Ihmettelyketju

  • 6 348 977
  • 38 754

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En sano tätä mitenkään pahalla ja ihmettelen kyllä mistä olen tälläisen kuvan sinusta luonut, mutta olen pitänyt sinua juttujesi perusteella jonain nelikymppisenä. Ehkä se menee kyllä enempi kehujen puolelle koska juttujesi perusteella vaikutat ainakin osittain ihan fiksulta jätkältä, mitä kaikista nykyjunnuista ei voi sanoa ;)

Aika menee nopeasti, 80-luvun puolessa välissä syntyneetkin ovat jo kolmekymppisiä raavaita miehiä, joille kasvaa karvaakin...

oon kolmekymppinen, oon kolmekymppinen, takana on luja putki rilluvuosien...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Nikke Ankara lopettaa musiikin tekemisen. Kyseessä siis lahtelainen 23-vuotias räppäri, joka katosi hetkeksi taannoin. Nyt lippu luukulle miehen oman ilmoituksen mukaan siitä syystä, että tajusi muuttuneensa kusipääksi ja päihteet ja naiset veivät elämää. Tajusi, että lähimmäiset ja hyvinvointi ovat tärkeämpiä asioita.

Onhan tuo omalta osaltaan sääli juttu. Toisaalta hatunnosto tosiasioiden myöntämisestä, mutta jotenkin omituiselta tapaukselta alkaa vaikuttaa. Moni varmaan tunnistaa singlet "Perjantai 13." ja "Spesiaali".

Ankara, oikealta nimeltään Niiles Hiirola, ilmoitti asiasta Facebookissaan. Ilta-Sanomat uutisoi asiasta.
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En sano tätä mitenkään pahalla ja ihmettelen kyllä mistä olen tälläisen kuvan sinusta luonut, mutta olen pitänyt sinua juttujesi perusteella jonain nelikymppisenä. Ehkä se menee kyllä enempi kehujen puolelle koska juttujesi perusteella vaikutat ainakin osittain ihan fiksulta jätkältä, mitä kaikista nykyjunnuista ei voi sanoa ;)
Tätä komppaan, luulin tähän hetkeen saakka, että @MustatKortit on n. 35-40 vuotias äijä, mutta yllärinä onkin hieman nuorempi kuin mitä itse.

@Jaws tuo uutinen oli kyllä yllätys myös. Toki nostan nuorelle herralle hattua siitä, että myöntää tosiseikat, ottaa vastuun teoistaan ja näin ollen on selvästi selkärangan omaava nuori sälli. Harmi kun musaura loppuu nyt, Perjantai 13. on oikeasti hyvä biisi joka saa hymyn suupieleen, sen verran hyvää tekstiä on. Nyt vain NIkke elämä kondikseen, kaiken kyllä saa oijottua vaikka se hirveästi saattaa duunia vaatiakin.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Moni varmaan tunnistaa singlet "Perjantai 13." ja "Spesiaali".
Ihmettelen. Jossain lehtijutussa lueteltiin sen biisejä ja ainoa edes etäisesti tuttu oli se Robinin styge. Ja mä luulin tietäväni edes vähän tota genree, vaikka vähemmän jaksaa nykyään tutustua.

Onkohan sen äiti (ja Brädi) jo selvinnyt siitä, kun poliisi ei taluttanutkaan aikuista miestä korvasta pitäen takaisin himaan.

Edit
Kyllähän noi biisit olikin semisti tuttuja, en osannu yhdistää. Tai no, jos ne jotain hittejä on nii onhan ne radiosta kuultu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Oisko mitään veikkauksia, koska mies seuraavan kerran julkaisee musiikkia?
Sitten kun herran loma loppuu, joka taitaa kohdistua menolippuna Thaimaaseen.

Boldaus ja kursivointi sen takia koska Perjantai 13. - biisissä lauleskeltiin kuinka haistattaa pomolle pitkät, tuikkaa koko paskan tuleen, ja parilla pikavipillä Bangkokin lämpöön.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulin ensimmäisen kerran Nikke Ankarasta, kun se "katosi" ja toisen kerran nyt, kun se on lopettanut uransa. Ihan kekseliäs mainoskampanja comeback-levylle ja -kiertueelle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuulin ensimmäisen kerran Nikke Ankarasta, kun se "katosi" ja toisen kerran nyt, kun se on lopettanut uransa. Ihan kekseliäs mainoskampanja comeback-levylle ja -kiertueelle.
Itse koen olevani joissain määrin perillä näistä nykypäivän suosituista artisteista ihan genreen katsomatta, mutta Nikke Ankaran kohdalla on molempien uutisten kohdalla ollut sellainen "kuka vittu?" fiilis. Ei siis mitään hajua koko äijästä, näköjään Robinin kanssa jonkun biisin tehnyt. Robiniltakin tiedän paljon biisejä, mutta tämä ei sano mitään.

Outoo vittu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä kättä ylös! Tukka kyllä kasvaa, parta ei. Kerran kasvattamalla kasvatin joku 3kk ja max. 2cm valkosta haituvaa kasvo tona aikana. Olin sentää 28-vuotias silloin. Tyydyn pitämään semmosta parin millin karvaa suun ympärillä, ku muuten kysellään paperit joka hemmetin paikassa.
Mä annoin joskus noin 25-vuotiaana parras karvaa joku 3-4 kk. Loppuvaiheessa nyt viiksiä vähän saksin kun meinasi tulla suuhun. Huvittavinta tuolloin oli se, että jos en joku aamu jaksanut käydä suihkussa niin toisella poskella karvat rehotti sen viitisen senttiä suoraan sivulle ja toisella poskella ihonmyötäisesti alas, millä poskella olin siis yön nukkunut.

Viikset tai sen sängen ajan vähintään joka toinen päivä kun muuten näytän epäsiistiltä. Tuolta poskilta ja leuan alta sitten ehkä kerran viikossa kun laiska oon. Tai no riippuu miten tärkeää menoa on.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmetyksen aiheeni on siis se, että miten SOK:n pääjohtaja kehtaa noin suoraan valehdella mediassa.

Taavi Heikkilä esittää hinnanalennuksia kuin ne olisivat SOK:n antamia siunauksia kuluttajille. Tyhmäkin tajuaa, että SOK tässä on polvillaan anoessaan lisää asiakkaita kauppoihinsa, kun kassoille tarvitaan henkilökuntaa -kauppa on saanut etukortti-ihmisetkin tajuamaan, että suurin säästö näkyy heti kuitissa ja lompakossa, eikä missään kuukausittaisissa bonuslistauksissa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Enpä ole havainnut, että S-ryhmän pitäisi asiakkaita polvillaan anoa. Ainakin Prismoissa on aina asiakkaita vähintäänkin runsaasti ja sama koskee paikallista S-markettia, jossa tulee useammin käytyä. Hintojen pudotus kelpaa silti enemmän kuin hyvin. Vielä kun muissakin elinkustannuksissa tapahtuisi kevennyksiä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Enpä ole havainnut, että S-ryhmän pitäisi asiakkaita polvillaan anoa. Ainakin Prismoissa on aina asiakkaita vähintäänkin runsaasti ja sama koskee paikallista S-markettia, jossa tulee useammin käytyä. Hintojen pudotus kelpaa silti enemmän kuin hyvin. Vielä kun muissakin elinkustannuksissa tapahtuisi kevennyksiä.
Ainakin tuo oma lähi-Lidl on ruuhka-aikaan ihan tukossa, toisin kuin läheinen S-kauppa. Lidlissä on neljä kassaa, joissa pitää jonottaa 10-15 minuuttia päästäkseen maksamaan, kun taas S-kaupassa on 2-3 kassaa ja jonotusaika on max 5 min.

Voi ehkä johtua myös siitä, että Lidlissä porukka ostaa enemmän tavaraa kerralla, mutta kyllä siellä Lidlissä on ihan määrällisestikin enemmän ihmisiä. Tämä siis ma-pe klo 15.30-18.00.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Ihmetyttää miten voi olla niin helvetin vaikeaa autoilijoiden tajuta, että siellä liikenteessä on myös jalankulkijoita. Tänään ylitin suojatietä vihreillä valoilla, kun auto vetäs suoraan kylkeen. Onneksi vauhti oli sen verran pieni, että selvittiin ruhjeilla.

Voisko joku avata mulle tätä yllättän yleistä ajatusmaailmaa autoilijoiden keskuudessa? Eikö niitä kiinnosta, jos sattuu tappamaan jonkun vai onko se jotain järjetöntä ylimielisyyttä, että ajatellaan, että ei omalle kohdalle voi niin käydä? Entisen asunnon vieressä oli kaksikaistainen tie, jonka yli meni suojatie ja käytännössä päivittäin näki tilanteita, joissa toinen auto antoi tietä jalankulkijalle, mutta viereiseltä kaistalta auto huristi täysillä ohi. Mitä tällaiset vatipäät oikein ajattelee?
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tuo rasvattoman maidon hinta kyllä ihmetyttää, sillä ainakin Rauman Prismassa tuo on jo pitkään ollut paljon lähempänä tätä "uutta" kuin "vanhaa" hintaa.

Edit. Foodie näyttää nyt hinnaksi 0,79 €/l, mutta voisin melkein laittaa pääni pantiksi, että tuo on aiemmin ollut alle 70 cent/l. Näinköhän hinnat todellisuudessa juurikaan laskevat...

Edit 2. Kuitti vahvisti muistikuvani. Kotimaista rasvaton maito maksoi tänäänkin 0,65 €/l. Joku vanhempi kuitti varmaan vahvistaisi senkin, että hinta oli jo kuukausia sitten sama.
 
Viimeksi muokattu:

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihmettelen miten jotkut jaksavat riehua noissa iltiksen fb-kommenteissa SOK vs Lidl-väittelyä. Minulle ainakin ihan sama missä muut käyvät, ostan ruokani sieltä mistä sen saan halvimmalla ja minulle se on Prisma. Ei ole minulta pois jos joku päättää mennä Lidliin, ihan hyvä vaan niin saadaan kunnon hintakilpailua aikaan. En tiedä mitä ihmiset hyötyvät että kirjoittavat rivikaupalla ylistysviestejä omasta ruokakaupasta ja provosoituvat heti jos joku sanoo jotain negatiivista kaupastasi. Enpähän ainakaan itse jaksaisi.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ihmetyttää miten voi olla niin helvetin vaikeaa autoilijoiden tajuta, että siellä liikenteessä on myös jalankulkijoita. Tänään ylitin suojatietä vihreillä valoilla, kun auto vetäs suoraan kylkeen. Onneksi vauhti oli sen verran pieni, että selvittiin ruhjeilla.

Voisko joku avata mulle tätä yllättän yleistä ajatusmaailmaa autoilijoiden keskuudessa? Eikö niitä kiinnosta, jos sattuu tappamaan jonkun vai onko se jotain järjetöntä ylimielisyyttä, että ajatellaan, että ei omalle kohdalle voi niin käydä? Entisen asunnon vieressä oli kaksikaistainen tie, jonka yli meni suojatie ja käytännössä päivittäin näki tilanteita, joissa toinen auto antoi tietä jalankulkijalle, mutta viereiseltä kaistalta auto huristi täysillä ohi. Mitä tällaiset vatipäät oikein ajattelee?

Mikään ei tee huolimattomuutta hyväksyttäväksi, mutta itselleni on sattunut läheltä piti tilanteita kun jalankulkijan ja auton nopeuksien osuessa sopivasti kohdalleen auton A-pilari piilottaa jalankulkijan sekuntien ajaksi. Näin on tapahtunut erityisesti tasa-arvoisissa risteyksissä, joita lähestytään tietyllä nopeudella (hitaudella).

Varovaisinkin kuljettaja saattaa joskus aiheuttaa kolarin. Tämä on päivänselvä juttu. Erityisesti varomisen arvoisia kuljettajia ovat he jotka tämän kiistävät. Itse en jalankulkijana luota keneenkään, joihin en saa katsekontaktia tai jotka eivät hyvissä ajoin reagoi hiljentämällä vauhtia, näyttämällä merkkiä tms.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ihmettelen miten jotkut jaksavat riehua noissa iltiksen fb-kommenteissa SOK vs Lidl-väittelyä. Minulle ainakin ihan sama missä muut käyvät, ostan ruokani sieltä mistä sen saan halvimmalla ja minulle se on Prisma. Ei ole minulta pois jos joku päättää mennä Lidliin, ihan hyvä vaan niin saadaan kunnon hintakilpailua aikaan. En tiedä mitä ihmiset hyötyvät että kirjoittavat rivikaupalla ylistysviestejä omasta ruokakaupasta ja provosoituvat heti jos joku sanoo jotain negatiivista kaupastasi. Enpähän ainakaan itse jaksaisi.

Minua pelottaa, että ns. bulkkituotteiden hinnanalennusta seuraa muiden tuotteiden hinnankorotukset. Jos kauppa houkuttelee asiakkaita rasvattoman "maidon" hinnalla, mitä tapahtuu hevi-osastolla? Kuka kuluttaja seuraa lantun hintaa?

Toisaalta on valikoima. Jos hintaohjauksella buustataan jotain Vaasan ruispaloja, miten käy paikallisten leipomoiden ruisleiville?

Suhtaudun kuitenkin positiivisesti SOK:n osallistumiseen lamatalkoisiin. Varsinkin lapsilisäleikkaiksien vaikutuksia komoensoisi mukavasti ruokakustannusten lasku yhdessä "halvan" bensan kanssa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Eilen ihmeteltiin, että miksi nykyään ei tv:ssä ole mitään kunnon tietokilpailu-ohjelmia? Siis ihan oikeita visailuja oikeine kysymyksineen, eikä mitään "viihdehömppävisaa". Itse en ainakaan moneen vuoteen ole tälläistä telkkarista bongannut. Onko kaikki kysymykset jo kysytty?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minua pelottaa, että ns. bulkkituotteiden hinnanalennusta seuraa muiden tuotteiden hinnankorotukset. Jos kauppa houkuttelee asiakkaita rasvattoman "maidon" hinnalla, mitä tapahtuu hevi-osastolla? Kuka kuluttaja seuraa lantun hintaa?...


Minä seuraan lantun hintaa, ostan aina pakkaamatonta, koska se on selkeästi pakattua halvempaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eilen ihmeteltiin, että miksi nykyään ei tv:ssä ole mitään kunnon tietokilpailu-ohjelmia? Siis ihan oikeita visailuja oikeine kysymyksineen, eikä mitään "viihdehömppävisaa". Itse en ainakaan moneen vuoteen ole tälläistä telkkarista bongannut. Onko kaikki kysymykset jo kysytty?

Heh, juuri mietin ihan samaa! Eilen katseltiin SVT:n puolelta ruotsalaista Vem vet mest? -tietovisailua. Kyseessä on aika perinteinen visa, klassisia kysymyksiä eri aihealueista.

Juuri tällainen tarvittaisiin myös Suomen kanaville. Mieluiten sellainen kilpailu, että ei mitään lässytystä studiossa ja juontajan heikkoja vitsejä, vaan nopeatempoista visailua. Kysymys ja sitten pitää nopeasti vastata, tai aika loppuu.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Juuri tällainen tarvittaisiin myös Suomen kanaville. Mieluiten sellainen kilpailu, että ei mitään lässytystä studiossa ja juontajan heikkoja vitsejä, vaan nopeatempoista visailua. Kysymys ja sitten pitää nopeasti vastata, tai aika loppuu.

Tätä! Ei ole kauaakaan, kun tällaisen puutetta tuopin ääressä ihmeteltiin. Sama koskee pubivisoja. Onhan niitä edelleen siellä, täällä, muttei enää siihen malliin, kuin joskus vanhoina hyvinä aikoina.

Oma oletukseni on, että google-aika on tappanut mielenkiinnon tällaisten järjestämiseen, vaikka eihän mikään estä estämästä googlausta kilpailupaikalla. Sen sijaan saamme nyt nauttia viikonlopun prime timessä mm. Kaura-Opeleista ja säälittävästä sketsipaskasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten jotkut ihmiset voivat hermostua liikenteessä? Tai siis ihmetyttää miten moni hermostuu. Mä en ymmärrä.

Ja vasta olin yhden tyypin kyydissä, joka vittuuntui kun takana tuleva ajoi sen mielestä liian lähellä. Takapeilistä sitä vähän väliä vilkuili ja jotain ääneen valitteli.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Heh, juuri mietin ihan samaa! Eilen katseltiin SVT:n puolelta ruotsalaista Vem vet mest? -tietovisailua. Kyseessä on aika perinteinen visa, klassisia kysymyksiä eri aihealueista.

Juuri tällainen tarvittaisiin myös Suomen kanaville. Mieluiten sellainen kilpailu, että ei mitään lässytystä studiossa ja juontajan heikkoja vitsejä, vaan nopeatempoista visailua. Kysymys ja sitten pitää nopeasti vastata, tai aika loppuu.

BBCllä pyörii sellainen tietovisa kuin University Challenge. Ohjelmassa kaksi yliopistoa kisailee toisiaan vastaan, joukkueet on nelihenkisiä. Oikeasta vastauksesta saa kymmenen pistettä ja joukkueelta kysytään kolme bonuskysymystä johon toinen joukkue ei saa vastata, viisi pistettä per oikea vastaus. Kysymyksiä tulee puolen tunnin ajan, jonka jälkeen enemmän pisteitä kerännyt jatkaa seuraavalle kierrokselle.Tätä pudotuspeliä käydään niin kauan kunnes yksi yliopisto on jäljellä.Yksinkertaista.

Kysymykset on aivan helvetin vaikeita, 1500 luvun runoilijoista mitä vaikeimpiin matemaattisiin kaavoihin. Ehkä juuri siksi se ei ole niin suosittu. Mutta ohjelman idea on helppo ja yksinkertainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös