Piti itsekkin käydä vilkasemassa minkälainen kaveri on kyseessä kun hänestä jo parissa ketjussa kirjoitellaan. Täytyy myöntää, että on kyllä melkoinen sisääntulo palstalle, huh huh. Olisi todella mukavaa jos kaveria vielä kaiken lisäksi kiinnostaisi jääkiekko edes muutaman prosentin siitä mitä kirkko ja homoilu. Saataisiin kiekkopuolelle sitä uutta verta ja virtaa mitä täällä monet ovat kaivennet.Mä olen joskus kirjoittanut tänne aivan hurjalla tahdilla, mutta uuden nimimerkki Klose16:n hurja vauhti puolustaa mielipiteitään homoketjussa ja monissa muissakin ketjuissa on lyönyt ällikällä.
Siis ei vain se viestien kappalemäärä, vaan ihan tuokin, että käy useaa keskustelua yht'aikaisesti ja ei kuitenkaan mitään onelinereita, vaan toooosi pitkiäkin viestejä.
Ei millään pahalla, hyvä vaan jos asiaa on.
Täällä Karigasniemellä on jo pitkään ihmetelty, että miksi miehet unohtavat niin paljon naisia useammin sepaluksensa auki?
Jos lähimaksua käyttää lyhyen ajan sisällä monta kertaa, kysyy se sitten pin-koodia. Tai näin olen ainakin käsittänyt.Lähimaksamisen tapahtumakohtaisella maksurajalla saa vetää melkoista rullaa että ehtii kortin tyhjentämään jos siellä vähänkään rahaa löytyy
Et saa varuskuntasairaalasta (luulen näin), mutta sotilaspiiristä saat katsottavaksi oman kantakortin liitteineen. Siellä on mm kaikki annetut rokotukset. Nimimerkillä saman ruljanssin läpikäynyt. Asunut lapsuudessa 5 tai 6 eri paikkakunnalla ja neuvolakorttien ym soittelu ja tilaaminen faxilla oli saakelinmoinen rumba...Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.
Joo, rokotekortti on, mutta viimeisin vuodelta 2002. Intistä en kyllä muista semmoista mukaan saaneeni, siellähän noita on viimeksi saanut. Tarviis tiedon noista alkavaa koulua varten. Kannattaneeko soittaa suoraan varuskuntasairaalaan, missä rokotukset sai? Menisi melkein vtutusketjuun, että kovasti keljuttaa soitella ylipäätään mihinkään virastoihin. Dislike.
Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.
Joo, rokotekortti on, mutta viimeisin vuodelta 2002. Intistä en kyllä muista semmoista mukaan saaneeni, siellähän noita on viimeksi saanut. Tarviis tiedon noista alkavaa koulua varten. Kannattaneeko soittaa suoraan varuskuntasairaalaan, missä rokotukset sai? Menisi melkein vtutusketjuun, että kovasti keljuttaa soitella ylipäätään mihinkään virastoihin. Dislike.
TV7 on kyllä loistava huumorikanava. Parit kerrat on tullut juututtua kuuntelemaan jotain setää, joka kertoo faktana täysin hatusta temmattuja juttuja ja perustelut on, että näin se vaan on! Jeah!
Ihmettelen kyllä asianosaisia, mutta tunnen ihmisiä, jotka seuraavat TV7:n ohjelmia säännöllisesti. Tunnen jopa sellaisen perhekunnan, jolla ei ole koskaan ollut televisiota, sanoma- ja muita lehtiä ei ole tilattu Ristin Voittoa ja paria vastaavaa lukuunottamatta, ja TV7 - eivät muut kanavat - toistuvat ahkerasti tietokoneen ruudulta. Tässä on perheen patriarkka varsin päämäärätietoisesti pyrkinyt luomaan kodistaan tiedonvälityksellisen umpion, jossa ei-hurmoskristilliset vaikutteet eivät pääse hapattamaan asukkaita. Aika kiihkomeininkiä tällainen on uskontoihin hurahtaneidenkin keskuudessa, mutta ei pidä unohtaa, että melkoisen pimeää porukkaa hiihtelee ympärillämme.Pekka Sartolan vakavailmeisen opettajan olemus yhdistettynä karttakepin avulla kerrottuun esitelmään Iranin ydinaseohjelmasta oli kieltämättä tahattoman koomista katseltavaa, Leo Mellerin hurmoshenkiset saarnat olivat myös aikamoista tykitystä.
Kyllä mun rokotukset ainakin on työterveyden palveluportaalissa.Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.
Kyllä mun rokotukset ainakin on työterveyden palveluportaalissa.
En ole katsonut tarpeelliseksi käydä kunnallisella puolella. Asioin pelkästään Diacorilla. Suurin osa työterveyden kautta, mutta esim. rokotukset olen käynyt tuikkauttamassa omaan piikkiin (heh).Mikäli työterveytesi on yksityisellä puolella ja olet rokotuksesi käynyt ottamassa kunnallisella puolella (kuten lähes kaikki käyvät), on sinun tavalla tai toisella pitänyt antaa työterveydellesi lupa tiedonsiirtoon kunnalliselta puolelta työterveydelle, jotta kaikki rokotustiedot säilyvät ajantasalla, poikkeus on tietenkin se, että olet itse ilmoittanut heille rokotuksesi ja nyttemmin työterveytesi hoitaa kaikki rokotuksesi, jolloin tiedot pysyvät ajantasalla. Minä en ole sallinut tiedonsiirtoa kunnalliselta yksityiselle toimijalle, joten työterveyshuollolla ei ole mitään tietoa yhdestäkään rokotuksestani - tai ei pitäisi olla tällaisia tietoja, kuten heillä ei ole mitään muutakaan tietoa siitä millaista hoitoa olen tk:ssa tai sairaaloissa saanut.
Avaudun:
Tatuoinnit, homoliitot, uskonnot/epäuskonnot ja mitä näitä nyt on. Asioita joista ainakin iltapäivälehtien keskusteluosioissa syntyy aina sota. Kaikki noista on asioita, joilla ei oikeastaan ole vaikutusta omaan elämään vaikka naapuri noista jotain harrastaisikin.
Mikä mielenvika saa ihmisen niin suunniltaan, että näistä asioista tarvitsee sivutolkulla vittuilla ja itkeä tuntemattomille satojen ja taas satojen kommenttien voimin? Miksi ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä? Trollit ovat sitten taas asia erikseen, mutta ei nuo kaikki voi vaan trollata... eihän?
Lopetan avautumisen..
Tatuoinnit, homoliitot, uskonnot/epäuskonnot ja mitä näitä nyt on. Asioita joista ainakin iltapäivälehtien keskusteluosioissa syntyy aina sota. Kaikki noista on asioita, joilla ei oikeastaan ole vaikutusta omaan elämään vaikka naapuri noista jotain harrastaisikin. viihdyttäviä, kunnes kyynisyys iskee ja kaikki alkaa vituttaa.
Mielestäni vertauksesi olisi osuvampi, jos olisit ottanut esimerkiksi eri urheilulajesita kiistelyn. Esimerkiksi "potkupalloilijoiden" ja "kendojanarien" kiistelyt ovat väsyneitä jos kiistelyn aihe on se kumpi lajeista on tyhmempi. Jos seuraan lätkää, mutta en futista, niin ei se minulta pois ole (eikä pitäisi muiltakaan olla) jos joku mielummin katsoo sitä futista tai vaikkapa uppopalloa -> "ei ole minulta pois". Lajien sisällä toki keskustelut ja väittelyt ovat mielestäni aiheellisia, koska tottakai SaiPan mahdollinen mestaruus vaikuttaa seuraamani lajin ja joukkueen tekemisiin -> "on minulta pois".Avaudun:
Ihmettelen sitä, että joku jaksaa satojen ja satojen viestien voimin vääntää kättä jostain kiekkojoukkueesta, vaikka käytännössä sillä ei ole elämään mitään merkitystä, voittaako joukkue vai häviääkö se. Se on elämälle lopulta aivan merkityksetöntä jos Red Wingsit voittaa - heidän voittonsa myötä oma elämäni ei muutu miksikään, heidän tappionsa myötä elämäni ei muutu loppujen lopuksi miksikään. Elämä jatkuu vaikka siellä kaukallossa sitä kumikiekkoa ei survottaisikaan maaliin.
Ihmettelen sitä, että ihmiset jaksavat kirjoitella satoja viestejä jostain kiekko-ottelusta tai kaudesta tai joukkueesta. Ei sillä ole loppujen lopuksi elämän kannalta mitään merkitystä! Vai onko...
vlad.
Niin tässä on mielestäni kyse siitä miten asian ilmaisee. Asian voi ilmaista kuten mainitsit "maailman turhuuden näyte" tai sitten "itse en ottaisi tatuointia, koska en pidä niistä". Väitän siis, että oli kyseessä vaikka kumiankoista, niin asian esille ottaminen vaikuttaa siihen miten keskustelu etenee. Tai jos vaikka sanoo että "jääkiekko on turhinta mitä tiedän ja vain yksinkertaiset ihmiset seuraavat sitä" tai "En pidä jääkiekosta, joten en seuraa kyseistä lajia", niin on sillä vähän väliä. Minusta tuntuu, että yleensä ihmisillä, jotka nostavat asian esille ilkeämielisesti sekä toista vähätellen, on tarvetta nostattaa omaa egoaan.Oma kokemukseni on osoittanut, että ainoastaan tatuoinneista voi syntyä riita. Tatuoinnin ottaneet sanovat, ettei muiden mielipiteillä ole väliä, mutta heti jos joku vähänkin kritisoi, että kyseessä maailman turhuuden näyte, joku hermostuu ja alkaa puolustella ilmiötä aivan kuten Vanha Len Hesburgeria, kun joku ei pidä siitä. Jos se kerran on oma juttu, eikä muiden mielipiteillä ole väliä, niin mistä moinen suuttuminen.
Niin tässä on mielestäni kyse siitä miten asian ilmaisee. Asian voi ilmaista kuten mainitsit "maailman turhuuden näyte" tai sitten "itse en ottaisi tatuointia, koska en pidä niistä". Väitän siis, että oli kyseessä vaikka kumiankoista, niin asian esille ottaminen vaikuttaa siihen miten keskustelu etenee. Tai jos vaikka sanoo että "jääkiekko on turhinta mitä tiedän ja vain yksinkertaiset ihmiset seuraavat sitä" tai "En pidä jääkiekosta, joten en seuraa kyseistä lajia", niin on sillä vähän väliä. Minusta tuntuu, että yleensä ihmisillä, jotka nostavat asian esille ilkeämielisesti sekä toista vähätellen, on tarvetta nostattaa omaa egoaan.
Mielestäni vertauksesi olisi osuvampi, jos olisit ottanut esimerkiksi eri urheilulajesita kiistelyn. Esimerkiksi "potkupalloilijoiden" ja "kendojanarien" kiistelyt ovat väsyneitä jos kiistelyn aihe on se kumpi lajeista on tyhmempi. Jos seuraan lätkää, mutta en futista, niin ei se minulta pois ole (eikä pitäisi muiltakaan olla) jos joku mielummin katsoo sitä futista tai vaikkapa uppopalloa -> "ei ole minulta pois". Lajien sisällä toki keskustelut ja väittelyt ovat mielestäni aiheellisia, koska tottakai SaiPan mahdollinen mestaruus vaikuttaa seuraamani lajin ja joukkueen tekemisiin -> "on minulta pois".
Olen samaa mieltä.Totta tämäkin, mutta toisaalta voi miettiä, mistä loukkaantuminen johtuu. Olen jääkiekkokiinnostukseni takia lähimmässä kaveripiirissäni poikkeus, enkä varmasti ota itseeni, jos joku haukkuu jääkiekkoa turhuudeksi. En loukkaannu siksi, koska kiinnostukseni jääkiekkoon on niin vahvalla pohjalla. Varmasti olisi sama asia tatuoinnin kanssa. Jos olisin ottanut tatuoinnin pelkästään itseni takia välittämättä muiden mielipiteistä, ei minulla olisi mitään syytä suuttua, jos joku ei pidä niistä. Minusta suuttuminen pelkästä mielipiteestä kertoo paljon vastaanottajasta, vaikka asian esittäisi miten tahansa.