Ihmettelyketju

  • 6 358 736
  • 38 767

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aina vaan jaksaa ihmetyttää, kuinka perseestä erityisesti Iltalehden otsikointi voi olla. Tänäänkin kaksi todellista kukkasta.

1) "Oluen anniskelu hämmensi Kontiolahdella - meillä ei olisi mahdollista." Arvelisin, että suuri osa lukijoista käsittää otsikon siten, että oluenmyynti urheilukisoissa ylipäätään olisi jotenkin ihmeellistä ja pöyristyttävää. Juttu kuitenkin alkaa toteamuksella, että Saksa on ampumahiihdon suurmaa. Sitten saksalainen turisti ihmettelee, miksi olutta saa nautiskella vain teltoissa. Sivistysvaltioissa kuten esim. Saksassa kun vastaavanlaisissa tilaisuuksissa saa ilmeisesti hörpiskellä ihan väkeviäkin jopa katsomoissa.
2) "Norjassa ruoditaan ampumahiihtofiaskoa - kisat olleet surkeat. En tiedä, luenko tahallani jotenkin väärin, mutta tästä saan käsityksen, että kisajärjestelyt olisivat jotenkin perseestä. Jutussa kuitenkin norskit surkuttelevat omaa heikkoa kisamenestystään.

Kyllähän näitä on nähty ja pitäisi jo tietää, mutta jotenkin vaan tällainen harhaanjohtaminen välillä aina saa provosoitumaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihme, että laki sallii näitä Nelosen (ja toki muutaman muunkin kanavan) järjestämiä puhelin- ja txt-visailuja. Mitä hetken pyöri tuossa taustalla telkkarista, niin puhelut maksavat pari euroa minuutti ja soittelevan ihmiset ovat suurelta osin seniilejä (yksinäisiä?) vanhuksia, jotka ovat vielä ihan pihalla siitä, että mitä kysytään.

Aika vastenmielistä touhua mielestäni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän noi kaikki vedonlyöntifirmat voi olla pystyssä? No niillä netin yksikätisillä ja muillakin vastaavilla varmasti, mitkä on nerokkaita, mutta että se vedonlyöntipuolikin. Riittääkö niitä hölmöjä vetoja vetäviä muka niin paljon, että nekin pelit on niillä listoilla? Näköjään riittää. Joo kyllä mäkin joskus 14-vuotiaana vetelin muutamalla markalla hölmöjä vetoja, mutta nopeasti opin ettei se kannata. En mä mikään tyhmä ole. Tietenkin vähän se jännitys tuo iloakin, mutta luulisi että tappiolle jääminen toisi myös vitutusta, ainakin fiksuille ihmisille. Ja tuskin aikuisten tarvitsee yrittää todistella itselleen kiekkotietämystään tms. Noissa nettipeleissä huomaa helposti onko sen ensimmäisen kerran jälkeen tarvinnut siirrellä rahaa sinne päin. Eniten tää juttu ihmetyttää kun noilta puljuilta satelee koko ajan vaikka mitä muitakin etuja.
 
Tänään jäin monttu auki ihmettelemään naapuritaloyhtiön kissanomistajapariskunnan meininkiä. Tulivat ulkoiluttamaan kahta kissaansa kahden talon välissä olevan metsikön läpi meidän sisäpihallemme. Pakollisten kevätselfieiden jälkeen miespuolinen kissantaluttaja jäi notkumaan hiekkalaatikolle ja turvahiekkasektorille ihan selvästi sillä mielin että hiekallehan se kissa mieluusti tarpeensa tekee. Juuri kun kissa alkoi raapimaan jaloillaan maata merkitsevästi, mies huomasi minun seurailevan heitä terassiltamme. Silloin hänellä tulikin yllättäen asiaa puolisolleen, ja luikahti korvat luimussa nurkan taakse katteineen.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Ilmeisesti jo(i)llekin jatkoaikalaisille Paul Stastny on tutumpi kuin Peter Stastny.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ilmeisesti jo(i)llekin jatkoaikalaisille Paul Stastny on tutumpi kuin Peter Stastny.
Ja minä luin ensin, että "Paul Stanley". Taidanpa asioida urheilu vs. musiikki -ketjussa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mikä vittu on tämä Growtopia-peli jota kaikki tietämäni 5-12 vuotiaat pojat pelaavat kuin huumetta himoava narkki? Olen vissiin tullut vanhaksi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Onkohan YLEn toimittajille ja uutistenlukijoille järjestetty jotakin "esiintymiskoulutusta", kun jokaisen ulosanti ja artikulaatio sekä non-verbaalinen viestintä on nykyisin täysin luonnotonta?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Onkohan YLEn toimittajille ja uutistenlukijoille järjestetty jotakin "esiintymiskoulutusta", kun jokaisen ulosanti ja artikulaatio sekä non-verbaalinen viestintä on nykyisin täysin luonnotonta?

Itse olen elänyt siinä luulossa, että tuo on ko. koulutuksen ydinidea. Luonnollisilla sitten alastomat uutiset.

Ei silti kyllä tuo täälläkin jaksaa ärsyttää, itsetehostus.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onkohan YLEn toimittajille ja uutistenlukijoille järjestetty jotakin "esiintymiskoulutusta", kun jokaisen ulosanti ja artikulaatio sekä non-verbaalinen viestintä on nykyisin täysin luonnotonta?

Juuri eilen mietin samaa Urheiluruutua katsoessani. En oikein ymmärrä miten Petra Manner on tuolla aksentillaan ruudussa, mutta yhtä lailla jotenkin aika söpö tyttö ja voisin rakastua.

Ihmettelen sitä miksi jokaisessa seuraamassani lajissa tungetaan nykyään urheilijoiden naamat ruutuun tilastojen viereen. Ei minua niiden naamat kiinnosta, mutta numerot sitäkin enemmän mistä voi havaita kuka on tehnyt mitäkin. Ei noita vielä vähän aikaa sitten ollut, helvetti. Ja vielä semmoisia teennäisiä hymynaamoja.

Ja kun ne naamat on vielä samaan aikaan ruudussa, kun itse atleetti on lähikuvassa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mulla ihmetyttää, kun monet kaverit yliviivaa käytetyt tunnukset pankin avainlukulistasta. Samoilla ihmisillä tuo lista monesti lompakossa - yhdellä oli jopa tunnusluvutkin siellä. Mitä vittua?

Mulla ei itseasiassa taida olla missää se käyttäjätunnus ja salasana. Sekään ei tosin välttämättä ole fiksua - joskus on tullut yhtäkkinen black out ja joku s-postin salasanakin unohtunut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mulla ihmetyttää, kun monet kaverit yliviivaa käytetyt tunnukset pankin avainlukulistasta. Samoilla ihmisillä tuo lista monesti lompakossa - yhdellä oli jopa tunnusluvutkin siellä. Mitä vittua?

Mulla ei itseasiassa taida olla missää se käyttäjätunnus ja salasana. Sekään ei tosin välttämättä ole fiksua - joskus on tullut yhtäkkinen black out ja joku s-postin salasanakin unohtunut.
Tuota yliviivaamista en ole harrastanut ikinä, enkä näe sitä oleellisena toimena. Käyttäjätunnusta nyt ei tarvitse ikinä pitää mukana ellei kärsi dementiasta. Kyllähän sen nyt muistaa aina (lukuunottamatta näitä lyhyitä black-outteja. Aiheeseen vähän liittyen siinä kohtaa tulee aika tyhmä olo kun näpytellyt pankkiautomaatilla oman sotun Pin-koodin sijasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmetyttää, että jotkut katsojat jaksavat istua jotain säälipleijarien jatkoerien jatkoeriä toisensa perään. Perse siinä puutuisi ja uni tulisi, kun rättiväsyneet äijät luistelisivat kuin hidastetussa filmissä tekemättä maaliakaan erä kerrallaan, ja välillä yhtä jännittävä täysmittainen erätauko. Yhden täydne jatkoerän jälkjeen peli kuin peli pitäisi ratkaista rankkareilla. Ihan yhtä reilua ja/tai sattumanvaraista se olisi kuin sattumapomppu väsymyksen tuolla puolen joskus 143 minuutin jälkeen.

Omakohtaisesti en jaksaisi kärvistellä kahta täyttä jatkoerää pidempään, oli kyseessä peli kuin peli tai joukkue kuin joukkue. Arki-illan pelissä luultavasti jo yhden täyden jatkoerän jälkeen mielessä kävisi, että pitäisikö lähteä yön pimetessä jo kotiin kun ei pelistä tule ns. lasta eikä paskaa vaikka mikä olisi. Viikonloppupelissä voisi ehkä jaksaa vähän kolmatta jatkoerää jos kyseessä olisi vaikkapa ratkaiseva finaalipeli, mutta puolivälierissä tai välierissä ei kiinnostus tylsään junnaamiseen riittäisi.

Kyllä se peli ratkaistaan rankkareilla niin jääkiekon olympiafinaalissa kuin vaikkapa jalkapallon MM-finaalissa, jos tuhertamisesta ja paikkojen tuhlaamisesta ei tulosta synny, joten käytännön soisi yleistyvän kansallisissa sarjoissakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä se peli ratkaistaan rankkareilla niin jääkiekon olympiafinaalissa kuin vaikkapa jalkapallon MM-finaalissa, jos tuhertamisesta ja paikkojen tuhlaamisesta ei tulosta synny, joten käytännön soisi yleistyvän kansallisissa sarjoissakin.

Ei tietenkään, koska aika harvoin pelit kuitenkaan kovin paljon yli 80 minuutin menevät. Tilastoja ei minulla ole, mutta näin uskoisin ja siksi tarvetta muutokselle ei ole.

Hämeenlinnassa joskus aikoinaan loppui olut, se pitää muuttua. Ja pelikin hävittiin, se pitää muuttua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä kuulee jopa aikuisilta että "nyt meni ruokahalu". Miten ihmeessä keneltäkään voi mennä ruokahalu jos joku vaikka pieraisee ruokapöydässä? Ei kait nyt aikuisilta sentään? Jotkut lapsethan kiukuttelevat ties mistä syystä, "mä en halua makaronilaatikkoa, mä haluan pitsaa kun naapurin Villekin sai" tms. Ja tietenkään aina ei ole nälkä, mutta jos on, niin senkun lappaa ruokaa suuhun. Ja sitä paremmalta se maistuu mitä parempaa ruokaa sinne tunkee. Ei mulla ole tapana esimerkiksi röyhtäistä ruokapöydässä, mutta ei kait nyt sentään keneltäkään aikuiselta voi mennä ruokahaluja sen takia. Ja jos menee, niin miksi pitää heittäytyä sille tasolle?
 

julle-jr

Jäsen
Ihmetyttää, että jotkut katsojat jaksavat istua jotain säälipleijarien jatkoerien jatkoeriä toisensa perään. Perse siinä puutuisi ja uni tulisi
Sinä taisitkin olla poikkeuksellisen helposti illalla nukahtavaa sorttia ja halusit siirtää yhteiskuntaa muutenkin enemmän aamupainotteiseksi, että ei tarvitse valvoa niin myöhään. Vai muistanko väärin?
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Kokeilin äsken meditaatiota perinteisellä hengitysharjoituksella. Ihmettelin kuinka hyvin se onnistui. 20minuutin pituinen harjoitus tuntui viideltä minuutilta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sinä taisitkin olla poikkeuksellisen helposti illalla nukahtavaa sorttia ja halusit siirtää yhteiskuntaa muutenkin enemmän aamupainotteiseksi, että ei tarvitse valvoa niin myöhään. Vai muistanko väärin?

Muistat itse asiassa täysin väärin. Minä haluaisin siirtää yhteiskuntaa iltapainotteiseksi, jotta voisin valvoa myöhään illalla.

Se ei toki sitä tosiasiaa poista, että yhteiskunta kuitenkin on aamupainotteinen ja jos on menossa töihin lukuisten muiden kansalaisten tavoin aamuksi, niin ei sitä voi missään jäähallilla kukkua yötä myöten. Ja vaikka voisikin, niin tylsiä ja puuduttaviahan maalittomat jatkoerät ovat, kun rättiväsyneet äijät rämpivät ja pelaavat tavallistakin enemmän varman päälle.

Yksi jatkoerä vielä menee, silloin riittää vielä virtaa pelaajillakin, mutta sen jälkeen tulevat jatkoerät ovat jo liioittelua. Kuten @pernaveikko arvelikin niin valtaosa jatkoaikapeleistä luultavasti päättyy ensimmäisessä jatkoerässä, joten aivan hyvin voisi olla sääntönä se, että jos ei siinä ratkaisua synny niin peli ratkaistaisiin viiden laukojan rankkarikisalla. Kuten sanottua, se toimii olympiafinaaleissa ja isompienkin lajien kuten jalkapallon arvokisojen ratkaisupeleissä. Silloin tämä toimisi jääkiekossakin eikä siitä pienen totuttelun jälkeen enää sen enempiä mukinoita kuuluisi sen enempää kuin kuului NHL:ssä aikoinaan kypäräpakosta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yks päivä ihmettelin metrossa kun niin moni lastenrattaiden kanssa liikkunut äiti antoi sille pienelle lapselle karkkia. Välillä voi tietenkin herkutella, mutta pisti vaan silmään kun niin moni näytti tekevän sitä. Ja ne lapsetkin oli vielä niin pieniä.

Saattaahan se myös olla että ne äidit halusivat ettei se muksu itkisi tai muuten metelöisi julkisissa tms. En tiedä.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ja oman otannan mukaan (ilman omia lapsia) sanoisin, että mitä pienempi lapsi, sitä enemmän siitä tulee adhd-duracellpupu kun saa sokeria koneeseen. Sitten lapsi riehuu ja sekoilee ja rauhoitellaan taas paikalleen milläs muullakaan kuin pillimehulla/karkilla. Ihmettelen, että eikö nämä vanhemmat tiedosta sitä ollenkaan?
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuli tässä mieleen, kun tuo telkkarin tuijottelu on ollut jo jonkin aikaa oikeastaan pelkästään tallenteiden varassa, niin on tullut kelailtua nuo mainokset aina. Nyt kuitenkin olen kiinnittänyt huomion siihen että lähes joka mainoksessa on nykyään "kiintiötimo" rikastuttamassa. Onkohan se jokin ylemmän tahon salaliitto minunlaisia juntteja varten? "Totutetaan nuo tummiin ennen invaasiota." Kiintiöhintteily on jo sentään laantumaanpäin. Minäkö rasisti? Ehei! Pois se musta! :D
 
Ja oman otannan mukaan (ilman omia lapsia) sanoisin, että mitä pienempi lapsi, sitä enemmän siitä tulee adhd-duracellpupu kun saa sokeria koneeseen. Sitten lapsi riehuu ja sekoilee ja rauhoitellaan taas paikalleen milläs muullakaan kuin pillimehulla/karkilla. Ihmettelen, että eikö nämä vanhemmat tiedosta sitä ollenkaan?
Voi olla, että pahimmassa tapauksessa tällaisella toiminnalla annetaan lapselle aika heikot eväät (no pun intended) loppuelämään. Sokeri ja lohduttaminen – vaarallinen yhdistelmä

Vaikka mistäs minäkään tietäisin kun ei ole omia lapsia. Voivanhemmat tietää paremmin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mulla ihmetyttää, kun monet kaverit yliviivaa käytetyt tunnukset pankin avainlukulistasta. Samoilla ihmisillä tuo lista monesti lompakossa - yhdellä oli jopa tunnusluvutkin siellä. Mitä vittua?
Ihan käytännöllisyyden vuoksi, ainakin Nordealla. Niillä pitää itse tietää minkä avainluvun pistät sinne, nettipankki ei sitä ilmoita. Oliskohan vielä niin, että sivuosuman tullessa se sitten neuvoo oikeaan suuntaan. Nykyään niillä pystyy kyllä jo saldon tarkastamaan ilman avainlukua omalla salasanalla. Toisaalta taas Säästöpankin avainluvut on mullakin melkein aina mukana, jos nyt sattuu tarvitsemaan vaikkapa siihen saldon katsomiseen (automaatilla se kuitenkin maksaa). Niitä ei tarvii yliviivata. Muita lukuja ei tietenkään ole missään paperilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös