Ihmettelyketju

  • 6 345 900
  • 38 746

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tälle on olemassa ihan moderni termikin, photoshoppaus. Ja sitten on nää valmiit instafiltterit, joita itekin alussa kokeilin mutta sittemmin todennut että aitous > hienous.

.. ja ja nythän on tullut ihan jopa myyntiin näitä tekoälykameroilla varustettuja uuden sukupolven puhelimia, jotka voivat periaatteessa ottaa sulle "somevalmiin" kuvan ilman että sun tarvii ite tehä yhtikäs mitään. Nykyajan teknologia muuttuu aina vain hullummaksi.
Ei se ihan niin suoraviivaista ole. Tarkkaan ottaen jokaikinen digikuva on photoshopattu siinä vaiheessa, kun jpg-konversio on tehty. Se vain sattuu olemaan japanilaisen insinörtin näkemys kuvan väri- ja kirkkausaaetuksista. Mutta ihan samalla periaatteella muokattu kuin ne megasexikkäät valmisfiltterikuvat. Mustavalkokuvista puhumattakaan. Minusta kuva on tässä mielestä shopattu vasta sitten, kun jotain taiotaan kuvasta pois. Asioiden lisääminen onkin sitten ihan oma taiteenlajinsa. Ja siiten on vielä esim. tähtikuvaajien metodi, eli pinotaan monesta kuvasta yksi.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Niin. Periaatteessa olen ihan samaa mieltä. Toki tietyin poikkeuksin.

Esim. HIFK ja IFK ovat molemmat yleisesti käytettyjä. Samoin lempinimien kohdalla hyväksyn "väärin" kirjoitetun muodon, esim Pelsu(t) tai Tepsi. JYP on jo itsessään väärin kirjoitettu, joten siitä voi käyttää lyhennettä JyP.
Lempinimet on fine, samaten HIFK ja IFK on mulle se ja sama asia, mut eniten silmääni häiritsee kirjoitustapa Ifk, Hpk, Tps.
Kalpa ja Saipa häiritsevät vähemmän, sitä paitsi ison P:n poisjättäminen saattaa olla inhimillinen unohdus. Itellä on "pakkomielle" oikeinkirjoitukseen, en silti toki odota täydellistä kirjoitusasua kaikilta, mutta sen verran voi jokainen mielestäni panostaa viesteihinsä että painaa pisteiden ja pilkkujen jälkeen välilyöntiä ja kirjottaa päivänselvät lyhenteet kuten HPK isoilla kirjaimilla.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@Eikka86 Itsellä menee yksiön imuroimiseen 2 minuuttia ja imurointi tapahtuu 3 viikon välein, koska useammin ei tarvi. En kuulu niihin jotka siivoavat vaikka kämppä olisi siisti. Kaitpa täälläkin voisi imurin kanssa tunnin jynssätä menemään....
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Lempinimet on fine, samaten HIFK ja IFK on mulle se ja sama asia, mut eniten silmääni häiritsee kirjoitustapa Ifk, Hpk, Tps.
Kalpa ja Saipa häiritsevät vähemmän, sitä paitsi ison P:n poisjättäminen saattaa olla inhimillinen unohdus. Itellä on "pakkomielle" oikeinkirjoitukseen, en silti toki odota täydellistä kirjoitusasua kaikilta, mutta sen verran voi jokainen mielestäni panostaa viesteihinsä että painaa pisteiden ja pilkkujen jälkeen välilyöntiä ja kirjottaa päivänselvät lyhenteet kuten HPK isoilla kirjaimilla.
Itse harvemmin jaksan kielinatseilla mutta seurojen nimet pyrin parhaan taitoni mukaan kirjoittamaan oikein. Haastavia esimerkiksi omasta maakunnastani SaPKo sekä MiPK joissa pitäisi kirjoittajan osata laittaa peräti kolme isoa kirjainta sinne nimeen muttei kuitenkaan saa kirjoittaa kaikkea isolla.

Nimenmuuttajissa päällimmäisenä mieltäni häiritsee Turun Toverit. Itse tuleekin tuo kirjoitettua TuTo, vaikka ilmeisesti vaihtui jo aikoja sitten virallisesti muotoon TUTO Hockey. Välillä olen miettinyt onko tuo TUTO nyt joku lyhenne, esim. "Turun Ultimaattinen Toveri Organisaatio" tms. (niin ja se Hockey perään).
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En voi ymmärtää niitä kellä menee kaupassa monta tuntia. Mä kun käyn kaupassa niin mulla on lista valmiina, rojut koppaan ja haneen.

Ihmettelen myös niitä "mennään kauppaan katselemaan" tyyppejä. Samat romut näkyy netissä.

Ehkä tää on vaan ku vihaan ite kaupassa käyntiä. Vituttaa palloilla hyllyjen välissä ja väistellä muita kun yrität pysyä akan "ei oo rahaa mut ostetaan koko kauppa ja lamputkin katosta" perässä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En voi ymmärtää niitä kellä menee kaupassa monta tuntia. Mä kun käyn kaupassa niin mulla on lista valmiina, rojut koppaan ja haneen.

Ihmettelen myös niitä "mennään kauppaan katselemaan" tyyppejä. Samat romut näkyy netissä.

Ehkä tää on vaan ku vihaan ite kaupassa käyntiä. Vituttaa palloilla hyllyjen välissä ja väistellä muita kun yrität pysyä akan "ei oo rahaa mut ostetaan koko kauppa ja lamputkin katosta" perässä.
Kaupassa ei mene kauaa. Yleensä ainakaan. Miksi jollain menisi.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mä olen aina digannut telecasteria. Mutta kun tsekkaa dokkaria missä Buddy Holly paukuttaa stratocasteria vuonna 1954 niin en mä nyt ihmettele niin paljon tota stratojuttua.

Kunhan Tokela jaksaa raahaa mukanaan sitä Telecasteria. Kyllä se soi kuin perkele!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Muija tykkää syödä riisikakkuja ihan helvetisti niin ostin 20 pakettia sille kun joka päivä kitisee ja niitä pitää sitten erikseen lähteä hakemaan kaupasta. Ihmettelenkin että miksi se edes syö niitä kun eihän ne maistu edes miltään. Kuulemma mukava rouskutella. Huvinsa kullakin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän siinä kuluu jo pelkästään kävelemiseen aikaa kun käy Prismassa, jossa pelkästään parkkipaikoilta kauppaan tulee jo sata metriä matkaa. Siihen vielä sadat metrit kaupan sisällä. Tämän lisäksi kun vähän katselee tarjouksia sekä tarjolla olevia -30% tuotteita, vertailee tarvittaessakaupan omia tuotteita merkkituotteisiin sekä tutkii mitä erikoisoluita ottaisi viikonlopuksi... Eihän noita tarjouksia ym. tarvitsisi katsella, mutta kun harvemmin sitä on mikään tulipalokiire, niin mikäs siinä sitten jos on mahdollisuus rahaa säästää parempaan käyttöön. Vihannesten ja hedelmien ostamiseenkin menee yllättävän paljon välillä aikaa kun yrittää valita hyväkuntoisia tomaatteja löysien paskojen sijaan. Toki Jatkoajan nimimerkit varmaan vain kävelevät HEVI-osaston läpi.

En sitten tiedä, että mikä nyt on pitkä kauppareissu ja mikä ei. Varmaan joillain kestää pidempäänkin. Täytyy joskus ottaa aikaa ja raportoida tänne.

Eniten kaupassa ihmetyttävät lapsiperheiden vanhemmat, jotka antavat lasten leikkiä ja juosta ympäriinsä. Omassa lähipiirissäkin löytyy näitä vanhempia, joiden en ole koskaan kuullut sanovan lapsellensa "Ei" tai "Noin ei saa tehdä". Kerran oltiin kolmannella kaverilla kun pikkulapsi otti hyllyistä tavaroita ja tuli kyselemään mitä nämä on. Jos joskus tulevat minun luokse ja ottavat mun tavaroita eivätkä vanhemmat kiellä, niin aion kyllä itse kieltää muiden tavaroihin koskemisen. Siitä varmaan show alkaakin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En voi ymmärtää niitä kellä menee kaupassa monta tuntia. Mä kun käyn kaupassa niin mulla on lista valmiina, rojut koppaan ja haneen.

Ihmettelen myös niitä "mennään kauppaan katselemaan" tyyppejä. Samat romut näkyy netissä.

Tyylinsä kullakin, mutta itse pyrin myös välttämään kaupoissa käymistä, jos perusteena on "ihan vain huvin vuoksi". Ja jos menen kauppaan, niin päätän jo hyvissä ajoin, että mitä sieltä ostan.

Opiskeluaikana tunsin yhden kaverin, joka teki kaupassa käynnistä taidetta. Joskus lähdimme yliopistolta samaan aikaan. Hän totesi, että pitää käydä kaupassa, kun kämpällä ei ole mitään syötävää. No, sama vika itselläni. Kaupassa rupesimme kumpikin tekemään omia ostoksiamme - minä määrätietoisesti, kaveri omalla tyylillään, eli kauhean päämäärättömästi ympäriinsä sinkoillen. Siinä kulkiessamme kohtasimme useampaankin kertaan kaupan käytävillä. Siinä sitten jossain vaiheessa huomasin, että kaverin ostoskorin sisältö muuttuu koko ajan. Eli hän aina välillä saikin uuden idean ostoksista palauttaen aina jo ottamiaan ruokia takaisin hyllyyn. Korin sisältö taisi vaihtua ainakin kolme kertaa. Poistuin omat ostokseni tehtyäni kaupasta, mutta jäin odottamaan kaveria hetkeksi. Lopulta hän tulikin - osti muistaakseni jogurttipurkin ja leipäpaketin, perusteluna, että "Ei tuolta oikein löytynyt mitään".

Kerran ennen opiskelijabileitä poikkesimme viinakaupassa. Alkuun hänen teki mieli viskiä. Siinä useamman minuutin tuumimme viskihyllyllä, että mikä olisi hyvä merkki. Kun sellainen löytyi, hän halusikin konjakkia. Siellä hyllyllä sama homma. Sen jälkeen olisikin ollut vodka hyvä valinta... Siinä vaiheessa taisin puuttua tilanteeseen, ja poistuimme rommipullon kanssa kassan kautta...

Joskus on vain hankalaa päättää...
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Haastavia esimerkiksi omasta maakunnastani SaPKo sekä MiPK joissa pitäisi kirjoittajan osata laittaa peräti kolme isoa kirjainta sinne nimeen muttei kuitenkaan saa kirjoittaa kaikkea isolla.

Sääliksi käy niitä, joiden suosikkiseuroja ovat Hvitträskin Työväen Urheilijat, Kyröskosken Pälkähdys ja Pilkanmaan Luja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sääliksi käy niitä, joiden suosikkiseuroja ovat Hvitträskin Työväen Urheilijat, Kyröskosken Pälkähdys ja Pilkanmaan Luja.

Älä unohda Hämeenlinnan Pyrintöä. Kyröskosken urheiluseura on tietääkseni Pärske.

Edit: Hämeenlinnan Pyrintö on ilmeisesti ihan oikeasti olemassa? Ja tuota pidimme joskus teineinä hauskana vitsinä...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten joillain pysyy kännyn ruudut ehjinä? Ei muka yhtään halkeamaa lasissa. Kuitenkin sen pari kertaa viikossa konttaa baarista kotiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pitää vissiin seuraavaksi ostaa tuollaiset agenttivehkeet.
Suosittelen. Se on melko mielenkiintoista miten paljon se ylimääräinen lasi sen toisen päällä suojaa. Minä pudotin kännykkäni noin metristä naamalleen asfalttiin ja se suojalasi yllä meni tuhannen piparin päreiksi, mutta näytössä ei naarmuakaan. Sitten vaan uusi suojalasi ja taas kovaa ajoa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten joillain pysyy kännyn ruudut ehjinä? Ei muka yhtään halkeamaa lasissa. Kuitenkin sen pari kertaa viikossa konttaa baarista kotiin.
Totta kai se känny unohtui sinne baariin Ei kai kukaan sieltä niin selvänä lähtisi että muistaisi ottaa puhelimensa mukaan?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai se känny unohtui sinne baariin Ei kai kukaan sieltä niin selvänä lähtisi että muistaisi ottaa puhelimensa mukaan?
Taskussa se möllöttää. Aurinkolasit taas katoaa vähän väliä. Jatkuvalla syötöllä saa ostella uusia. Reppukin jäi pari viikkoa sitten baariin ja muutaman päivän päästä kun sain takaisin niin ei ollut niitä kolmea kaljatölkkiä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Taskussa se möllöttää. Aurinkolasit taas katoaa vähän väliä. Jatkuvalla syötöllä saa ostella uusia. Reppukin jäi pari viikkoa sitten baariin ja muutaman päivän päästä kun sain takaisin niin ei ollut niitä kolmea kaljatölkkiä.
Osta laadukkaat aurinkolasit, niin niitä ei tule hävitettyä
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nää +30 +40 miehet jotka menee kimppaan jonkun 18 vuotiaan tytön kanssa. Okei, eihän se parisuhde ikää katso, mut ainakin jokainen teinityttö ja parissakympissä olevat kenen kaa ite oon jutellu on vielä niin lapsellisia et ite en ainakaan ikinään vois edes kuvitella kimppaan menemistä. Mut ei kai se lapsenmielisyys sitten kaikkia haittaa, tai sitten on paljon niitäkin ei lapsenmielisiä.
 

Nick Neim

Jäsen
Nää +30 +40 miehet jotka menee kimppaan jonkun 18 vuotiaan tytön kanssa. Okei, eihän se parisuhde ikää katso, mut ainakin jokainen teinityttö ja parissakympissä olevat kenen kaa ite oon jutellu on vielä niin lapsellisia et ite en ainakaan ikinään vois edes kuvitella kimppaan menemistä. Mut ei kai se lapsenmielisyys sitten kaikkia haittaa, tai sitten on paljon niitäkin ei lapsenmielisiä.
Taitaa noissa tapauksissa yleensä miehille kannustimena toimia hieman muut asiat kuin henkiset antimet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös