En voi ymmärtää niitä kellä menee kaupassa monta tuntia. Mä kun käyn kaupassa niin mulla on lista valmiina, rojut koppaan ja haneen.
Ihmettelen myös niitä "mennään kauppaan katselemaan" tyyppejä. Samat romut näkyy netissä.
Tyylinsä kullakin, mutta itse pyrin myös välttämään kaupoissa käymistä, jos perusteena on "ihan vain huvin vuoksi". Ja jos menen kauppaan, niin päätän jo hyvissä ajoin, että mitä sieltä ostan.
Opiskeluaikana tunsin yhden kaverin, joka teki kaupassa käynnistä taidetta. Joskus lähdimme yliopistolta samaan aikaan. Hän totesi, että pitää käydä kaupassa, kun kämpällä ei ole mitään syötävää. No, sama vika itselläni. Kaupassa rupesimme kumpikin tekemään omia ostoksiamme - minä määrätietoisesti, kaveri omalla tyylillään, eli kauhean päämäärättömästi ympäriinsä sinkoillen. Siinä kulkiessamme kohtasimme useampaankin kertaan kaupan käytävillä. Siinä sitten jossain vaiheessa huomasin, että kaverin ostoskorin sisältö muuttuu koko ajan. Eli hän aina välillä saikin uuden idean ostoksista palauttaen aina jo ottamiaan ruokia takaisin hyllyyn. Korin sisältö taisi vaihtua ainakin kolme kertaa. Poistuin omat ostokseni tehtyäni kaupasta, mutta jäin odottamaan kaveria hetkeksi. Lopulta hän tulikin - osti muistaakseni jogurttipurkin ja leipäpaketin, perusteluna, että "Ei tuolta oikein löytynyt mitään".
Kerran ennen opiskelijabileitä poikkesimme viinakaupassa. Alkuun hänen teki mieli viskiä. Siinä useamman minuutin tuumimme viskihyllyllä, että mikä olisi hyvä merkki. Kun sellainen löytyi, hän halusikin konjakkia. Siellä hyllyllä sama homma. Sen jälkeen olisikin ollut vodka hyvä valinta... Siinä vaiheessa taisin puuttua tilanteeseen, ja poistuimme rommipullon kanssa kassan kautta...
Joskus on vain hankalaa päättää...