Ihmettelyketju

  • 6 343 659
  • 38 746

sinikettu

Jäsen
Ihmetyttää Facebookin linja siinä mitkä viestit on asiattomia. Ilmiannoin vihapuheena muutaman viestin jossa kirottiin ja köytettiin mm. sanaa "hiekkaneekeri". Todella mauttomia viestejä muutenkin.

Facebookilta tuli vastausviesti, että kiitis ilmoituksesta mutta viestejä ei poistettu.
Vähän ihmettelen, miksi Facebookin pitäisi sensuroida ja poistaa viestejä. Eikös tuon konseptin idea juuri ole se, että kenellä tahansa idiootilla on mahdollisuus saada ajatuksensa kaiken kansan nähtäville. Poikkeuksena toki esimerkiksi selviä laittomuuksia sisältävät viestit.

Tuollaisia viestejähän on ylipäänsä mukava välissä lukea. Voi sen jälkeen päivän tai pari paistatella omassa ylellisessä moraaliudessa ja ylemmyydentunteessa.
 
Facebookia luulisi sitovan julkaisijan vastuu. Vähintäänkin moraalisesti punniten – kun kerran omivat kaiken käyttäjien tuottaman sisällön immateriaaliset oikeudet itselleen, sisältäköön se myös vastuun tästä sisällöstä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmetyttää Facebookin linja siinä mitkä viestit on asiattomia. Ilmiannoin vihapuheena muutaman viestin jossa kirottiin ja köytettiin mm. sanaa "hiekkaneekeri". Todella mauttomia viestejä muutenkin.

Facebookilta tuli vastausviesti, että kiitis ilmoituksesta mutta viestejä ei poistettu.

Tämän täytyy olla vitsi, että "hiekkaneekeri" ja jokunen muu sana saa aikaan halun raportoida. Oletan, että "hiekkaneekeri" on ollut painokelvottomimmasta päästä kun sen erityisesti mainitset - vai oliko raskauttavampiakin sanoja käytössä?

Yleensäkin ihmettelen halua raportoida tai ilmiantaa viestejä, poikkeuksia ovat tietenkin sellaiset viestit joissa kehotetaan laittomuuksiin tai uhataan vakavissaan henkeä/terveyttä. Mutta jos joku haluaa tehdä itsestään julkimoukan viljelemällä rasistisilta vaikuttavia sanoja niin entä sitten, omapa on häpeä!

vlad
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ei ole ikinä tullut mieleenkään raportoida netistä mitään. Vähän vastaava asia on joidenkin nimimerkkien pistäminen ignore-listalle, mitä mä pidän vähän luuserien hommana. Kait sitä nyt osaa lukea internettiä kun täällä kerta on. Lukee pari ekaa lausetta ja jos ei kiinnosta niin hyppää seuraavaan viestiin tai toiseen ketjuun. Eihän sitä koko asiaa tule mietittyä sen enempää. Kuka täällä on vaikkapa ärsyttävä jankkaaja? En mä ainakaan muista. Mutta sen mä muistan että joidenkin mielestä ne jotkut nimimerkit on. En mä hakemalla hae mitään kiukkua. Mä oon jotain mieltä ja joku toinen on taas toista mieltä. Mitä sitten häh?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Elämme ilmiantokulttuurissa, josta kulttuurista muistamme 1900-luvun kommunistiset maat. Toki puhutaan "raportoimisesta" ja "ilmoittamisesta", kun "ilmiannolla" on vähän semmonen vittumainen diktatorinen kaiku, kun oikein eletään tämmösessä demokratiassa ja vapaudessa, heh-heh.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten jotkut verkkolaitteet voivat olla puoli-ilmaisia? Esim. wifi-reititin (D-Link DIR-810L) kevytpalomuurilla + pilvipalvelutuella + NAS-tunnistuksella karvan päälle 45 euroa. Hinnat alkaen -malli alle 30 euroa! Tekisi melkein mieli päivittää tuo nykyinen, vaikken ehkä tarvitsekaan. Ja sekin maksoi muistaakseni tuon kolmekymppiä aikanaan. On toiminut kuin Buickin vessa. Ehkä kaksi kertaa pitänyt buutattu varmuuden vuoksi, olisko kolme vuotta ollut käytössä.

Kyllä mä sen ymmärrän, että materiaalit ja komponentit ovat halpoja ja laitteita kasaava 12-v vinkuintiaani elää maapähkinöillä, mutta kai sentään koodarit saavat ihan oikeaa palkkaa?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko turvapaikanhakijoita päässyt töihin jo liigajoukkueisiinkin, kun iltapulu uutisoi, että jonkin liigajengin valmennusryhmään kuuluva henkilö on tuomittu raiskauksen yrityksestä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän saa jonkun kirjoittamaan esimerkiksi Isis-ketjuun ellei itse kuulu siihen tai muuten vaan fanita sitä ryhmää. Ette kait te kirjoita pesäpalloketjuihinkaan jos se ei teitä kiinnosta, ettekä vaikka se pesiksen suosio olisikin pieni uhka lätkälle blaa blaa. Muutenkin ihmetyttää miten jengi jaksaa kirjoitella niin paljon noihin politiikkaketjuihin. Ja vielä kun miettii että se kaikki on niin tylsää. Selvästi keskivertoa nörtimmän näköiset ihmiset puhuvat ympäripyöreitä juttuja, sitä mitä niiden nyt kuuluukin puhua, vaikka oikeasti olisivatkin toista mieltä. Ja sitten vielä teennäisesti pönöttävät jossain. Uutisissakin kerrotaan vaikka mistä peräseinäjoen takana olevan tuppukylän tuntemattoman kunnanjohtajan kommenteista koskien jotain sulle täysin merkityksetöntä ja turhanpäiväistä juttua, ja silmät kiiluen pitää muka seurata ja kuunnella. Urheilu sentään on täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Lätkässä on hienoja maaleja ja kovia taklauksia jne, mutta mitä kivaa politiikassa on? No viimeisten kymmenen vuoden ajalta paras juttu on se kun Jutta Urpilainen poseerasi verkkosukissa. Mitä te oikein odotatte? Timo soinia verkkosukissa vai mitä häh?

Eikä riitä syyksi mikään mutkun se on meidän kaikkien hyväksi yhteisiä asioita parempi elämä maailma pelastuu galaksit räjähtää blaa blaa -skeida.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Miksi verhot pitää vaihtaa, jos vanhat on olleet 3 vuotta, pölyt tuuletettu,niin...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joillakin ihmisillä on tapana kirjoitella jotain suruvalitteluja kun jonkun läheinen kuolee, tai sitten oikein ääneen lausuvat jotain otan osaa -skeidaa. Siis mä en ymmärrä yhtään tota juttua. Ei kait se oikeasti auta ketään, paitsi ehkä joitakin koulukiusattuja pikkutyttöjä tai jotain. Vituttaa vaan kaikkia muita tuollainen. Vanhoilla ja muuten vaan vanhoillisilla ihmisillä on monia muitakin kummallisia tapoja, mitkä ei tähän nykyiseen maailmaan enää oikein sovi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tätä vähän ihmettelen, että miten Jokerien tj. Kohonen ei koskaan näytä tietävän tarkalleen, mitä siellä oman puljun sisällä/ympärillä tapahtuu.. Oli sitten kyse Venäjä-pakotteiden vaikutuksista, palkanmaksun viivästyksistä tai nyt viimeisimpänä fanien rotta-paidoista ja niiden kieltämisestä. Iltalehdestä:

...Iltalehti tavoitti tunteja ottelun jälkeen Jokereiden toimitusjohtajan Jukka Kohosen, joka omien sanojensa mukaan ei ollut kuullut asiasta...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Kvarnströmin mukaan matkatavaroita ei ole viisasta laskea heti sängylle, koska juuri sängyssä luteet viihtyvät.

Jos epäilee luteita tulleen matkalaukussa kotiin, ei kannata missään tapauksessa viedä matkatavaroita heti kotisänkyyn ja avata laukkua siellä."

--

Tuota noin siis, joku ihan todella pitää matkalaukkuja sängyllä ja asiasta on hyvä erikseen huomauttaa? Voin jo kuvitella jonkun ihmettelevän no missä sitten? No kuule, ihan siinä lattialla. Ei mutta ahaa, silloinhan sieltä on vaikea ottaa mitään, jos sattuu tarvitsemaan. Huh.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Ihmettelen miksi Viasat ei selosta suomeksi illan kärkikamppailua Chicago - Washington. En tiedä onko se sula mahdottomuus kaksi peliä illassa suomeksi selostaa, kun tämän jälkeen suomalaisjoukkueiden Minnesota - Florida 22:00 alkaen kuitenkin suomeksi selostetaan. Itseäni tämä ei toki haittaa, mutta kuitenkin Chicago - Washington on kiistatta koko NHL:n kärkikamppailu ja vielä parempaan aikaan, joten luulisi katsojia riittävän.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ihmettelen miksi Viasat ei selosta suomeksi illan kärkikamppailua Chicago - Washington. En tiedä onko se sula mahdottomuus kaksi peliä illassa suomeksi selostaa, kun tämän jälkeen suomalaisjoukkueiden Minnesota - Florida 22:00 alkaen kuitenkin suomeksi selostetaan. Itseäni tämä ei toki haittaa, mutta kuitenkin Chicago - Washington on kiistatta koko NHL:n kärkikamppailu ja vielä parempaan aikaan, joten luulisi katsojia riittävän.
Selostamossa on ruuhkaa, kun toisaalla käydään Capital One -kamppailu. ;) Ei vaan, samaa ihmettelen itsekin. Voi olla, että nämä Jokereiden pelit hieman syövät selostusaikaa änäriltä. Eli Mäkisenkin on pakko joskus nukkua ja elää ns. normielämää.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Selostamossa on ruuhkaa, kun toisaalla käydään Capital One -kamppailu. ;) Ei vaan, samaa ihmettelen itsekin. Voi olla, että nämä Jokereiden pelit hieman syövät selostusaikaa änäriltä. Eli Mäkisenkin on pakko joskus nukkua ja elää ns. normielämää.

Mäkinen selostaa klo 22:00 alkavan Minnesota-Florida ottelun. Veikkaan että perus lätkäfania kiinnostaa tämä ottelu enemmän.

-Tinke
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tossa Ummikot ulkomailla -sarjassa noi molemmat parit sanoi ettei ole matkustellut kun ei osaa kieltä, tai siis se oli yksi syy. Mitä väliä jollain kielitaidolla on? Tai tietenkin se helpottaa, mutta ei kait sen takia voi olla lähtemättä. Mä kait ensimmäisen kerran mietin koko asiaa vasta reissun jälkeen kun joku sukulainen kysyy osasitko sä sitä kieltä. No en. Mitä sitten häh? Ja muutenkin jos on joku valmispaketti, missä on hotellit ja kaikki niin miksi noin turhanpäiväisiä juttuja edes miettii. Anna baarimikolle seteli ja osoita kaljahanaa. Näytä taksikuskille käsillä nussimista niin se vie sut perille. No ehkä saatat joutua maksamaan vähän enemmän kuin netissä googlettamalla, mutta mitä sitten häh. Suomessa kaupassakin sä nopeasti mörähdät tervehdyksen niin miksi ihmeessä ulkomailla pitäisi alkaa selittelemään kaikkea. An-teek-si mi-nä en pu-hu tä-tä kiel-tä blaa blaa blaa. Mitä vittua? Pakkaa kaljat ja banaanit reppuun ja lähde lätkimään.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tossa Ummikot ulkomailla -sarjassa noi molemmat parit sanoi ettei ole matkustellut kun ei osaa kieltä, tai siis se oli yksi syy. Mitä väliä jollain kielitaidolla on? Tai tietenkin se helpottaa, mutta ei kait sen takia voi olla lähtemättä. Mä kait ensimmäisen kerran mietin koko asiaa vasta reissun jälkeen kun joku sukulainen kysyy osasitko sä sitä kieltä. No en. Mitä sitten häh? Ja muutenkin jos on joku valmispaketti, missä on hotellit ja kaikki niin miksi noin turhanpäiväisiä juttuja edes miettii. Anna baarimikolle seteli ja osoita kaljahanaa. Näytä taksikuskille käsillä nussimista niin se vie sut perille. No ehkä saatat joutua maksamaan vähän enemmän kuin netissä googlettamalla, mutta mitä sitten häh. Suomessa kaupassakin sä nopeasti mörähdät tervehdyksen niin miksi ihmeessä ulkomailla pitäisi alkaa selittelemään kaikkea. An-teek-si mi-nä en pu-hu tä-tä kiel-tä blaa blaa blaa. Mitä vittua? Pakkaa kaljat ja banaanit reppuun ja lähde lätkimään.


Oon ihmetellyt samaa, "en voi mennä maahan X kun en osaa kieltä eikä ne osaa englantia." Aika köyhää.
 

Ralph

Jäsen
Luulisi, että näin ilmaisena viikonloppuna olisi voinut vetäistä ihan jo mainoksen vuoksi enemmän selostuksia, mutta ei näköjään.
Parempaa mainosta Viasatille olisi Antti Mäkisen pitäminen kokonaan pois selostuskopista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut jätkät pistää Alastonsuomeen tai muillekin netin sivustoille kuvia vartalostaan. Tota mä oon aina ihmetellyt. Onko ne jotenkin homoja vai miksi muuten ne haluaisi esimerkiksi paljasta ylävartaloa näytellä. Lerssistä nyt ymmärtää kuvat ja kellä jätkällä nyt ei olis niitä netissä.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös