Ihmettelyketju

  • 6 347 188
  • 38 754

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän telkkarista ei tule mitään sopivaa ohjelmaa tähän aikaan yöstä. Mä oon jo varmaan kymmenen vuotta ihmetellyt tota. Meitä kuitenkin on tosi paljon, jotka himassa tissuttelee yöt. Täähän on vuorokauden parasta aikaa, mitä ei viitsi heittää hukkaan nukkumalla. Ei kait se niin hirveästi vaatisi kustannuksia jos vaikka johonkin ankeaan studioon palkattaisi pari jamppaa höpöttelemään ja kittaamaan kaljaa, tai yks tyyppi vaan ja sen vieraat välillä vaihtuisi. Ei kait tossa mitään laitontakaan voi olla. Alottaisivat vaikka joskus klo 01 ja lopettaisivat 05. Ja aina niiden ei tarvitsis edes puhua mitään. Kuka nyt baarissakaan jaksaa yleensä jutella. No jotkut 18-kesäiset ehkä, mutta siinä iässä pitää arkiaamuisin herätä kouluun. Niin tai voishan tuollainen ohjelma olla vaikka vaan viikonloppuisin. Siis nyt tuolla pyörii noi samat lemmenlaivat, mitkä joka jamppa on nähnyt kymmenen kertaa tai sitten jotkut voittostudiot, mitä tuskin katselee yksikään alle eläkeikäinen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten näitä erikoisempia kaljoja muka pitäis maistella? Pitääkö tää kaataa nenään tai jotain että saa niitä kiksejä mitä nobsusta saa kun vetää repullisen. Nyt on lasissa joku Atom pikkulintu mild 5.9 %. Tätä tossa tiskillä kehuttiin. Saman maun saisi kotonakin kun pistäisi Nobelaneriin kahvinpuruja, kaakaojauhetta, palan jälkiuunileipää, kakkakokkareen ja hikisukan, ja sitten sitä toivoisi että kunpa ei olisi pistänyt mitään.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmettelen kuinka pettter ihmettelee ihan oikeeta asiaa, jälleen kerran.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen kuinka pettter ihmettelee ihan oikeeta asiaa, jälleen kerran.

Taas voisi vetää uuden kierroksen sokkotesteistä missä kukaan ei tietäisi mistään mitään. Syyhän olisi se, että yksikään juomista ei olisi Atom, vaikka niin väitettäisiin vaan kaikissa kahdeksassa mukissa olisi Nobelaneria. Tasan tarkkaan yksikään osallistujista ei alkaisi väittää niiden olevan kaikki samaa vaan annetun listan mukaan jokainen löytäisi eri merkit sieltä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kapakassa istuin illan kun halvalla sai. Ensin joku bitter, sitten atom pikkulintu, esimies, lervig, smörre, joku flying dutchman ja sitten kaks stella artoissia, mikä oli noista paras.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo kapakassa istuin illan kun halvalla sai. Ensin joku bitter, sitten atom pikkulintu, esimies, lervig, smörre, joku flying dutchman ja sitten kaks stella artoissia, mikä oli noista paras.

Tuo Smörre IPA on hemmetin hyvä olut. En tiedä saako JA:ssa olutpaikkoja mainostaa nimellä, joten sanotaan nyt vaikka näin, että ytimestä Kaisaniemeen päin mentäessä yksi erittäin iso olutravintola on ainakin pitänyt jo pidemmän aikaa tuota valikoimassaan, ja hyvä niin!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä saako JA:ssa olutpaikkoja mainostaa nimellä, joten sanotaan nyt vaikka näin, että ytimestä Kaisaniemeen päin mentäessä yksi erittäin iso olutravintola on ainakin pitänyt jo pidemmän aikaa tuota valikoimassaan, ja hyvä niin!

Politiikan lisäksi Jatkiksella ei juuri muusta puhuta kuin ravintolasuosituksista.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ihmettelen sitä että miksi vloggaajien pitää pätkiä noita videoitaan? Sitten ne pyritään muokkaamaan semmoisiksi virheettömiksi paketeiksi. Paljon autenttisempi maku tulee niistä harvoista pätkistä mitkä on samalla otolla otettu.
 

Alejandro

Jäsen
Ihmettelen sitä että miksi vloggaajien pitää pätkiä noita videoitaan? Sitten ne pyritään muokkaamaan semmoisiksi virheettömiksi paketeiksi. Paljon autenttisempi maku tulee niistä harvoista pätkistä mitkä on samalla otolla otettu.
Minä taas ihmettelen, että kuka jaksaa katsella vloggaajien videoita. Ymmärrän kyllä, jos olet teinityttö ja seuraat Soikkua, mutta en ymmärrä mitä saisin irti esimerkiksi Pasi Viherahon videoista.

Vloggaajista on jäänyt jostain syystä sellainen narsistinen kuva eikä niillä taida olla mitään järkevää sanottavaa. Onneksi luen Jatkoaikaa.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Vloggaajista en tiedä kun en koskaan ole yhdenkään vloggaaja vlogeja katsonut, mutta kylläpä pistää vihaksi kun nykyään nettilehtien jokainen uutinen on tehty videoksi. Tai ainakin jokaiseen uutiseen on yhdistetty video. En minä halua katsoa mitään ketun videoita. Minä haluan lukea pikaisesti sen uutisen ja se siitä. Ketään ei kiinnosta puhuvat päät. Urheilulehden sivujen seuraaminen loppui siihen kun ne lopettivat kirjoitettujen juttujen tekemisen ja julkaisevat vain kälyisiä videoitaan. Katsooko näitä lehtien videoita oikeasti joku.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Miten näitä erikoisempia kaljoja muka pitäis maistella?
Joku kireäpipoisempi saattaisi korjata tähän väliin että "Se on olutta eikä kaljaa". Ihan mielenkiinnosta, veteletkö röökiä vai pelkästään ohrapirtelöä Pall Mallienkin edestä?

Joopajoo. Ihmettelen hivenen että miten suuri kohu popartisti SANNIn (edelleen tää ihqu kirjoitusasu) veisusta, vaan sen takia että kertosäkeessä lauletaan "Että mitähän vittua". "Ei sovi päiväkoti-ikäisten korviin"... seuraava kysymys onkin että mitä se pikkunapero tekee kuuntelemassa Sannia? Eiköhän se oo vanhempien tehtävä tarkkailla mitä se kersa kuuntelee.

Ja tuo veisu ei oo ees pahimmasta päästä mitä suomimusiikin historiassa väsätty...
 

A Siente

Jäsen
Lähikaupassa on kaksi kassaa ja yleensä 3-5 työntekijää ja ihan helvetisti asiakkaita. Silti vain yksi kassa on auki. Mietin mikä helvetin suojatyöpaikka oikein on. Yleensä aina nuorin ja kokemattomin on yksin kassalla parinkymmenen asiakkaan kanssa. Samassa kaupassa on postin pistekkin ja monesti se kassalla jo oleva henkilö saa olla siinäkin palvelemassa. Hyvällä tuurilla joku jaksaa jostain hyllyjen välistä puikkelehtia paikalle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kylläpä pistää vihaksi kun nykyään nettilehtien jokainen uutinen on tehty videoksi.
Samoin. Jos haluan nähdä videoita, avaan television ja lehdestä haluan lukea jutut.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vloggaajista en tiedä kun en koskaan ole yhdenkään vloggaaja vlogeja katsonut, mutta kylläpä pistää vihaksi kun nykyään nettilehtien jokainen uutinen on tehty videoksi. Tai ainakin jokaiseen uutiseen on yhdistetty video. En minä halua katsoa mitään ketun videoita. Minä haluan lukea pikaisesti sen uutisen ja se siitä. Ketään ei kiinnosta puhuvat päät. Urheilulehden sivujen seuraaminen loppui siihen kun ne lopettivat kirjoitettujen juttujen tekemisen ja julkaisevat vain kälyisiä videoitaan. Katsooko näitä lehtien videoita oikeasti joku.
Täältä myös vahva sama tähän. Vittu, meillä on menty töissäkin tähän. Erilaisia tärkeitäkin asioita sisältäviä tiedotteita julkaistaan videoina. Jos tiedotteeseen viittaavassa tekstissä on sanat katso video, niin jätän vittu satavarmasti katsomatta.

Tämän taustalla ilmeisesti on se, että nykynuoret eivät jaksa lukea ja/tai eivät ymmärrä lukemaansa.

Kyllähän jonkun uutisen lukee itse nopeammin kirjoitetusta tekstistä kuin toisen ääneen lukemana. Siksi jätän aina kaikki lehtien uutisvideot katsomatta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Erityistä vitutusta herättävät uutisten yhteydessä videot, jotka lähtevät pyörimään automaattisesti sivun avauduttua. Siis millä helvetin logiikalla tuo on kenenkään mielestä hyvä idea? Minua ei sinänsä ne videot häiritse, kunhan ne ovat vaan lisäarvoa tuomassa ja itse uutinen on myös tekstimuodossa siinä videon alla tai päällä, mutta nuo automaattisesti käynnistyvät ovat kyllä yhtä saatanan syöpää. Varsinkin, kun monesti tapaan kerätä mm. keskustelupalstoilta ison kasan linkkejä auki eri välilehtiin ajatuksena tsekata ne vähän myöhemmin, jolloin luonnollisesti saa koko ajan olla katsomassa että mistä helvetin välilehdestä se kälätys tällä kertaa kuuluu. Asiaa ei ainakaan auta, että läppärini on luokkaa leivänpaahdin ja parikin samanaikaisesti aukeavaa videota voi kyykätä koko helvetin windowsin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen sitä että miksi vloggaajien pitää pätkiä noita videoitaan? Sitten ne pyritään muokkaamaan semmoisiksi virheettömiksi paketeiksi. Paljon autenttisempi maku tulee niistä harvoista pätkistä mitkä on samalla otolla otettu.
No ne ovat paljon miellyttävämpää katsottavaa kun ne on asiallisesti leikelty ja tyhmiä ajatuskatkoja ei eksy niinkään paljoa videoille. Joskus olen katsonut jotain leikkaamattomia pätkiä ja ne ovat yleisesti ottaen aika surkeaa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ne ovat paljon miellyttävämpää katsottavaa kun ne on asiallisesti leikelty ja tyhmiä ajatuskatkoja ei eksy niinkään paljoa videoille. Joskus olen katsonut jotain leikkaamattomia pätkiä ja ne ovat yleisesti ottaen aika surkeaa.
Tähän toistakymmentä vuotta videoeditointia harrastaneena vahva komppaus. Erityisesti Sara-Maria Forsbergin videoissa yksi syy valtavaan menestykseen on varmasti juurikin tuo taitava leikkely erilaisine lyhyine väliklippeineen, jolloin edellä mainitut tyhmät ajatuskatkot jäävät pois ja videon tempo pysyy vauhdikkaana koko ajan. En itse kerta kaikkiaan pysty katsomaan näitä muiden suomalaisten vloggaajien videoita, joista puolet tuntuu olevan hiljaisuutta seuraavia "no eipä mulla tässä nyt kummempia..." -tyylisiä mutinoita.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Makuja on monenlaisia. Minä tykkään enemmän yhdellä otolla tehdyistä videoista. Niistä syntyy aidompi fiilis, kun niiden tekijä ei pysty suodattamaan kaikkea pois, jos videot pätkitään semmoisiin 5 sekunnin clippeihin. Miksi sitten ihmiset ei uskalla tehdä semmoisia videoita joissa ovat omia aitoja itseään, niin mene ja tiedä. En tuomitse, ihmettelenpä vain, kun paljon mukavampi niitä hyvin tehtyjä ja mietittyjä videoita on katsella, missä ne tulee yhdestä otosta kaikki.

Toki en nyt tarkoita mitään niilo22:n pätkiä jotka kyllä tulee yhdellä otolla, mutta missä ukkeli paasaa jatkuvasti vain kahvinkeitosta ja räntäsateesta. Mutta joku varmasti tykkää niistäkin ja se on ihan okei.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä ihmettelen sitä, että jostain Roope Salmisesta kirjoitellaan joka päivä lehtiin? Hän ei vaikuta mielestäni miltään kovin karismaattiselta tyypiltä ja lisäihmetystä on aiheuttanut tämä varsin erikoinen näytelmä, jossa Sieppi ja Salminen salaperäisesti vihjailevat olevansa yhdessä, mutta kuitenkin "ovat hiljaa". Onko tämä nyt joku kökkö markkinointikikka, hohhoijaa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä ihmettelen sitä, että jostain Roope Salmisesta kirjoitellaan joka päivä lehtiin? Hän ei vaikuta mielestäni miltään kovin karismaattiselta tyypiltä ja lisäihmetystä on aiheuttanut tämä varsin erikoinen näytelmä, jossa Sieppi ja Salminen salaperäisesti vihjailevat olevansa yhdessä, mutta kuitenkin "ovat hiljaa". Onko tämä nyt joku kökkö markkinointikikka, hohhoijaa.
Varmaankin samasta syystä miksi hyvät vitsit kerrotaan vain kertaalleen, mutta esimerkiksi viimeisimmässä Haluatko Miljonääriksi -ohjelmassa "Jouni Ranki - Suomen Rankin Jouni" -vitsi mainittiin yhteensä neljästi parin minuutin sisään.

Ja että onko tuollainen vihjailu liitosta kohumissin kanssa joku kökkö markkinointikikka? No offence, mutta kysytkö tuota ihan oikeasti?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lähikaupassa on kaksi kassaa ja yleensä 3-5 työntekijää ja ihan helvetisti asiakkaita. Silti vain yksi kassa on auki. Mietin mikä helvetin suojatyöpaikka oikein on. Yleensä aina nuorin ja kokemattomin on yksin kassalla parinkymmenen asiakkaan kanssa. Samassa kaupassa on postin pistekkin ja monesti se kassalla jo oleva henkilö saa olla siinäkin palvelemassa. Hyvällä tuurilla joku jaksaa jostain hyllyjen välistä puikkelehtia paikalle.
No perkele, sehän on kuin tyypillinen Citymarket pienemmässä mittakaavassa. Onko sattumoisin K-ryhmän kauppa? Siinä missä Citymarketissa on yleensä suurimpienkin ruuhkien aikana vain 2-3 kassaa avoinna noin 20 mahdollisesta niin Prismassa tilanne on monesti ollut käänteinen, monta kassaa auki ja kaikki puolityhjiä tai tyhjiä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei varsinaisesti ihmetytä, mutta mietityttää kyllä, eli Lahden 2017 hiihdon mm-kisojen markkinointi. Mä olen ollut näkevinäni jotain mainoksia, joissa osassa ollaan mäkihyppytornissa ja vieressä lukee, että osta liput hienoihin kisoihin.

Noin mielikuvallisesti en kyllä mainitsisi koko mäkihyppyä ollenkaan näiden kisojen lipunmyynnissä ja aika kieli keskellä suuta saa olla muidenkin lajien kanssa. Tällä hetkellähän näyttää siltä, että kotikisoista voi olla tulossa kaikkien aikojen suomalaisfloppi tai no joo, Lahti 2001:stä voi olla sattuneesta syystä vaikeaa ohittaa.

Olisi huvittavaa nähdä sellainen yltiörehellinen mainoskampanja: tule katsomaan norjalaisjuhlia lajissa kuin lajissa, näin vetää mamma Björgen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös