Ihmettelyketju

  • 6 348 631
  • 38 754
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Todennäköisesti.
Lopussa veivät "löydöksensä", jossa oli juurikin nappia, jokin muu vaatteen metallinen osa, muutama hylsy ja ammuttuja luoteja.
Kaikki muut olivat uudempia kuin Earpin ajalta, mutta ammuttu haulikon täyspanos saattaa olla tuolta ajalta.
Tämän luodin löytäessään etsijä huusi "Löysin Doc Hollidayn haulikon luodin".

Loppujen lopuksi olivat iloisia, kun voivat ajatella, että luoti on EHKÄ kuulunut Hollidaylle.
Tuo ohjelma haiskahtaa paskalle moneltakin osaa.

Tälle ohjelmalle itsekin itkunauranut joskus. Juurikin nuo orgastiset, periamerikkalaiset JIII-HAAA huudot ja hunajapissa housuissa heitellyt high-fivet sen jälkeen kun joku 50cnt arvoinen vyösolki on tongittu paskakasasta, aiheuttaa kyllä melkoista myötähäpeää.

Itseänikin kiinnostaa historia ja kaikki vanha krääsä, niin onkin jonkin verran tullut katseltua tuota Pawn Stars ohjelmaa. Siis sehän on tod.näk. täysin näyteltyä paskaa kaikkine kepposteluineen ynnä muine hevonvitun hassutteluineen, mutta esineistä kerrotut taustat ja faktat ovat ihan mielenkiintoista katseltavaa ja eikä mulle ole tullut mitään fiilistä etteikö ne ihan asiaa olisi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Turun kaupunki uusi/muokkasi vaakunaansa 40 000 eurolla. Kun näin kuvan vaakunasta, niin jäin ihmettelemään, että miten helvetissä tuollainen "muutostyö" on maksanut 40 000 euroa? Omaan silmään näyttää siltä, että Windowsin Paintilla on vaihdettu yksi väri toiseen.

Lisänä sitten tuo juttu, että kaupungin oma työntekijä ja asiantuntija olisi tehnyt muutokset 1500 eurolla ja pitää muutenkin tätä hanketta epäonnistuneena.

linkki IS:n juttuun:TS: Turku tilasi uuden vaakunan 40 000 eurolla – kaupungilla työskennellyt olisi tehnyt 1500 eurolla - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat
 

Nick Neim

Jäsen
Kai tuon vaakunan vaihdattaminen kaikkialle maksaa myös. Tuossahan todetaan, että itse uusi vaakuna ei maksa 40 000 euroa, vaan koko tuo prosessi.

Kuulostaa toki silti kalliilta.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Kai tuon vaakunan vaihdattaminen kaikkialle maksaa myös. Tuossahan todetaan, että itse uusi vaakuna ei maksa 40 000 euroa, vaan koko tuo prosessi.

Kuulostaa toki silti kalliilta.

Veikkaan kyllä, että tässä tarkoitetaan prosessilla tämän uuden vaakunan suunnitteluprosesia. Vaihdattaminen on sitten taas ihan uusi prosessi.
 
Salkkarit on hämmästyttävän suosittu sarja näinkin miesvetoisella palstalla. Nyt jo kahden ketjun voimin. Olen aiemmin olettanut, että hömpällä olisi naissukupuoleen vetoava vaikutus. Ei siinä, kyllä minäkin sarjaa katsoin nuorena, mutta että aikuisena?
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille
Salkkarit on hämmästyttävän suosittu sarja näinkin miesvetoisella palstalla. Nyt jo kahden ketjun voimin. Olen aiemmin olettanut, että hömpällä olisi naissukupuoleen vetoava vaikutus. Ei siinä, kyllä minäkin sarjaa katsoin nuorena, mutta että aikuisena?
Tätä on tullut usein itsekin ihmeteltyä. Mutta toisaalta, tässä maassa Big Brotherille löytyy jatkuvasti kymmeniä tuhansia katsojia ja vastaavasti Cheekille kuuntelijoita. Yksinkertaisten sirkushuveja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tätä on tullut usein itsekin ihmeteltyä. Mutta toisaalta, tässä maassa Big Brotherille löytyy jatkuvasti kymmeniä tuhansia katsojia ja vastaavasti Cheekille kuuntelijoita. Yksinkertaisten sirkushuveja.
Vähän niin kuin jääkiekkokin siis.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Salkkarit on hämmästyttävän suosittu sarja näinkin miesvetoisella palstalla. Nyt jo kahden ketjun voimin. Olen aiemmin olettanut, että hömpällä olisi naissukupuoleen vetoava vaikutus. Ei siinä, kyllä minäkin sarjaa katsoin nuorena, mutta että aikuisena?

Samaa ihmetellyt minäkin. Siinä samalla olen ihmetellyt, että jos kerran tällaisesta hömpästä tykkää, niin miksi salkkarikansa ei ole siirtynyt katsomaan sitä YLEn omaa samantyylistä sarjaa? Olen joskus nähnyt sitä, vaikuttaa vähän salkkareilta, mutta ehkä hivenen laadukkaammin tehty ja juonikuviot vaikuttivat realistisemmilta?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Palstalla, jossa UMK-ketju on yksi suosituimpia. Luulevat kai että kyse on uudesta musiikista.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaa ihmetellyt minäkin. Siinä samalla olen ihmetellyt, että jos kerran tällaisesta hömpästä tykkää...

Mietin pitkään jaksanko lähteä puolustelemaan kaltaisiani salkkarikatsojia, mutta menköön nyt. Olen aika lailla varma, että jos tämän palstan salkkarikatsojien joukossa suoritettaisiin kysely "onko Salatut Elämät laadukas tv-sarja", niin ylivoimainen enemmistö vastaisi, että ei todellakaan ole. Siinä ehkä ainakin osasyy sille, että muut vastaavat produktiot eivät kiinnosta.

Salkkareita ei varmaan juurikaan kukaan katsele "tosissaan", vaan eräänlaisen camp-arvon takia. Iso osa sarjan katselusta koostuu huonoille näyttelijöille naureskelusta ja juoniepäkohtien taivastelusta. Jos tätä ei ymmärrä, niin todennäköisesti ei ymmärrä sitäkään miksi Salkkarit on niin suosittu sarja.

vaikuttaa vähän salkkareilta, mutta ehkä hivenen laadukkaammin tehty ja juonikuviot vaikuttivat realistisemmilta?

Boldaus minun. Tuossa pähkinänkuoressa se syy miksi Salkkareita seuraava ei lämpene vastaaville tuotoksille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Salkkareita ei varmaan juurikaan kukaan katsele "tosissaan", vaan eräänlaisen camp-arvon takia. Iso osa sarjan katselusta koostuu huonoille näyttelijöille naureskelusta ja juoniepäkohtien taivastelusta. Jos tätä ei ymmärrä, niin todennäköisesti ei ymmärrä sitäkään miksi Salkkarit on niin suosittu sarja.

Juu, epäilemättä asiassa on tämäkin puoli ja kyllä minä sen ymmärrän. Kun olin armeijassa kymmenisen vuotta sitten, niin kyllähän siellä muutama kundi katsoi iltaisin tilaisuuden tullen salkkaria ja tuli itsekin seurattua.

Tuo mainitsemasi camp-arvo on tietysti selkeä, mutta miten tätä jaksaa katsoa yli vuosikymmenen ajan, viidesti viikossa? Eihän tässä sinällään mitään erikoista tietenkään ole, kyllähän Emmerdale, Kauniit&Rohkeat jne ovat pyörineet ties kuinka kauan ja loppua ei näkyvissä.

Oikeastaan voi siis sanoa, että kyseessä on tavattoman menestynyt formaatti ja tuottoisa juttu kanavalle.
 
Tuo mainitsemasi camp-arvo on tietysti selkeä, mutta miten tätä jaksaa katsoa yli vuosikymmenen ajan, viidesti viikossa? Eihän tässä sinällään mitään erikoista tietenkään ole, kyllähän Emmerdale, Kauniit&Rohkeat jne ovat pyörineet ties kuinka kauan ja loppua ei näkyvissä.

Mielestäni Emmerdalea ei pidä tällä tavalla rinnastaa Salkkareihiin tai Kauniisin ja rohkeisiin. Minun silmääni Emmerdale näyttää huomattavasti rosoisemmalta ja siten miellyttävämmältä tv-sarjalta kuin nuo kaksi muuta.

Vähän niin kuin jääkiekkokin siis.

Touché!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni Emmerdalea ei pidä tällä tavalla rinnastaa Salkkareihiin tai Kauniisin ja rohkeisiin. Minun silmääni Emmerdale näyttää huomattavasti rosoisemmalta ja siten miellyttävämmältä tv-sarjalta kuin nuo kaksi muuta.

Okei, voi olla. Minulla ei sarjojen sisällöstä suurta tietoa tätä nykyä ole. Viittasin vain tähän kestoon, eikös sekä Emmerdale, että toinen brittisarja Coronation Street (ei taida pyöriä Suomessa?) ole kestäneet jo vuosikymmenien ajan?

Tavallaan on siis ihan realistinen odotus, että uhkapelurinaistenhakkaaja Salkkari-Ismo on perustamassa uutta perhettä vielä joskus 2020-luvun lopullakin...
 
Okei, voi olla. Minulla ei sarjojen sisällöstä suurta tietoa tätä nykyä ole.

Ei ole minullakaan, mutta jos isäpuolella kylässä käydessäni telkkarissa pyörii joku noista kolmesta, Emmerdale on ehdottomasti paras vaihtoehto. Siinä on nättejä maisemia, maanläheisyyttä ja ihmisten puheessa kiva aksentti. Se ei ole mielestäni läheskään yhtä kiiltokuvamainen kuin saippuasarjat yleensä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Emmerdale on oikeasti laadukas sarja, varsinkin Salkkareihin verrattuna. Seuraan kuitenkin Salkkareitakin aktiivisesti, koska onhan sitä tullut alusta asti seurattua ja toisaalta juuri tuo camp-arvo on sarjassa huikea. Jatkoajan laadukas Salkkari-ketju on myös yksi hyvä syy katsoa sarjaa. Niin, ja joskus, harvoin toki, sarjassa saatetaan nähdä joku ihan oikeasti mielenkiintoinen ja hyvin tehty juonikuvio taikka mallikas näyttelijäsuoritus.

Pisti vähän huvittamaan tämä keskustelu, koska arvasin tuon toisen Salkkari-threadin avaamisen jälkeen että pian Kierrätyskeskuksessa joko ihmetellään tai naureskellaan.

Emmerdalesta vielä sen verran, että ollakseen saippuasarja se ei kyllä ole yhtään saippuasarjamainen. Oikeasti hyvää draamaa, eikä mitään ihan älyttömiksi vedettyjä juttuja liiemmin ole.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Emmerdalesta vielä sen verran, että ollakseen saippuasarja se ei kyllä ole yhtään saippuasarjamainen. Oikeasti hyvää draamaa, eikä mitään ihan älyttömiksi vedettyjä juttuja liiemmin ole.
Emmerdale oli hyvä n. 20v sitten. Tai ainakin silloin sitä tuli katsottua. Nyt ei jaksa pahemmin jaksa kiinnostaa. Tulipa vanha olo.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Itseänikin kiinnostaa historia ja kaikki vanha krääsä, niin onkin jonkin verran tullut katseltua tuota Pawn Stars ohjelmaa. Siis sehän on tod.näk. täysin näyteltyä paskaa kaikkine kepposteluineen ynnä muine hevonvitun hassutteluineen, mutta esineistä kerrotut taustat ja faktat ovat ihan mielenkiintoista katseltavaa ja eikä mulle ole tullut mitään fiilistä etteikö ne ihan asiaa olisi.

Sama homma, tuota tulee joskus katsottua, kuten myös Robbie's first baseen, missä näkee ihan hauskaa urheiluhistoriaa.

Sarjoissa ärsyttää suunnattomasti tuo, että ne on käsikirjoitettuja ja ylituotettuja. Samoja kohtia näytetään jatkuvasti, scene katkeaa jatkuvasti ja meneillään on jatkuvasti useita asioita ja lisänä nuo typerät hassuttelut. Lisäksi 24h huutokaupan pyörittämisen arjesta tuo tuskin on kauhean realistinen kuva, töissä on neljä ukkoa, joista yksi on muka täysin vajaa (miten tuommoista myös kultaa käsittelevää liikettä pääsisi/pystyisi hoitamaan vajakki), yksi on pohjoismaisen eläkeiän ylittänyt jo aika päivää sitten. Eiköhän siellä hääri reippaasti isompi porukka taustalla.

Robbie's first basessa on myös sama homma hassttelujen suhteen, lisäksi jatkuvasti tulee julkkista "sattumalta" kauppaamaan tavaraansa tai yllyttämään johkin kisaan.

Toisaalta meillä on tämä keisari, joka taitaa hassutella ilman käsikirjoituksia. Tuota tuli muutama jakso katsottua, mutta tuossa ei ollut edes tavara kiinnostavaa ja tosiaan läpät erittäin kuivia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Palstalla, jossa UMK-ketju on yksi suosituimpia. Luulevat kai että kyse on uudesta musiikista.
Typerykset, tuohan on tietenkin ukkomiesketju, missä ukkomiehet keskustelevat mistä saisi vierasta pesää. Itse en ole osallistunut keskusteluun kun en jaksa niin paljoa enää. Keskustella jaksan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Cheek vuokraa kattohuoneistoaan kalustettuna - ja mihin hintaan! Katso kuvat - Viihde - Ilta-Sanomat

Enpä nyt parempaakaan keskustelua tälle löytänyt. Cheek siis vuokraa vanhaa kattohuoneistoaan Töölössä. Komia kämppä, itsellä ainakin kateusmittari raksuttaa punaisella tällä hetkellä. Ylläolevan Iltiksen uutisen kommenttiboksissa on taas suomalaisuutta parhaimmillaan, kun siellä ihmiset pääsevät anonyyminä purkamaan kiukkuaan. "Rahalla ei saa makua", "Ei toi oo ees kodikas", "Ylihintanen" ja mitä näitä nyt on. Samaa näkee facebookissa kun omaan uutisvirtaan tulee mainoksina Nettiauton ja Etuoven jakamia erikoisia autoja ja asuntoja. Oli sitten niissä linkeissä harvinainen Ferrari tai 300 neliöinen kelohuvila järven rannassa, niin aina niiden kommentiosiot täyttyvät jostain "rumat vanteet, en ajais" tai "vääränmallinen kiuas saunassa, kuka tuollasen ny haluais". Tuleeko siitä jotenkin parempi olo kun saa haukkua noita myytäviä kohteita? Iltasanomissa anonyyminä sen vielä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, mutta että facebookissa omalla nimellä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Cheek vuokraa kattohuoneistoaan kalustettuna - ja mihin hintaan! Katso kuvat - Viihde - Ilta-Sanomat

Enpä nyt parempaakaan keskustelua tälle löytänyt. Cheek siis vuokraa vanhaa kattohuoneistoaan Töölössä. Komia kämppä, itsellä ainakin kateusmittari raksuttaa punaisella tällä hetkellä. Ylläolevan Iltiksen uutisen kommenttiboksissa on taas suomalaisuutta parhaimmillaan, kun siellä ihmiset pääsevät anonyyminä purkamaan kiukkuaan. "Rahalla ei saa makua", "Ei toi oo ees kodikas", "Ylihintanen" ja mitä näitä nyt on. Samaa näkee facebookissa kun omaan uutisvirtaan tulee mainoksina Nettiauton ja Etuoven jakamia erikoisia autoja ja asuntoja. Oli sitten niissä linkeissä harvinainen Ferrari tai 300 neliöinen kelohuvila järven rannassa, niin aina niiden kommentiosiot täyttyvät jostain "rumat vanteet, en ajais" tai "vääränmallinen kiuas saunassa, kuka tuollasen ny haluais". Tuleeko siitä jotenkin parempi olo kun saa haukkua noita myytäviä kohteita? Iltasanomissa anonyyminä sen vielä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, mutta että facebookissa omalla nimellä.

Hah. Tässä oli kyl aika kauhee sisustus! :) Ihmettelen mikä pulju tuo Forenom on, vuokraa tästä meidän naapurustosta ihan perus kolmioita ja neliöitä 3700€/kk. Onko kohderyhmä yritykset vai mikä, kun ei tavan lapsiperheet ainakaan tuollaisia vuokria maksa ikinä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Cheek vuokraa kattohuoneistoaan kalustettuna - ja mihin hintaan! Katso kuvat - Viihde - Ilta-Sanomat

Enpä nyt parempaakaan keskustelua tälle löytänyt. Cheek siis vuokraa vanhaa kattohuoneistoaan Töölössä. Komia kämppä, itsellä ainakin kateusmittari raksuttaa punaisella tällä hetkellä. Ylläolevan Iltiksen uutisen kommenttiboksissa on taas suomalaisuutta parhaimmillaan, kun siellä ihmiset pääsevät anonyyminä purkamaan kiukkuaan. "Rahalla ei saa makua", "Ei toi oo ees kodikas", "Ylihintanen" ja mitä näitä nyt on.
Nuo kolme kommenttiahan on ihan osuvia. Jotkut muut jossakin on kyllä joo monesti typeriä. Sen takia mä en koskaan luekaan vauvapalstaa, iltapäivälehtien kommentteja enkä sitä Suomi24-sivustoa. Noista viimeisimpänä lukisin ehkä noita kommentteja.

Jostain syystä tuosta asunnosta tuli mieleen se juttu kun Cheek ei uskaltanut mennä siihen makuupussiin. En nyt muista oliko sillä joku bakteerikammo vai mikä, mutta voiskohan se liittyä mitenkään tuohon asunnon kliinisyyteen. En tiedä. Joo varmaan tuota huonetta on hieman siistitty kuvaa varten ja muutenkin sillä saattaa olla käyttötavarat muualla kun tuota vuokraa, ja monethan tietenkin tykkää asua noinkin. Mutta olikohan noissa kuvissa jotain mitä erityisesti kadehtia. Muuta siis kuin sijainti, mikä luki siinä tekstissä. Vastaavankokoisia puolitoistakerroksia mummonmökkejä kun saa muualta tosi halvalla. Telkkari tuossa ei ole mitenkään harvinaisen iso, sohvassakaan en mitään erityistä näe, keittiön pöytä on tylsä jne. Ei kait se pelkkä siisteys kuitenkaan ole. Joo sillä tyypillä on varmaan rahaa. Haluavatkohan muuten kateelliset ihmiset enemmän erottautua porukasta esimerkiksi tuollaisella asunnon kliinisyydellä, mikäli siis jossain vaiheessa saavat rahaa, mitä saa monikin jos vaan menee opiskelemaan ja sitten hyväpalkkaisiin töihin, ja sillä erottumisella sitten ehkä vähän jopa vittuillakin muille, vaikka suurin osa ei varmaankaan niitä edes kadehdi. En tiedä.
 
Enpä nyt parempaakaan keskustelua tälle löytänyt. Cheek siis vuokraa vanhaa kattohuoneistoaan Töölössä. Komia kämppä, itsellä ainakin kateusmittari raksuttaa punaisella tällä hetkellä. Ylläolevan Iltiksen uutisen kommenttiboksissa on taas suomalaisuutta parhaimmillaan, kun siellä ihmiset pääsevät anonyyminä purkamaan kiukkuaan. "Rahalla ei saa makua"

Itse myönnän auliisti olevani kateellinen Cheekille ja myös hänen faneilleen. Elämä olisi varmasti helpompaa, jos osaisi arvostaa Suomen suosituimman artistin tuotoksia. Valitettavasti olen niin paha tiukkapipo, että mulle Cheekin musa ei uppoa yhtään.

Kuitenkin tuossa "rahalla ei saa makua" -heitossa on ihan vinha pointti. Eihän Cheekin kaltaiselta uusrikkaalta löydy samanlaista vanhojen rahasukujen tyylitajua ja porvariston hillittyä charmia kuin niiltä sivistyneistön jäseniltä, joilla on lukuisien sukupolvien aikana kerrytettyä hiljaista tietoa siitä, miten käsitellä rahaa tyylikkäästi. Kyllä ne vontöttenpärit haistavat Cheekin kaltaisesta bling-bling-henkisestä nousukkaasta kilometrien päähän sen, että kyseessä on kuitenkin vain rajun jenginuoruuden elänyt Lahden kovien katujen kasvatti, jolla sattui natsaamaan.

Se on toki totta, että joku iltapulun nettisivujen kommentoija tuskin kuuluu siihen sosioekonomiseen ryhmään, jolla on oikeasti varaa naureskella ivallisesti Cheekin kämpälle.
 

motamoro

Jäsen
Hah. Tässä oli kyl aika kauhee sisustus! :) Ihmettelen mikä pulju tuo Forenom on, vuokraa tästä meidän naapurustosta ihan perus kolmioita ja neliöitä 3700€/kk. Onko kohderyhmä yritykset vai mikä, kun ei tavan lapsiperheet ainakaan tuollaisia vuokria maksa ikinä.

Siis tuo Forenom vuokraa kalustettuja asuntoja vuorokausihintaan, eli vähän kuin "huoneistohotelli" mutta edullisimpi. Sopii esim. lomamatkoille tai yrityksen reissumiehille jos mennään tekemään 3 päivän työkeikkaa kolmen hengen porukalla Helsingistä Kuopioon.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä ne vontöttenpärit haistavat Cheekin kaltaisesta bling-bling-henkisestä nousukkaasta kilometrien päähän sen, että kyseessä on kuitenkin vain rajun jenginuoruuden elänyt Lahden kovien katujen kasvatti, jolla sattui natsaamaan.

Hah! Raju jenginuoruus...

Tiihosten faija oli yrittäjä ja tämä "raju jenginuoruus" rajoittui wannabe-gangstailuun kaupungilla. Jotenkin aina naurattaa, kun Keekistä annateen kuvaa jostain ghettosta nousseena sankarina. Ihan normijätkiä (tosin vähän mulkkuja), joiden ainoa erikoisuus oli vain tavallista suurempi kiinnostus katutappeluihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös