K
Kiekkokatsoja
Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.Koska se on Dannyn tyttö ja pitäähän sille nyt laulajan ura saada.
Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.Koska se on Dannyn tyttö ja pitäähän sille nyt laulajan ura saada.
Erika Vikman on vuoden 2016 tangokuningatar. Että en tiedä miten tuo kisa voitetaan sisäpiiristä tai etuoikeutetulla asemalla. Taaaaai sitten on noussut julkisuuteen tuon voiton myötä.Jep. Sisäpiiri pieni pyörii, etuoikeutetut siinä hyörii.
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.
Joo mulla on tapana vähän tällainen napostelu. Oli tuota ylipainoakin yhdessä vaiheessa aika paljon, joten ainakin hetkeksi jätin melkein kaiken ylimääräisen pois. Nyt olis paino kohdillaan, ja vaikka toisinaan iskenkin naamariin kaikennäköistä roskaa, olen kuitenkin päättänyt etten läskisty enää. Voisin sanoa, että aika vaikea se on noita välipaloja ja muita jättää pois, mutta päästä se on kiinni.
Jatka ravinnon suhteen samaa rataa. liikuntaa kannattaa kuitenkin lisätä, sitten rupee tulosta syntymään.Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
Tavoite oli poistaa 0.5kg viikossa, mutta samoissa menee edelleen.
No mitäs nyt teen?
1) Jatkan samaa rataa, kyllä se siitä lähtee?
X) Kevennän ruokailua, ja lisään liikuntaa?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
Jätin kokonaan pois alkoholin. Vähensin makean herkuttelua. Pienensin ruokailussa hieman annoskokoa, ja vähensin lihottavimpia ruokia. Liikunta on pysynyt samana.
No mitäs nyt teen?
2) Ja paskat. Ei se siitä miksikään muutu. Kurkusta alas vaan, kaikki mikä maistuu?
Joo liikunta on jäänyt kevyeksi, kun on ollut pieniä terveysvaivoja päällä. Ja toki myös laiskuuttakin. Mutta tästäpä tää hiljalleen etenee.Mä kun olen tällainen "huippuasiantuntija", niin mihin aikaan liikut ja minkätyyppisesti? Reipas pitkäkestoinen kävely ja hiihto on kevennysmielessä hyviä lajeja. Itse tykkään käydä kävelyllä varsin myöhään, joskus lähden vasta joskus yhdeksältä. Lenkit sellaisia 6-10 km pääsääntöisesti, toisinaan lisään parin kilsan hölkän tai spurtteja (niitä ei oikein kehtaa ihmisten aikaan, näyttää koirankusettajille vähän hönöltä). Lisäksi syön noin kerran 1-2 viikossa isompia annoksia ja jotain korkeampikalorista, jotta ei mene säästöliekille.
Ja muista juoda vettä.
Mulla oli muuten sama 2 kiloa kuussa tavoite.
Joo, periaatteessa oon "laihduttanut" 4 viikkoa. Paino on sama kuin alussa..
No mitäs nyt teen?
Kotimainen firma vielä tässä vaiheessa miettisi, että kaipa tuo pitää jossain vaiheessa yrittää käsitellä. Kun vaan nenän ja perseen kaivamiseltaan jaksaisi panostaa.Ihmettelen Amazonin toimitusten nopeutta. Tilasin jenkki-amazonista viime viikon keskiviikkoiltana noin satasen arvoisen tuotteen. Nyt se tuote on kotiintoimitettuna kotona odottamassa. Siis neljäntenä arkipäivänä, ja vielä aamupäivällä. Ja toimitus oli ihan normaali, ei mikään pikatoimitus. Tuote tosiaan ehdittiin tuossa ajassa tullatakin (tullimaksu maksettiin jo tilattaessa ja DHL hoiti tullauksen).
Ja tästäkin ajasta meni n vuorokausi käsittääkseni Amazonin sisäiseen logistiikkaan kun tuote siirtyi Tucsonista Arizonasta Californiaan jossa DHL otti homman haltuun. LA-LEIPZIG-HELSINKI-TURKU tapahtui käytännössä viikonlopun aikana, ja Posti hoiti viimeiset 40km vuorokaudessa. Olen hämmästynyt.
Koko setti:
Tuesday, January 28, 2020 Location Time Piece
19 Delivered - Signed for by: ETUOVI SKUTSI 09:31
18 With delivery courier TURKU - FINLAND 07:43
Monday, January 27, 2020 Location Time Piece
17 Arrived at Delivery Facility in TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 18:20
16 Departed Facility in TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 18:00
15 Processed at TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 16:25
14 Clearance processing complete at TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 08:51
13 Arrived at Sort Facility TURKU - FINLAND TURKU - FINLAND 08:42
12 Customs status updated TURKU - FINLAND 07:37
11 Departed Facility in HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 06:24
10 Processed at HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 06:24
9 Arrived at Sort Facility HELSINKI - FINLAND HELSINKI - FINLAND 05:23
8 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 01:52
Sunday, January 26, 2020 Location Time Piece
7 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 14:25
6 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 13:41
Saturday, January 25, 2020 Location Time Piece
5 Departed Facility in LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 04:49
4 Processed at LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 01:04
Friday, January 24, 2020 Location Time Piece
3 Departed Facility in ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 21:02
2 Processed at ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 21:02
1 Shipment picked up ONTARIO, CA - USA 20:48
Kyllä se talvi sieltä tulee. Ensiviikolle on lupailtu pientä pakkasta, eteläsuomeenkin.Nyt kun katsoin Forecan 30vrk ennusteenkin, jonka mukaan 10.2. alkava viikkokin on keskimääräistä lämpimämpi, niin enpä tiedä siitä termisestä talvesta, eli että vuorokauden keskilämpötilan olisi pysyvästi nollan alapuolella. Keskimääräiset kylmimmät viikot on sitten jo takanapäin ja aurinko alkaa paistaa jo niin pitkään ja lumeton maa&vesistöt lämpenee&lämmittää. Ja sitämyöten skippaantuu myös kevät. Alan pitää tätä hyvinkin mahdollisena, ihan eteläisimmässä Suomessa siis.
Pahalta näyttää ennustukseni suhteen, ja paljon riippuu tosiaan tuosta että riittääkö esim kaksi peräkkäistä pakkaspäivää termiseksi talveksi. En tiedä. Esim Hankoon ja Turun saaristoon ensi viikolla olisi tulossa 2-3 pakkaspäivää, sitten taas lämpenee. Muuten eteläisimmässä Suomessa voi olla pakkasta yhtäjaksoisesti jopa(!) ma-pe.Kyllä se talvi sieltä tulee. Ensiviikolle on lupailtu pientä pakkasta, eteläsuomeenkin.
Mutta poikkeuksellisen lyhyt, tästä talvesta tulee.
Vedenpinnat on korkealla, eli satanut on. Ja lapissa runsaasti lunta.
Lisäys. Montakohan peräkkäistä vuorokautta tulee olla pakkasella, jotta ns. pysyvästi pakkasella = terminen talvi toteutuu?
Osta viinaa. Jos rahojaan jemmaa pankkiin, saa hyvässä lykyssä pari prosenttia. Kossussa on 38. Ekonomikin suosittelee.Siis mitä jengi oikein tekee sille kaikelle rahalle mitä tulee? Mainoksia oon koittanut katsella, mutta mitään ostettavaa en ole keksinyt. Väkisinkin tulee imbesilli fiilis käydä töissä.
Noin voi käydä, jos pieni, parintuhannen tilaajan kanava postaa videon, josta tulee viraali (saa monta kertaa enemmän näyttöjä kuin tilaajia on). Tällöin video päätyy YouTuben trending pagelle, josta videoita pomppii vähän sattuman varaisesti ihmisten suosituksiin. Tuo trendingkin menee täysin sattumanvaraisesti, sillä sen kokoaa täysin YouTuben algoritmeihin perustuva järjestelmä.Ihmettelen YouTuben algoritmeja jotka suosittelevat videoita katseltavaksi. Yhtäkkiä alkanut ehdottelemaan erilaisia vaikeasti sairastuneiden vloggaajien (onko tämä edes oikea termi?) blogikanavia vaikka moisia en ole koskaan aikaisemmin katsonut enkä esimerkiksi ole tehnyt aihealueeseen liittyviä Google hakujakaan.
Ja kun näitä suosituksia ei ole tullut yhtä tai kahta vaan useita nyt ihan parin päivän sisään.
Pyöräijän erussääntö on: pyöräilijä on oikeassa, mutta voi joskus tehdä virheen, jos liikennemerkit tai -valot ovat vääränlaisia tai väärässä paikassa.Pyöräilija polki tietä ylittäen, punaisen valon palaessa. Sain pysäytettyä autoni ajoissa, ei osunut.
Punaisiin päin osa menee toisinaan, mutta ihmetyttää, että miksei silloin viitsi katsoa ympärilleen?
Pyöräijän erussääntö on: pyöräilijä on oikeassa, mutta voi joskus tehdä virheen, jos liikennemerkit tai -valot ovat vääränlaisia tai väärässä paikassa.
Ehdoton perussääntö kuitenkin on: jos kolahtaa, niin pyöräilijä on varmasti oikeassa, erityisesti jos henki menee.
Ties kuinka monta kertaa on puitu nyrkkiä pyöräilijän toimesta kun en ole autolla pysähtynyt etuajo-oikeutettuna.Pyöräijän erussääntö on: pyöräilijä on oikeassa, mutta voi joskus tehdä virheen, jos liikennemerkit tai -valot ovat vääränlaisia tai väärässä paikassa.
Ehdoton perussääntö kuitenkin on: jos kolahtaa, niin pyöräilijä on varmasti oikeassa, erityisesti jos henki menee.