Virveliä kainaloon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 4.11., 7.4. ja pyhä henki
. Edelleen, minun raha-asiani ovat minun asioitani, ei ne kenellekään muulle kuulu kuin verottajalle, tai tilanteen niin vaatiessa poliisille. --. Se, minkä verran minä olen ansainnut ei kuulu kenellekään muulle kuin minulle (no ehkä kumppanilleni).
Ensinnäkin korjaisin sanamuotoa, tarkoittanet "ei pitäisi kuulua". Ja kyllä ne raha-asiat voivat kuulua ainakin Kelalle(laitos), mahdollisille velkojille ja lainanantajalle/pankille ylipäätään. Tai no en toki tiedä kuuluvatko sinun raha-asiasi yhdellekään noista.
Minun mielestäni se on vaan huono asia tuo rahan romantisoiminen ja mystifiointi. Ei vaihdon välinettä pitäisi nostaa millekään jalustalle eikä missään nimessä pimittää tai omia. Suomalaiset on niin kateellista porukkaa, että ei tosikaan. Ollaan niin kateellisia, ettei haluta edes tietää paljonko riistäjäperkeleet tienaa. Ja se tieto, että naapuri saattaa tienata kympin enemmän... kyllä siinä kohtaa tekee mieli hypätä kylpyammeeseen kera leivänpaahtimen.
Nyt kun kerran laukalle lähdin. Suomi on sellainen kommarien luvattu maa, että oikein hävettää. Leikitään länsimaata, mutta todellisuudessa meno on semi-lähelle tasoa Suomen demokraattinen kansantasavalta. Onneksi on tää kiva koulutusjärjestelmä, mistä voi ottaa hyödyn irti ennen kuin muuttaa pois.