Ihmettelyketju

  • 6 350 870
  • 38 754

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Sama, BigMac menee hyvin tyyliin tuhdimmasta välipalasta, mutta pyrinkin nyt hieman bulkkaamaan talven aikana. Yleensähän geenit ja aineenvaihdunta vaikuttaa aika paljon tuohon syömiseen ja painon nousuun. Ja kyllähän moni käy aina lounaalla jossain lounasraflassa tai firman omassa ruokalassa, ja hinnat ovat aika isot mielestäni. Kun teen yleensä itse ruoat, niin kyllä huomaa kuinka paljon säästää. Pyrkii tekemään suuria määriä, vaikka pakkaseen. Sitten kun on unohtanut käydä kaupassa ja pitäisi ruokaa tehdä, niin tulee ahaa -elämys, että siellä pakkasessahan on ruokaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ostelen tosi vähän kaikkea. Ruokaa vaan yms. Ja mitä nyt kaljaan menee vähän. Joillakin on eri laskujakin kuukaudessa pitkälti toistakymmentä. Ei kait mulla ole kuin muutama hassu. Mitään lehtiä en jaksa lukea kun kaikki tarvittava löytyy netistä. Vakuutuksia en halua ottaa. Autoonkaan ei mene rahaa ollenkaan kun en sellaista tarvitse. Harrastuksetkin on oikeastaan ilmaisia kun en ole mikään aerobicfägäri. No kerran kuukaudessa nyt käyn laivareissun ja joskus jossain pitemmälläkin. Lätkämatseissa kanssa joskus vierailen, mutta muuten aika pitkälti monet tapahtumat on jotain kautta ilmaisia.

Tavaroitakaan mä en oikein tykkää keräillä. Mä oon aina ihmetellyt miksi jengi ostelee esimerkiksi jotain kirjoja tai DVD-leffoja. Joululahjaksikin nyt moni saa ja oikein toivoo niitä. Siis leffan kun katsot niin et varmaan kymmeneen vuoteen viitsi sitä uudestaan katsella. Ja telkkaristahan niitä tulee muutenkin lähes kymmenen joka ilta. Sama juttu on kirjoissakin. Hölmöläisten hommaa. Kirjastoista saa ilmaiseksi. Eikä tarvitse omistaa liikaa tavaraa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Harvemmin päihdeongelmaiset ylipainoisia on, päihteet kun vaikuttaa aivoissa samoihin alueisiin jotka säätelee näläntunnetta ja aterioita jää usein päihtyneenä vällin.
Tämä on kyllä totta, vaikka ainakin oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllähän niitä läskejäkin aineiden orjia on. Toki pitää ottaa huomioon mihin päihteeseen nisti on koukussa, paradoksaaliset vaikutukset jne. Toisille esimerkiksi tulee piripäissään sudennälkä, vaikka suurin osa käyttäjistä ei taida tuntea näläntunnetta piripäissään ollenkaan. No joo, kannabiksen vaikutukset ruokahaluun lienevät varsin hyvin kaikkien tiedossa. Luettakoon kannabis tässä yhteydessä muiden huumeiden joukkoon, koska päihdehän se on sekin.

Mikä siinä muuten on, että ainakin subu-korvaushoidossa olevat tapaavat paisua ihan helvetisti. Kasvaako ruokahalu, kerääkö keho nestettä, mitä? Subutex-korvaushoidosta kun ei omaa kokemusta ole, niin tämä ihan aidosti ihmetyttää.
Ei tuollanen Big mäg-ateria kyllä päiväruuasta käy.
Käy helposti. Paljonhan (täysin) se on kulutuksesta kiinni, mutta näin yöt perse homeessa sohvalla kiekkoa katsovalle ja päivät nukkuvalle eläkeläiselle Big Mac riittää jo yksinäänkin päiväruoaksi, saatika sitten jos siihen nappaa ranskalaiset ja limpparin kylkeen.
 

Nick Neim

Jäsen
Vaikka söisin Big Mac -aterian aamupalaksi ja päivälliseksi, niin mulla olisi illalla taas nälkä. Eihän ne pidä nälkää loitolla paria tuntia kauempaa.

Sen takia mä kai olenkin pikkasen pläski.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin mä sillä pärjään. Monissa ravintoloissa taas on jopa liian isot annokset. Ja kuka niihin jaksaa vielä alkupalan ja jälkiruuankin tilata, huh. En mä oikein muutenkaan mitään makeaa halua syönnin jälkeen.

Ne hienojen paikkojen pöperrykset on sitten asia erikseen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
ToFfeE sais hepulin ku kuulisi, mutta mä syön aamupalaks puuron ja pari leivän puolikasta, kahvia ja mehua. Lounaaks keittoa tai pastaa, patonkia tai just vaikka tollasen, hyvin harvoin kylläkin,hampurilaisaterian, välipalaks kahvia ja yleensä teen sunnuntaina jonku maustekakun tai leivän jota puputan viikolla, iltaruoka perunaa, lihaa,kalaa,salaattia mitä ikinä ja vielä iltateen keittelen puolenyönaikaan ja syön sillonkin vielä mitä kaapista löytyy. Eli ei riitä hampparit meidän possuperheelle.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
ToFfeE sais hepulin ku kuulisi, mutta mä syön aamupalaks puuron ja pari leivän puolikasta, kahvia ja mehua. Lounaaks keittoa tai pastaa, patonkia tai just vaikka tollasen, hyvin harvoin kylläkin,hampurilaisaterian, välipalaks kahvia ja yleensä teen sunnuntaina jonku maustekakun tai leivän jota puputan viikolla, iltaruoka perunaa, lihaa,kalaa,salaattia mitä ikinä ja vielä iltateen keittelen puolenyönaikaan ja syön sillonkin vielä mitä kaapista löytyy. Eli ei riitä hampparit meidän possuperheelle.
Hieman tuota muokkaamalla tuosta saisi pirun hyvän ruokavalion, eikä toikaan nyt paha ole.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä nyt olen ihan ahmatti muutenkin, mutta joskus jos jonkun hampurilaisannoksen syö niin kotiin päästessä taas on nälkä. Ei tuollanen Big mäg-ateria kyllä päiväruuasta käy.
Hieman sama tapa. Perus Mäggäri ei riitä. Saatan toisaalta olla pari päivää kokonaan syömättä ja buffetissa menee sitten seuraavaksi aikaa pari tuntia.
Ihmiset ovat erilaisia - onneksi!
E: Välipäivinä menee sokeritee.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista syömisistä oli puhetta. Tänään mä heräsin ysiltä, mutta kolmelta vasta söin ensimmäisen kerran kun Itiksessä vetäsin kanakebabin ranskalaisilla. Jotain rehujakin siinä sivussa hieman möllötti. Muuta en varmaan tänään syö kun äsken kotiin tullessa hain Lidlistä iltapalaksi 10 kaljaa. Ohramallaskin on täyttä ravintoa. Muut vitamiinit mä saan marjamehuista, mitä nyt tänään en jaksa lipitellä. Karpalo on niissä mun suosikki, ilman mitään sokereita tai makeutusaineita. Tyrni maistuu yrjöltä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Siinä missä jenkkilässä sama firma olisi luultavasti maksanut satamiljoonaa dollaria ihan vain, että ei mentäisi oikeuteen, riittää Suomessa pahoittelu. Ja en ole mitenkään jenkkilän naurettavuuksien kannalla, mutta aika iso kontrasti. En toki tiedä ovatko nuo sopineet jotain, mutta tuskinpa ainakaan oikeus Suomessa määräisi mittavia vahingonkorvauksia. Linkki vie uutiseen, jossa Espoon Mäkkärin katosta on pudonnut raskas härpäke kuusi vuotiaan päähän miltei tappaen tämän.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418713883631.html
 
Siinä missä jenkkilässä sama firma olisi luultavasti maksanut satamiljoonaa dollaria ihan vain, että ei mentäisi oikeuteen, riittää Suomessa pahoittelu.......

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418713883631.html

Samoin menee myös pahoinpitelyistä maksettavien korvausten kanssa. Tämä Iltasanomien uutinen kahdesta puukottajasta on karua luettavaa. Syylliset joutuvat maksamaan sokeutumisen aiheuttaneesta puukotuksesta vain 50000 euron korvaukset. Molemmat joutuvat sentään linnaan, puukottaja jopa 5 vuodeksi. EI ole toisen elämän pilaaminen kovin kallista Suomessa..
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sitä tässä ihmettelen, kuinka sitä onkaan tyhmenyt tässä vuoden mittaan. Aikaisempi takuuvarma top5-sijoitus Jatkiksen visoissa on vaihtunut romahdukseen 15:n ulkopuolelle. Kerrassaan huolestuttava kehitys.

Kesä treenattu kovaa ja rakennettu pohjaa kohti ratkaisuhetkiä. Puolustuksen kautta oma pää kuntoon ja eteenpäin. Kärsivällisesti kun vaan tekee omaa juttua, niin kyllä se lopulta kantaa hedelmää.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä missä jenkkilässä sama firma olisi luultavasti maksanut satamiljoonaa dollaria ihan vain, että ei mentäisi oikeuteen, riittää Suomessa pahoittelu. Ja en ole mitenkään jenkkilän naurettavuuksien kannalla, mutta aika iso kontrasti. En toki tiedä ovatko nuo sopineet jotain, mutta tuskinpa ainakaan oikeus Suomessa määräisi mittavia vahingonkorvauksia. Linkki vie uutiseen, jossa Espoon Mäkkärin katosta on pudonnut raskas härpäke kuusi vuotiaan päähän miltei tappaen tämän.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1418713883631.html
No jenkkilässähän se olisi sue the bastards saman tien, ja vaikka myöhemmin selviäisi äitin paukutelleen nyrkillä vartin verran kyseisiä kattorakenteita, niin tätä ei huomioitaisi oikeudenkäynnissä ja äiti viettelisi rahaisia oloneuvos-päiviä loppuikänsä. Suomessa taas niin ihmisten vastuuntuntoisuus kuin ennen kaikkea turvallisuusmääräykset ovat sitä luokkaa, että tuon kattorakenteen romahtaminen lienee mitä todennäköisimmin ollut ihan oikeasti ollut vahinko, joka ei olisi ollut estettävissä ilman ennustajanlahjoja. Mikäli asia on näin, niin mielestäni minkäänlaiset korvaukset ovat aika tarpeettomia.

Voisko joku avatu mulle, mistä tässä Nyt-liitteen Noora Toivo -uutisoinnissa on kyse. Näkökulma. Pointti. En saa oikein mistään kiinni

http://nyt.fi/a1305909078137

Sama täällä. En luonnollisestikaan kannata mitään naisten "kauneusihanteita", mutta aika kummallista settiä oli tuo blogikirjoitus ja varsinkin siitä seurannut uutisointi. Vain minun mielipiteeni, mutta ko. urheilijaneitokaisen ulostulo haiskahtaa aika vahvasti ns. huomiohuoraamiselta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sama täällä. En luonnollisestikaan kannata mitään naisten "kauneusihanteita", mutta aika kummallista settiä oli tuo blogikirjoitus ja varsinkin siitä seurannut uutisointi. Vain minun mielipiteeni, mutta ko. urheilijaneitokaisen ulostulo haiskahtaa aika vahvasti ns. huomiohuoraamiselta.

Jep. Sivutaan tärkeää asiaa, mutta menee huippu-urheilu ylipäänsä, henkilökohtaset tuntemukset, fitnessit ja kaikki puurot ja vellit sekasin. Kritiikittömästi.Tämä riemukulkue jatkuu seuraavaksi Huomenta Suomessa.

Huomenta Suomi. 8-40. Urheilijan ulkonäköpaineet - saako aitajuoksijalla olla selluliittia?

Mitäh? Sama kai se on kuhan radalla kulkee, oli läski tai ei.
 
Viimeksi muokattu:

motamoro

Jäsen
Mitäh? Sama kai se on kuhan radalla kulkee, oli läski tai ei.

Niin, mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku golffari tai muu vastaavan lajin edustaja, missä ei ole niin väliä suorituksen kannalta onko sitä sixpackia vai ei. Aitajuoksu on vähän eri juttu kun sen tyhmempikin tajuaa, että jokainen gramma ihraa on tuossa lajissa haitaksi kun laji nojaa niin vahvasti fysiikkaan. Jos tuossa lajissa "pärjää" ylimääräisillä kiloilla niin eikö nekin kannattaisi ottaa pois? Tällöin suoritustuloksesta putoaisi lisää kymmenyksiä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, mä ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku golffari tai muu vastaavan lajin edustaja, missä ei ole niin väliä suorituksen kannalta onko sitä sixpackia vai ei. Aitajuoksu on vähän eri juttu kun sen tyhmempikin tajuaa, että jokainen gramma ihraa on tuossa lajissa haitaksi kun laji nojaa niin vahvasti fysiikkaan. Jos tuossa lajissa "pärjää" ylimääräisillä kiloilla niin eikö nekin kannattaisi ottaa pois? Tällöin suoritustuloksesta putoaisi lisää kymmenyksiä.

Ilmeisesti et lukenut koko juttua, Toivohan toteaa siinä:

Jos juoksee 200 metriä täysillä ja ottaa 10 kilon tangon mukaan, totta kai juoksee hitaammin kuin ilman tankoa

Lainaus kyseisestä jutusta.

Minusta Toivolla on selkeä pointti tuossa jutussa, suhtautuminen naisurheiluun ja ulkonaiseen täydellisyyden tavoitteluun. Tälläkin palstalla ihminen leimataan helposti rumaksi. Facebookissa törmäsin tässäkin ketjussa esiintyvään vähättelyyn miesten puolelta, mitä se tyttö nyt höpäjää...
 

motamoro

Jäsen
Ilmeisesti et lukenut koko juttua, Toivohan toteaa siinä:

Jos juoksee 200 metriä täysillä ja ottaa 10 kilon tangon mukaan, totta kai juoksee hitaammin kuin ilman tankoa

Lainaus kyseisestä jutusta.

Mä luin sen blogitekstin (16.12.2014 kirjoitettu) eilen ja siinä ei tuollaista mainintaa/lainausta ollut. Näköjään jostain se on nyt.fi juttuun saatu. Oma moka, kun luulin että noissa olisi sama sisältö. Liekö sitten Toivo tajunnut itsekin jossain haastattelussa, että blogitekstin pointti menee kaikilta ohi niin, että humisee ja nyt hieman tarkentanut näkemyksiään.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisko joku avatu mulle, mistä tässä Nyt-liitteen Noora Toivo -uutisoinnissa on kyse. Näkökulma. Pointti. En saa oikein mistään kiinni

http://nyt.fi/a1305909078137

Blogikirjoitus varmaan on ihan asiaa sellaisenaan, tai jotain, mutta uutisoinnissa on kyse jonkinlaisesta "hyvä, hyvä me, mahtavaa" -tyyppisestä nettikäyttäytymisestä.

Joku tekee rohkeasti jotain tosi hienoa, epäitsekästä ja mielellään vieläpä johonkin viimeaikaiseen puheenaiheeseen liittyvää ja/tai muuten niihin pehmeimpiin universaaleihin sentimentaalisiin hömppätunteisiin vetoavaa -> klikklik-wau. Varsinaista uutisarvoa näillä ei yleensä ole.

Hesarilla ja Ylellä esimerkiksi tuntuu olevan tapana julkaista ~1 tämän tyyppinen juttu joka päivä. Jos ei kotoa löydy, niin sitten ulkomailta. Jollain ulkomaisilla lehdillä on jopa erillinen osio tämmöisille.

Liitteessä kaksi tämmöistä uutista nätisti päällekkäin.
 

Liitteet

  • hs.jpg
    hs.jpg
    443,8 KB · kertaa luettu: 391

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä en oikein ymmärrä tuossa Noora Toivo-jutussa sitä, että onko taustalla jotain rankkaa piilovittuilua oikeasti rumille ja läskeille? Eihän tuo Toivon itsestään postaama kuva mikään huono ole, hän on mielestäni ihan timmin näköinen, etenkin kun tietää hänen synnyttäneen hiljattain.
 
Ihmettelen suhdettani nikotiiniin. Voin olla vaikka viikon käyttämättä tai ajattelematta mitään nikotiinituotetta, mutta auta armias jos alan katsomaan tv-ohjelmaa, jossa poltetaan tupakkaa, niin välittömästi tulee "pakottava" tarve käydä jääkaapista hakemassa nuuska huuleen. Sama juttu, jos luen artikkelia ja siinä mainitaan jotain aiheeseen liittyvää. Aika naurettavaa ja tyhmää.

Toinen on alkoholi. Mikä ihme alkoholissa on, että sen vaikutuksen alaisena alkaa himoitsemaan nikotiinia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös