Ihmettelyketju

  • 6 361 606
  • 38 772

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
"Dynastiaa odotellessa" kirjoitettiin Jatkoajassa keväällä 2011. Ei saatu edes Dallasia. Mutta olisiko nyt mahdollisuuksia Kärppien kaltaiseen menestykseen? Messiah will come again.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mutta olisiko nyt mahdollisuuksia Kärppien kaltaiseen menestykseen? Messiah will come again.

Mitä oikein tarkoitat? Tässähän käy niin, että pelaajavirta suuntaa pois päin, kun ei jaksa koko ajan voittaa. Käy meinaa aika tylsäksi sekin, kun ei ole mitään vastusta.
 
Onko näin, että virallisesti yö on kello 00-02.
En ole koskaan ainakaan kuullut, että aamulla klo 1, mutta aamukahdesta olen varmaan kuullut ja aamukolmesta.

Ihmettelin vaan, kun työpaikalla aloitettiin klo 6 mutta klo 10 saatettiin sanoa huomenta. Ja sitten yöllä kahdeltakin sanotaan huomenta.
Itse olisin kyllä sitä mieltä, että yö on klo 00-04.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko näin, että virallisesti yö on kello 00-02.

Tuskin siihen mitään virallista sääntöä on ja se vaihtelee eri kulttureissa mitä sanotaan.

Toisessa ketjussa puhutaan pakkoruotsista. Olen ollut siinä kuvitelmassa, että meillä on jo pakkoruotsi mikä nyt tietenkin on naurettavaa paskaa. Nyt tätä hetken mietittyäni mietin, että alkoiko se tuputus muka vasta ylästeella. Saattoipa alkaa ja nyt siis pitäisi jo vaippaikäisenä aloittaa.

Järkevämpi ratkaisu olisi venäjä tai kiina. Jos tästä maasta halutaan jotain irti, niin pitäisi ehkä hieman tajuta missä mennään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yöllä kahdeltatoista kuulostaa jotenkin dorkan puheelta, vaikka jotkut kutsuukin sitä keskiyöksi. Kyllä kait jo yläasteikäiset valvoo siihen asti. Ala-asteen ensimmäisillä luokilla videoiden digikello näytti usein 22:22 kun menin sänkyyn ja myöhemmin huomasin että pikkubroidi sai samassa iässä valvoa puoli kahteentoista. Joo ehkä jonkun viiden voisi jo aamuksi kutsua jos sitä joidenkin rytmiä miettii, vaikka monellehan sekin on vielä täyttä yötä.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Ihmettelen, miksi lottopottia ei nosteta ensi viikoksi. Varmaan on pelattu ihan älyttömiä määriä ennätyspottia, mutta voittosumma ei nouse sentilläkään. Veikkaus ei sinänsä yllätä ketään pelisilmän puutteella.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toisessa ketjussa puhutaan pakkoruotsista. Olen ollut siinä kuvitelmassa, että meillä on jo pakkoruotsi mikä nyt tietenkin on naurettavaa paskaa. Nyt tätä hetken mietittyäni mietin, että alkoiko se tuputus muka vasta ylästeella. Saattoipa alkaa ja nyt siis pitäisi jo vaippaikäisenä aloittaa.

Järkevämpi ratkaisu olisi venäjä tai kiina. Jos tästä maasta halutaan jotain irti, niin pitäisi ehkä hieman tajuta missä mennään.
Ihmettelin itse samaa jokin aika sitten. Viidennellä luokalla oleva serkkuni opiskelee jo toista kotimaista. Ei mitään järkeä opiskella niin pientä kieltä, jos ajattelee Suomen tulevaisuutta. Espanjakin olisi järkevämpi valinta globaalisti ajateltuna. Keskustelin muuten kyseisestä aiheesta tuttuni kanssa, joka on opettaja ja oli täysin samaa mieltä asiasta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mitä oikein tarkoitat? Tässähän käy niin, että pelaajavirta suuntaa pois päin, kun ei jaksa koko ajan voittaa. Käy meinaa aika tylsäksi sekin, kun ei ole mitään vastusta.


No, näinhän kävi Kärpille, ja aiemmin TPS:lle (ja joskus fakin kasarina Tapparalle). Tylsää on siis luvassa. Ylivoimaa. Alivoimallakin ylivoimaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No, näinhän kävi Kärpille, ja aiemmin TPS:lle (ja joskus fakin kasarina Tapparalle). Tylsää on siis luvassa. Ylivoimaa. Alivoimallakin ylivoimaa.

Vaikka en nyt ihan suoraan kannata Kim Jong-unin toimia, niin jonkunlainen dynastia olisi hieno. Semmoinen joku kuutisen vuotta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis Sidney Crosbyko muka tehnyt jo 900 pistettä? Ei voi olla totta. Vasta kait se oli ihan rookie. 500 pistettäkin tuntuisi hurjalta sille pikkupojalle. Siis pari vuotta sitten se kait pelas vielä vaipat jalassa. Tutti oli just vaihtunut hammassuojiin. Jokohan on kivekset laskeutunut että alkais käyttää munasuojiakin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis Sidney Crosbyko muka tehnyt jo 900 pistettä? Ei voi olla totta. Vasta kait se oli ihan rookie. 500 pistettäkin tuntuisi hurjalta sille pikkupojalle. Siis pari vuotta sitten se kait pelas vielä vaipat jalassa. Tutti oli just vaihtunut hammassuojiin. Jokohan on kivekset laskeutunut että alkais käyttää munasuojiakin.

Olen ihmetellyt kanssa kiekkoilijoiden ikiä, varsinkin selostajien mainitessa jonkun pelaajan olevan "parhaassa iässä" tms. vaikka mielestäni kyseessä on vasta nuori pelaaja. Tämä nuori pelaaja on yleensä paljastunut noin 30v ja useamman sadan ottelun pelaajaksi. Toisaalta on muutamia ikinuoria, jotka ei tunnu vanhenevan ollenkaan tai ovat mielestäni pelanneet jo ainakin sata vuotta.

Varmaan johtuu omasta vanhenemisesta tää kaikki.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Ikään liittyy minunkin ihmettelyni, nimittäin Jatkoajassa tuntuu olevan useita käyttäjiä jotka esittävät "vanhaa ja raihnaista", vaikka olen lähes 100-varma että kyseiset kirjoittajat eivät ole edes minua (22V) huomattavasti vanhempia.

(Ainakin pari Jokereiden ja IFK:n leiristä, ja yksi poliittisista keskusteluista.

Ei voi kun nauraa =D
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ikään liittyy minunkin ihmettelyni, nimittäin Jatkoajassa tuntuu olevan useita käyttäjiä jotka esittävät "vanhaa ja raihnaista", vaikka olen lähes 100-varma että kyseiset kirjoittajat eivät ole edes minua (22V) huomattavasti vanhempia.

Ei voi kun nauraa =D

Kun minä aloin seurata tätä foorumia ennen rekisteröitymistäni, ei hymiöitä käytetty lainkaan niin paljon kuin nyt. Niiden käyttäminen taidettiin jopa tuomita, mutta ilmeisesti nuoremman polven lisääntynyt rekisteröityminen on muuttanut kulttuuria. Minulle hymiöt kertovat, että kirjoittaja on mitä todennäköisemmin minua ainakin kymmenen vuotta nuorempi.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jaahas, siellä on näköjään suomalaiset olleet niin jenkkifudisfaneja viime yönä. Facebookin mukaan ainakin. Mitenkä niin? Kun siellä on saatana feedi täynnä kuvia sipsikulhoista, telkkarin näkyessä taustalla! Puoletkaan näistä ihmisistä ei todennäköisesti ymmärrä mistään muusta mitään, kun puoliaikashowsta. Sama ilmiö toistuu Jääkiekon arvokisojen aikaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mä ainakin katselen Super Bowlin aina, kun ei suurempaa estettä ole. Tykkään lajista, mutta telkkarissa näkyy se yksi matsi vuodessa. Ainutlaatuinen tapahtuma kaikenkaikkiaan, joten ihmekös tuo jos ihmiset katsovat.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas, se on taas niitä päiviä kun tietyt ihmiset avautuvat siitä kuinka heidän urheilun seuraaminen on parempaa kuin muiden ihmisten.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jaahas, siellä on näköjään suomalaiset olleet niin jenkkifudisfaneja viime yönä. Facebookin mukaan ainakin. Mitenkä niin? Kun siellä on saatana feedi täynnä kuvia sipsikulhoista, telkkarin näkyessä taustalla! Puoletkaan näistä ihmisistä ei todennäköisesti ymmärrä mistään muusta mitään, kun puoliaikashowsta. Sama ilmiö toistuu Jääkiekon arvokisojen aikaan.

Yksi sana: Show.
Tuohan on jopa enemmän populaarikulttuurinen ilmiö kuin urheilutapahtuma ja sitten kun miettii, että _kakki_ jutut tulee tänne rapakon takaa, niin ei mikään ihme. Noh, itse en kyllä katsonut, enkä ymmärrä lajista mitään. :)
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Jaahas, siellä on näköjään suomalaiset olleet niin jenkkifudisfaneja viime yönä. Facebookin mukaan ainakin. Mitenkä niin? Kun siellä on saatana feedi täynnä kuvia sipsikulhoista, telkkarin näkyessä taustalla! Puoletkaan näistä ihmisistä ei todennäköisesti ymmärrä mistään muusta mitään, kun puoliaikashowsta. Sama ilmiö toistuu Jääkiekon arvokisojen aikaan.

Itseasiassa nauroin itselleni aamulla kun huomasin, että musta kuoriutui kova Denver Broncos fani niiden voittaessa Super Bowlin, vaikka koko laji ei mua juurikaan kiinnosta ollenkaan. Näin tää vaa joskus näköjään menee.....
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Koska tämä on jääkiekkopalsta, veikkaisin että todella suurella osalla ihmisistä täällä näkyy Nelosen tai Viasatin urheilukanavat tai näiden nettiversiot. Sieltä tulee myös paljon NFL-pelejä.

Tiedän sen, mutta minulla ei näy. Tosin nyt menee kyllä paketti vaihtoon ja Viasat saapuu viimeistään kesän jälkeen talouteen.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Jaahas, se on taas niitä päiviä kun tietyt ihmiset avautuvat siitä kuinka heidän urheilun seuraaminen on parempaa kuin muiden ihmisten.

Tämähän ei ollut se tarkoitus ainakaan itsellä. Ilmaisin itseni ehkä hiukan huonosti tuossa aamutuimaan kun juuri olin päässyt sängystä ylös.

Se piti sanoa, että ihmetyttää ne ihmiset, jotka eivät seuraa urheilua juuri ollenkaan, olivat viime yönä suurimpia jenkkifudisfaneja. Kyllä minä sen ymmärrän, että tämän palstan kirjoittajista suurin osa katsoi tuon tapahtuman, jääkiekkopalsta kun tämä on ja näin ollen olettaisin, että urheilua seurataan muutenkin.

Mutta voi olla, jotta oli väärin ihmetelty.

Sanotaan se nyt vielä ilman mitään sovinismia, että kyllä, nämä kaikki ihmetystä aiheuttaneet henkilöt olivat naisia....

Edit. Sanotaan nyt selvennyksenä vielä se, että itse en tapahtumaa katsonut, koska en ko. lajia seuraa enkä siitä mitään ymmärrä. Mulla pitää muutenkin olla joku selkeä suosikki, jotta urheilua pystyn katsomaan. Eli mun urheilun seuraaminen rajoittuu lätkään, Jokereihin ja Suomen maajoukkueeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Minä katson ihän täpinöissäni lumilautailua, purjehdusta ja ammuntaa, jos suomalaiset taistelevat niissä olympiamitaleista. Sitten en taas neljään vuoteen seuraa lajeja ollenkaan.

En mä tosin sitä olympialumilautailua katsellessani rupea someen postailemaan spliffin kuvia siksi, että se sopisi lajin henkeen vähän kuin Budweiser jenkkifutikseen.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Jaahas, siellä on näköjään suomalaiset olleet niin jenkkifudisfaneja viime yönä. Facebookin mukaan ainakin. Mitenkä niin? Kun siellä on saatana feedi täynnä kuvia sipsikulhoista, telkkarin näkyessä taustalla! Puoletkaan näistä ihmisistä ei todennäköisesti ymmärrä mistään muusta mitään, kun puoliaikashowsta. Sama ilmiö toistuu Jääkiekon arvokisojen aikaan.

Ei taida rajoittua pelkästään suomalaisiin tuo Super Bowlin katsominen vaikkei lajia muuten seuraisikaan, Amerikassa ilmeisesti viime vuonna tapahtumaa katsoi yli 110 miljoonaa ihmistä. Tuskin kuitenkaan ihan joka sunnuntai noin monta ihmistä katsoo.

Ja puoliaikashow on tietysti monelle kohokohta vaikkei urheilua seuraisikaan.

E: Katsoohan aika moni suomalainen myös linnanjuhlat ja linkittää niistä juttuja Facebookiin vaikkei kaikkia todennäköisesti kiinnosta Timo Soinin mahdolliset tanssitaidot. Onko sekin väärin seuraamista?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo kyllä, väärin siis ihmetelty. Kai se suurin ihmetys oli sitten sitä, miten ihmiset jaksaa tuon valvoa läpi vaikka on periaatteessa se ja sama kumpi tuon olisi voittanut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jaahas, siellä on näköjään suomalaiset olleet niin jenkkifudisfaneja viime yönä. Facebookin mukaan ainakin. Mitenkä niin? Kun siellä on saatana feedi täynnä kuvia sipsikulhoista, telkkarin näkyessä taustalla! Puoletkaan näistä ihmisistä ei todennäköisesti ymmärrä mistään muusta mitään, kun puoliaikashowsta. Sama ilmiö toistuu Jääkiekon arvokisojen aikaan.

Uskallan väittää, että suuri osa yhdysvaltalaisiskatsojistakaan ei pelistä paljon ymmärrä vaan pääosassa on periamerikkalaiseen tapaan tolkuton mässäily, jota Suomi-juntit toistavat perässä. Ja kanansiivet eivät tietenkään ole siipiä vaan wingsejä. Miksi sipsit eivät sitten ole chipsejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös