Ihmettelyketju

  • 6 355 976
  • 38 765

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Morsiammen hääpuku ja sen ostaminen, vaikka vuokraaminenkin olisi mahdollista. Miksi, mitä järkeä?

Ei siinä mitään järkeä olekaan, se vain vaikuttaa yleisesti olevan morsiamille tärkeä asia, että hääpuku jää sitten säästöön, vaikka sitä tuskin koskaan enää päälle puetaan. Mä en aikanaan jaksanut tuosta alkaa vänkäämään, vaikka laillasi mietinkin itsekseni, että eipä ole tässä touhussa järkeä edes vähän alusta.

Tuli tästä mieleen, että vaimoni osti hääpukunsa jostain häätouhuihin erikoistuneesta liikkeestä, en muista nimeä. No kuitenkin, puvusta piti maksaa puolet tilatessa ja toinen puoli sitten pukua noudettaessa. Vaimo oli tosiaan puolet maksanut pukua tilatessaan, mutta kun kävi pukunsa hakemassa ei kukaan pyytänyt rahaa tai muutenkaan esittänyt minkäänlaista laskua. Edelleen puvusta on puolet maksamatta, häistä tulee juhannuksena kuluneeksi kolme vuotta, joten tuskin enää sitä puuttuvaa puolikasta meinaavat karhuta. Ei se mitään tuhansia sentään ole, mutta useampi satanen kuitenkin. Oikein toki olisi ollut soittaa liikkeeseen, että unohditte laskuttaa, mutta kun häihin rahaa paloi muutenkin reilusti, niin otin säästön ilolla vastaan, vaikka se vääryydellä ja viekkaudella tulikin.

*e* Siis kaksi vuotta on vasta häistä aikaa, ei kolme.

Ihmettelen vain että noilla statseilla tuskin kovin usein tehdään tuollaisia muutaman euron arvoisia näpistyksiä.

Samalle tapaukselle naureskelin. Eiköhän tuo idea mennyt luokkaan "kännissä se kuulosti hyvältä suunnitelmalta". Hullumpiakin juttuja on tapahtunut, kun nuoret miehet kiskaisevat ujot kaksi promillea vereen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Nyt kun tossa on tuo ylen aamu-tv pyörinyt koko aamun taustalla ja uutisia pukkaa tämän tästä, niin ei voi kuin ihmetellä näitä monia tutkimuksia ja galluppeja. Nyt pääuutisena on tutkimus jonka mukaan nuoret toivovat tulevalta työssäkäynniltään eniten hyvää palkkausta sekä työssä viihtyvyyttä. Eihän, oikeasti? Tuliko tämä jollekkin shokkina? Pitikö tämän tiedon onkimiseksi tehdä oikein tutkimus ja uutisoida siitä? Eihän nämä niin suurta pöllämystyneisyytä aiheuttaisi muuten, mutta kun näitä tulee jatkuvalla syötöllä. Ihan uutisista olen saanut kuulla mm. että ihmiset arvostavat pankkilainasopimuksissa pientä korkoa sekä joustavaa takaisinmaksua. Shocker! Yhä olen saaut tietooni että ravintolapalveluissa arvostetaan eniten hyvää hinta/laatusuhdetta, tunnelmaa sekä ystävällistä palvelua. EIKÄ!? Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon ja näistä suuri osa päätyy siis ihan koko maanlaajuisiin uutisiin. Kyllä Matti Näsä kysyis että mitä vittua nyttaas...
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Nyt kun tossa on tuo ylen aamu-tv pyörinyt koko aamun taustalla ja uutisia pukkaa tämän tästä, niin ei voi kuin ihmetellä näitä monia tutkimuksia ja galluppeja. Nyt pääuutisena on tutkimus jonka mukaan nuoret toivovat tulevalta työssäkäynniltään eniten hyvää palkkausta sekä työssä viihtyvyyttä. Eihän, oikeasti? Tuliko tämä jollekkin shokkina? Pitikö tämän tiedon onkimiseksi tehdä oikein tutkimus ja uutisoida siitä? Eihän nämä niin suurta pöllämystyneisyytä aiheuttaisi muuten, mutta kun näitä tulee jatkuvalla syötöllä. Ihan uutisista olen saanut kuulla mm. että ihmiset arvostavat pankkilainasopimuksissa pientä korkoa sekä joustavaa takaisinmaksua. Shocker! Yhä olen saaut tietooni että ravintolapalveluissa arvostetaan eniten hyvää hinta/laatusuhdetta, tunnelmaa sekä ystävällistä palvelua. EIKÄ!? Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon ja näistä suuri osa päätyy siis ihan koko maanlaajuisiin uutisiin. Kyllä Matti Näsä kysyis että mitä vittua nyttaas...
Maailma on mennyt sillä lailla hassuksi että jos jossakin esitetään kyseisiä asioita totena ilman gallupia, niin parikymmentä neropattia on heti vuodattamassa sydänverta ja vaatimassa lähteitä tiskiin. Tätä siis nykyään ihan näissä itsestäänselvyyksissäkin. Ainakin kyselytutkijoille riittää hommia.

Uutiskynnyksen jatkuva ylittyminen hämmentää silti.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Maailma on mennyt sillä lailla hassuksi että jos jossakin esitetään kyseisiä asioita totena ilman gallupia, niin parikymmentä neropattia on heti vuodattamassa sydänverta ja vaatimassa lähteitä tiskiin. Tätä siis nykyään ihan näissä itsestäänselvyyksissäkin. Ainakin kyselytutkijoille riittää hommia.

Uutiskynnyksen jatkuva ylittyminen hämmentää silti.
Tämä on kyllä niin taivahan tosi. Mitään asiaa ei ole olemassa ellei sitä ole tieteellisesti - tai vähintään jonain katugalluppina - todistettu. Varsinkin tuolla akateemisemmalla puolella tää menee usein aivan saatanalliseksi väännöksi, kun se hauki ei ole kala ellei siitä ole lähdettä ja mielellään tieteellisestä, vähintään kansallisesti tunnetusta julkaisusta ja alkuperäislähteestä, joka on korkeintaan 6kk vanha.

Näista itsestäänselvyystutkimuksissa varmasti joku 90% on täyttä turhuutta, mutta kyllähän niistä joskus saattaa tulla yllättäviäkin tuloksia eli ns. arkitieto onkin muuttunut esimerkiksi tietyllä aikavälillä. Voidaan sitten kumota kaikenmaailman myyttejä, urbaanilegendoja ja paskaa perimätietoa.

Uutiskynnyksen ylittäminen ei tietysti yllätä, koska näistä saa lasikanpulskea toimittaja helpot otsikot, sisällön ja "uutisen". Ne on kaikki tehty jo valmiiksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tuli katsottua viikonlopun tv:n leffatarjonta. Sieltä tulee taas "Larry Flynt - minulla on oikeus" leffa! Oikeasti on sellainen fiilari että kyseinen pätkä tulee joko vitoselta tai kutsoelta kerran viikossa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ihmettelen, että Kärpät otti vasta nyt kuulemma käyttöön sakkorangaistukset joukkuerangaistuksissa. Marjamäki valittaa aiheesta, että niitä on ollut liikaa, mutta naureskelee perään, että pelaajat saavat päättää keskenään (esim. Aho tai Huml) kumpi maksaa.

Mitä jos päättävät, ettei kumpikaan maksa? Asiahan ei toki minulle kuulu.
 
Heitin tuossa äsken noppaa kolme kertaa. En saanut kertaakaan tulokseksi kuutosta, mikä kyllä tuli aika puskista. Siis todennäköisyyshän sille, että yksittäisellä heitolla saa kuutosen, on vain yksi kuudesta, mutta ei sitä ole oikein ikinä tajunnutkaan, että se todennäköisyyshän on silloin alle 20 prosenttia! On se jännä. Saatan huomenna heittää noppaa vielä tuhat kertaa lisää ja kirjata tulokset ylös. On erittäin mielenkiinoista nähdä, montako kuutosta sieltä tulee tuhannella yrityksellä. No joka tapauksessa jo tässä vaiheessa voi todeta, että yllättävän pieni on mahdollisuus saada nopanheitossa kuutonen. Enpä ole moista ennen snaijannutkaan!
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ihmettelen Ylen toimittajien asenteita. Uutisissa oli raportti Afganistanin "poikatytöistä", eli tytöistä jotka feikkaavat olevansa poikia (vanhempien eli isän idea). Murrosiän alkaessa nämä muuttuvatkin tytöiksi/naisiksi ja he menettävät aikaisemmat vapautensa. Tämä selvä. Mutta toimittaja (ruotsalainen) ja Ylen toimitus jostain syystä olettavat, että naisen asema olisi tuolla muuttumassa paremmaksi. Ei ole. Tuossa kulttuurissa nainen laitetaan säkkiin ja sen säkin voi halutessaan myydä, säkkiä voi lyödä ja potkia tai vaikka heittää kaivoon. Jos joku afgaanimies pitää järjestelyä huonona, niin eipä ole ainakaan minun korviini kulkeutunut moinen. Koko Taleban-liike sai aika lailla alkunsa siitä, kun afgaanimiehet nousivat kapinaan tyttöjen koulunkäyntiä vastaan. Mikään ei viittaa siihen, että tilanne olisi jotenkin muuttunut.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Minua ihmetyttää tillin käyttö ruoka-aineena. Tein lohipastaa ja laitoin siihen ohjeen mukaisesti tilliä. Aiemmin olen tehnyt kutakuinkin samaa ruokaa ilman tilliä ja se on ollut erinomaista. Tämänkertainen esitys oli korkeintaan kohtuullista ja nimenomaan tuon tillin takia. Lapsena en koskaan pitänyt kalakeitosta, kunnes noin 15-vuotiaana tajusin, että se onkin äitini keittoon laittama tilli josta en pidä. Nykyisellään lohikeitto (ilman tilliä) on suosikkiruokani.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Minua ihmetyttää tillin käyttö ruoka-aineena.

Ihan kauhee flashback nuoruudesta ja inttiajoilta. TILLILIHA.

Tuo ei tuosta enää pahene, ellei sitten lausu sitä toisella kotimaisella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis aina kun Messukeskuksessa on jotkut messut niin mulla on joka ikinen kerta krapula. Tänäänkin GoExpossa muut oli niin saatanan sporttisia ja mulla valui tuskahiki ja parransänkikin rehotti. Koita siinä sitten iskeä joku trikooperse kun pökerryttää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Koita siinä sitten iskeä joku trikooperse kun pökerryttää.

Taitaa jäädä yleensäkin tällä puolella lahtea juurikin koittamiseksi. Pieni laivareissu ja rahalla saa rakkautta. Ymmärrän rakkautesi itähuoriin koska raha ei välitä krapulahiestä...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen ollut tässä muutaman päivän Syötteellä laskemassa ja tullut treenattua paljon erilaisia hyppyjä parkissa. Krossiheliä grabillä muun muassa. Itse asiassa ihan hyvin nuo lutviutuivat ja hauskaa oli. Toki pannutin useamman kerran ja mustelmia syntyi. Suksilla siis lasken

Ihmettelyn aihetta sen sijaan on mielestäni se, että miten vitussa nämä pyörimiset ovat vaikeudellaan korvanneet kumparelaskussa perinteiset twisterit jne, jotka mielestäni ovat selvästi vaikeampia kehonhallinnallisesti ja puhtaasti vedettyinä.

Ulkomuistista: Janne Lahtela hyppäsi olympiakultaa louhiessaan ylähyppynä neloistwisterin, alahyppy mahdollisesti kolmoistwister-haara (?). Ronkainen veti sitten aikanaan hopealle ja toki lajissa on muitakin arvosteltavia osia kuin hypyt, mutta niiden osalta suurin osa oli siirtynyt rotaatioihin ja oliko Mikolla ainakin toisena hyppynä krossiheli vai oliko 720 krossiheli...?

Anyways - subjektiivinen ja empiriaan pohjautuva mielipiteeni on, että nuo Lahtelan twisterit olisivat vaikeampia. Toki korkkiseiskat sitten erikseen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitkästä aikaa Phuketissa, viimeks oltiin täällä neljä vuotta sitten. Eilen tultiin ja aika paljon on maisemat vaihtuneet. Suomea sanotaan holhouksen kehdoksi, mutta kyllä täälläkin näköjään osataan. Aikaisemmin täältä on saanut lähes mitä vaan kellonajasta riippumatta, mutta nykyään onkin eri meininki. Käytiin eilen suihkuttelun jälkeen vähän isommassa marketissa hakemassa perustarvikkeita ja samalla tietty muutamat bisset. Kassalla akka blokkas kaljat pois ja selitti thaikkuenglannilla, että alkoholin ostaminen onnistuu vasta klo 17 jälkeen ja osoitti siinä vieressä olevaa lappua, jossa joku viranomainen todisti asian todella näin olevan. Jännä juttu sinänsä, koska marssittiin sen jälkeen lähimpään 7-11:iin ja siellä kaljakauppa onnistui ilman mitään venkulointia. Tosin klo oli siinä vaiheessa jo yli viiden. Kysyin kuitenkin samalla myyjältä, saavatko he myydä alkoholeja koko päivän ja hetken ihmettelyn jälkeen vastaus oli myönteinen!
Rannalle ei vielä olla ehditty, muta kuultiin, että sielläkin on rantatuolit ja kaikenlainen myynti nykyään kielletty. Joitain poikkeusluvan saaneita pikkukaistaleita kuulema löytyy. Erikoiseks on touhu menny, ihmetyttää kovasti.
Ja sekin vielä, että bahtin kurssi on tällä hetkellä ihan helvetin huono ja hinnat sen myötä lähestyvät kovaa vauhtia suomalaista tasoa. Joskus aikaisemmilla reissuilla eurolla sai parhaimmillaan 50 bahtia, tällä hetkellä 35. Kohtalainen on pudotus.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Rannalle ei vielä olla ehditty, muta kuultiin, että sielläkin on rantatuolit ja kaikenlainen myynti nykyään kielletty. Joitain poikkeusluvan saaneita pikkukaistaleita kuulema löytyy. Erikoiseks on touhu menny, ihmetyttää kovasti...

Nämähän ovat uudistuksia, jotka Thaimaassa on toteutettu vallanvaihdon jälkeen ja uskoisin, että pitkässä juoksussa tulee näkymään ihan positiivisena juttuna myös turisteille. Rannoilta haluttiin siivota pois kaikki pimeästi ja luvattomasti kauppaa käyvän tahot, monin paikoin tämä johti siihen, että rannat tyhjentyivät kaupustelijoista kokonaan. Muttamutta, eiköhän tuohon saada parannusta ja kauppa käymään, aikaa siihen saattaa hetki mennä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
JYP varmisti Blues-voitolla suoran pudotuspelipaikan, joten ihmettelen, kuvastuuko joukkueen päävalmentajan kasvoilta voiton jälkeisessä haastattelussa eniten hämmennys, epäusko, pelko, suru, ahdistus vai epätoivo.
 

Liitteet

  • virtanenm.png
    virtanenm.png
    217,3 KB · kertaa luettu: 608

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
JYP varmisti Blues-voitolla suoran pudotuspelipaikan, joten ihmettelen, kuvastuuko joukkueen päävalmentajan kasvoilta voiton jälkeisessä haastattelussa eniten hämmennys, epäusko, pelko, suru, ahdistus vai epätoivo.
Meidän "mukavalla valkulla" tuntuu joka haastattelussa olevan jännäpaskat housussa, ainakin ilmeistä päätellen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä ihmettelen, että mihin perustuu se, että noin tunnin vesiurheilun eli uinnin/vesijuoksun jälkeen väsyttää niin vitusti ja ihan joka kerta? Onko kyseessä joku hermostollinen juttu johtuen veden vastuksesta, koska muusta liikunnasta ei ole tuollaista totaali väsymystä ole tullut. Olen muiltakin kuullut tätä samaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
JYP varmisti Blues-voitolla suoran pudotuspelipaikan, joten ihmettelen, kuvastuuko joukkueen päävalmentajan kasvoilta voiton jälkeisessä haastattelussa eniten hämmennys, epäusko, pelko, suru, ahdistus vai epätoivo.
Vaikuttaa selkeästikin siltä, että toimittaja on kysynyt jotain erittäin tyhmää eli tyyliin:

"Onko helpompi lähteä pleijareihin, kun suora pudotuspelipaikka on taskussa?" tai sitten "Menetättekö mestaruuden siihen, että Eric Perrin keskittyy jo nyt TPS:n vahvistamiseen ensi kaudella?"

Suomalaisten toimittajien taso on paikoitellen niin huono etten ihmettelisi, vaikka joku olisi ihan oikeasti tuonkaltaisen kysymyksen Virtaselta kysynyt.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mä ihmettelen, että mihin perustuu se, että noin tunnin vesiurheilun eli uinnin/vesijuoksun jälkeen väsyttää niin vitusti ja ihan joka kerta? Onko kyseessä joku hermostollinen juttu johtuen veden vastuksesta, koska muusta liikunnasta ei ole tuollaista totaali väsymystä ole tullut. Olen muiltakin kuullut tätä samaa.
Tapasin uida aamuisin pari kilsaa nopeatempoista rintauintia ja mielestäni olin niin saakelin virkeä sen jälkeen duunissa.
Miten on, syötkö esim tuon jälkeen ja jos niin mitä? MIetin vain että kun kroppa on kuluttanut kovaa ja saa energiaa mahaan niin ruoansulatus alkaa jylläämään ja väsy voi iskeä?
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Hieman ihmetyttää, että merkkavatko ihmiset vakaamambotreeninsä ylös kalenterin tehtävälistaan, vai miten ihmeessä alakerran naapurissa huudetaan kuin sikaa tapettaisiin joka toinen päivä klo 18.45-19.15. Muuten menisi saksalaisten laatufilmien ääninauhasta, mutta "Ich komme, Ich komme!" puuttuu välistä. Lisäksi ihmetyttää, että eikö siitä kiljunnasta ja voihkinasta tule kurkku kipeäksi? Ja voiko muka olla ihan niin kivaa, että koko ajan pitää kiljua puoli tuntia putkeen?

Lisäksi ihmetyttää, että pitäisiköhän sitä alkaa tehdä ruokansa vähän aikaisemmin, koska jotenkin tuon kuunteleminen ruokailun taustaäänenä ei lisää ruokahaluja. Vai olisiko tämä nyt heippalapun paikka?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Joskus mun yläkerrassa suoritettiin sessioita, joita olisin voinut kuvailla samoin sanoin "kuin sikaa oltaisiin tapettu". Kun taas eräänä päivänä sieltä sitä huutoa kuului, menin niiden oven taa, hakkasin nyrkillä ovea ja postiluukusta tokaisin "onnistuu ne touhut pienemmälläkin äänellä." Sen jälkeen oli kyllä hiljaista.

Parasta oli kun se kiljunta loppui kuin seinään kun oveen hakkasin. Hoho.
Kerros/rivariasumisen yksi niistä harvoista hyvistä puolista on äänimaailmaltaan sotatantereelta kuulostava seksi. Etenkin jos asunnot huonosti eristetty. Siinä vaakamambojodlaukseen tyypilliset aaah ja uuuh-mollit/duurit vaan raikaa.

Paras mitä oon kuullut (en siis minä vaan kaverin näkemää/kuulemaa) oli se että joku pariskunta naida napsautti kerrostalossa parvekkeen ovi auki jouluaattoaamuna, mies pukeutuneena joulupukiksi. Lahjasäkkien tyhjäämistä heti aamusta.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Mä ihmettelen, että mihin perustuu se, että noin tunnin vesiurheilun eli uinnin/vesijuoksun jälkeen väsyttää niin vitusti ja ihan joka kerta? Onko kyseessä joku hermostollinen juttu johtuen veden vastuksesta, koska muusta liikunnasta ei ole tuollaista totaali väsymystä ole tullut. Olen muiltakin kuullut tätä samaa.
Kloori väsyttää silmiä, tai jotain? Sitten kun silmät on väsyneet, niin tuntuu muutenkin väsyneeltä. Kakarana ainakin uimahallissa väsy, vaan ei järvessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös