Ihmettelyketju

  • 6 355 647
  • 38 764

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen miksi niin monesti ikäänkuin suojellaan maahanmuuttajia, jotka ovat syyllistyneet rikokseen. Keneltä se muka on pois, jos totuus kerrotaan kansalle?

Samaa olen ihmetellyt. Kun useampi, tais olla somaleita, raiskas suomalaisen tytön kukaan ei puhunut mistään viharikoksesta. Mitä jos tilanne oliskin ollu toisinpäin, suomalaiset olis raiskaneet somalin? Rouva Lipponen ja muut suvakit olisivat tulleet ihan hulluiksi ja viharikos olis ollu päivän sana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen miksi niin monesti ikäänkuin suojellaan maahanmuuttajia, jotka ovat syyllistyneet rikokseen. Keneltä se muka on pois, jos totuus kerrotaan kansalle?

Ylipäätään ei pitäisi puhua mistään kansanryhmistä, sillä niiden elämämkoululaisinnat edustajat vetävät samantien valkoisen tai mustan naamion päähänsä ja lähtevät sotapolulle.

Ihmettelen miten joku ei ymmärrä tätä. Jos liikaa kerrotaan neekerin tehneen rikoksen, niin sitten ruvetaan huutelemaan neekereille ja kenties jopa käymään kimppuun ympäri maata.

Maailmalla tunnetaan tapauksia, kun esimerkiksi jonkun pedofiilin nimi ja kuva on annettu julkisuuteen. Ei mene montaakaan tuntia, kun samannimisen ihmisen ikkunat kivitetään jossain ihan muualla ja lopulta hakataan joku mikä ei oikeasti ollut edes samannäköinen. Mutta kun kuvassa kerran oli lyhythiuksinen silmälasipäinen mies, niin pitihän ensimmäistä sen näköistä vetää pataan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mikä saa aikuiset naiset värjäämään jotain helvetin typerän värisiä raitoja hiuksiinsa? Siis ei jumalauta, ala-asteella, jälkeenjääneillä ehkä yläasteella nämä.

Hiustenvärjääminen voi tehdä ihmisen myös vanhaksi. Esimerkiksi nykyinen kylttyyriministeri Grahn-Lapsonen on nuoresta iästään niin täti kuin olla ja voi värjättyine hiuksineen ja muine habituksineen. Olin pitkään siinä uskossa, että Grahn-Lapsonen on kepulainen, sillä siinä porukassa nuorten naisten tätimäisyys on yleistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hiustenvärjääminen voi tehdä ihmisen myös vanhaksi. Esimerkiksi nykyinen kylttyyriministeri Grahn-Lapsonen on nuoresta iästään niin täti kuin olla ja voi värjättyine hiuksineen ja muine habituksineen.

Parantaa siis joidenkin mielestä maamme huonoa alkoholikulttuuria, kun nuorempikin pääsee jo pubiin ohi ovimiehen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen miten joku ei ymmärrä tätä. Jos liikaa kerrotaan neekerin tehneen rikoksen, niin sitten ruvetaan huutelemaan neekereille ja kenties jopa käymään kimppuun ympäri maata.

Maailmalla tunnetaan tapauksia, kun esimerkiksi jonkun pedofiilin nimi ja kuva on annettu julkisuuteen. Ei mene montaakaan tuntia, kun samannimisen ihmisen ikkunat kivitetään jossain ihan muualla ja lopulta hakataan joku mikä ei oikeasti ollut edes samannäköinen. Mutta kun kuvassa kerran oli lyhythiuksinen silmälasipäinen mies, niin pitihän ensimmäistä sen näköistä vetää pataan.
Niin. Nyt kun vielä kerrot miksi oli tärkeää korostaa asemiehen menneenn maahanmuuttajien kotiin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niin. Nyt kun vielä kerrot miksi oli tärkeää korostaa asemiehen menneenn maahanmuuttajien kotiin.
Halutaan tuoda yleisön tietoon että rasistisia rikoksia tehdään Suomessa? Tosin tunkeutujan motiiveista en tiedä, voihan uhrien maahanmuuttajuus olla täysin merkityksetön teossa.

Päivän paikallisaviisissa oli aukeaman juttu suomalaisista elintasopakolaisista viimeisen n. 150 vuoden ajalta. Jutun tarkoitus on käsittääkseni sama kuin IL:n jutussa maininta uhrien maahanmuuttajuudesta ja toisaalta tekijän paikallisuudesta. Perimmiltään jutuilla pyritään opettamaan lukijoille empatiaa. Tämä ei ole mielestäni mitenkään väärä pyrkimys, vaikka toteutusmuoto ei ehkä paras mahdollinen olekaan (tuputtaminen joka alkaa ärsytyskynnyksen ylitettyään kääntyä tarkoitustaan vastaan).
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Päivän paikallisaviisissa oli aukeaman juttu suomalaisista elintasopakolaisista viimeisen n. 150 vuoden ajalta. Jutun tarkoitus on käsittääkseni sama kuin IL:n jutussa maininta uhrien maahanmuuttajuudesta ja toisaalta tekijän paikallisuudesta. Perimmiltään jutuilla pyritään opettamaan lukijoille empatiaa.

En olisi edes yllättynyt, sillä yhtä lailla Iltalehden lukijoille voitaisiin pyrkiä opettamaan aakkosia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En olisi edes yllättynyt, sillä yhtä lailla Iltalehden lukijoille voitaisiin pyrkiä opettamaan aakkosia.
Ääneennauramista tälle kommentille, jota voin kyllä kompata. Toisaalta ilmeisesti tekijän ja uhrien taustan kertoi nimenomaisesti poliisi, ketä IL sitten lainasi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olet maalainen ja et tiedä, että "ketää" ei saa käyttää.
Kuka -> ketä? Vai onko oikeakielistä esimerksiksi "poliisi, jota" (kirjoitin ensin noin, mutta "joku" viittaa mielestäni esineeseen, ei henkilöön)?

Pahoittelut offtopicista, toisaalta onhan tuossa ihmettelyä mukana eli ihan oikeassa ketjussa ollaan.

edit. Pienellä harkinnalla tajusin että oikeakielistä ja fiksun kuuloista olisi minun puoleltani ollut kirjoittaa "poliisia, kenen kommenttia IL lainasi", sillä eihän sitä poliisia oletettavasti minnekään ole lainailtu.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Olisi pitänyt laittaa vaan ''IL:n lainaama poliisi'', niin olisi selvinnyt turhalta päänsäryltä tässä muutenkin kiperässä ja polttavassa aiheessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisi pitänyt laittaa vaan ''IL:n lainaama poliisi'', niin olisi selvinnyt turhalta päänsäryltä tässä muutenkin kiperässä ja polttavassa aiheessa.

Kovin vaikeata se ei olisi, mutta onhan se jännittävää, jos vaikka maan pääkaupungissa joutuisi vierailemaan.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt täytyy ihmetellä kuinka pitkään lehdet kirjoittelevat aiheesta "Aja rauhallisesti, lapsia liikenteessä!". Tuo viesti on fiksu, se on ymmärrettävää, että sitä hoetaan kun koulut alkaa. Tämän pitäisi olla itsestäänselvyys, että näin toimitaan ja useimmat toimivat, ne ketkä eivät toimi niin niitä tuskin tuo hokeminenkaan saa niin toimimaan.

Kuinka pitkään pääkirjoitukset on täynnä tätä tekopyhää lässytystä ja radioissa höpistään tarkkaavaisuutta. Onko jutut vähissä kun pääkirjoituksiin otetaan toista viikkoa tämä selitys. Rajansa kaikella.
Toki myös vapaat osiot ovat Tuula tuulihousujen maailman parantamista, miten pitää ajaa.
Näitä viimeaikojen uutisia suojateillä sattuneista kuolemantapauksista lukeneena en voi muuta kun todeta että aivan liian vähän ko. asiasta on näköjään vieläkin puhuttu ja kirjoiteltu... Ihan sama kuinka sen pitäisi olla itsestään selvää, mutta tästä asiasta ei liian suurta ääntä voi pitää. Täysin turhia kuolemantapauksia kaikki. Vituttaa ja surettaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Näitä viimeaikojen uutisia suojateillä sattuneista kuolemantapauksista lukeneena en voi muuta kun todeta että aivan liian vähän ko. asiasta on näköjään vieläkin puhuttu ja kirjoiteltu... Ihan sama kuinka sen pitäisi olla itsestään selvää, mutta tästä asiasta ei liian suurta ääntä voi pitää. Täysin turhia kuolemantapauksia kaikki. Vituttaa ja surettaa.
Se ei voi olla kirjoittelusta enää kiinni vaan asenteista. Pimennossa uutisoinnista vaikea olla, mutta eri asia jääkö sinne päähän mitään. Ja tuo on perseestä ja surullista tosiaankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se ei voi olla kirjoittelusta enää kiinni vaan asenteista. Pimennossa uutisoinnista vaikea olla, mutta eri asia jääkö sinne päähän mitään. Ja tuo on perseestä ja surullista tosiaankin.

Suojatiet lisäävät jonkun verran vaarallista turvallisuudentunnetta. Eihän se oikein ole, mutta niin siinä käy.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen nimimerkkejä, joiden täytyy viesteissään jatkuvasti kiroilla tai käyttää muita alatyylisiä ilmaisua. Tuoko se jotain lisäarvoa siihen itse viestiin vai kuvittelevatko he, että kiroilemalla tulee jotain painoarvoa viestille? Omasta mielestäni se antaa vain aika lapsellisen kuvan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä oon ennenkin ihmetelly noita segwayta, ja ihmettelen tuon Boltin tapauksen jälkeen edelleen. Kai tuolla sitten saa parempaa kuvaa, kun ei kuvaajan askeleet täristä kameraa.

Segwayhan ei koskaan lyönyt läpi tavallisten ihmisten keskuuteen eniten liian kalliin hinnan takia. Alkuperäinen idea oli, että kukaan ei koskaan enää kävelisi vaan kaikilla olisi pyörälaite. Turistipaikoissa niitä on ja parin tunnin vuokraus järjestyy.

Urheilukuvaamisessa niitä käytetään muuallakin kuin vain tuolla, koska ovat aika käteviä ja meno on tasaista. Jos kuski osaa hommansa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäs ihmettä, miksi kameramiehet käyttävät jotain läskeille amerikkaisille tehtyjä leluja, kun jo aikaa sitten on keksitty härpäke nimeltä Steadicam (kuva). Näyttää monimutkaiselta ja vaatiihan se harjoittelua, mutta itse kerran kokeilleena alkoi homma taittua jo parin tunnin käytön jälkeen. Hintaakin toki löytyy, mutta ei kai nuo segwaytkaan nyt ihan ilmaisia ole. Ja ennen kaikkea olen moneen kertaan noita Steadicameja (tai jotain vastaavia) yleisurheilun kameramiehillä nähnyt, joten mistä nyt innostus noihin läskimopoihin?
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mä oon ennenkin ihmetelly noita segwayta, ja ihmettelen tuon Boltin tapauksen jälkeen edelleen. Kai tuolla sitten saa parempaa kuvaa, kun ei kuvaajan askeleet täristä kameraa. Olisi ollut jännä tilanne mikäli Boltilta olisi revennyt joku lihas jne jotain "pysyvää" vammaa tuon yhteentörmäyksen seurauksena.

Usain Bolt Knocked Over By Cameraman On Segway After Winning World Championship 200m Gold - YouTube

Tää samaa sarjaa kuin se, kun ensihoitajat tiputtavat Mike Modanon paarit. Ei saisi nauraa, mutta on vaan liian hauskaa. Onneksi Boltille ei tainnut käydä mitään.

Jos jollekin tämä Modano-debaakkeli ei ole tuttu, niin tuosta:

Messier crushes Modano (Surprise ending) - YouTube
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mä oon ennenkin ihmetelly noita segwayta, ja ihmettelen tuon Boltin tapauksen jälkeen edelleen. Kai tuolla sitten saa parempaa kuvaa, kun ei kuvaajan askeleet täristä kameraa. Olisi ollut jännä tilanne mikäli Boltilta olisi revennyt joku lihas jne jotain "pysyvää" vammaa tuon yhteentörmäyksen seurauksena.

Usain Bolt Knocked Over By Cameraman On Segway After Winning World Championship 200m Gold - YouTube
Segwayn keksijälle muuten kävi ns vanhanaikaisesti:
Segway tycoon Jimi Heselden dies in cliff plunge on one of his own scooters | Daily Mail Online
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä kauemmin olen asiaa miettinyt, niin sitä enemmän ihmettelen tapaa, jolla tämä nuoren tytön hengen vaatinut hyppyrimäki oli suljettu vaijereilla. Siis teräsvaijereilla? Asiaa pohdittiin jo tuolla junttimaisuus-ketjussa, minun ja mm. @Klose16 :n toimesta.

Siis alueen liikuntatoimi oli sulkenut tällaisilla paikan, joka ennakkoon tiedettiin nuorten suosimaksi rellestyspaikaksi tavalla, joka on tuttu jopa elokuvista, "pään irrotus"-kohtauksista.

Mulle tulee mieleen, että eikö mäkeä olisi voinut sulkea jollain muovisilla siirrettävillä aidanpätkillä (joita löytyy mm. työmailta) tai vaikka oranssilla verkolla jota löytyy vaikkapa laskettelurinteiden reunoilta.

Aika pimenänä pitää olla vintti, että näkee teräsvaijerien virittämisen nuorten suosimaan hyppyrimäkeen jonain hyvänä idiksenä.
 

Aberystwyth

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mitä kauemmin olen asiaa miettinyt, niin sitä enemmän ihmettelen tapaa, jolla tämä nuoren tytön hengen vaatinut hyppyrimäki oli suljettu vaijereilla. Siis teräsvaijereilla? Asiaa pohdittiin jo tuolla itkeä vai nauraa-ketjussa, minun ja mm. @Klose16 :n toimesta.

Siis alueen liikuntatoimi oli sulkenut tällaisilla paikan, joka ennakkoon tiedettiin nuorten suosimaksi rellestyspaikaksi tavalla, joka on tuttu jopa elokuvista, "pään irrotus"-kohtauksista.

Mulle tulee mieleen, että eikö mäkeä olisi voinut sulkea jollain muovisilla siirrettävillä aidanpätkillä (joita löytyy mm. työmailta) tai vaikka oranssilla verkolla jota löytyy vaikkapa laskettelurinteiden reunoilta.

Aika pimenänä pitää olla vintti, että näkee teräsvaijerien virittämisen nuorten suosimaan hyppyrimäkeen jonain hyvänä idiksenä.

Käsittääkseni se oli siinä estämässä mopopoikien huristeluja. Aika tappavalta tuo kyllä kuulostaa siinäkin tapauksessa, helposti joku tietämätön olisi voinut posottaa vaijeria päin ja lentää niskoilleen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Käsittääkseni se oli siinä estämässä mopopoikien huristeluja. Aika tappavalta tuo kyllä kuulostaa siinäkin tapauksessa, helposti joku tietämätön olisi voinut posottaa vaijeria päin ja lentää niskoilleen.

No siis juuri näin, kait tuo huristelu olisi voitu estää vaikka minun esimerkeilläni, aidalla, lippusiimalla, verkolla tms. Teräsvaijeri on näistä ylivoimaisesti vaarallisin tapa sulkea rinne ja kuulostaa jopa pahantahtoiselta ja hengenvaaralliselta ilkivallalta, jos sulkemisen olisi suorittanut joku muu, kuin liikuntatoimi.
 

Nick Neim

Jäsen
Mun mielestä se hyppyrimäki olisi pitänyt sulkea jollain muulla tavalla, kuten esimerkiksi pään korkeudella töröttävillä nauloilla, kaulan korkeudella olevalla terällä tai jopa yksinkertaisilla maamiinoilla.

Ihan älyttömiä keskusteluita näkee Facebookissa tuohon asiaan liittyen. Koska mäestä ei saanut laskea, oli tuollainen suoranainen ansa täysin hyväksyttävissä, ja kuollut 16-vuotias ei vain osannut käyttää maalaisjärkeä. Ainahan kaikki mäet suljetaan vaijereilla. Eiku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös