Ihmettelyketju

  • 6 359 264
  • 38 767

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Trivial pursuittia mä oon aina ihmetellyt. Eihän kukaan halua voittaa siinä kun paljastuu noloimmaksi. Kuka tietää eniten turhaa ja hyödytöntä juttua ööö.

Kieltämättä siitä tuli vähän sanomista, kun rakkaassa paikallisessa, lähiössä missä vietin hyviä vuosia tuli paljon pelattua. Voitin aina. Minua pidettiin vittumaisena tyyppinä eikä kukaan halunnut enää pelata ainakaan tuopin vetoja. Kyseessä oli siis tämä kolikkopeli missä on vaihtoehdotkin. Sehän nimenomaan helpotti lähinnä pelkästään minua, kun monista asioista on kuullut ja pystyy laittamaan akateemisen arvauksen tai tietää mikä se ei ainakaan ole.

Myös joukkuepeleissä tuli sanomista, kun painoin oikeaa vastausta ennen kuin kaikki olivat ehtineet edes lukea kysymyksen. Vaan ei Pursuittia oikein voi pelata silläkään tavalla, että vastaa tahallaan väärin varsinkaan, kun tuopeista pelataan. Sitten taas toisaalta pitäisi vastata sopivan verran väärin, antaa muiden voittaa ja pyrkiä korottamaan panoksia ja sitten viedä nauraen.

Eivätkä ne tiedot turhia ole. Urheilun ohella vahvin alani on maantieto, koska pitää mielestäni tietää mitä maailmassa on menossa. Ai miksi? Kieltämättä siihen en edes osaa vastata, mutta jotenkin on ainakin itselläni järkevämpi olo, kun tietää vähän muustakin menosta kuin siitä omasta lähiöstä tai kehäkolmosen sisäpuolesta. Puhumattakaan siitä, jos vain kehäykkösen sisäpuolesta.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Trivial Pursuit on ihan kiva perhepeli, tai on ainakin ollut ja onhan siitä eri versioitakin.
Itse esim. tuppasin aina voittamaan muut siinä, mm. pikkusisareni (moninkertainen tohtori) mennen tullen. Vaikka eihän noilla faktoilla sinänsä tosiaan mitään teekään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vaikka eihän noilla faktoilla sinänsä tosiaan mitään teekään.

Millä muuten sitten tekee lopulta mitään? No joo, vaikkapa ensiaputaidoilla ja tälläisillä, onhan niitä. Mutta minua esimerkiksi pidetään vähän junttina mainitsemassani porukassa, kun en aja autoa.

Pystyn kuitenkin selvittämään joukkoliikenneyhteydet mihin tahansa nopeammin kuin kaverit vaihtavat öljyjä niihin kosliinsa. Myös vaikka jossain ulkomaassa minne olemme menossa. Sanotaan, että hoida sinä nuo, kun kuitenkin osaat.

En todellakaan osaa vaihtaa öljyjä autoon, miksi ihmeessä osaisin. Enkä muuten osaa vaihtaa renkaitakaan, joskus olen ollut mukana siinä. Ja onhan minulla toki ajokortti, kun se piti silloin kaikkien saada ja isoäiti sen maksoi. Kaksi kuukautta synttäreiden jälkeen inssisetä sen minulle ojensi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Trivial Pursuit on hauskaa ajanvietettä siinä alkuillan viinanoton ohessa ennen siirtymistä totaalihumaltumiseen. Trivial Pursuitiin on myös miellyttävä lisätä viinallisia aspekteja, kuten drinkki oikeasta vastauksesta ja väärästä vastauksesta annos olutta (omavalintainen tilavuus). Tärkeintä on, että aina saa juoda vastaa sitten väärin tai oikein, se on reilua. Monopolista en niin välitä. Siis tarkoitan peliä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Trivial Pursuit on hauskaa ajanvietettä siinä alkuillan viinanoton ohessa ennen siirtymistä totaalihumaltumiseen.

Pursuitti jää usein kesken. Syynä jatkuvat savuke- ja saniteettitilatauot. Siksi on usein mökillä sellainen tunne, että eihän tätä kannata edes aloittaa. Alkuun kaikki pelaavatkin kiinnostuneena ja sitten se hyytyy mainituista syistä. Yrität kysyä ryhmän jäsenten mielipidettä esimerkiksi taidekysymyksiin (sisältää siis tietenkin kaiken musiikin) mistä en tiedä yhtään mitään.

"Joo, joo ihan kohta. Mikä se kysymys oli? Vastaa jotain."

En tokikaan itsekään ole puhdas pulmunen, mutta olen kuitenkin sitä koulukuntaa, että joko pelataan tai tehdään jotain muuta. Turha alkaa pelata ja sitten säätää.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Siellä taisi klosukalta lipsahtaa pikkaisen humble bragin puolelle.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mahtoiko tuo nyt niin bräggäystä olla, sillä kukapa täällä ei olisi voittamaton Trivial Pursuitis ja änäris?

Eikä tuolla tohtorintutkinnolla nyt sinänsä hirveästi ole lesoilumerkitystä. Ei se kerro triviaalitiedosta, vaan viitseliäisyydestä. Eikä välttämättä kerro siitäkään. Jotkut tykkää olla tohtoreita, ei siinä.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Siitä tunnistaa aidon tekijän, kun saavutukset ei jää yksinkertaisiksi. Kyllähän nyt kaikki pystyy tohtoreiksi väitelemään, mutta teeppä se monta kertaa putkeen. Kuten paremmat ihmiset sanoo: form is temporary, class is permanent.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei se kerro triviaalitiedosta, vaan viitseliäisyydestä. Eikä välttämättä kerro siitäkään. Jotkut tykkää olla tohtoreita, ei siinä.

Siitähän se kertoo. Valitsin ulkomaisen hassutteluyliopiston, koska tiesin sinne pääseväni suomalaisilla lukiopapereilla nauraen sisään ilman pääsykoetta. Vaatii viitseliäisyyttä valmistua suomalaisesta yliopistosta ja siitä tohtoriksi.

Tokihan tässä ei kerrota onko kyseessä oikea tohtori vai valetohtori.

Kuten paremmat ihmiset sanoo: form is temporary, class is permanent.

Varsinkin kriketissä ala-arvoisia suorituksia katsotaan huippupelaajilta loputtomiin. Se on vain temporarily bad form ja kyllä sitä classia löytyy, vaikka sitä ei missään ole näkynyt aikoihin. Sitten kun se täysosumasuoritus saapuu, niin kaikki ovat aivan haltioissaan. Joskus saattaisi kuitenkin olla järkevämpää peluuttaa jotain tasaisemmin suorittavaa, vaikka aivan sitä ylintä classia ei sinänsä koskaan olisikaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Juuri näin. Mutta huumoriyliopistoista haluan sanoa, että ne on parhaita mestoja. Ei meilläkään mitään järkevää siellä yliopistossa tehty, mutta hauskaa oli. Se hieman korpesi, että kun piti Finsbury Parkista matkata syvälle etelään, niin siinä meni reilu tunti per siivu matkaan, kun ei ollut varaa mennä tuubilla, niin joutui käyttämään dösiä, joista yksikään linja ei edes ollut haitarimallin pummilinja.

Olen itse sitä mieltä, että jokaisen ihmisen kuuluisi käydä huumoriyliopistossa muutaman vuoden verran. Siellä oppii elämää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen itse sitä mieltä, että jokaisen ihmisen kuuluisi käydä huumoriyliopistossa muutaman vuoden verran. Siellä oppii elämää.

Tätä varten on sentään jäykkiä suomalaisia varten kehitetty kaikenlaisia vaihto-oppilasjuttuja, mutta kestävät käsittääkseni vain muutamia kuukausia.

Se on jäänyt harmittamaan, että en koskaan ollut huumoriyliopistosta vaihdossa jossain. Mitähän sekoilua siitä olisi tullut. En kyllä tiedä oliko mitään tarjontaakaan, en ainakaan muista ja olisin varmaankin lähtenyt, jos se olisi ollut mahdollista.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Se on jäänyt harmittamaan, että en koskaan ollut huumoriyliopistosta vaihdossa jossain. Mitähän sekoilua siitä olisi tullut. En kyllä tiedä oliko mitään tarjontaakaan, en ainakaan muista ja olisin varmaankin lähtenyt, jos se olisi ollut mahdollista.

Ei meillä ainakaan mitään vaihtomahdollisuuksia tarjottu, ehkä se oli parempi niin. Olisi siinä saattanut jossain Kaisaniemen salissa tulla kiusallinen hiljaisuus, kun vaihtovuotta viettävät Brixtonin mustat pojat olisivat pitäneet presentaationsa Saw-leffojen syvemmästä analysoinnista, jonka lopputulema oli että melkein paskoi housuun niitä katsoessa.

Ehkä jossain Espanjassa tai Italiassa olisi ollut sopiva ilmapiiri sille, että olisi voinut huumoriyliopistosta laittaa muutaman sinne edustamaan. Niillä on siellä sen verran parempi lähestymistapa asioihin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos FedEX on niin hyvä Jakke Niemisen kaveri, niin miksi hänelle pitää maksaa miljoona tästä illan jäähyväistapahtumasta?

Tällä viestillä ei ole pienimmässäkään määrin tarkoitus dissata Rogeria, todellinen urheilun supertähti ja omissa kirjoissani maailman kautta aikain paras tennispelaaja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos FedEX on niin hyvä Jakke Niemisen kaveri, niin miksi hänelle pitää maksaa miljoona tästä illan jäähyväistapahtumasta?
Jos normaaliveloitus on vaikka 5 miljoonaa, niin hehän ovat Jaken kanssa tosi hyviä ystäviä. Vai onko sulla ystävää, joka vippaa sulle 4 miltsiä tuosta vaan?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos normaaliveloitus on vaikka 5 miljoonaa, niin hehän ovat Jaken kanssa tosi hyviä ystäviä. Vai onko sulla ystävää, joka vippaa sulle 4 miltsiä tuosta vaan?

Yleensä tämäntapaisten tapahtumien tuotot menevät johonkin kohteeseen/hyväntekeväisyyteen. NiemisJaken tapauksessa looginen juttu olisi ohjata rahat Niemisen tennisakatemian ja junnutenniksen kehittämiseen. Kyllä mun ymmärtääkseni Federer on ollut ihan pro bono-meiningillä mukana tällaisissa hyväntekeväisyystapahtumissa, mutta onko sitten niin että tämäniltaisella suunnitellaan oikeasti tienattavan jotain omaan pussiin?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yleensä tämäntapaisten tapahtumien tuotot menevät johonkin kohteeseen/hyväntekeväisyyteen.

Roger Federer on yksi suurimmista ellei suurin tennispiirien ns. hyväntekijöistä. Hänellä on oma Roger Federer Foundation jonka toiminnasta alla linkissä enemmän. Kokonaisuutena RFF vaikuttaa hyvin ja kestävästi organisoidulta toiminnalta.

Roger Federer Foundation | Home
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Roger Federer on yksi suurimmista ellei suurin tennispiirien ns. hyväntekijöistä. Hänellä on oma Roger Federer Foundation jonka toiminnasta alla linkissä enemmän. Kokonaisuutena RFF vaikuttaa hyvin ja kestävästi organisoidulta toiminnalta.

Roger Federer Foundation | Home

Juu, kyllä mä tuosta olen tietoinen. En tosin ansaintalogiikasta, eli onko niin, että Rogerin tänään kuittaama palkkio menee sitten hänen omaan hyväntekeväisyystoimintaansa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Joo, tuskinpa Rogerilla olisi varaa tulla Helsingin (ja Suomen) harmauteen ihan ilmatteeksi...

Huvittavinta tässä on se, että Jarkko häviää jälleen kerran. Hieno tapahtuma varmaan silti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juu, kyllä mä tuosta olen tietoinen. En tosin ansaintalogiikasta, eli onko niin, että Rogerin tänään kuittaama palkkio menee sitten hänen omaan hyväntekeväisyystoimintaansa.

Miten sen pitäisi sinun mielestäsi mennä? Jarkko laittaa omansa johonkin, Federer laittaa omansa hyvin organisoituun hyväntekeväisyyteen, josta tietää että apu menee perille eikä reisille. Jos siis ylipäätään laittaa palkkionsa muualle kuin omalle tililleen. Mutta jos laittaa hyväntekeväisyyteen, RFF on varmasti yksi parhaista kohteista sen osalta, että apu tavoittaa tarvitsijat eikä 99.99 prosenttia jää välikäsien taskuun.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Miten sen pitäisi sinun mielestäsi mennä? Jarkko laittaa omansa johonkin, Federer laittaa omansa hyvin organisoituun hyväntekeväisyyteen, josta tietää että apu menee perille eikä reisille. Jos siis ylipäätään laittaa palkkionsa muualle kuin omalle tililleen.

Enhän mä tässä mitään kritisoi, kunhan olen vilpittömän kiinnostunut siitä, miten tuo homma menee. Tietysti olisi suomalaisittain paras, että Jaken tapahtuman rahat menevät suomalaiseen tennikseen, mutta ei tämä itseäni haittaa, vaikka menisi johonkin muuallekin.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Millä muuten sitten tekee lopulta mitään? No joo, vaikkapa ensiaputaidoilla ja tälläisillä, onhan niitä. Mutta minua esimerkiksi pidetään vähän junttina mainitsemassani porukassa, kun en aja autoa.

Pystyn kuitenkin selvittämään joukkoliikenneyhteydet mihin tahansa nopeammin kuin kaverit vaihtavat öljyjä niihin kosliinsa. Myös vaikka jossain ulkomaassa minne olemme menossa. Sanotaan, että hoida sinä nuo, kun kuitenkin osaat.

En todellakaan osaa vaihtaa öljyjä autoon, miksi ihmeessä osaisin. Enkä muuten osaa vaihtaa renkaitakaan, joskus olen ollut mukana siinä. Ja onhan minulla toki ajokortti, kun se piti silloin kaikkien saada ja isoäiti sen maksoi. Kaksi kuukautta synttäreiden jälkeen inssisetä sen minulle ojensi.

No eihän tuollaisiakaan tarvitse, renkaat ja öljyt voi vaihdattaa liikkeessä jos sitä autoa edes on. Ei muakaan noin mekaaniset jutut jaksa kiinnostaa (autot ml.). Aasiassa ei tarvitsekaan.

Enkä muuten myöskään viitsi aloittaa pelejä joita ei viedä loppuun, lapsellista moinen.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin siis ainakin on mainostettu että Final Nightin tuotot menevät lyhentämättömänä Niemisen tennisakatemian junnuille, jos se nyt jollekin epäselvää oli.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Enhän mä tässä mitään kritisoi

Asia selvä. Kerroin Federerin hyväntekeväisyystoimminnasta koska ymmärsin väärin alla olevat viestisi:

Jos FedEX on niin hyvä Jakke Niemisen kaveri, niin miksi hänelle pitää maksaa miljoona tästä illan jäähyväistapahtumasta?

Yleensä tämäntapaisten tapahtumien tuotot menevät johonkin kohteeseen/hyväntekeväisyyteen
 

TheKeijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasainen sarja
Ihmettelen, en varmasti ainoana, miksi vuonna 2015 eri pankkien väliset siirrot voivat kestää päivätolkulla. Maksoin torstaina erään maksun ja tänään soitin ja kysyin, jotta onko tullut perille. Eipä ollut vaan aspan henkilö totesi, että "ehkä huomenna tai ylihuomenna näkyy meillä".

Uskomatonta.

E: siis kahden suomalaispankin välillä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös