Ihmettelyketju

  • 6 353 108
  • 38 760
Eikö tälläisten kirjoitusten julkaiseminen olisi syytä lopettaa kun mitään järjellistä syytä niiden kirjoittamiseen (ei, trollaus ei ole järjellinen syy) ei ole?

No siis osaatko sinä selittää, mitä ihmeen järkeä on keskustella tuntitolkulla siitä, miten aikuiset ukot kohkaavat keppi kädessä mustan kuminpalasen perässä ja yrittävät sohia sitä neljä kertaa kuuden jalan suuruisen kehikon sisään? Kun tämä palsta on perustettu noin täydellisen triviaalista asiasta keskustelemista varten, on minusta vähän hullunkurista täällä sen jälkeen ihmetellä, että miksi ketään kiinnostaisi jonkun toisen ihmisen tienaamiset. Ei turhempaa keskustelunaihetta voi olla kuin väittely siitä, että onko meidän kylän jätkät nyt taitavampia sohimaan sitä kuminpalasta kuin teidän kylän jätkät. Ja sitten kun on tarpeeksi saatu väiteltyä siitä kuminpalasen sohimisesta, ruvetaan sättimään kanssaihmisiä teemalla "onpa noi tyhmiä, kun niitä kiinnostaa niin turha asia kuin jonkun tuntemattoman ihmisen tulotaso".
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Ei kai se meri mihinkään Kotkasta katoa talvellakaan? Näin ollen talvellakin voi Kotkasta lähteä joko pilkille tai veneellä kalastamaan, mikäli meri sattuu olemaan sula. Lisäksi varmaan talvellakin voi juosta tai jopa hiihtää, jos on lunta. Ja löytyy sieltä muistaakseni jäähallikin, eli voi vaikka pelata lätkää. Lisäksi oletan, että esimerkiksi ravintola Vanha Fiskari on siinä satamassa auki talvellakin, eli hyvää kalaruokaa saa ympäri vuoden, vai?

Jos noilla aktiviteeteilla ei saa niitä muutamaa hassua valveillaolotuntia töiden tai koulun jälkeen kulumaan, niin varmaan vielä jotain muutakin voi keksiä, esimerkiksi leukojenveto ja punnertaminen tai kirjan lukeminen ja oluen juonti (Alkothan ovat auki Kotkassa talvellakin, joten ihan hyvää olutta sieltäkin saa samanlaiseen ylihintaan kuin muualtakin Suomesta). Tietenkin jos mittari on joku bileiden määrä niin sitten asia on eri.

Mä olen asunut Pääkaupunkiseudulla, Keski-Suomessa sekä Varsinais-Suomessa, Suomen mittakaavassa sekä isoissa että pienissä kaupungeissa. Jokaisessa paikassa on kyllä tekemistä riittänyt rutkasti enemmän mitä vapaa-aikaa ja energiaa jää töiltä ja muilta hommilta.

Kaikkia nyt ei vaan kauheasti kiinnosta pilkkiminen tai leuan veto. Kyllähän isoissa kaupungeissa on laajempi valikoima ajanviettotapoja. Ei ainoastaan niitä bileitä vaan esimerkiksi museoita, konsertteja ja urheilutapahtumia. Itse asuin puolisen vuotta pienessä kaupungissa, mutta kyllästyin, koska siellä ei ollut mahdollisuutta jatkaa kumpaakaan harrastuksistani, eikä siellä ollut myöskään noita edellä mainittuja asioita kompensoimaan tätä puutetta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ole mitään siteitä itselläni Hankoon, mutta viime vuosina siellä muutaman kerran käyneenä - viimeksi nyt kesällä yksissä häissä - niin sanoisin, että siinä on Suomen kovin kesäkaupunki.

Tulee ihan haikea fiilis kun muistelee viime kesää, oli upeat ilmat, lämpimät vedet ja kylmät sihijuomat.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No siis osaatko sinä selittää, mitä ihmeen järkeä on keskustella tuntitolkulla siitä, miten aikuiset ukot kohkaavat keppi kädessä mustan kuminpalasen perässä ja yrittävät sohia sitä neljä kertaa kuuden jalan suuruisen kehikon sisään? Kun tämä palsta on perustettu noin täydellisen triviaalista asiasta keskustelemista varten, on minusta vähän hullunkurista täällä sen jälkeen ihmetellä, että miksi ketään kiinnostaisi jonkun toisen ihmisen tienaamiset. Ei turhempaa keskustelunaihetta voi olla kuin väittely siitä, että onko meidän kylän jätkät nyt taitavampia sohimaan sitä kuminpalasta kuin teidän kylän jätkät. Ja sitten kun on tarpeeksi saatu väiteltyä siitä kuminpalasen sohimisesta, ruvetaan sättimään kanssaihmisiä teemalla "onpa noi tyhmiä, kun niitä kiinnostaa niin turha asia kuin jonkun tuntemattoman ihmisen tulotaso".

Siinä on hieman eroa noiden uutisten "uteliaisuudella" tai sitten täysin yksityishenkilön tulotason kiinnostavuudella. Jokaisessa uutisessa, jonka tuonne ylemmäs kirjoitit, on kyseessä jonkinasteinen julkisuuden henkilö. Myös suurin osa noista liittyi joukkuepeleihin ja yleensä ihmiset saattavat jopa kannattaa urheilujoukkueita ja siitä johtuen olla uteliaita kyseisten joukkueiden suorituksista. Ne eivät millään tavalla ole sama asia kuin jonkin yksityishenkilön tulotason utelu. Vai ovatko mielestäsi?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tuli eilen tehtyä se vuoden ainoa kirpputorikierros ja mietin tulenko tähän vai vitutusketjuun, mutta kuitenkin: miksi ihmeessä kirpputoreista on tullut vanhojen ja ehjien tarpeettomien tavaroiden vaihtopaikan sijasta rahastuksen ja huijaamisen kaupankäyntimuoto. Edellinen lause oli melko kärjistetty, mutta olen huomannut, että monet ostavat jostain tarjoustalousta krääsää eurolla, poistavat hintalaput ja vievät ne kirpputorille hintaan 2e. Joskus junnuna (+10-15v sitten) tutuli käytyä kirpputoreilla aktiivisesti ja muistan kun melkein aina löytyi jotain mukavaa. Käytettyjä leluja, urheiluvarusteita tai vaikkapa lätkäkortteja. Tässä taas listaa eilisen kirpputorin antimista:

- 3-4 litran pussi Legoja, lähinnä pelkkiä "perus-palikoita", ei mitään renkaita jne. Liekö jollain hiekkalaatikolla leikitty kun olivat melko likaisia vielä. Hinta: 35e
- itsenauhoitettuja c-kasetteja 12kpl 15e
- pykineet talvirenkaat joissa 20% nastoista puuttuu. Alumiinivanteet olivat mutta huonossa kunnossa. Lisäksi ei mitään tietoa minkä auton vanteet kyseessä. 190e.
- Pahvinen Fazerin Angry birds-mainos (mitä super-markettien karkkihyllyillä näkee) 20e
- Vanhoja VHS:iä 2-3e/kpl
- Vanha ruosteinen kaasugrilli joka oli likaisin näkemäni grilli pitkään aikaan. Bonuksena kannen lasi halki ja kahva puuttui. Ei hintalappua.

Itse en edellistä lamaa muista, olen sen verran nuori. Muistavatko muut, että oliko silloinkin kirpputoreilla samanlaista touhua havaittavissa? Periaatteessa voisin ymmärtää jos raha on tiukassa ja sitä koitetaan "väkisin" saada kirpputoreilta jotain tuloa itselle. Muuten en ymmärrä kuka tuollaista paskaa jaksaa edes kirpputorille asti kantaa. Eikös siitä pöydästäkin joudu aina maksamaan jotain?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itsekin tulee jonkin verran kirppiksiä kierreltyä, ja lähinnä olen ihmetellyt että mitä kaikkea paskaa siellä yritetään myydä. Oikeasti, kuinka helvetin taliaivo pitää olla että pistää myyntiin jotain muutaman kuukauden vanhoja 7-päivää lehtiä, paskaisia baarista pöllittyjä tuopin alusia, baarista pöllittyjä olut/lonkerotuoppeja. Myöskin tämä VHS-kasettien paljous on jotain täysin käsittämätöntä. Kyseessähän on kuitenkin käytännössä suht suurikokoista muovijätettä. Mutta niinkuin olen jo monessa muussakin ketjussa todennut, nykypäivän ihmiset ovat suurimmaksi osaksi niin saamarin tyhmää ja outoa sakkia että en oikeastaan edes jaksa enää ihmetellä mitään. Tai sitten suurin osa ihmisistä on ihan normaaleja ja minä joku luonnonoikku joka ei vaan tajua heitä.

Jatketaan nyt tähän samaan ketjuun, vaikka voisi tämän pistää vaikka "pitäisikö itkeä vai nauraa"-otsikon allekin. Eli lueskelin tuossa ikäänkuin puolihuolimattomasti tuota inttiketjua, ja ei helvetti. Mitä vittua nyt oikeesti? Juu, oli se intti täysin perseestä ja noin 95% sisällöstä täysin turhaa paskaa ja pokkurointia jo minun armeija-aikanani,´, mutta eikö jumalauta nykynöösit pysty todellakaan jotain viikon, kahden, metsäleiriä olemaan erossa siitä helvetin kännykästään? Siis pitää raahata kännykkä, tai mikä vitun älylaite hyvänsä, mukaan armeijan sotaharjoitukseen metsäleirille? Vetää sanattomaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikä hitto noissa seiniin töhertämisissä oikein viehättää? Tai minne tahansa töhertämisessä. Tämän maikkarin uutisen mukaan joukko jyväkyläläisiä nuorukaisia oli hankkinut itselleen kunnon velat aikuisiälle, sotkemalla lähes kaikkea mihin on saanut tussista jäljen jäämään. Toivottavasti joutuvat itse siivoamaan jälkensä ja maksamaan korkojen kera ne mitä eivät saa itse siivottua.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jatketaan nyt tähän samaan ketjuun, vaikka voisi tämän pistää vaikka "pitäisikö itkeä vai nauraa"-otsikon allekin. Eli lueskelin tuossa ikäänkuin puolihuolimattomasti tuota inttiketjua, ja ei helvetti. Mitä vittua nyt oikeesti? Juu, oli se intti täysin perseestä ja noin 95% sisällöstä täysin turhaa paskaa ja pokkurointia jo minun armeija-aikanani,´, mutta eikö jumalauta nykynöösit pysty todellakaan jotain viikon, kahden, metsäleiriä olemaan erossa siitä helvetin kännykästään? Siis pitää raahata kännykkä, tai mikä vitun älylaite hyvänsä, mukaan armeijan sotaharjoitukseen metsäleirille? Vetää sanattomaksi.

Miksi? Sinäkö sit ottaisit euronkolikoita taskut täyteen, että voi soitella kotiin yleisöpuhelimesta jos nyt menisit armeijaan? Vai onks kotiin soittelu ihan nöösii. Kovat jätkät ei kotiin soittele. Vittu.

DingDong taas.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Miksi? Sinäkö sit ottaisit euronkolikoita taskut täyteen, että voi soitella kotiin yleisöpuhelimesta jos nyt menisit armeijaan? Vai onks kotiin soittelu ihan nöösii. Kovat jätkät ei kotiin soittele. Vittu.

DingDong taas.
Älypuhelin + parhaimmillaan yli viikko metsässä = huono yhdistelmä. Ensinnäkään akku ei tahdo kestää vuorokautta pidempään, sitten tulee alttiudet kylmälle, kosteudelle tai koville iskuille. Itse kävin armeijani pari vuotta sitten Keuruulla ja silloin meitä kiellettiin ottamasta puhelinta mukaan leireille (toki varmasti yksikkö/skappari-kohtaisia ohjeita nämäkin). Nyt viime talvena Keuruulla paloi yksi alokkaiden teltta ja henkilökohtaiset omaisuudet sen mukana. Enpä usko että PV lähtee korvaamaan mitään iPhoneja, jos kerran luurin ottaminen leirille on kielletty.

Eikä se soittaminen varmaan ollut se JBG:n pointti, vaan tuo nykyaikainen älypuhelimen jatkuva plärääminen ja somettaminen. Minulla on fb-kavereissa henkilöitä jotka saattavat laittaa kaikilta leireiltäkin useamman kuvapäivityksen. Itsellä metsässä hyvä kun jaksoi ruokaa tehdä kun olin aina niin poikki. Lisäksi tuossa puhelimen näpräämisessä vitutti omana alokasaikanani, että aika usein yksi tupalainen näprää luvatta puhelinta ja myöhemmin ollaan kaikki kusessa. Kyllä sitä vitutti omana alokasaikana kun itse halusit nukkua, mutta naapuri näpräsi peiton alla luvatta puhelinta. Sitten tuleekin alikit huutamaan tälle puhelin-pojulle samalla herättäen koko tuvan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin tulee jonkin verran kirppiksiä kierreltyä, ja lähinnä olen ihmetellyt että mitä kaikkea paskaa siellä yritetään myydä. Oikeasti, kuinka helvetin taliaivo pitää olla että pistää myyntiin jotain muutaman kuukauden vanhoja 7-päivää lehtiä, paskaisia baarista pöllittyjä tuopin alusia, baarista pöllittyjä olut/lonkerotuoppeja. Myöskin tämä VHS-kasettien paljous on jotain täysin käsittämätöntä. Kyseessähän on kuitenkin käytännössä suht suurikokoista muovijätettä. Mutta niinkuin olen jo monessa muussakin ketjussa todennut, nykypäivän ihmiset ovat suurimmaksi osaksi niin saamarin tyhmää ja outoa sakkia että en oikeastaan edes jaksa enää ihmetellä mitään. Tai sitten suurin osa ihmisistä on ihan normaaleja ja minä joku luonnonoikku joka ei vaan tajua heitä.
Minä ainakin ostan juomalaseikseni mielummin kirpparilta 0,50-1,00 euroa maksavia erilaisia logoja/kuvia sisältäviä tuoppeja, mitä mistään Ikeasta jotain ylitylsiä kallekustaa-sarjoja. Sama juttu lasinalusten kanssa. Ja eipä se mahdoton ajatus olisi, että kirpparilta löytäisi oman lapsuudenaikaisen VHS-kasetin, jolla olevaa ohjelmaa ei Youtubesta tai DVD-myynnistä enää löydy.

Joskin olen kyllä aiheesta samaa mieltä, eli kirpputoreilta löytyy valtava määrä kaikkea turhaa. Edellämainittujen sijaan tosin ihmettelen sitä vaatteiden määrää. Lasten vaatteitahan (ainakin kasvuspurtin aikana) kannattaa ehkä vielä katsoa myös kirppareilta, mutta sitten jotain kulahtaneita aikuisten vaatteita, joita kaiken lisäksi on yleensä vielä joka pöydän vieressä iso rekillinen. Jos nyt ei roskiin raaski heittää, niin UFFin laatikkoon sitten.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi? Sinäkö sit ottaisit euronkolikoita taskut täyteen, että voi soitella kotiin yleisöpuhelimesta jos nyt menisit armeijaan? Vai onks kotiin soittelu ihan nöösii. Kovat jätkät ei kotiin soittele. Vittu.
Miksi sieltä kotiin pitäisi soitella? Armeija kyllä hoitaa kuljetukset leireille ja ruuatkin tehdään valmiiksi jne. Ja muutenkin eikö varusmiehet ole nykyään lähes joka viikonloppu lomilla, tosin en mä silloinkaan jaksanut himassa mutsille mitään armeijajuttuja selitellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja itse asiassa mä en aina olisi edes halunnut sieltä armeijasta lomille. Yksi syy nyt oli pitkä matka kotiin. Perjantaina oli himassa vasta yömyöhään ja sunnuntaina piti keskellä päivää lähteä takas. Armeijassa olisi saanut levätä rauhassa jne. Lauantaina olisi voinut käydä vaikka Stadissa tai jotain.

Vähän ennen kotiutumista muuten päätin etten vielä sieltä lähdekään ja menin jälki-aukkiin. Armeijassa oli kivaa, vaikka usein tietenkin vitutti.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tuli eilen tehtyä se vuoden ainoa kirpputorikierros ja mietin tulenko tähän vai vitutusketjuun, mutta kuitenkin: miksi ihmeessä kirpputoreista on tullut vanhojen ja ehjien tarpeettomien tavaroiden vaihtopaikan sijasta rahastuksen ja huijaamisen kaupankäyntimuoto.

Avovaimo otti kirppispöydän pariksi viikoksi, pyörin siinä sitten muiden pöytiä läpi samalla kun vaimo asetteli omia myytäviään hyllyille. Eräässä pöydässä oli kudottuja käsitöitä, joiden hinnat saivat ihmettelemään: Lasten villasukat kolmiokärjellä 26e, cd-levyn kokoiset patalaput 2kpl 18e, pienen lapsen pipo 20e ja niin edelleen.. Onhan se totta, että omaa työtä on vaikea hinnoitella ja lankarullatkaan eivät ole ilmaisia, mutta silti nuo hinnat tuntui aivan käsittämättömiltä. Myös muutakin "lievästi yläkanttiin" hinnoiteltua kamaa osui silmään, mm. Moccamasterin tummanruskeaksi kulahtanut kahvipannu 15e, Uvexin 80-luvun laskettelulasit 20e, Afrikan tähti-lautapeli, kunnosta päätellen 80-luvulta sekin 16e jne. Avovaimo hinnoitteli omat tavaransa niin halvaksi, että sieltä ei tarvitse vuokra-ajan jälkeen tuoda kotiin juuri mitään ja silti pöytävuokrien ja provikoiden jälkeen normaali kahden viikon "saldo" on parin kolmen huntin ympärillä. Veikkaan, että nuo kahvipannut ja patalaput palaavat myyjien koteihin pöytävuokran umpeutumisen jälkeen ja sitten ihmetellään että olipas paska kirpputori kun ei mitään mennyt kaupaksi, ihan oikein niille!
 
Jatketaan nyt tähän samaan ketjuun, vaikka voisi tämän pistää vaikka "pitäisikö itkeä vai nauraa"-otsikon allekin. Eli lueskelin tuossa ikäänkuin puolihuolimattomasti tuota inttiketjua, ja ei helvetti. Mitä vittua nyt oikeesti? Juu, oli se intti täysin perseestä ja noin 95% sisällöstä täysin turhaa paskaa ja pokkurointia jo minun armeija-aikanani,´, mutta eikö jumalauta nykynöösit pysty todellakaan jotain viikon, kahden, metsäleiriä olemaan erossa siitä helvetin kännykästään? Siis pitää raahata kännykkä, tai mikä vitun älylaite hyvänsä, mukaan armeijan sotaharjoitukseen metsäleirille? Vetää sanattomaksi.

Kun minä olin armeijassa, siellä ei selailtu puhelimella Facebookkia ja Twitteriä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että silloiset teinit olisivat olleet jotenkin vähemmän "nöösejä" kuin nykyiset. Syynä oli ihan vain se, että älypuhelimia, Facebookkia ja Twitteriä ei vielä ollut olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi sieltä kotiin pitäisi soitella? Armeija kyllä hoitaa kuljetukset leireille ja ruuatkin tehdään valmiiksi jne. Ja muutenkin eikö varusmiehet ole nykyään lähes joka viikonloppu lomilla, tosin en mä silloinkaan jaksanut himassa mutsille mitään armeijajuttuja selitellä.

Ai eikö sua odottanu tyttelit pyllynreikä ojossa kotona kun olit armeijassa?

älypuhelimet nyt on tätä maailmanaikaa. Silloinkuin vanhat vaarit oli armeijassa, oli muita juttuja. Ei se tee nykypojista yhtään sen nöösimpää mitä ite ootta ollut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...älypuhelimet nyt on tätä maailmanaikaa. Silloinkuin vanhat vaarit oli armeijassa, oli muita juttuja. Ei se tee nykypojista yhtään sen nöösimpää mitä ite ootta ollut.


Älypuhelimet ovat tosiaan tätä maailmaa, sen huomaa kouluissa hyvin. Ymmärrän digi native sukupolven erilaiset tarpeet, mutta kohtuus kaikessa. Jari Sinkkosen mukaan lasten ja nuorten aivot eivät ole muuttuneet teknisen kehityksen tahdissa vaan ne toimivat ihan samalla tavalla kuin meidän vanhojen vaarienkin. Tästä syystä Sinkkonen puolustaa hyvin voimakkaasti erilaisten älypuhelimien yms. laitteiden käytön rajoittamista. Hänen mukaansa aivot "ylikuormittuvat", mikä näkyy pahimmillaan esim. lasten ja nuorten rauhattomuutena, uni- ja oppimishäiriöinä.

Jos taas mietitään tämän päivän armeijaa, niin siellä mahdollistetaan kyllä tarpeellinen älypuhelimien käyttö ja yhteydenpito läheisiin. Älypuhelimen vieminen leiriolosuhteisiin on usein riskialtista, puhelin saattaa hajota, kastua, hävitä, se voidaan vaikka varastaa. Kiellot voivat johtua vaikka siitä, ettei SA halua selvitellä tämän tyylisiä asioista leirien jälkeen. Täytyy nyt muistaa mikä on armeijan tarkoitus. Jos muutaman päivän yhteydenpidon katkos tekee armeijasta raskasta, nykypojat ja -tytöt ovat nöösimpiä kuin me vaarit. Meille se kohokohta oli tytön kirjoittamat kirjeet, hajuvedellä tms. kostutetut. sellaiset.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täytyy nyt muistaa mikä on armeijan tarkoitus. Jos muutaman päivän yhteydenpidon katkos tekee armeijasta raskasta, nykypojat ja -tytöt ovat nöösimpiä kuin me vaarit. Meille se kohokohta oli tytön kirjoittamat kirjeet, hajuvedellä tms. kostutetut. sellaiset.

Täytyy tunnustaa että aika harvoin olen samoilla aaltopituuksilla toveri TosiFanin kanssa, mutta tästä asiasta samaa mieltä. Sitä siis tarkoitin että vaikka kuinka kuinka kännykät ja some-skeida on niin tätäpäivää, niin tätäpäivää, niin on se nyt jumalauta kumma jos ei viikkoa pärjää metsän keskellä ilman että ulkomaailma kulkee taskussa. Soitellaan sinne kotiin ja sometellaan (v***u!) sitten sieltä kasarmilta VAPAA-AJALLA. Ehkä sielä armeijassakin on vähän helpompaa olla kun katkaisee sen napanuoran ennen sinne menoa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo ja kirjekyyhkyjä opetitte tuomaan hajuvedellä kostutetut viestit perille, suksilla mentiin 500km 60 asteen pakkasessa. Joojoo, tiedetään jo.
Sinusta ei tee lasta väärät mielipiteet, vaan lapsellinen asenteesi. Rasittavaa lukea tällaista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
INTTIJUTTU: Jo vuonna 2003 meillä oli leireillä kännykät mukana. Muistan koska taisteluparini oli poterossa kiinnostuneempi matopelin pelaamisesta kuin mahdollisesti ehkä joskus tapahtuvasta viholliskontaktista, joten otin kännykän kädestä ja heitin metsään, koska olin särmä taistelija (eikä tullut edes korpin natsoja). Sitten painittiin. INTTIJUTTU päättyy.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olin kyllä hieman ihmeissäni kun tuttu (vieläpä upseerikokelas) päivitteli lähes päivittäin facebookiin kuvia ja tianneraportteja leireiltään. Tuli mieleen että mahtaako tuollainen informaation levittely olla enää laillistakaan?

Mutta mutta..miten se Rahikainen Tuntemattomassa sanoikaan "Herra kapteeni ei nyt sen tähen kirjoituslehtiöitä pois. Tytöt ne herkii antamasta jos ei lemmestä lurita". Johon Kapteeni Kaarna ihmetteli että kynälläkö se tämä sotamies naisten kimppuun: "Antaahan se tyttö jos se on äitiinsä tullut. Ja jos taas isäänsä niin se suorastaan pyytää".
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo ja kirjekyyhkyjä opetitte tuomaan hajuvedellä kostutetut viestit perille, suksilla mentiin 500km 60 asteen pakkasessa. Joojoo, tiedetään jo.

Ei, kyllä ryhmänjohtajat jakoivat ne iltavahvuulaskennan yhteydessä. Ja kirjeet eivät aina olleet hajuvedellä käsiteltyjä, väittävät isot pojat. Pisin suksimarssini oli alta kymmenen kilometriä ja 38 astetta oli pakkasta parhaimmillaan teltan ulkopuolella metsäkeikalla. Onneksi oli toista metriä lunta, ei tullut kylmä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Sitä siis tarkoitin että vaikka kuinka kuinka kännykät ja some-skeida on niin tätäpäivää, niin tätäpäivää, niin on se nyt jumalauta kumma jos ei viikkoa pärjää metsän keskellä ilman että ulkomaailma kulkee taskussa. Soitellaan sinne kotiin ja sometellaan (v***u!) sitten sieltä kasarmilta VAPAA-AJALLA. Ehkä sielä armeijassakin on vähän helpompaa olla kun katkaisee sen napanuoran ennen sinne menoa.

Miettisin tätä asiaa siltä kannalta, että miksi sitä älypuhelinta ei ottaisi sinne metsälle, jos siihen kuitenkin nyt on mahdollisuus? Omat metsäleirit nyt ainakin oli niin lepposia, että vapaa-aikaa oli enemmän kuin laki sallii ja kyllä sitä puhelinta tuli näprättyä silloin tällöin. Aamuisin tietenkin teksti-tv:stä sivu 235 ensiksi auki, että näki yön tulokset ja sitten iltaisin viestittelyä kavereiden kanssa. Päivällä luuria ei aina tullut katseltua, kun se oli yleensä linkkiautossa latauksessa, kun teltassa ollut mukava alikessu niitä lataili siellä koko teltalle.

Olisi niistä leireistä ilman puhelintakin selvinnyt, mutta olihan se puhelin nyt mukava bonus. Uskoisin myös, että vanhatkin jäärät sen luurin sinne leirille ottaisivat, jos nyt palveluksen suorittaisivat.
 

motamoro

Jäsen
Älypuhelimen vieminen leiriolosuhteisiin on usein riskialtista, puhelin saattaa hajota, kastua, hävitä, se voidaan vaikka varastaa.

En nyt tätä näkisin kovin ongelmallisena kynnyskysymyksenä. Ei sinne leirille ole pakko viedä 500 euron älypuhelinta, vaan 60 euronkin äly(/leiri)puhelimella saa tarpeelliset netit ja somet selailtua. Ja saa luultavasti tekstiviestejä ja puheluitakin hoidettua. Eikä vituta niin hirveästi jos puhelimelle käy jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös