiä euroviisuihin? Ja miksi sitä oli mediassa kehuttu?
Kuuntelin sen juuri. Vaikutti kertakäyttöiseltä iskelmähumppa discolta. Kovin pieni osa suomalaisista saattaa sitä hetken soittaa, mutta ei sillä ole mitää tekemistä euroviisuissa. Satunnainen lähiöbaarien taustamusa soitto, josta ei kukaan välitä.
Vain laulun aihe, on syynä mediahöpinään. Sekin on turhaa, jokavuotista viisuhöpinää.
Nyt kun katsoin Forecan 30vrk ennusteenkin, jonka mukaan 10.2. alkava viikkokin on keskimääräistä lämpimämpi, niin enpä tiedä siitä termisestä talvesta, eli että vuorokauden keskilämpötilan olisi pysyvästi nollan alapuolella. Keskimääräiset kylmimmät viikot on sitten jo takanapäin ja aurinko alkaa paistaa jo niin pitkään ja lumeton maa&vesistöt lämpenee&lämmittää. Ja sitämyöten skippaantuu myös kevät. Alan pitää tätä hyvinkin mahdollisena, ihan eteläisimmässä Suomessa siis.Parin kuukauden ajan voi olla kylmää. + Sen jälkeen reippaita aamupakkasia. Lunta voi sadella etelässäkin, vaikka huhtikuun puoleenväliin asti.
Kyllä se talvi sieltä tulee. Tulee pakkasjakso/(jaksoja), ja luntakin joksikinaikaa.
Tämän lisäksi ruoka-aikana syödään todella pieniä ja ehkä terveellisiäkin annoksia. Sitten syytetään geenejä ylipainosta.Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat totuttaneet itsensä siihen, että koko ajan pitää syödä/napostella jotain. Ymärrän kyllä jonkun pastillin, purkan tai kahvin ruokien välissä välillä, mutta että vetäisin koko ajan jotain makeaa, suolaista, energiajuomia/limuja tai mitä vaan isot määrät päivän mittaan...
Miksihän ne edes yrittävät, tuota Dannyn tytön biisiä euroviisuihin?
Tämän lisäksi ruoka-aikana syödään todella pieniä ja ehkä terveellisiäkin annoksia. Sitten syytetään geenejä ylipainosta.
Ihmettelen ihmisiä, jotka ovat totuttaneet itsensä siihen, että koko ajan pitää syödä/napostella jotain. Ymärrän kyllä jonkun pastillin, purkan tai kahvin ruokien välissä (ja välillä siis), mutta että vetäisin koko ajan jotain makeaa, suolaista, energiajuomia/limuja tai mitä vaan isot määrät päivän mittaan...
Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.Koska se on Dannyn tyttö ja pitäähän sille nyt laulajan ura saada.
Erika Vikman on vuoden 2016 tangokuningatar. Että en tiedä miten tuo kisa voitetaan sisäpiiristä tai etuoikeutetulla asemalla. Taaaaai sitten on noussut julkisuuteen tuon voiton myötä.Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.
Jatka ravinnon suhteen samaa rataa. liikuntaa kannattaa kuitenkin lisätä, sitten rupee tulosta syntymään.Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
Tavoite oli poistaa 0.5kg viikossa, mutta samoissa menee edelleen.
No mitäs nyt teen?
1) Jatkan samaa rataa, kyllä se siitä lähtee?
X) Kevennän ruokailua, ja lisään liikuntaa?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
No mitäs nyt teen?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
Joo liikunta on jäänyt kevyeksi, kun on ollut pieniä terveysvaivoja päällä. Ja toki myös laiskuuttakin. Mutta tästäpä tää hiljalleen etenee.Mä kun olen tällainen "huippuasiantuntija", niin mihin aikaan liikut ja minkätyyppisesti? Reipas pitkäkestoinen kävely ja hiihto on kevennysmielessä hyviä lajeja. Itse tykkään käydä kävelyllä varsin myöhään, joskus lähden vasta joskus yhdeksältä. Lenkit sellaisia 6-10 km pääsääntöisesti, toisinaan lisään parin kilsan hölkän tai spurtteja (niitä ei oikein kehtaa ihmisten aikaan, näyttää koirankusettajille vähän hönöltä). Lisäksi syön noin kerran 1-2 viikossa isompia annoksia ja jotain korkeampikalorista, jotta ei mene säästöliekille.
Ja muista juoda vettä.
Mulla oli muuten sama 2 kiloa kuussa tavoite.
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
No mitäs nyt teen?
Kotimainen firma vielä tässä vaiheessa miettisi, että kaipa tuo pitää jossain vaiheessa yrittää käsitellä. Kun vaan nenän ja perseen kaivamiseltaan jaksaisi panostaa.Ihmettelen Amazonin toimitusten nopeutta. Tilasin jenkki-amazonista viime viikon keskiviikkoiltana noin satasen arvoisen tuotteen. Nyt se tuote on kotiintoimitettuna kotona odottamassa. Siis neljäntenä arkipäivänä, ja vielä aamupäivällä. Ja toimitus oli ihan normaali, ei mikään pikatoimitus. Tuote tosiaan ehdittiin tuossa ajassa tullatakin (tullimaksu maksettiin jo tilattaessa ja DHL hoiti tullauksen).
Ja tästäkin ajasta meni n vuorokausi käsittääkseni Amazonin sisäiseen logistiikkaan kun tuote siirtyi Tucsonista Arizonasta Californiaan jossa DHL otti homman haltuun. LA-LEIPZIG-HELSINKI-TURKU tapahtui käytännössä viikonlopun aikana, ja Posti hoiti viimeiset 40km vuorokaudessa. Olen hämmästynyt.
Koko setti:
Tuesday, January 28, 2020 Location Time Piece
19 Delivered - Signed for by: ETUOVI SKUTSI 09:31
18 With delivery courier TURKU - FINLAND 07:43
Monday, January 27, 2020 Location Time Piece
17 Arrived at Delivery Facility in TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 18:20
16 Departed Facility in TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 18:00
15 Processed at TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 16:25
14 Clearance processing complete at TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 08:51
13 Arrived at Sort Facility TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 08:42
12 Customs status updated TURKU - FINLAND 07:37
11 Departed Facility in HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 06:24
10 Processed at HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 06:24
9 Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 05:23
8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 01:52
Sunday, January 26, 2020 Location Time Piece
7 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 14:25
6 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 13:41
Saturday, January 25, 2020 Location Time Piece
5 Departed Facility in LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 04:49
4 Processed at LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 01:04
Friday, January 24, 2020 Location Time Piece
3 Departed Facility in ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 21:02
2 Processed at ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 21:02
1 Shipment picked up ONTARIO, CA - USA 20:48