Trivial pursuittia mä oon aina ihmetellyt. Eihän kukaan halua voittaa siinä kun paljastuu noloimmaksi. Kuka tietää eniten turhaa ja hyödytöntä juttua ööö.
Kieltämättä siitä tuli vähän sanomista, kun rakkaassa paikallisessa, lähiössä missä vietin hyviä vuosia tuli paljon pelattua. Voitin aina. Minua pidettiin vittumaisena tyyppinä eikä kukaan halunnut enää pelata ainakaan tuopin vetoja. Kyseessä oli siis tämä kolikkopeli missä on vaihtoehdotkin. Sehän nimenomaan helpotti lähinnä pelkästään minua, kun monista asioista on kuullut ja pystyy laittamaan akateemisen arvauksen tai tietää mikä se ei ainakaan ole.
Myös joukkuepeleissä tuli sanomista, kun painoin oikeaa vastausta ennen kuin kaikki olivat ehtineet edes lukea kysymyksen. Vaan ei Pursuittia oikein voi pelata silläkään tavalla, että vastaa tahallaan väärin varsinkaan, kun tuopeista pelataan. Sitten taas toisaalta pitäisi vastata sopivan verran väärin, antaa muiden voittaa ja pyrkiä korottamaan panoksia ja sitten viedä nauraen.
Eivätkä ne tiedot turhia ole. Urheilun ohella vahvin alani on maantieto, koska pitää mielestäni tietää mitä maailmassa on menossa. Ai miksi? Kieltämättä siihen en edes osaa vastata, mutta jotenkin on ainakin itselläni järkevämpi olo, kun tietää vähän muustakin menosta kuin siitä omasta lähiöstä tai kehäkolmosen sisäpuolesta. Puhumattakaan siitä, jos vain kehäykkösen sisäpuolesta.