Nykyiset skootterit saa kulkemaan sen 70 km/h ihan vaan poistamalla rajoittimet, niiden jarrut ja tekniikka on mitoitettu isommille nopeuksille kuin mitä Suomen lainsäädäntö sallii.
Sama on ainakin näissä enduromallisissa mopoissa, jotka on fyysisestikin saman kokoisia kun 125 kuutioiset "kevarit", jarrulevytkin noin pään kokoisia.
Normaalissa mopon pakoputkessa on nykyään käyrässä 8mm kuristin.
Täytyy myöntää että avarsin sitä pojan mopossa 5mm lisää jotta on parempi mahdollisuus keretä tien yli (osoitelkaa huonoa isää sormella ja ilkkukaa).
Huippunopeuttahan tuo ei nosta jollei tuulensuunta ole myönteinen, kuristimen tarkoitus on rajoittaa kiihtyvyyttä.
Sama on ainakin näissä enduromallisissa mopoissa, jotka on fyysisestikin saman kokoisia kun 125 kuutioiset "kevarit", jarrulevytkin noin pään kokoisia.
Normaalissa mopon pakoputkessa on nykyään käyrässä 8mm kuristin.
Täytyy myöntää että avarsin sitä pojan mopossa 5mm lisää jotta on parempi mahdollisuus keretä tien yli (osoitelkaa huonoa isää sormella ja ilkkukaa).
Huippunopeuttahan tuo ei nosta jollei tuulensuunta ole myönteinen, kuristimen tarkoitus on rajoittaa kiihtyvyyttä.