Olen hämmentynyt. Ohessa keskustelunpätkä HIFK:n Tomas Zaborsky -ketjusta:
"Turku on ollut se aito pääkaupunki ja on sitä mun silmissä edelleen, enkä nyt halua loukata, mutta fakta on faktaa." - Noitarumpu
"Faktoista puheenollen, itsenäisessä Suomessa on ollut vain yksi pääkaupunki: Helsinki." - WPK
""Ruotsin vallan aikana Turku oli Suomen alueen suurin ja tärkein kaupunki. Se myös lukeutui koko Ruotsin valtakunnan merkittävimpien kaupunkien joukkoon. Suomen siirryttyä Ruotsin vallan alta Venäjän valtakunnan autonomiseksi osaksi Turku oli
Suomen suuriruhtinaskunnanpääkaupunki vuodesta
1809 vuoteen
1812, jolloin pääkaupunki siirrettiin
Helsinkiin. Vuoden 1827 Turun palo oli suuri käännekohta kaupungin historiassa, sillä palon seurauksena kaupunki tuhoutui lähes kokonaan ja loputkin merkittävät virastot ja laitokset arkkipiispanistuinta lukuun ottamatta siirrettiin Helsinkiin."
Tässä faktaa sulle." - Noitarumpu
Ensinnäkin ihmettelen, miksi pääkaupunkius on tuotu Tomas Zaborskyn ketjussa laisinkaan esiin, mutta enemmän vielä sitä että miksi Noitarumpu tuossa toisessa viestissään alkaa WPK:n seurana perustelemaan oman ensimmäisen väitteensä vääryyttä. Että tosiaan, tässä vielä sulle lisää faktaa, olin väärässä, fakta on faktaa enkä halua loukata.
Oululaiset, ja naiset. Siinä se kai on, ei pitäisi ihmetellä, mutta kyllä vähän silti ihmettelen.