Onkohan kukaan lukenut enää moneen vuoteen niitä Auer-juttuja? Lehdet kyllä jaksaa kirjoitella viikosta toiseen.
Tällä palstalla ei tietääkseni kukaan. Ei kai kukaan myöskään enää lue lehtiä?
Onkohan kukaan lukenut enää moneen vuoteen niitä Auer-juttuja? Lehdet kyllä jaksaa kirjoitella viikosta toiseen.
Tosiasiassa suomessa on alalla ihan helvetin halvat hinnat ja laadukkaat verkot, varsinkin kun huomioi maan pinta-alan ja kolme erillistä verkkoa.
...Isot operaattorit maailmalla ottaa ihan kasittamattomia summia samoista palveluista, joita Suomessa saa tyyliin 20-30 euroa kuukaudessa....
Joskus tein AT&T:n sivuilla tilauksen melkein loppuun ja katselin hintoja. Ei tullut iPhonen hinnaksi ihan satanen, kuten suomessa on tapana uutisoida. Suomen tasoista palvelua ei saa edes rahalla. Datakatot on naurettavan alhaisia ja muutenkin koko homma haisee. En tosin tiedä, miten toi taajuuksien jako menee amerikan malliin, että vedetäänkö siellä osavaltioiden tai liittovaltion toimesta isot fyrkat taajuushuutokaupoista.
Tosiasiassa suomessa on alalla ihan helvetin halvat hinnat ja laadukkaat verkot...
...
Kun aiheessa ollaan niin ihmettelen sitä, kun Sonera näköjään tarjoaa nykyään (ilmaiseksi) sellaisen palvelun, että kun puhelin on ollut kiinni ja joku on siihen yrittänyt soittaa, niin puhelimen avattuani sieltä tulee viestiä, että kuka on soittanut, montako kertaa ja koska viimeksi. En siis varsinaisesti ihmettele tuota palvelua, koska luulisi sen lisäävän puhelinliikennettä ja sitä kautta operaattorille päin valuvaa rahavirtaa, mutta sitä ihmettelen, että miksei tuollaista ole kehitetty jo kauan sitten.
Kun aiheessa ollaan niin ihmettelen sitä, kun Sonera näköjään tarjoaa nykyään (ilmaiseksi) sellaisen palvelun, että kun puhelin on ollut kiinni ja joku on siihen yrittänyt soittaa, niin puhelimen avattuani sieltä tulee viestiä, että kuka on soittanut, montako kertaa ja koska viimeksi. En siis varsinaisesti ihmettele tuota palvelua, koska luulisi sen lisäävän puhelinliikennettä ja sitä kautta operaattorille päin valuvaa rahavirtaa, mutta sitä ihmettelen, että miksei tuollaista ole kehitetty jo kauan sitten.
Niin, Suomessahan toimivat nettipankit ja kännykkäliittymät maailman huipputasolla ja lähes ilmaiseksi.
Sitä on tullut lähinnä eniten ihmeteltyä, että miten tuolla suuressa maailmassa teleoperaattorit ja pankit eivät pysty tekemään todellisia huipputuloksia. Huomattavasti suuremmat asiakasmassat, väestötiheydet ja pääosin huomattavasti korkeammat hinnat huonommin toteutettuna.
Itse Briteissä asuneena sitä hämmästelin melkoisesti kuinka heikot kuuluvuudet oli melkein joka operaattorilla ja kunnolla edes Birmingham-Lontoo akselilla pelittävää operaattoria ei tuon kolmen vuoden aikana löytynyt. Hinnat toki olivat aivan järkyttävät, vaikka ei edes ottaisi huomioon palvelutasoa.
Shokki tuli myös kun avasin paikallisen pankkitilin ja hankin viimeistä huutoa olleen ja telkkarissa laajasti mainostetun nettipankin, jossa pystyi sitten tietyin reunaehdoin tekemään tilisiirtoja ja katsomaan tilitapahtumat, ei mitään muuta.
Tähän päälle sitten vielä jäätävän kallis ja huonotasoinen asuminen yhdistettynä törkyhintaiseen sähköön ja kaasuun, niin oli siinä suomi-pojalla ihmettelemistä moneen otteeseen.
Helmikuun alussa tuli asiakastiedote Vastaaja-palvelusta.Mistäs tuollainen palvelu noin tarkemmin löytyy? Kävin Soneran sivuilla ja siellä aspa chättäsi haluavansa olla avuksi, mutta ei ollut koskaan kuullutkaan ko. palvelusta... Eli oletko nyt unohtanut kertoa alaisillesi, että teillä on tällainen palvelu?
Helmikuun alussa tuli asiakastiedote Vastaaja-palvelusta.
Kyse on vastaaja-palvelun ominaisuudesta. Melko paska aspa osunut kohdalle, kun ei tuota tiennyt.
Ihan kätevä ominaisuus, TeleFinlandin liittymissä tainnut olla reilun vuoden jo käytössä.
Onkohan ihmis- ja puhelinmäärillä jotain tekemistä tämän kanssa? Lätkämatsissa, jossa 12000 katsojaa paikalla, ei oikein pelitä luuri Suomessakaan (puhelut, joo, mutta netti ei) ja sama esim. Katajanokalla kun ruotsinlaiva tulee satamaan ja kaikkien matkustajien kännykät hakee yhtäaikaa tukiasemaa.
...
Itse Briteissä asuneena sitä hämmästelin melkoisesti kuinka heikot kuuluvuudet oli melkein joka operaattorilla ja kunnolla edes Birmingham-Lontoo akselilla pelittävää operaattoria ei tuon kolmen vuoden aikana löytynyt. Hinnat toki olivat aivan järkyttävät, vaikka ei edes ottaisi huomioon palvelutasoa.
Shokki tuli myös kun avasin paikallisen pankkitilin ja hankin viimeistä huutoa olleen ja telkkarissa laajasti mainostetun nettipankin, jossa pystyi sitten tietyin reunaehdoin tekemään tilisiirtoja ja katsomaan tilitapahtumat, ei mitään muuta.
Tähän päälle sitten vielä jäätävän kallis ja huonotasoinen asuminen yhdistettynä törkyhintaiseen sähköön ja kaasuun, niin oli siinä suomi-pojalla ihmettelemistä moneen otteeseen.
.Onkohan ihmis- ja puhelinmäärillä jotain tekemistä tämän kanssa? Lätkämatsissa, jossa 12000 katsojaa paikalla, ei oikein pelitä luuri Suomessakaan (puhelut, joo, mutta netti ei) ja sama esim. Katajanokalla kun ruotsinlaiva tulee satamaan ja kaikkien matkustajien kännykät hakee yhtäaikaa tukiasemaa.
...
Sitä on tullut lähinnä eniten ihmeteltyä, että miten tuolla suuressa maailmassa teleoperaattorit ja pankit eivät pysty tekemään todellisia huipputuloksia. Huomattavasti suuremmat asiakasmassat, väestötiheydet ja pääosin huomattavasti korkeammat hinnat huonommin toteutettuna.
...
Mistäs tuollainen palvelu noin tarkemmin löytyy?
Kyse on vastaaja-palvelun ominaisuudesta.
Morsiammen hääpuku ja sen ostaminen, vaikka vuokraaminenkin olisi mahdollista. Miksi, mitä järkeä?
Ihmettelen vain että noilla statseilla tuskin kovin usein tehdään tuollaisia muutaman euron arvoisia näpistyksiä.
Onneksi en kulje muodin mukana. Jonottaminen ei oo yhtään mun juttu.Ihmiset vain yksinkertaisesti haluavat jonottaa. Se on nyt muotia, professori Krokfors toteaa.
Maailma on mennyt sillä lailla hassuksi että jos jossakin esitetään kyseisiä asioita totena ilman gallupia, niin parikymmentä neropattia on heti vuodattamassa sydänverta ja vaatimassa lähteitä tiskiin. Tätä siis nykyään ihan näissä itsestäänselvyyksissäkin. Ainakin kyselytutkijoille riittää hommia.Nyt kun tossa on tuo ylen aamu-tv pyörinyt koko aamun taustalla ja uutisia pukkaa tämän tästä, niin ei voi kuin ihmetellä näitä monia tutkimuksia ja galluppeja. Nyt pääuutisena on tutkimus jonka mukaan nuoret toivovat tulevalta työssäkäynniltään eniten hyvää palkkausta sekä työssä viihtyvyyttä. Eihän, oikeasti? Tuliko tämä jollekkin shokkina? Pitikö tämän tiedon onkimiseksi tehdä oikein tutkimus ja uutisoida siitä? Eihän nämä niin suurta pöllämystyneisyytä aiheuttaisi muuten, mutta kun näitä tulee jatkuvalla syötöllä. Ihan uutisista olen saanut kuulla mm. että ihmiset arvostavat pankkilainasopimuksissa pientä korkoa sekä joustavaa takaisinmaksua. Shocker! Yhä olen saaut tietooni että ravintolapalveluissa arvostetaan eniten hyvää hinta/laatusuhdetta, tunnelmaa sekä ystävällistä palvelua. EIKÄ!? Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon ja näistä suuri osa päätyy siis ihan koko maanlaajuisiin uutisiin. Kyllä Matti Näsä kysyis että mitä vittua nyttaas...
Tämä on kyllä niin taivahan tosi. Mitään asiaa ei ole olemassa ellei sitä ole tieteellisesti - tai vähintään jonain katugalluppina - todistettu. Varsinkin tuolla akateemisemmalla puolella tää menee usein aivan saatanalliseksi väännöksi, kun se hauki ei ole kala ellei siitä ole lähdettä ja mielellään tieteellisestä, vähintään kansallisesti tunnetusta julkaisusta ja alkuperäislähteestä, joka on korkeintaan 6kk vanha.Maailma on mennyt sillä lailla hassuksi että jos jossakin esitetään kyseisiä asioita totena ilman gallupia, niin parikymmentä neropattia on heti vuodattamassa sydänverta ja vaatimassa lähteitä tiskiin. Tätä siis nykyään ihan näissä itsestäänselvyyksissäkin. Ainakin kyselytutkijoille riittää hommia.
Uutiskynnyksen jatkuva ylittyminen hämmentää silti.