Ihmettelyketju

• 6 475 383
  • 39 062

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oletko varma, että avautui nyt uudestaan Iltalehdelle? Vai käyttikö Iltalehti tuota vanhaa materiaalia ikään kuin uutena ja omanaan? Ei yllättäisi tuokaan, kun iltapäivälehdestä on kyse.

Njoo, en tästä tiedä. Jutusta sai sen kuvan, että olisi tuore haastis, mutta tosiaan ei ole tästä varmuutta tietenkään.

Mikäköhän takia se on nyt viimeaikoina ollut koko ajan julkisuudessa kaiken maailman paskaohjelmissa? Joku kirja tulossa?
Tätähän se yleensä enteilee. Minäkin veikkaisin, että kohta julkaistaan Palanderin kirjoittama tai ainakin hänestä kertova kirja, tai jopa hänen elämäänsä seuraava tosi-tv-sarja.

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Siis... Katselen tätä Maria Veitola yökylässä -ohjelmaa ja ihmetyttää tuo Isac Elliotin faija joka näyttää joltain 25-vuotiaalta.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Iltalehdessä on juttu jossa kerrotaan nuoren naisen joutuneen ryöstön uhriksi Helsingissä, ja kuva epäillystä jonka perusteella poliisi pyytää vihjeitä. Minun silmääni ainakin näyttäisi että tuon tyypin pärstä on tarkoitusella sumennettu noissa kuvissa, vai olenko nyt ihan kujalla? Siis mitä vittua nyt taas? Onko tämä yleinenkin käytäntö vai koskeeko vain näitä, ah, niin kallisarvoisia mustikoitamme?

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännästi noi nettikilpailuvoitot tulee aina rykelmissä. Nytkin reilussa viikossa neljä, vaikka sitä ennen ei kuukauteen mitään. Silloin joskus kuukausi sitten tuli kanssa reilussa viikossa neljä.

Tuamas

Jäsen
Iltalehdessä on juttu jossa kerrotaan nuoren naisen joutuneen ryöstön uhriksi Helsingissä, ja kuva epäillystä jonka perusteella poliisi pyytää vihjeitä. Minun silmääni ainakin näyttäisi että tuon tyypin pärstä on tarkoitusella sumennettu noissa kuvissa, vai olenko nyt ihan kujalla? Siis mitä vittua nyt taas? Onko tämä yleinenkin käytäntö vai koskeeko vain näitä, ah, niin kallisarvoisia mustikoitamme?

Sinänsä ei noita yleensä sumennella, mutta tuossa kyllä lähtökohtaisesti näyttää olevan kyse ihan puhtaasti siitä, että kameran kuvanlaatu on ihan täyttä kuraa.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän tuossa saa mistään muustakaan selvää. Syytän siis kameraa, enkä mitään median sensuuria.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trivial pursuittia mä oon aina ihmetellyt. Eihän kukaan halua voittaa siinä kun paljastuu noloimmaksi. Kuka tietää eniten turhaa ja hyödytöntä juttua ööö.

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Trivial pursuittia mä oon aina ihmetellyt. Eihän kukaan halua voittaa siinä kun paljastuu noloimmaksi. Kuka tietää eniten turhaa ja hyödytöntä juttua ööö.

Onhan tossa pelissä nyt paljon ihan hyödyllistäkin tietoa. Pelaas kuule isäntä vs. emäntä lautapeliä, siinä vasta turhaa tietoa onkin.

Ihmettelen, aiheeseen liittyen, miksi pidän monopolista niin paljon. Joka helvekon kerta siinä tulee turpaan, vaikka pelaisin gerbiiliä vastaan. "Heitänpä noppaa, no kas, siinä meni rahat. Heitä sä, no kas sait kalleimmat tontit. Heitänpä itse uudelleen, aha, ehdit rakentaa hotellit arvotonteillesi. Hyvää yötä". Ja tähä menee vielä noin 2-5 tuntia. Voiko olla tuskaisempaa kuolemaa, kuin vääntää lautapeliä tuntitolkulla ja saada vielä käkättimeen? Siinä testataan ihmisluontoa jos missä.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mä en tykkää pelata trivial pursuitia, tai muitakaan sentyyppisiä pelejä, koska voitan niissä aina eikä kaverit halua enää ensimmäisen kerran jälkeen haastaa mua. Sitten pelataan "pesäpalloa" ja otan tunnin turpaan.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Millä helvetin järjellä Anu Saagim on vanhempi kuin Timo Soini ja Antti Rinne?

Hän on nainen ja ärsyttävä sellainen, mutta naisethan käyttävät vaikka miljoonan lärvinsä fiksaamiseen, että näyttäisivät 16-vuotiailta ikuisesti. Soini tuskin niin tekee, eikä ehkä Rinnekään.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hän on nainen ja ärsyttävä sellainen, mutta naisethan käyttävät vaikka miljoonan lärvinsä fiksaamiseen, että näyttäisivät 16-vuotiailta ikuisesti. Soini tuskin niin tekee, eikä ehkä Rinnekään.

Soinin naamaan ei riitä miljoona, tuskin kaksikaan. Plastiikkakirurgia tekee paljon mutta ei ihmeitä kuitenkaan. Rasvaimulla lähtisi täysperävaunullisen verran tavaraa ja siltikin olisi vielä miehen kokoinen.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

Kieltämättä siitä tuli vähän sanomista, kun rakkaassa paikallisessa, lähiössä missä vietin hyviä vuosia tuli paljon pelattua. Voitin aina. Minua pidettiin vittumaisena tyyppinä eikä kukaan halunnut enää pelata ainakaan tuopin vetoja. Kyseessä oli siis tämä kolikkopeli missä on vaihtoehdotkin. Sehän nimenomaan helpotti lähinnä pelkästään minua, kun monista asioista on kuullut ja pystyy laittamaan akateemisen arvauksen tai tietää mikä se ei ainakaan ole.

Myös joukkuepeleissä tuli sanomista, kun painoin oikeaa vastausta ennen kuin kaikki olivat ehtineet edes lukea kysymyksen. Vaan ei Pursuittia oikein voi pelata silläkään tavalla, että vastaa tahallaan väärin varsinkaan, kun tuopeista pelataan. Sitten taas toisaalta pitäisi vastata sopivan verran väärin, antaa muiden voittaa ja pyrkiä korottamaan panoksia ja sitten viedä nauraen.

Eivätkä ne tiedot turhia ole. Urheilun ohella vahvin alani on maantieto, koska pitää mielestäni tietää mitä maailmassa on menossa. Ai miksi? Kieltämättä siihen en edes osaa vastata, mutta jotenkin on ainakin itselläni järkevämpi olo, kun tietää vähän muustakin menosta kuin siitä omasta lähiöstä tai kehäkolmosen sisäpuolesta. Puhumattakaan siitä, jos vain kehäykkösen sisäpuolesta.

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Trivial Pursuit on ihan kiva perhepeli, tai on ainakin ollut ja onhan siitä eri versioitakin.
Itse esim. tuppasin aina voittamaan muut siinä, mm. pikkusisareni (moninkertainen tohtori) mennen tullen. Vaikka eihän noilla faktoilla sinänsä tosiaan mitään teekään.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vaikka eihän noilla faktoilla sinänsä tosiaan mitään teekään.

Millä muuten sitten tekee lopulta mitään? No joo, vaikkapa ensiaputaidoilla ja tälläisillä, onhan niitä. Mutta minua esimerkiksi pidetään vähän junttina mainitsemassani porukassa, kun en aja autoa.

Pystyn kuitenkin selvittämään joukkoliikenneyhteydet mihin tahansa nopeammin kuin kaverit vaihtavat öljyjä niihin kosliinsa. Myös vaikka jossain ulkomaassa minne olemme menossa. Sanotaan, että hoida sinä nuo, kun kuitenkin osaat.

En todellakaan osaa vaihtaa öljyjä autoon, miksi ihmeessä osaisin. Enkä muuten osaa vaihtaa renkaitakaan, joskus olen ollut mukana siinä. Ja onhan minulla toki ajokortti, kun se piti silloin kaikkien saada ja isoäiti sen maksoi. Kaksi kuukautta synttäreiden jälkeen inssisetä sen minulle ojensi.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Trivial Pursuit on hauskaa ajanvietettä siinä alkuillan viinanoton ohessa ennen siirtymistä totaalihumaltumiseen. Trivial Pursuitiin on myös miellyttävä lisätä viinallisia aspekteja, kuten drinkki oikeasta vastauksesta ja väärästä vastauksesta annos olutta (omavalintainen tilavuus). Tärkeintä on, että aina saa juoda vastaa sitten väärin tai oikein, se on reilua. Monopolista en niin välitä. Siis tarkoitan peliä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Trivial Pursuit on hauskaa ajanvietettä siinä alkuillan viinanoton ohessa ennen siirtymistä totaalihumaltumiseen.

Pursuitti jää usein kesken. Syynä jatkuvat savuke- ja saniteettitilatauot. Siksi on usein mökillä sellainen tunne, että eihän tätä kannata edes aloittaa. Alkuun kaikki pelaavatkin kiinnostuneena ja sitten se hyytyy mainituista syistä. Yrität kysyä ryhmän jäsenten mielipidettä esimerkiksi taidekysymyksiin (sisältää siis tietenkin kaiken musiikin) mistä en tiedä yhtään mitään.

"Joo, joo ihan kohta. Mikä se kysymys oli? Vastaa jotain."

En tokikaan itsekään ole puhdas pulmunen, mutta olen kuitenkin sitä koulukuntaa, että joko pelataan tai tehdään jotain muuta. Turha alkaa pelata ja sitten säätää.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Siellä taisi klosukalta lipsahtaa pikkaisen humble bragin puolelle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy