Ihmettelyketju

  • 6 362 850
  • 38 772

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No hei, koko palstan fuktio perustuu siihen, että aikamiehet vääntävät tosissaan siitä onko Töpsykän laitahyökkääjä Möttönen kovempi äijä kuin Höpsyköiden ykkössentteri Löttönen. Tässä kontekstissa vertailu Hesen majoneesin ja Mäkkärin ranskalaisten välillä ei ole mitenkään absurdia.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ihmettelen niitä, jotka lukevat näitä Liiga-osion ketjuja KHL:n tasosta verrattuna Liigaan ja muita jankkausketjuja ja vielä jaksavat valittaa siitä. Itse en ole esim. lukenut KHL-ketjua varmaan puoleen vuoteen, enkä usko jääneeni mistään paitsi valituksien perusteella. Jos siellä jankataan samoista asioista kokoajan, miksi sitä ketjua pitää edes avata? Ei ole minua häirinnyt erkun tai Eltonin huhutut vänkäämiset, kun ei ole heidän viestejään tullut vastaan missään ketjussa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen niitä, jotka lukevat näitä Liiga-osion ketjuja KHL:n tasosta verrattuna Liigaan ja muita jankkausketjuja ja vielä jaksavat valittaa siitä.

Siellä sentään jankataaan kiekkoon liittyvistä aiheista kaikessa puuduttavuudessaan, mutta mä taas ihmettelen miten paljon täällä on kaiken maailman playstation-peliketjuja, joissa pohditaan miksei siinä änäri15-pelissä onnistukaan sillä Nashilla kääntölämäri niin hyvin kuin edellisessä versiossa tai onko nettipelaajilla joku settings-valikko jossain ruudun alareunassa, kun sen pitäisi olla yläkulmassa. Ehkä olen tippunut pleikkareiden kyydistä kokonaan ja ihmekös tuo jos edellinen kosketus ko. peleihin on Gran Turismo kahdesta tai kolmesta.
 

motamoro

Jäsen
Siellä sentään jankataaan kiekkoon liittyvistä aiheista kaikessa puuduttavuudessaan, mutta mä taas ihmettelen miten paljon täällä on kaiken maailman playstation-peliketjuja, joissa pohditaan miksei siinä änäri15-pelissä onnistukaan sillä Nashilla kääntölämäri niin hyvin kuin edellisessä versiossa tai onko nettipelaajilla joku settings-valikko jossain ruudun alareunassa, kun sen pitäisi olla yläkulmassa. Ehkä olen tippunut pleikkareiden kyydistä kokonaan ja ihmekös tuo jos edellinen kosketus ko. peleihin on Gran Turismo kahdesta tai kolmesta.

No, mutta eikös NHL15 PlayStation-peli ja Rick Nashin kääntölämäri siinä liity jääkiekkoon aika vahvastikin?

Mä olen aika vahvasti Kai Nu Laisen kanssa samaa mieltä, mutta sitä ihmettelen ja samalla vähän vituttaa, että näistä jankkaajista tullaan tänne kierrätyskeskukseen vielä jankkaamaan ja saadaan näistäkin samoja jankkausketjuja. Sitten se tehdään sellaisella kiertelyllä kaiken lisäksi "Eräs nimimerkki jaksaa naurattaa ketjussa X."

Kai sen nyt muutenkin jo ymmärtää mikä on viestiketjujen sisältö, jos siihen sisältyy jotain vertailua tai mielipiteisiin viittaavaa (KHL -> Liiga, kovimmat siirrot jne.)
Muutenkaan en oikein jaksa lätkäpuolella lukea kuin ottelu(seuranta)ketjuja, niistä sentään saa usein oleelliset faktat ja informaatiot. Välillä ehkä huhu/siirtoketjuja, mutta niissäkin lopulta joku sanoo Crosbya Ässiin tai Kimmo Timosta TuToon niin ei niitäkään kuin pari minuuttia jaksa viikossa selailla.

Jatkoajan Vapaan keskustelun puoli on kuitenkin varsin laadukas suhteessa muihin internetissä oleviin vastaaviin ja siksipä täällä tulee yli 90% foorumilla viettämästäni ajasta pyörittyä. Tai on täälläkin vissiin noissa poliittisissa topikeissa samaa vääntöä, mutta senkin tietää jo aiheesta mitä odottaa ja hyvä pysyä poissa niistäkin.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Ihmettelen tässä, mikä on veitsenjakajakausi. Ville Hostikka sanoi haastattelussa, että tuleva kausi on hänelle veitsenjakajakausi. Mikä sen veitsen jakaa ja miksi? Onko veitset jaettu nyt reilusti, kun muilla liigaseuroilla on maalivahdit ja Sportilla Hostikka?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen tässä, mikä on veitsenjakajakausi. Ville Hostikka sanoi haastattelussa, että tuleva kausi on hänelle veitsenjakajakausi. Mikä sen veitsen jakaa ja miksi? Onko veitset jaettu nyt reilusti, kun muilla liigaseuroilla on maalivahdit ja Sportilla Hostikka?

Lusikoiden jakamisesta olen kyllä kuullut ([humble brag]tosin itselläni on tiedossa päinvastaista toimintaa nyt alkusyksystä[/humble brag]), että jos siihen liittyisi? Hostikka on jo niin iso poika ettei tarvitse lusikalla syödä kaikkea evästä, vaan saa jo veistäkin käyttää ja haluaa sen tuoda esiin päivittämällä idiomaa.

Eli veitset jakoon ja vedet heittoon vaan, Hostikka! :)
 
Ihmettelen facebookissa ja täällä vellovaa pillittämistä Robin Williamsin kuolemasta. Oli iso näyttelijästara ja tappaa ittensä,so what?
Moniko noista poraajista edes tunsi henkilökohtaisesti heeboa?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen facebookissa ja täällä vellovaa pillittämistä Robin Williamsin kuolemasta. Oli iso näyttelijästara ja tappaa ittensä,so what?
Moniko noista poraajista edes tunsi henkilökohtaisesti heeboa?

Ihmettelen hammer lynxin typeryyttä. Ilmeisesti kyse kuitenkin ihan tietoisesta provoilusta.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ihmettelen niitä, jotka lukevat näitä Liiga-osion ketjuja KHL:n tasosta verrattuna Liigaan ja muita jankkausketjuja ja vielä jaksavat valittaa siitä. Itse en ole esim. lukenut KHL-ketjua varmaan puoleen vuoteen, enkä usko jääneeni mistään paitsi valituksien perusteella. Jos siellä jankataan samoista asioista kokoajan, miksi sitä ketjua pitää edes avata? Ei ole minua häirinnyt erkun tai Eltonin huhutut vänkäämiset, kun ei ole heidän viestejään tullut vastaan missään ketjussa.

Esimerkiksi KHL-osiossa käyn välillä lukemassa juttuja samasta syystä kuin käyn lukemassa Iltasanomien kommentteja: joskus vain tulee omituinen tarve satuttaa itseään henkisesti.
 
Ihmettelen facebookissa ja täällä vellovaa pillittämistä Robin Williamsin kuolemasta. Oli iso näyttelijästara ja tappaa ittensä,so what?
Moniko noista poraajista edes tunsi henkilökohtaisesti heeboa?

Mulla vähän sama. Vitullinen nyyhkytys somessa menossa, vaikka kaveri päätti riistää itseltään hengen. Turha sitä on surra, että Williams teki itselleen omasta mielestä parhaimman mahdollisen ratkaisun.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Turha sitä on surra, että Williams teki itselleen omasta mielestä parhaimman mahdollisen ratkaisun.
Tämä on kyllä paskin toistuva kommentti niiden typeryyksien joukossa, joita tämän palstan wannabenihilistit viljelevät. Netissä tämä on jo tarpeeksi iljettävä, toivottavasti oikeassa elämässä kukaan ei ole niin idiootti, että menee tällaisia laukomaan esimerkiksi läheisensä menettäneelle ihmiselle.

Kun toinen tekee itsemurhan, ei normaalin ihmisen reaktio siihen ole kehua tyyppiä onnistuneesta suorituksesta. Normaali ihminen miettii, että kunpa vainajalla olisivat olleet asiat niin hyvin, että tällaista ei olisi tapahtunut.

Tietenkin se on tätä palstaa kansoittaville ö-luokan friedrichnietzscheille lähes mahdotonta ymmärtää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mulla vähän sama. Vitullinen nyyhkytys somessa menossa, vaikka kaveri päätti riistää itseltään hengen. Turha sitä on surra, että Williams teki itselleen omasta mielestä parhaimman mahdollisen ratkaisun.
Masennus on sairaus. Silloin aivot sanoo että tekee muille palveluksen lopettamalla oman elämänsä ja muilla on silloin parempi. Se on harhaluulo.

Robin Williams oli monille lapsuuden sankari, idoli jota katsottiin ylöspäin. Mies toi monelle iloa elämään ja oli suuri näyttelijälahjakkuus. Se on monelle todella suuri menetys ja shokki kun on uutisen kuullut. On ymmärrettävää että ihmiset reagoivat asiaan eri tavalla. Minä menetin lapsuuden idolini ja sankarin joka sai minut nuorena nauramaan ja ihailemaan hänen taitojaan. Minä tulen suremaan tätä menetystä vaikka en henkilökohtaisesti häntä tuntenutkaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mulla vähän sama. Vitullinen nyyhkytys somessa menossa, vaikka kaveri päätti riistää itseltään hengen. Turha sitä on surra, että Williams teki itselleen omasta mielestä parhaimman mahdollisen ratkaisun.

Surra minusta voi ja saa jos se tuntuu omimmalta ratkaisulta - ei ole minun ratkaisuni tässäkään tapauksessa vaikka Robin Williamsin parhaimmat elokuvat ovat antaneet minulle lukuisia todella nautinnollisia hetkiä.

Mutta lukuisia kavereita ja puolituttuja itsemurhalle menettäneenä en kuitenkaan osaa surra sitä, että menivät ja tappoivat itsensä - se oli sinä hetkenä heidän mielestä ainoa oikea järkevä ratkaisu, mitä se ei välttämättä ulkopuolisen mielestä ollut - mutta minä tietyssä mielessä kunnioitan heidän ratkaisua päätyä itsemurhaan. Se oli heidän tahtonsa, siihen on tyytyminen. Voivottelu ei asiaa miksikään muuta.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mulla vähän sama. Vitullinen nyyhkytys somessa menossa, vaikka kaveri päätti riistää itseltään hengen. Turha sitä on surra, että Williams teki itselleen omasta mielestä parhaimman mahdollisen ratkaisun.

Surullista on se, että näihin tekoihin ei yleensä päädytä sellaisessa mielentilassa jossa voitaisiin sanoa henkilön olevan täydessä ymmärryksessä. Monesti todellisuudentaju on jossain määrin heikentynyt ja usein kaikki mahdollinen apu torjutaan jopa vihamielisesti. Tämä luonnollisesti ajaa kaverit pois, mutta ystävillä pitäisi kellot soida.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ihmettelen Jatkoajan keskustelupalstalla viime aikoina ilmennyttä tapaa kirjoittaa viesteihin useampia yhden virkkeen tai lauseen kappaleita.

Ilmiö näyttää yleistyneen aivan hiljattain ja se muistuttaa sashahuttusmaista iltapäivälehtitoimittamista.

Ainakin itse lukisin mieluummin täysiä kappaleita.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelen Jatkoajan keskustelupalstalla yleistynyttä tapaa kirjoittaa iltapäivälehtimäisiä yhden virkkeen tai lauseen kappaleita.

Ilmiö näyttää yleistyneen aivan hiljattain.

En nimittäin muista huomanneeni sitä palstalla aiemmin.

Itse olen myös huomannut,

että kyseinen ilmiö on yleistynyt viime aikoina.

Tämä johtaa vääjäämäättä siihen,

että tekstien asiasisältö vähentyy,

kun yksi virke vaatii useamman kappaleen.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toisaalta.

Tällainen tekstihän voisi sopia vallankin hienosti kalsarikänniketjuun.

Ei pääsisi teksti kauhean pahasti hyppimään riviltä toiselle.

Pitääpä joskus kokeilla,

että miten tämä toimii.
 
Viimeksi muokattu:

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
MustatKortit on näitä lyhyitä virkkeen parin kappaleita harrastanut niin pitkään kuin muistan, joten ihan uudesta ilmiöstä ei ole kyse.
 
Ihmettelen hammer lynxin typeryyttä. Ilmeisesti kyse kuitenkin ihan tietoisesta provoilusta.

Ei ole provo. Ihan aidosti ihmettelen. FB on täynnä julistuksia kuinka ihmiset ovat shokissa tästä kauheasta tragediasta. Täällä vähän rauhallisempaa mutta samansuuntaista asialla "mässäilyä".

Olihan Robin Williams ihan hyvä näyttelijä, mutta joku roti sillä henkilöpalvonnallakin. Ylipäätänsä en ole koskaan ymmärtänyt henkilöpalvontaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
MustatKortit on näitä lyhyitä virkkeen parin kappaleita harrastanut niin pitkään kuin muistan, joten ihan uudesta ilmiöstä ei ole kyse.

Syytös pitänee paikkansa :)

Jotenkin olen itse ajatellut niin, että tuo selventää ja "keventää" tekstiä ja sitä on siten helpompi lukea. Mutta otetaan tästä opiksi, jos se kerta on ärsyttävää tms.

edit. nimimerkki vladin tekstithän ovat yleens asiasisällöltään täyttä rautaa, mutta minua on hivenen ärsyttänyt tuo kirjoittaminen siten, että kappaleet ovat todella pitkiä. Vaikeaa mielestäni lukea, kun rivit vilisevät silmissä, mutta kukin tyylillään.
 
K

kiwipilot

Ei ole provo. Ihan aidosti ihmettelen. FB on täynnä julistuksia kuinka ihmiset ovat shokissa tästä kauheasta tragediasta. Täällä vähän rauhallisempaa mutta samansuuntaista asialla "mässäilyä".

Olihan Robin Williams ihan hyvä näyttelijä, mutta joku roti sillä henkilöpalvonnallakin. Ylipäätänsä en ole koskaan ymmärtänyt henkilöpalvontaa.

Minäkin ihmettelen samaa. En tuomitse, mutta ihmettelen miten syvästi jonkun näyttelijän poismeno voi koskettaa. Toki suru on hieman kuin kivunsieto; hyvin yksilöllistä ja täten subjektiivinen kokemus. Tältä pohjalta ymmärrän kuolleiden julkkisten surijoita vaikka itse koen tuon julkisen RIP -viestittelyn hieman outona.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
edit. nimimerkki vladin tekstithän ovat yleens asiasisällöltään täyttä rautaa, mutta minua on hivenen ärsyttänyt tuo kirjoittaminen siten, että kappaleet ovat todella pitkiä. Vaikeaa mielestäni lukea, kun rivit vilisevät silmissä, mutta kukin tyylillään.

Olen huomannut sen, että toisinaan - kun innostun liikaa - kappaleiden pituus kasvaa ehkäpä liian pitkäksi ja sen myötä ulkopuolisen voi olla hankalampi pysyä kärryllä siinä mitä kirjoitan.

Olen koettanut päästä irti tavasta kirjoittaa liian pitkiä kappaleita mutta mihinpä tiikeri juovistaan pääsisi!

vlad.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Olen huomannut sen, että toisinaan - kun innostun liikaa - kappaleiden pituus kasvaa ehkäpä liian pitkäksi ja sen myötä ulkopuolisen voi olla hankalampi pysyä kärryllä siinä mitä kirjoitan.

Olen koettanut päästä irti tavasta kirjoittaa liian pitkiä kappaleita mutta mihinpä tiikeri juovistaan pääsisi!

Älä suotta liikaa lyhentele. Minä puolestani arvostan pidempiä ja jäsenneltyjä tekstejä, joissa käytetään aiheeseen riittävä määrä lauseita sen sijaan, että kaikki pyrittäisiin typistämään lyhyisiin iskulauseisiin tai tiivistelmiin. Tämähän on keskustelupalsta, ei twitter eikä chat-kanava. Keskustelulla ymmärrän ainakin livenä ja kasvokkain sen, että asioista keskustellaan eikä vain tokaista lyhyitä rykäisyjä.

Riippuu tietysti asiasta, joistain asioista ei ole tarpeenkaan jauhaa sen pidempään, joistain taas on. Tiedostan minäkin sen, että toisinaan kirjoitan vähän pidemmän kaavan mukaan. Toisinaan se on kuitenkin tarpeen.

Kappalejakoja olen pyrkinyt käyttämään aiempaa enemmän aiempiin vuosiin verrattuna, koska se helpottaa tosiaan lukemista. Volter Kilpi -tason kappalejaot ovat kieltämättä karmaisevaa luettavaa erityisesti mobiililaitteilla. Ei sen puoleen, että koskaan palstaa mobiililaitteilla lukisin normaalisti, ei kunnon keskustelua voi tosissaan ylläpitää kännyä räpläämällä, siihen vaaditaan pöytäkone tai vähintään läppäri.

Iltapäivälehtien yhden virkkeen kappaleista en kuitenkaan pidä ainakaan silloin, jos koko teksti niistä koostuu. Iltapäivälehtitason journalismi tyhmentää, kun ihmiset eivät muka ymmärrä lukemaansa ellei joka virke ole omana kappaleenaan mahdollisimman yksinkertaisena tyyliin:

"Kiekkoilija solmi sopimuksen Batmaneihin.

Se on kaksivuotinen.

Vapaa-ajallaan hän pelaa pleikkaria."


Tuolla pääsisi jo varmaan iltapäivälehtien urheilutoimituksiin töihin.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Minäkin ihmettelen samaa. En tuomitse, mutta ihmettelen miten syvästi jonkun näyttelijän poismeno voi koskettaa. Toki suru on hieman kuin kivunsieto; hyvin yksilöllistä ja täten subjektiivinen kokemus. Tältä pohjalta ymmärrän kuolleiden julkkisten surijoita vaikka itse koen tuon julkisen RIP -viestittelyn hieman outona.

Tarkemmin ajateltuna julkkiksen kuoleman sureminen on paljon järkevämpää kuin se, että kokee suunnatonta vitutusta tai euforiaa, koska itselle tuntemattomat miehet läiskivät kumilätkää maaliin. Mutta jokaisella meistä on omat juttumme.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös