Ihmettelyketju

  • 6 398 122
  • 38 811

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...muistelua...

Heh, juuri sinun kaltaisiasi hessuja tarkoitan ja sanon tämän suurella kunnioituksella, erittäin kätevä taito haistaa tuo "palaneen käry", kuten itse asian ilmaisit ;)

Minulle on lähtemättömästi jäänyt mieleen eräs alikessu omasta joukkueesta, joka mm. haistoi juuri saman "käryn" kerran talvisella leirillä ja lähti rekan mukana tiskaamaan astioita ja suorittamaan leirivarustuksen huoltoa... oli sitten päätynyt kesken kylmän leirin takaisin varuskuntaan, jossa sattumalta aikaa olikin ollut muonituskeskuksessa suoritetulle, jouluiselle juhla-aterialla, paskalla käyminen posliinipytyllä jne.

Eikä tämä tosiaan ole ainut tarina samasta hepusta, kunhan vain tuli mieleen...

edit. näitä heppuja yhdistää yleensä se, että tarkkailevat haukansilmin ympäristöään, tilaisuuden tullen punnitsevat todennäköisyyksiä ja joko syöksyvät nakkisuojaan tai ilmoittautuvat sekunnin murto-osassa vapaaehtoisena. Minäkin yritin tuohon joukkoon kuuluta, mutta hyvin vaihtelevalla menestyksellä.

Varmasti kukin mielessään muistaa sitä voitonriemun tunnetta, jos vaikka oli hyvänä hetkenä tajunnut ilmoittautua vapaaehtoiseksi ruoanjakelijaksi --> ja sitten ylimääräiset suklaapatukat ja mehutölkit reppuun turvaan. Pieniä iloja, mutta ah niin suuria kuitenkin!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmaan kaikilla intin käyneillä on kokemuksia siitä, että siellä omassa joukkueessa oli pari niitäkin tyyppejä, joilla oli erehtymätön vainu, että mitä nakkeja kannatti ottaa vastaan ja milloin kannatti vetää matalampaa profiilia.

Nämä peliliikkeet oli parasta. Usein jostain (kouluttajan ilmeestä, olosuhteista, asian luonteesta tms.) sai vihiä, että nyt kannattaa olla vapaaehtoinen. Usein tuli oltua vapaaehtoinen tai juurikin valittava aluksi paskankuuloinen nakki, mutta lopulta varsin leppoisa toimi muihin verrattuna. Äkkiseltään tulee mieleen eräässä miinakoulutuksessa vapaaehtoisuus. Nostin käden ylös ja napsahti vartiomiehenpaikka nuotion ääressä, muille telamiinoilla toteuttu varamiinoiteharjoitus metrin umpihangessa. Samoin leirien jälkeen piti pestä ja huoltaa ambulanssi, mikäs siinä painepesurilla tykitellä mudat lokareista kun muut rassaa kaminan piippuja, telttoja, räkäpäillä ammuttua kvkk:ta jne. AUK 1:llä oli kerran leirin lopuksi tarjolla paskanakki (saunan pesu), johon suostuin. Muulle telttakunnalle osui ulkokäymälöiden tyhjennys. Siellä laatta lensi kun kaatelivat paskatynnyrit suoran kutosen alta. Toki pari kertaa napsui itsellekin paha keikka mutta yleisesti plussan puolelle jäätiin.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Itse ihmettelen koko tapauksen uutisointia. Aluksi se oli kolari, mikä olisi jäänyt unholaan nopeasti, mutta kun löytyi tämmöinen mehevä sivujuoni, niin paskalehdet mässäilevät minkä jaksavat. Tänään oikein järjestetään jossain jumalanpalvelus muistolle ja tämänkin kuulin autossa helsingissä radiosta. Menisin ehkä jos tietäisin missä on Rautavaara. Eiköhän tämä asia ole loppuun taputeltu ja onnettomuustutkinnankin voisi tässä kohtaa lomauttaa ja säästää rahoja järkevämpään tekemiseen ja antaa ihmisten olla rauhassa. Mitä ne tutkii ja mitä tuloksista voi oppia? Ei kannata ajaa 160km/h päin dösää tai voi sattua leukaan?

Pakko kommentoida vanhahkoa viestiä lukematta viittä sivua lukemattomia.
Mun mielestä tälläinen uutisointi, jossa ihan oikeasti kerrotaan tapahtumasta jotain on tervetullutta.
Liian paljon lukenut niitä parin rivin juttuja tulipaloista, kolareista tai kuolemista, joissa on vain ne pakolliset faktat.
Enemmän taustoja. Vai liekö vähän tabu.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Aira Samulin. Katselen aamutelkkaria ja tämä todellinen luonnonoikku siellä höpöttelee. Ikää 87 vuotta. Tiedän kyllä hänen tanssijuttunsa ja elämäntavat, ym.. mutta onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä, että joku käytännössä sivuuttaa vanhenemisen. Uskomaton mimmi! Respect.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aira Samulin. Katselen aamutelkkaria ja tämä todellinen luonnonoikku siellä höpöttelee. Ikää 87 vuotta. Tiedän kyllä hänen tanssijuttunsa ja elämäntavat, ym.. mutta onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä, että joku käytännössä sivuuttaa vanhenemisen. Uskomaton mimmi! Respect.

Kyllä, samaa mieltä!

Muistan jo reilu vuosikymmen sitten kun ajattelin Airan telkussa nähdessäni, että ohhoh kun mummo jaksaa... mutta että vieläkin, pakkohan tuota on arvostaa!
 
Kim Kardashianin persettä tässä ihmetellään, ja toki myös niitä joiden mielestä se on jotenkin kiihottava. Siis ei herrajumala, miten se jaksaa edes kantaa tuollaista mukanaan?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ihmettelin kotrastia punttisalilla, kun juoksumatolla hikoili sairaanloisen ylipainoinen nainen ja metrin verran sivummassa fillaria polki aivan järkyttävän laiha anorektikkotyttö. Pieniä on taas omat ongelmat.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkähän takia monissa nykyajan telkkariohjelmissa pitää esittää niin ylipirteää? Esimerkiksi siinä Vino Showssa. Olisivat normaalisti hauskoja, eikä silleen teennäisesti sätkien. Aiempien kausien Putouksissakin oli sama ongelma kun ne siinä rivissä seisoivat ilman sitä hahmoa. En mä mene siihen lankaan.
 
Ihmettelen "Mille naurat juuri nyt ketjua". Keskustelua esim. ilmaislippujen jakamisesta Jokerien matseihin mutta ei siellä ole ketään vaikuttanut viime aikoina naurattavan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmettelen, miten viiden tähden Kempinskissä saa ruokamyrkytyksen ja tavarat katoavat huoneesta. Syyttäkää vaan foliohatuksi, mutta haistan palaneen käryä, etenkin tuohon ruokamyrkytykseen liittyen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelen, miten viiden tähden Kempinskissä saa ruokamyrkytyksen ja tavarat katoavat huoneesta. Syyttäkää vaan foliohatuksi, mutta haistan palaneen käryä, etenkin tuohon ruokamyrkytykseen liittyen.

Ei tuohon foliohattua tarvita. Vainoharhaisuus ei ole vainoharhaisuutta silloin kun siihen on syy. Minä pidän ainakin päivänselvänä asiana, että tässä on paitsi tarkoituksella vähän sabotoitu Suomen joukkueen sapuskoja myös päästetty ylimääräisiä näiden huoneisiin. Jälkimmäinen tosin voi olla hotellin henkilökunnan ihan ikiomaa sivubisnestä, mutta kummasti sekin vain Suomen joukkueen huoneisiin osuu. Ruokamyrkytystapauksen takana voi olla isompikin taho tai liitto, kenties jopa jalkapalloliitto tai ainakin ns. isot pojat, jotka lyövät vetoa ottelusta. Unkarissahan korruptiota ja myös järjestäytynyttä rikollisuutta riittää. Tai vähintäänkin kovan linjan patriootteja, jotka isänmaallisesti paskovat norovirustaan viiden tähden ateriaan.

Onhan näitä erilaisia kupruja nähty muissakin lajeissa ja muissakin maissa. Tietyissä kulttuureissa tehdään kaikki mahdollinen kotijoukkueen voiton eteen, ja sen verran pitäisi Suomessakin ymmärtää varoa, että vähän katsottaisiin mitä esimerkiksi maajoukkueurheilijat saavat suuhunsa. Toki sitä nyt olettaisi, että viiden tähden hotellissa ateriat eivät aiheuttaisi ripulia ja että passia ei pöllitä huoneesta, mutta silti olisi parempi jos mukana olisi joko oma kokki tai sitten joku "allergiavalvoja", joka urheilijoiden allergioiden tekosyyllä tulisi vilkaisemaan miten ruoka valmistetaan ja mistä se koostuu.

Suomalaiseen kulttuuriinhan tämmöinen ei kuulu, ja hyvä niin. Vaikka toisaalta olisi mielenkiintoinen eettis-moraalinen kysymys, että mitäpä jos Suomi pääsisikin arvokisoihin ottamalla kotivoittoja vatsatautisista vastustajista, jotka saisivat kaikki vähintäänkin aidsin ja ebolan suomalaisesta hotelliruoasta? Jos se kisapaikka tällä lohkeaisi, niin kuka katsojista ja faneista pistäisi hanttiin ja ilmoittaisi boikotoivansa Suomen pelejä, koska pussissa ei ollut puhtaita jauhoja vaan paskaisia jauhoja?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Haluaako Teme tulla haudatuksi Kremlin muuriin, siihen Otto-Wille Kuusisen viereen? Vai mitä helvettiä se oikein hengailee Putlerin hovin kanssa? Tuskin on sentään fyrkat loppu. Onko mies tyhmä ja/tai maanpetturi?
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Ihmettelen sitä, että Ässät-Kärpät pelin alkuun on aikaa reilu tunti, eikä otteluketjua ole avattu. Itse en osaa tuoda mitään panosta siihen ketjuun, mut kivahan niitä ennakointeja ois lukea. Näinkö vähän tää enää kiinnostaa?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen sitä, että Ässät-Kärpät pelin alkuun on aikaa reilu tunti, eikä otteluketjua ole avattu. Itse en osaa tuoda mitään panosta siihen ketjuun, mut kivahan niitä ennakointeja ois lukea. Näinkö vähän tää enää kiinnostaa?
Pakkopullaahan noista ketjunavauksista on tullut. Kaikki pitää olla vakioitua otsikkoa myöten. Muistaako kukaan sitä Simpsons-jaksoa, missä oppilaat pakotettiin käyttämään harmaita koulupukuja? Sama ilmiö Jatkoajassa. Kaikki pitää tasapäistää, mitään väriä ei sallita. Jostain 10 vuotta vanhasta Kerho-Blegi -väännöstä lähtisi tänä päivänä puolet kirjoittajista viikon huilille.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miksi pitää aina lähteä laukalle näissä jutuissa? Pitäisi varmaan pysyä pelkästään kiekkokeskusteluissa.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Spotifyssa tuli kiinankielinen(!?) mainos. Olikohan nyt ihan kohdistettu oikeaan osoitteeseen tuo
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Spotifyssa tuli kiinankielinen(!?) mainos. Olikohan nyt ihan kohdistettu oikeaan osoitteeseen tuo
Ihan just minuutti sitten Tiny Dancerin ja Don't Let The Sun Go Down On Men välissä tuli ja samaa naureskelin. Perään tuli tietty suomeksikin joku vastaava. On muistaakseni jollain muullakin kielellä tullut joskus. Joku aika takaperin tuli Aktian mainoksia pirusti ja aina vähintään kaksi peräkkäin, siis ihan samoja mainoksia. Ne oli vaan eri nimisiä samalla sisällöllä niin sovellus tykitti peräkkäin. Muutenkin se rytmi noissa välillä hakusessa, ei oo algoritmi ihan valmis.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltapäivälehden nettiversiossa oli juttua leuanvedon SM-kisoista. Voittaja oli vetänyt 41 kertaa. Se varsinainen juttu kertoi jostain 14-vuotiaasta, joka vetäs 39 leukaa. Onko ne muka niin vaikeita? Intissä oon viimeksi yrittänyt ja silloin tuli aina joku 25, vaikka ikinä en ole mitään lihaskuntojuttuja tippaakaan harjoitellut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Iltapäivälehden nettiversiossa oli juttua leuanvedon SM-kisoista. Voittaja oli vetänyt 41 kertaa. Se varsinainen juttu kertoi jostain 14-vuotiaasta, joka vetäs 39 leukaa. Onko ne muka niin vaikeita? Intissä oon viimeksi yrittänyt ja silloin tuli aina joku 25, vaikka ikinä en ole mitään lihaskuntojuttuja tippaakaan harjoitellut.
Mitä olen kavereita ja heidän tuloksiaan kuunnellut niin leuanveto vaihtelee yksilöittäin todella paljon. Itse en ole koskaan pystynyt vetämään 10 leukaa kerralla ja tälläkin hetkellä niitä menee n. 2 vaikka salilla olen käynyt viimeisen 2 vuoden ajan säännöllisesti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä olen kavereita ja heidän tuloksiaan kuunnellut niin leuanveto vaihtelee yksilöittäin todella paljon. Itse en ole koskaan pystynyt vetämään 10 leukaa kerralla ja tälläkin hetkellä niitä menee n. 2 vaikka salilla olen käynyt viimeisen 2 vuoden ajan säännöllisesti.
Joo mä huomasin armeijassa tuon. Joskus mä mietin että se johtui siitä kun olin niin kevyt, mutta ei ne muut hoikat pojat saaneet välttämättä kuin pari.

Pitääkin kokeilla kun jostain löydän sopivan tangon. Ei kyllä välttämättä tule montaa. Ehkä sitä vaan penskana jaksoi paremmin, juostakin kun pystyi lähes loputtomiin jne.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä olen kavereita ja heidän tuloksiaan kuunnellut niin leuanveto vaihtelee yksilöittäin todella paljon. Itse en ole koskaan pystynyt vetämään 10 leukaa kerralla ja tälläkin hetkellä niitä menee n. 2 vaikka salilla olen käynyt viimeisen 2 vuoden ajan säännöllisesti.

Pitkälti näin. Ja myös samalla yksilöllä saattaa tulos vaihdella kovastikin ajan myötä. Itse en vetänyt yhtään leukaa yläasteella tai lukion alkupuolella. Lukion loppupuolella rupesin jonkin verran huolehtimaan kunnostani, ja silloin taisin vetää liikuntatunnilla viisi leukaa. Armeijaan menin heti lukion jälkeen, ja siellä vedin alokasajan kuntotesteissä kymmenen leukaa. Myöhemmissä lihaskuntotesteissä vedin kahdeksan, koska sillä sai samat pisteet kuin kymmenellä. Seuraavan kerran kokeilin leuanvetoa yli kymmenen vuotta intin jälkeen. Olin siinä monta vuotta ollut treenailematta ihmeemmin, fillarointia oli lähinnä tullut harrastettua. Painoa leuanvetoa kokeillessani oli vain viisi kiloa enemmän kuin inttiin mennessä... pahimmillaan oli ollut 15 kiloa enemmän... eipä tullut yhtäkään leukaa. Eikä tule vieläkään, vaikka salilllakin on tullut käytyä, ja lihaskunto tuntuu olevan samaa luokkaa kuin joskus nuorempana.

Kaipa tuo tekniikkalajikin on. Ja vaatii kaiketi jotain sellaisiakin lihaksia, joita ei välttämättä ole tullut treenattua viime vuosina. Loppuun voisin mainita, että tuolla salilla katselin kerran kun arviolta vähintään 80-vuotias herra veti ainakin viisi leukaa. Saattoi mennä enemmänkin. Kunnioitus nousi, vaikka en muuten lihaksilla pullistelua minään meriittinä ole ikinä pitänytkään...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voisi kait tämä pistää tuonne vitutuksenkin puolelle, mutta koska en ole itse kaupan alalla niin laitetaan tänne. Eli taas tuossa kotimatkalla kaupassa poiketessani rupesin ihmettelemään että mikä helvetin tarve ihmisillä on kaupassa purkaa niistä pitkistä jonoista ja vääristä tuotetarroista sunmuista johtuvia viivytyksiä ja ongelmatilanteita aina siihen kassahenkilöön? Hänellä nyt tuskin on mitään osaa eikä arpaa em. asioihin. Tottakai se vituttaa jos on kiire ja hommat tökkää juuri ennen omaa vuoroa, mutta se on elämää. Ja jos nyt on niin helvetin kiire niin voisi ehkä sitten aikatauluttaa omat hommansa vähän kaukokatseisemmin. Itse saisin varmaan kenkää ekana työpäivänä kassalla kun vääntäisin ensimmäisen minulle kuulumattomista asioista vittuilevan tuulipuvun solmuun ja pakettiin. Jos täällä olisi tuon Yliarvostetuimmat ammattikunnat-ketjun vastapainona aliarvostetuimmat ammattikunnat-ketju, niin em. kassahenkilö mahtuisi ainakin omalle listalle.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kerran joutuessani ensin odottamaan vajaat kymmenen minuuttia, kun edellisellä asiakkaalla oli jotain bullshittiä, ja sen jälkeen vaihtamaan omat viikon ostokset toiselle kassalle, kun toinen pääte nasahti jumiin, kassahenkilö näytti siltä, että iso kivi pyörähti hartioilta, kun totesin olleeni itsekin kassalla töissä ja tietäväni, että näille tapahtumille kassa eikä kauppa voi mitään. Tämän sanoin, kun kassa pahoitteli tapahtunutta useaan otteeseen.

Kaupan kassalle kiukuttelu mistään muusta kuin ko. kassan asiattomasta käytöksestä on väärän puun haukkumista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Iltapäivälehden nettiversiossa oli juttua leuanvedon SM-kisoista. Voittaja oli vetänyt 41 kertaa. Se varsinainen juttu kertoi jostain 14-vuotiaasta, joka vetäs 39 leukaa. Onko ne muka niin vaikeita? Intissä oon viimeksi yrittänyt ja silloin tuli aina joku 25, vaikka ikinä en ole mitään lihaskuntojuttuja tippaakaan harjoitellut.

On kuitenkin syytä huomioida, että kilpaleuanvedolla ei ole mitään tekemistä sen "nylkytyksen" kanssa, jota leuanvedoksi usein kutsutaan. Eli käytännössä lähes jokaisella "amatöörillä" käy siten, että kun ryhdytään vetämään leukaa kilpailusäännöin, määrät voivat tippua hyvinkin reilulla kymmenellä tai jopa enemmällä.

Toisaalta leuanveto ei ole pelkkä voimalaji vaan se vaatii kestävyyttä ja taitoa ja toisilta se luonnistuu helpommin mitä toisilta, joku lihaksikas ja vahva saattaa saada juuri ja juuri kymmenen leukaa vedettyä ja joku narukeppi voi vetää sen parikymmentä leukaa ilman suurempia harjoitteluja. Eli joillain ihmisillä on luontaisesti enemmän kykyjä siihen kuin toisilla, voit olla tällainen ihmistyyppi.

En nyt muista kuka huippuvoimistelija otti viime vuoden puolella osaa leuanvedon SM-kisoihin, tullen siellä kolmanneksi saaden (muistaakseni) 39 hyväksyttyä suoritusta ja kaikkiaan hän taisi vetää sen 45 tai 46 leukaa. Edellinen osoituksena siitä, että huippu-urheilijakaan ei välttämättä tässä lajissa harjoittelematta pärjää, ja voimistelijat nyt kuitenkin joutuvat melkoisesti treenaamaan käsiään ja yläkropan lihaksia eri liikkeissä.

Leuanvedon maailmanennätys on eteläkorealaisella Lee Chin-yongilla 612 leukaa ja kenties merkityksellisemmäksi sen tekee se, että Lee oli ennätyksen tehdessään 70-vuotias.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös