Ihmettelyketju

  • 6 352 693
  • 38 759
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ihmettelen miksi Kärppien faneilla ylipäätään on vihollisen paitoja?

Hyvä kysymys.

Yksi asia aiempaan jeesusteluun on kuitenkin poikkeus. Rantapallot kuuluu suomalaiseen lutuuriin, mutta onhan se myös vittuilua vastustajalle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Koitan tässä katsella käytettyä kesärengas ja vanne-settiä omaan autooni. On muuten käsittämättömän laajaa tuo hintaskaala Torissa ja Nettivaraosassa. Itse pihistelen autoilussa, koska itselle se kaikista vittumaisin välttämätön rahareikä, joten olisin pirun tyytyväinen jos löytäisin 15" ruosteiset mutta suorat peltivanteet, jonka päällä suvikumit joissa pintaa +4mm. Joitakin tuollaisia settejä löytää jo hintaan 50-100e, mutta tietenkin jossain kaukana josta ei jaksa niitä lähteä hakemaan. Sitten taas jotkut pyytävät pelkistä peltivanteista ilman mitään renkaita sen 120-150e. Sitten taas on näitä alumiinivanne-myyjiä joissa on jotkut 17" aivan vaihtokuntoisilla kumeilla 500e. Jotain noista vannemerkeistä entisenä autoharrastajana ymmärrän, mutta melkoista ryöstöä tuntuvat olevan.

Sellainen hauska yksityiskohta että nuo samat kalliit setit saattavat olla olleet myynnissä jo toista vuotta putkeen. Eikö sitä kannattaisi vähän päivittyää hintaa jos kauppa ei ole käynyt?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Olen nähnyt nimimerkin @MustatKortit palstalla harvemmin kuin ennen, mutta viestejä näyttää tulevan samaan tahtiin. Pitääkö paikkansa, että olet siirtynyt enemmän Vapaan keskustelun puolelle täältä kierrätyksestä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen nähnyt nimimerkin @MustatKortit palstalla harvemmin kuin ennen, mutta viestejä näyttää tulevan samaan tahtiin. Pitääkö paikkansa, että olet siirtynyt enemmän Vapaan keskustelun puolelle täältä kierrätyksestä?

Olen itse asiassa ajallisesti aika paljon vähemmän palstalla, tai no, ainakin tämä on fiilikseni. Tätä nyt on jatkunut jo useamman viikon. Kyllä minä sanoisin, että kirjoitan eniten (ainakin merkeissä mitattuna) Vapaan puolen politiikka- ja yhteiskunta-ketjuihin ja olen aina tehnyt niin.. Sitten määrässä mitattuna (lyhyitä) viestejä voi toki olla täällä kierrätyksen puolella enemmän...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ihmettelen ja ällistelen Viasatin PPV-lähetyksen hintaa Mayweatherin ja Pacmanin matsista. 49,9e, mitä helvettiä!!! En maksa vaikka haluan aivan vitun ehdottomasti katsoa sen matsin. Striimin puolelle menee, vaikka tukossa varmaan ovatkin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Ihmettelen ja ällistelen Viasatin PPV-lähetyksen hintaa Mayweatherin ja Pacmanin matsista. 49,9e, mitä helvettiä!!! En maksa vaikka haluan aivan vitun ehdottomasti katsoa sen matsin. Striimin puolelle menee, vaikka tukossa varmaan ovatkin.

Ruotsalaisille hinta on 53€, norjalaisille 59,5€ ja tanskalaisille 67€. Voisin veikata, että persnettoa on tiedossa Viaplaylle tuon ottelun oikeuksien hankkimisesta noilla hinnoilla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ruotsalaisille hinta on 53€, norjalaisille 59,5€ ja tanskalaisille 67€. Voisin veikata, että persnettoa on tiedossa Viaplaylle tuon ottelun oikeuksien hankkimisesta noilla hinnoilla.
Näin on. Toisaalta Showtimen ja HBO:n hinnat ovat USA:ssa osavaltiosta riippuen 79-99 dollaria, joten eivät tunnu olevan missään järjellisellä tasolla...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tappara-alue herää aina henkiin kauden jälkeen, ja on noin kuukauden ajan varsin aktiivinen, kunnes taas hiipuu viesti/kuukausi-tahtiin.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
"− Tarjoamme joukkueille myös 2 300 pyyhettä, 2 500 harjoituskiekkoa ja 1 200 kiloa pesuainetta. Lisäksi pelikiekkoja on 3 000 kappaletta, Cerny sanoo."

Lainaus Jatkoajan jutusta MM-kisoihin liittyen.

2300 pyyhettä tekisi noin 144 per joukkue tai 36 per matsi. Ehkäpä kaikille pelaajille jaetaan pyyhe per peli, vaikka pari jää sitten ilman. Ikävää. Mutta onhan se hyvä aikuisella ihmisellä pyyhkeitä olla.

2500 harjotuskiekkoa kuullostaa kyllä aika helvetilliseltä määrältä, kun joukkueita on 16. Eli siinä on 156 kiekkoa per jengi. Noh, kai se on parempi liikaa kun liian vähän, niin ei tuu sitten riitaa siellä aamujäillä.

1200 kiloa pesuainetta? No joo, melko paskasiahan noi jääkiekkoilijat on mutta että ~3 kiloa per nuppi? Tietysti jos ne pesee jokaisen varusteen erikseen jokaisen harjotuksen ja pelin jälkeen niin sitten varmaan tarjonta ja kysyntä kohtaavat.

Mutta sitten on tämä mikä ei kyllä mene jakeluun sitten millään: 3000 pelikiekkoa? Se on kuulkaas melkein viiskytä kiekkoa per peli. Eli lähes minuutin välein voidaan joka matsissa vipata kiekko katsomoon jollekin iloiselle turistille - EI LOPU KESKEN!!!

Joo, semmosta taas ihmetelty tässä. Onhan se tietysti kiva kun on millä mällätä mutta luulisi että näinä talouskurin aikoina jostain pystyisi tinkimäänkin. Tai voihan se olla että koko juttu on ihan täyttä tuubaa.

Näistä tulee aina mieleen jotkut junnuturnaukset, joiden järjestämisen suurin kuluerä oli kun ulkomaalaisjengeille piti ostaa pullovettä aivan saatanallinen määrä, kun ei hanavesi kelvannut. Ei ole Suomi halpa pulloveden ystäville.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
"... Lisäksi pelikiekkoja on 3 000 kappaletta, Cerny sanoo."
...
Mutta sitten on tämä mikä ei kyllä mene jakeluun sitten millään: 3000 pelikiekkoa? Se on kuulkaas melkein viiskytä kiekkoa per peli. Eli lähes minuutin välein voidaan joka matsissa vipata kiekko katsomoon jollekin iloiselle turistille - EI LOPU KESKEN!!!...

MM-kisoissa vaihdetaan pelikiekkoa noin kahden minuutin välein. Tsekissa on ehkä sitten ajateltu noiden kiekkojen olevan kertakäyttötavaraa ja kerran käytettyä kiekkoa ei sitten ilmeisesti pakasteta uudelleen ja käytetä enää toisessa pelissä. Onhan aikanaan ainakin Tsekkoslovakiassa kiekkoja tehtailtu, joten voihan olla, että tuolla kiekkomäärällä (kaikki yhteensä) on haluttu tukea paikallista kiekkotehdasta, sen verta suurelta tuo luku tuntuu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"− Tarjoamme joukkueille myös 2 300 pyyhettä, 2 500 harjoituskiekkoa ja 1 200 kiloa pesuainetta. Lisäksi pelikiekkoja on 3 000 kappaletta, Cerny sanoo."
.....
Noi kaikki mainitut tarvikkeet on hinnaltaan mitättömiä. Kiekot maksaa varmaan euron kappale, mutta tokihan tohon joku sopimus on olemassa. Kustannukset ovat siis järjestäjille aivan nolla kaikkien noiden kohdalla. Sen sijaan joku varmasti maksaa, että saa toimittaa 1200 kiloa pesuainetta. Pesuaineenkin voi käyttää myöhemmin halleilla jossa sille on jatkuvaa käyttöä. Kiekkotehdas painaa noi kiekot ulos varmaan tunnissa. Ja tokihan kiekot voi jälkikäteen myydä vitosen kappale aitoina MM-pelikiekkoina tai käyttää hallilla normaalisti junnujen treeneissä vaikka.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Noi kaikki mainitut tarvikkeet on hinnaltaan mitättömiä. Kiekot maksaa varmaan euron kappale, mutta tokihan tohon joku sopimus on olemassa. Kustannukset ovat siis järjestäjille aivan nolla kaikkien noiden kohdalla. Sen sijaan joku varmasti maksaa, että saa toimittaa 1200 kiloa pesuainetta. Pesuaineenkin voi käyttää myöhemmin halleilla jossa sille on jatkuvaa käyttöä. Kiekkotehdas painaa noi kiekot ulos varmaan tunnissa. Ja tokihan kiekot voi jälkikäteen myydä vitosen kappale aitoina MM-pelikiekkoina tai käyttää hallilla normaalisti junnujen treeneissä vaikka.

Samaa mieltä ja tarkentaisin vielä, että nuo ilmoitetut määrät luonnollisesti kuulostavat isoilta, mutta kyse on tosiaan resursseista, joita tuskin kokonaan kisojen aikana käytetään. Tuon verran on tullut jonkin sortin pakettidiilinä kisajärjestäjille, epäilemättä paljon tavaraa jää yli ja yhtä varmaa on se, että kisojen jälkeen kamat kyllä löytävät käyttäjänsä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ihmettelen näin vapun alla, että miten suosikkisarjassani True Bloodissa vampyyrit ovat niin kovia panemaan, vaikka ne ovat kuolleita eikä niillä näin ollen kierrä edes veri. Miten siis voi saada stondiksen päälle ilman verenkiertoa? Täysi mysteeri.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen näin vapun alla, että miten suosikkisarjassani True Bloodissa vampyyrit ovat niin kovia panemaan, vaikka ne ovat kuolleita eikä niillä näin ollen kierrä edes veri. Miten siis voi saada stondiksen päälle ilman verenkiertoa? Täysi mysteeri.
Tämän takia lesbovampyyrit on realistisempia. Tai ehkä vampyyrit panevat vain saatuaan verta? Ja jos ihminen panee vampyyrin kanssa onko se nekrofiliaa? Vampyyrit ovat kuitenkin kuolleita.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miksi täällä on Yöketju, mutta ei Popeda-ketjua? Vai onko sen nimi "Junttimaisinta mitä tiedät"?
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Onnistuin pahoittamaan erään itseäni hieman vanhemman leidin mielen duunissa kun tulin "vahingossa" arvostelleeksi Yötä, Mambaa sekä Popedaa.Ei ole enää mitään sanottavaa meillä ilmeisesti.On ne naiset kovia.

Eli ihmettelen naisia.

Vaikea tulla toimeen,ilman ei pärjää?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onnistuin pahoittamaan erään itseäni hieman vanhemman leidin mielen duunissa kun tulin "vahingossa" arvostelleeksi Yötä, Mambaa sekä Popedaa.Ei ole enää mitään sanottavaa meillä ilmeisesti.On ne naiset kovia.

Eli ihmettelen naisia.

Vaikea tulla toimeen,ilman ei pärjää?
On se rankkaa joillain! En pysty käsittämään miten jollakin häiritsee se, ettei joku tykkää samasta mustasta (sitäpaitsi, kyllähän Yö, Mamba ja Popeda on ihan täyttä paskaa).

Mulla ei olis montaa kaveria, jos niiden pitäis kaikesta mun tykkäämästä musasta diggailla - sen verta monipuolista/vähän tykättyä kamaa tuolla levyhyllyssä on.

EDIT: Niin, nainen olen. Ei me kaikki suututa!

Paitsi vähän suutun, kun väität että naiset suuttuu helposti! ;)
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
On se rankkaa joillain! En pysty käsittämään miten jollakin häiritsee se, ettei joku tykkää samasta mustasta (sitäpaitsi, kyllähän Yö, Mamba ja Popeda on ihan täyttä paskaa).

Mulla ei olis montaa kaveria, jos niiden pitäis kaikesta mun tykkäämästä musasta diggailla - sen verta monipuolista/vähän tykättyä kamaa tuolla levyhyllyssä on.

EDIT: Niin, nainen olen. Ei me kaikki suututa!

Itsekin lähinnä vahingossa tuli noista lohkastua jotakin hölmöä.Samahan se mulle on mitä kukakin kuuntelee,kun itsekin jokseenkin marginaali musaa mieluiten.Eli lähinnä sellaista mitä ei radiossa soi.

Paitsi joskus torstaisin on soinut Radio Rockilla tai YleX/Mafialla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Itsekin lähinnä vahingossa tuli noista lohkastua jotakin hölmöä.Samahan se mulle on mitä kukakin kuuntelee,kun itsekin jokseenkin marginaali musaa mieluiten.Eli lähinnä sellaista mitä ei radiossa soi.

Paitsi joskus torstaisin on soinut Radio Rockilla tai YleX/Mafialla.
Niin, sitä en käsitäkään että joku jaksaa mököttää jos et samasta musiikista tykkää. Totta kai se oli tarkoitettu loukkaukseksi häntä kohtaan!
Ei olisi pitänyt lähteä yleistämään,aina virhe,my bad.
Heh. Joo. Varmaan ymmärsitkin, että en mä oikeasti suuttunut - koitin olla hauska. Vappuna toki hankalaa :)
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Niin, sitä en käsitäkään että joku jaksaa mököttää jos et samasta musiikista tykkää. Totta kai se oli tarkoitettu loukkaukseksi häntä kohtaan!

Heh. Joo. Varmaan ymmärsitkin, että en mä oikeasti suuttunut - koitin olla hauska. Vappuna toki hankalaa :)
Jep,perille tuli vaikka vappu onkin :)
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...että miten suosikkisarjassani True Bloodissa vampyyrit ovat niin kovia panemaan, vaikka ne ovat kuolleita eikä niillä näin ollen kierrä edes veri. Miten siis voi saada stondiksen päälle ilman verenkiertoa? Täysi mysteeri.

Tuota on tullut ihmeteltyä joskus. Ihan hyvä sarja. Aika kovat panohalut noin niin kuin raadoksi. Mutta jos kuksii vampyyrin kanssa, niin onko silloin zoofilisti vai nekrofiili?
Kävin laskemassa tyhjät pullot ja promillemäärän, en saa näemmä ajaa autoa kolmeen päivään.
Konjakki on hieno keksintö The Saatanalta, iso kiitos täältä ja... voitko järjestää Suomen MM -finaaliin?

Melko hieno päivä tulossa, nuo vitun linnut laulaa jo nyt 120 desibelin voimalla.

Ja oma edit: Jos lopettaa ryyppäämisen kello 05.00, niin mikähän on korrekti aika aloittaa loiventaminen?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös