Ihmettelyketju

  • 6 353 701
  • 38 764

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä on tiivistettynä suomalainen urheilukannattaminen. Ei haluta kannattaa omaa seuraa, vaan lähintä menestyvää seuraa. Keski-Euroopassa asia on toisin, sillä siellä kannatetaan oman kaupungin kolmosdivarin joukkuetta, vaikka parinkymmenen kilometrin päässä on pääsarjatason joukkueen kotikaupunki.

Eiköhän aika moni turkulainenkin kannata TPS:ää vain siksi, että se pelaa ylemmällä tasolla kuin Toverit tai Weikot. Ja sitten on tietysti niitä, jotka haluavat kannattavat TuToa vain, koska muut toiset kannattavat TPS:ää.

Tähän nyt ei voi sanoa kuin paskat vitut. Juuri lauantaina haastateltiin Liverpoolin johtajaa, joka kertoi kuinka ylpeä on miljoonista faneista ympäri maailmaa. Näillä miljonilla olisi varmasti omassa kylässäänkin joukkue kannatettavaksi. Ei ole mikään suomalainen keksintö.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä puolestani ihmettelen tuota vladin ääretöntä tiedontasoa. Onko siellä tietokone vai ihminen kirjavuoren/nettihaun ääressä?=) Suorastaan alkanut pelottaa tuo ylivertaisuus muihin nähden.

Onko siellä immeinen olleskaan?;) *pus kuitenkin*

Vladin ja TOJ:n pitäisi päästä ottamaan yhteen Ukraina- ja Venäjä-ketjuissa!
Saataisiin kunnon taistelut aikaiseksi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vladin ja TOJ:n pitäisi päästä ottamaan yhteen Ukraina- ja Venäjä-ketjuissa! Saataisiin kunnon taistelut aikaiseksi.

Ei saataisi. Vladin kylmänviileä analyyttisyys kontra TOJ:n intohimoinen suhtautuminen, jossa totuuksia vähintään väännellään omiin tarkoituksiin sopivaksi sivuuttaen ne faktat, jotka eivät omaa agendaa tue. Ei siinä kummoisiakaan taisteluita syntyisi. Kuitenkin jos teoriatasolla tuota väittelyä pohditaan, niin veikkaisin vladin vievän sen melko helposti.

Pitää vielä huomauttaa, että arvostan vladia kirjoittajana, mutta arvostan myös TOJ:n tietoa venäläisestä jääkiekkoilusta, vaikka häntä noin muutoin harhaisena russofiilinä pidänkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minä puolestani ihmettelen tuota vladin ääretöntä tiedontasoa. Onko siellä tietokone vai ihminen kirjavuoren/nettihaun ääressä?=) Suorastaan alkanut pelottaa tuo ylivertaisuus muihin nähden.

Onko siellä immeinen olleskaan?;) *pus kuitenkin*

Tietoni on kuitenkin hyvin kapea-alaista ja rajoittuu muutamaan harvaan alueeseen, joten minun ei todellakaan kannata lähteä merta edemmäs kalaan ja osallistua mihinkään yleistietokilpailuihin, koska siinä vaiheessa kun kysymykset käsittelevät salkkareita, bb-taloa, putousta, tuksua, katri helenaa tms. niin olen täysi nolla tai vieläkin surkeampi.

Tietämystä muutamiin aihealueisiin on kertynyt vuosikymmenten aikana todella paljon ja tämä johtuu siitä, että jo ala-asteikäisestä alkaen olen lukenut paljon historiaa, militariaa, tiedekirjoja ja lehtiä, geopolitiikkaa tms. minua kiinnostavia aiheita ryydittäen tätä sitten kirjallisuudella, elokuvilla ja minua kiinnostavien taidekirjojen lukemisella. Siellä se perusta ja innostus on luotu - ala-asteella.

No on minulla kyllä sellaisen vähintäänkin viiden sadan kirjan kotikirjasto käytössä ja joitain eksakteja numerotietoja varmistan netistä, mutta ulkomuistista voin kyllä keskustella hyvin monesta minua kiinnostavasta asiasta täydellisen sujuvasti.

vlad.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Ihmetyttää tuo kerrostalon rappukäytävässä naapureihin törmääminen. En ole mikään sosiaalikammoinen, mutta kummastuttaa se, että miksi melkein aina rappukäytävässä törmää johonkin naapuriin.

Tämä kerrostalo on 3 kerroksinen ja tässä on yhteensä 11 asuntoa. Lähes aina, kun päätän lähteä ulos ja astelen eteiseen pukemaan kenkiä jalkoihini, niin samalla hetkellä jostain aukeaa ovi ja jo(t)ku kopistelee rappukäytävässä. Äskenkin tapahtui niin. Ja kun pääsin ovestani ulos ja pääsin yhden kerroksen alemmas, niin nenäni edestä aukeaa jälleen yksi ovi ja siinä mennään perätysten sitten ulos. Miksi helvetissä näin käy, vaikka puhutaan näin pienestä kerrostalosta? Ihmebantulle lisää videoaiheita.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Olisikohan tässä maantieteellistä vaihtelua, olisi mielenkiintoista tietää.. Heitän veikkauksena, että Kouvolassa KooKoo kerää reippaasti suuremman kannatusmäärän kuin liki naapurikaupunkien SaiPa ja Pelicans.

Erikoinen näkökulma. Olettaisin että SM-liigassa pelataan jossain määrin korkeampitasoista jääkiekkoa kuin nyt sitten vaikkapa Suomi-sarjassa tai sitä alemmalla sarjatasolla. Jos laji miellyttää niin ymmärrän hyvin, että henkilö alkaa seuraamaan lähistöllä korkeammalla pelaavaa joukkuetta ja muodostaa todennäköisesti hiljakseen tuohon myös jonkilaisen tunnesiteen mitä varmaan kannattamiseksi voinee kutsua.

Ihmettelen näitä oikeinkannattamisen periaatteita. Jos kasvaa paikkakunnalla jonka jääkiekkotoiminta keskittyy ala-asteikäisiin, pitäisi varmaan sitten kannustaa naapurikuntien alasarjajoukkueita. Valitettavasti vanhemmat eivät kuljettaneet katsomaan minkään Kangasalan Kisan tai Valkeakosken Kiekko-Ahman pelejä, ei sillä ettäkö olisin halunnutkaan niitä nähdä. Media taas puski joka suunnasta SM-liigaa, lehdistö, radio, tv... Eipä tuossa paljoa vaihtoehtoja ole, luonnollisesti kannatus meni sitten SM-liigan suuntaan.

Kouvola on asia erikseen, sillä se on "iso" kaupunki, joka voidaan rinnastaa Lahteen ja Lappeenrantaan. Olen asunut Keski-Euroopassa muutamaan otteeseen ja huomasin, että siellä ihmiset kannattavat oman kaupungin joukkuetta, pelasi se sitten kolmosdivaria tai ylintä sarjaa. Samat ihmiset voivat käydä isommassa lähikaupungissa katsomassa parempitasoista kiekkoa, mutta ovat silti vain yhden joukkueen kannattajia. Mutta miten on asian laita esimerkiksi Raahessa?

Voipi olla, että suomalainen urheilukulttuuri olisi korkeammalla tasolla, mikäli täällä olisi sama kulttuuri kuin Keski-Euroopassa. Täällä pienet sarjat ja jopa lajit ovat pulassa, koska se, jossa ollaan menestyneempiä, on suositumpaa. Uskoakseni esimerkiksi ottamassani Raahessa käydään katsomassa paikallisen seuran pelejä, mutta suurin osa ihmisistä kannattaa Kärppiä (korjatkaa, jos olen väärässä). Mikäli Raahessa koettaisiin paikallinen seura omaksi seuraksi, nostaisi se divarien kiinnostusta ja yleisömääriä, mikä taas vaikuttaisi taloudellisesti seurojen tilanteeseen.

Olen aivan varma, että jos kannattamani joukkue sattuisi putoamaan sarjaporrasta alemmas, kävisin katsomassa SM-liigaa jatkossakin. Joukkuetta minä taas en tulisi vaihtamaan, vaan unelmoisin noususta takaisin pääsarjatasolle.

Tähän nyt ei voi sanoa kuin paskat vitut. Juuri lauantaina haastateltiin Liverpoolin johtajaa, joka kertoi kuinka ylpeä on miljoonista faneista ympäri maailmaa. Näillä miljonilla olisi varmasti omassa kylässäänkin joukkue kannatettavaksi. Ei ole mikään suomalainen keksintö.

En tiedä oliko tämä vitsi, mutta yhden maailman tunnetuimman jalkapalloseuran ottaminen mukaan keskusteluun, jossa aiheena on kansallinen urheilukannattaminen, on täysin turhaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tässä muutamia viestejä tuolta Liigan tason laskemista käsittelevästä ketjusta:

Tällä postauksella saat jo aikamoisen puusilmä-leiman, mutta sehän ei sinänsä yllätä. Suosittelen pelaajien suoritusten tarkastelua ihan edes sen teksti-tv:n kautta - tämä antiikkinen 80-luvun informaatiokanavahan se siellä Kremlissä lienee se pääasiallinen skouttausväylä muutenkin, eikö? Näin vältyt turhilta virhearvioinneilta.

Kohta erku tms. nimimerkki syöksyy paikalle kertomaan, kuinka Zaborskyn ura on ollut laskusuunnassa KHL:ssä (ainakin pisteiden valossa) ja palaa Liigaan ns. maitojunalla.

Taso sen kuin laskee Mäenpään siirtyessä JYPiin. Vai mitä erku?

Nyt odotellaan enää seuraavien nimimerkkien: Elton, TOJ ja erku, kertomaan meille kuinka KHL seurat johtaa otteluvoitoin niin ja niin paljon. Ja kuinka on ollut farmimiehistöt kaikilla hävinneillä joukkueilla ja puolueelliset fasisti tuomarit ja pelit pelattu kaikki fasisti Suomessa.

Näiden viestien valossa vähän ihmettelen sitä, kun minua syytellään ympäri palstaa siitä, että olen pilannut trollauksellani tuon ketjun. Väitän, että yhtä selvää trollausta en ole kyseisessä ketjussa esittänyt ollenkaan, mitä nämä edellä mainitut viestit ovat.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Näiden viestien valossa vähän ihmettelen sitä, kun minua syytellään ympäri palstaa siitä, että olen pilannut trollauksellani tuon ketjun. Väitän, että yhtä selvää trollausta en ole kyseisessä ketjussa esittänyt ollenkaan, mitä nämä edellä mainitut viestit ovat.

En millään tavalla puolustele lainaamiasi kirjoittajia, mutta toki voit miettiä mahdollisia syitä näihin suoriin "hyökkäyksiin" sinua kohtaan. "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" -sanonta sopii tähän kohtuu hyvin.

Mutta olet täysin oikeassa, sillä noin selkeät trollaukset ovat myös minun mielestäni sääntöjen vastaisia ja niistä pitäisi sen mukaisia sanktioita jaella.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä helvettiä täällä tapahtuu? Viime päivinä on selkeästi lisääntyneet viestit joissa arvostellaan kanssakirjoittajia. Trolleja, flamettajia ja monien ketjujen pilaajia. Olen varmasti ihan vitun paha ihminen mutta en koe kenenkään kirjallista panosta mitenkään negatiiviseksi.

Kuka oikeasti pahoittaa mielensä? Tai siis monikin mutta...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mitä helvettiä täällä tapahtuu? Viime päivinä on selkeästi lisääntyneet viestit joissa arvostellaan kanssakirjoittajia. Trolleja, flamettajia ja monien ketjujen pilaajia. Olen varmasti ihan vitun paha ihminen mutta en koe kenenkään kirjallista panosta mitenkään negatiiviseksi.

Kuka oikeasti pahoittaa mielensä? Tai siis monikin mutta...

Tämä Ukrainan tilanne nostaa russofoobikoilta karvat pystyyn eikä paljoa tarvita kun soppa on valmis.Ketjusta riippumatta.
Minä puolestani ihmettelen sitä ettei tuo juuri ihmetytä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tässä muutamia viestejä tuolta Liigan tason laskemista käsittelevästä ketjusta:


Näiden viestien valossa vähän ihmettelen sitä, kun minua syytellään ympäri palstaa siitä, että olen pilannut trollauksellani tuon ketjun. Väitän, että yhtä selvää trollausta en ole kyseisessä ketjussa esittänyt ollenkaan, mitä nämä edellä mainitut viestit ovat.

Ettei karkaa enempää muualla ot:ksi, niin lisäänpä tänne eilen modeketjussa erkulle esittämäni kysymyksen. Saattaa toki olla, että erku on siihen joskus vastannut, mitä suuresti epäilen.

En ole huomannut, että olisit missään perustellut sitä, miksi Venäjä on sinusta niin ihana maa. Olet sen saattanut tehdä, mutta voisitko vaikka uudelleen kertoa asiasta? Siis ihan seikkaperäisesti mikä tekee siitä niin helvetin hienon paikan? En toki ala heittelemään "muuta Venäjälle"-korttia. Itse pystyn luettelemaan Venäjästä paljon negatiivisia puolia, mutta en juurikaan positiivisia. Sinä kuitenkin olet immuuni fasistiselle länsimedialle, niin kerro sinä niitä positiivisia?

Edit: Kyllä sinä erku näytät paikalla olevan?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ettei karkaa enempää muualla ot:ksi, niin lisäänpä tänne eilen modeketjussa erkulle esittämäni kysymyksen.

Milloin minä olen luonnehtinut Venäjää ihanaksi maaksi tai helvetin hienoksi paikaksi? Luulen, etten koskaan. On täysin käsittämätöntä, että peräät minulta vastauksia kysymyksiin, jotka perustuvat täysin omiin kuvitelmiisi. Toisekseen on älytöntä, että yhtäkkiä pieraiset kysymykset, jotka eivät millään tapaa liity aiemmin ketjussa käytyyn keskusteluun.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Joo, on ollut vähän outoa menoa täällä viime aikoina. Mm. 12.8. otteluseurantaketju meni ihan sekoiluksi, mikä johtui TOJ:n läsnäolosta. Siis todellakin pelkästä läsnäolosta. Se on näköjään ihan sama mitä joku TOJ kirjoittaa, niin siihen on ihan pakko tarttua ja vittuilla täysin ohi aiheen. Aivan helvetin mukava lukea niitä juttuja sitten, niin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Milloin minä olen luonnehtinut Venäjää ihanaksi maaksi tai helvetin hienoksi paikaksi? Luulen, etten koskaan. On täysin käsittämätöntä, että peräät minulta vastauksia kysymyksiin, jotka perustuvat täysin omiin kuvitelmiisi. Toisekseen on älytöntä, että yhtäkkiä pieraiset kysymykset, jotka eivät millään tapaa liity aiemmin ketjussa käytyyn keskusteluun.

No, kävin selaamassa Venäjän nykytilanne-ketjuun kirjoittamasi viestit äskettäin läpi. En havainnut sinun väittäneen sitä, mitä kuvittelin. Minulle on rakentunut siis siltä osin väärä kuva sinusta. En ole kovin paljon halunnut viestejäsi lukea hetkeen, johtuen puusilmäisyydestä tietyissä asioissa (mm. KHL). Sinut on kuitenkin usein yhdistetty erääseen toiseen nimimerkkiin, johon nuo kysymykseni saattavat liittyä. Pahoittelen. Jatkossa tutkin ennen kuin hutkin.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
En käsitä tätä TOJ-vihaa. Ympäri palstaa kaveria moititaan siitä että hänellä on "väärä" mielipide asioihin, sen oikean mielipiteenhän tietysti määrittävät keski-iältään noin 15-vuotiaat suomilätkäfanit joiden omat mielipiteet tulevat vielä 10 vuoden ajan muuttumaan kovasti.

Vielä enemmän minua ihmetyttää se että ympäri Jatkoaikaa nimimerkit väittävät TOJin pilanneen jotain ketjuja, siis mitä vittua? Kaveri kirjoittaa asiaa, ei edes yleensä sisällytä kysymystä viesteihinsä ja silti kymmenen suomilätkäfania lainaa tekstin ja "vastaa" siihen. Miten helvetissä se on sitten TOJin vika jos ketju on pilalla? Itse sanoisin että se on niiden vika jotka vetävät herneet nokkaan herran kirjoituksista joissa hän vain ilmaisee oman mielipiteensä ja alkavat kirjoittaa asiattomia kommentteja häneen liittyen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - mikä johtui TOJ:n läsnäolosta. Siis todellakin pelkästä läsnäolosta. Se on näköjään ihan sama mitä joku TOJ kirjoittaa, niin siihen on ihan pakko tarttua ja vittuilla täysin ohi aiheen. Aivan helvetin mukava lukea niitä juttuja sitten, niin.
Tässähän on havaittavissa täysin samaa kuin schollin kohdalla!

On näemmä aivan se ja sama mitä nyt TOJ, erku tai Elton kirjoittavat, niin jotain Venäjä-vittuilu-provoa on odotettavissa. Schollin kohdalla tuli jatkuvalla syötöllä vastaavaa provoa Saksasta. Itsehän ovat tietysti maineensa luoneet, eikä se omakohtaisestikaan outoa ole. Joskushan mullekin sanottiin, että mun jokaisessa viestissäni pitäisi olla vähintään yksi tilasto tai Excel-taulukko. Mä teen tilastoja, scholl ihannoi Saksaa, TOJ, erku ja Elton ihannoivat Venäjää - aivan se ja sama mitä kukin kirjoittaa, mutta asia peittyy kuitenkin niiden seuraavien provoviestien alle.

Tietysti... eihän se ole syyllinen joka provosoi, vaan se joka provosoituu...
En havainnut sinun väittäneen sitä, mitä kuvittelin. Minulle on rakentunut siis siltä osin väärä kuva sinusta. En ole kovin paljon halunnut viestejäsi lukea hetkeen, johtuen puusilmäisyydestä tietyissä asioissa (mm. KHL). Sinut on kuitenkin usein yhdistetty erääseen toiseen nimimerkkiin, johon nuo kysymykseni saattavat liittyä. Pahoittelen. Jatkossa tutkin ennen kuin hutkin.
Virveliä kainaloon: suuri kunnioitus suoraselkäisestä virheen myöntämisestä!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen että kuinka helvetin ammattitaidoton ja tyhmä on pomo joka moneen otteeseen syyllistää työntekijää sairauslomalle jäämisestä, varsinkin kun kyseessä on tapaturma ja henkilö tunnetaan supertunnollisena ja ahkerana työntekijänä.
 

Gestapo

Jäsen
Tämä Ukrainan tilanne nostaa russofoobikoilta karvat pystyyn eikä paljoa tarvita kun soppa on valmis.

Niin siis russofoobikotko kaikki khl-, Ukraina-, Venäjä-, Liigan taso- sekä Yhdysvallat -ketjut on pilanneet? Voitko tätä tarkentaa jollain ihmeen tavalla? Itse en ole moista yhteyttä löytänyt, enkä myöskään nähnyt russofoobikkojen, keitä lienevätkin (?), massakenkimistä taannoin julkaistussa moderaattoreiden pelikieltoilmoituksessa. Nuoremmasta Nelsonista en ole varma, en muista yhtään hänen kirjoittamaansa tekstiä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En käsitä tätä TOJ-vihaa. Ympäri palstaa kaveria moititaan siitä että hänellä on "väärä" mielipide asioihin, sen oikean mielipiteenhän tietysti määrittävät keski-iältään noin 15-vuotiaat suomilätkäfanit joiden omat mielipiteet tulevat vielä 10 vuoden ajan muuttumaan kovasti.

Vielä enemmän minua ihmetyttää se että ympäri Jatkoaikaa nimimerkit väittävät TOJin pilanneen jotain ketjuja, siis mitä vittua? Kaveri kirjoittaa asiaa, ei edes yleensä sisällytä kysymystä viesteihinsä ja silti kymmenen suomilätkäfania lainaa tekstin ja "vastaa" siihen. Miten helvetissä se on sitten TOJin vika jos ketju on pilalla? Itse sanoisin että se on niiden vika jotka vetävät herneet nokkaan herran kirjoituksista joissa hän vain ilmaisee oman mielipiteensä ja alkavat kirjoittaa asiattomia kommentteja häneen liittyen.

Siis eihän siinä mitään jos todellakin esittäisi mielipiteensä mielipiteinä, eikä faktoina niinkuin hänellä on tapana.
Vai kirjoittaa asiaa ja ei esitä kysymyksiä? Onko asiaa esim. väittää ottelun päättyneen vierasjoukkueen voittoon jos kotijoukkuen voittaa ottelun? Onko asiaa syyttää suomalaisia tuomareita toistuvasti puolueellisuudesta venäläisiä joukkueita kohtaan? Tätä listaa voisi jatkaa vaikka huomiseen asti, mutta ei jaksa.
Ei TOJ tietenkään mitään kysymyksiä esitä. Miksi esittäisi koska ainoastaan hänen kirjoituksensa on faktaa, hänen mielestään. Hänellä on se tapa, että päivästä toiseen jankutetaan samaa valetta ja toivotaan, että se lopulta kääntyisi muidenkin mielestä totuudeksi. Tuohon ajattelumaailmaan ei todellakaan kysymykset kuulu ja sovellu.

Mistä sä muuten repäsit tuon henkilöiden keski-iän tuohon viestiisi, jotka mielestäsi määrittävät onko TOJ:n mielipide oikea vai väärä? Onko faktaa vai ainoastaan mielikuva? Viestistäsi saa sen vaikutelman, että pidät sitä faktana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
En käsitä tätä TOJ-vihaa. Ympäri palstaa kaveria moititaan siitä että hänellä on "väärä" mielipide asioihin, sen oikean mielipiteenhän tietysti määrittävät keski-iältään noin 15-vuotiaat suomilätkäfanit joiden omat mielipiteet tulevat vielä 10 vuoden ajan muuttumaan kovasti.

Ei se johdu vääristä mielipiteistä, vaan siitä, että keskustelu hänen kanssaan on mahdotonta, jos olet hänen kanssaan eri mieltä. Lisäksi, offtopic on enemmän sääntö kuin poikkeus hänen kohdallaan. Keskusteluun yleensä kuuluu muiden mielipiteiden kuuleminen, pohtiminen ja parhaassa tapauksessa myös ymmärtäminen ja hyväksyminen. Jos noista oma tulos on 0/4 niin ei pidä ihmetellä, jos asiallinen keskustelu kiertää kaukaa.

Olisi erittäin hienoa, jos TOJ tekisi vielä paluun ja keskustelisi asiallisesti. Niin hyvät tiedot hänellä on Venajän jääkiekosta.
 

Gestapo

Jäsen
Olisi erittäin hienoa, jos TOJ tekisi vielä paluun ja keskustelisi asiallisesti. Niin hyvät tiedot hänellä on Venajän jääkiekosta.

Mistä tämä humoristinen palstatotuus on saanut alkunsa? Johtuuko se siitä, että TOJ oli pitkään yleensäkin ainoita, joka kirjoitti mitään venäläisestä kiekosta ja sittemmin KHL:stä? Tämä "tietämys" tuntuu olevan pikemminkin Virmasmaista tilastoskouttaamista ja nippelitietojen linkittämistä, yleensä höystettynä asiavirheillä. Vaikuttaisi ennemminkin, että kaverilla ei ole mitään käryä jääkiekosta lajina, eikä varsinkaan pelisysteemeistä. Lueskelepa joutessasi kaverin tuotantoa (minä käytin siihen taannoin kokonaisen illan suodattaen sieltä kaiken politiikka-hutun pois) niin kyllä sieltä hyvin vaikeaa on mitään jäätävää jääkiekkotuntemusta löytää. Sen sijaan tilastoa tilaston perään tulee yhtenä kyrpänä. Jos vertaa esim Magnin tietämyksen tasoon, niin TOJ on täysi nöösipoika niissä vertailuissa. Tilannetta ei tietysti myöskään helpota puusilmäisyys ja totaalinen kunnioituksen puute vastustajaa kohtaan, joka tekee sekaan vahingossa eksyneestä asiatekstistäkin katoavan sivujuonteen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kovaa tekstiä märkäkorvalta jonka kirjoitusoikeudet on toivottavasti modejen harkinnassa.

Naulan kantaan. Kyseisen nimimerkin lyhyt historia sisältää tekstiä, jossa KHL on fasistiliiga, venäläiset ryssiä ja Venäjä diktatuuri sekä valitusta siitä, kun muut arvostelee Yhdysvaltoja. Ja sitten tuo nimimerkki ihmettelee, että missä noita russofoobikoita on. Hilpeää.

Se on sinällään erikoista, että hän on noin kolmen viikon mittaisen kirjoitusuransa aikana ehtinyt arvostelemaan muiden nimimerkkien kirjoitustapoja tuolla pieteetillä. Noin äkkiseltään ajateltuna tuntuu melko erikoiselta. En väitä, enkä edes vihjaa, mutta se vaihtoehto lienee olemassa, että kyseessä on joku aiemmin bännätyn nimimerkin reinkarnaatio.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Gestapon isä on ydinfyysikko, joten geeniperimä ei voi olla siltä osin kovin huono.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mistä tämä humoristinen palstatotuus on saanut alkunsa? Johtuuko se siitä, että TOJ oli pitkään yleensäkin ainoita, joka kirjoitti mitään venäläisestä kiekosta ja sittemmin KHL:stä?
Näillä linjoilla olen itsekin. Lisäksi se että kirjoittaa määrällisesti paljon jostain aiheesta, ei vielä tarkoita asiantuntemusta. Aika moni täällä tosin tuntuu ajattelevan näin.

Ja kyllähän palstan muut KHL-kirjoittajat TOJ:n asiavirheitä korjasivat useasti. Eikä ihme kun TOJ:lla tuntui olevan lähteenä venäläisiä nettisivuja jotka sitten ajoi googletranslaten läpi. Venäjäähän hän ei osaa ja taisi joskus myöntää ettei ole siellä koskaan edes käynyt.

No, samapa tuo. Puoli vuotta on TOJ taas jäähyllä, mutta onneksi palstalla on muutama oikeakin KHL-asiantuntija. Sikäli ihan hyvä että heitä ei ole liikaa, pysyy keskustelu paremmin asialinjalla. Vertailuksi voi ottaa NHL-osion jossa muutama "asiantuntija" trollaa pitkin poikin kaikissa ketjuissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös