Ihmettelyketju

  • 6 361 694
  • 38 772

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Siis tää tabletti soi äsken. Puhelu tuli. Yks tyttö soitti vissiinkin Facebookin kautta tai jotain. Hitto mä ihmettelin että mitä hemmettiä tässä vekottimessa tapahtuu.

Isoilta pojilta kuulin, että kannattaa olla kaksi puhelinta. Toinen on kunno luuri ja liittymäkin on ns. oikea. Toinen sitten on kirpputorilta ostettu vekotin, johon ladataan puheaikaa käteisellä toisen kaupungin R-Kioskilla. Ensimmäistä puhelinta käytetään ns. normaaleissa asioissa, jälkimmäistä sitten "tyttöjutuissa". Tätä kautta ei tule ikäviä puheluita ja kiusalliset tilanteet voidaan välttää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isoilta pojilta kuulin, että kannattaa olla kaksi puhelinta. Toinen on kunno luuri ja liittymäkin on ns. oikea. Toinen sitten on kirpputorilta ostettu vekotin, johon ladataan puheaikaa käteisellä toisen kaupungin R-Kioskilla. Ensimmäistä puhelinta käytetään ns. normaaleissa asioissa, jälkimmäistä sitten "tyttöjutuissa". Tätä kautta ei tule ikäviä puheluita ja kiusalliset tilanteet voidaan välttää.

On mulla ollut Virossa myös vanhempi luuri matkassa ja siinä sikäläinen pre-paid liittymä. Nyttemmin en jaksa enää kikkailla.

Ja on kätevää kun tällä Soneran liittymällä voi netissäkin surffailla kun samaan pakettiin kuuluu.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, että tuosta läheisen "huolto"-aseman yhteydessä olevasta marketista löytyi autooni sopiva tuulilasinpyyhin. Ihmettelen myös tapaa, jolla tuli tarve sen ostamiselle. Edellinen pyyhin sai ilmeisesti tarpeekseen ja päätti hypätä vauhdissa pois. Olin juuri liittymässä motarille ja samalla hetkellä, kun kurkkasin olan yli tuleeko ketään takana, kuului tuulilasista pehmeä tömähdys ja ehdin vain nähdä, kun jotain humahti näkökentän sivusta ohi. Tarkempi tarkastelu osoitti, että kuljettajan puolen pyyhin puuttuu. No, eipä sitä nyt vilkkaaseen aikaan voi motarille pysähtyä niin tyydyin vain tiirailemaan, ettei se keihästänyt ketään takana tullutta. Tihkusade loppui juuri sopivasti.

En tiedä aiheuttiko sen tömähdyksen irronnut pyyhin itse vai osuiko lasiin jotain äänestä päätellen pehmeää, mikä irroitti pyyhkimen. Vaihtamiseen meni tovi ennen kuin tajusin, että varressa oli kiinni vielä osa kadonneen pyyhkimen kiinnikkeestä.

Ihmettelen myös kummaa yhtäläisyyttä edellieen kertaan, kun olen ajanut ilman jonkin matkaa ilman toista pyyhintä. Autoilijan uran alkumetreilläni joku molotintti oli pöllinyt pyyhkimen autostani siinä Helsingistä katsottuna ennen Valkeakoskea olevassa taukopaikassa nykyisen vanhan tien varrella. Eilen menin saman paikan ohi luultavasti ensimmäistä kertaa sitten tuon lähes 20 vuoden takaisen tapauksen ja se palautui mieleeni. Kahvilakin on näemmä vielä olemassa, Silta vai mikä olikaan. Kummallinen kirjaimellinen blast from the past siis tuulilasissa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen mihin tämä maailma on menossa. Äsken näin telkussa tsekkiläisellä takatukalla varustetun Ville Husson. Ei siinä mitään, mutta hän oli keräilemässä santahaminassa kamojaan kaappiin ja menossa siis suorittamaan asepalvelustaan. Vanhaan hyvään aikaan jos kasarmille saapui alokas liian pitkällä letillä varustettuna, hänet ohjattiin suoraan "parturiin" missä oli tarjolla vain yksi malli eli kalju.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen noita kahta ufo-havaintoa, mitä ihastellaan tällä hetkellä Hesarin sivuilla. Tai en noita havaintoja, mutta sitä ihmettelen, miksei noissa koneissa ole venäläisestä autoilukulttuurista tuttuja videokameroita kuvaamassa niitä tunnistamattomia lentäviä esineitä. Olisihan se aika fantsua, jos olisi kuvamaterilaalia silminnäkijähavaintojen sijaan. Vai ovatko kamerat ja massamuistit jo Area 51:ssä tutkittavana?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen noita kahta ufo-havaintoa, mitä ihastellaan tällä hetkellä Hesarin sivuilla. Tai en noita havaintoja, mutta sitä ihmettelen, miksei noissa koneissa ole venäläisestä autoilukulttuurista tuttuja videokameroita kuvaamassa niitä tunnistamattomia lentäviä esineitä. Olisihan se aika fantsua, jos olisi kuvamaterilaalia silminnäkijähavaintojen sijaan. Vai ovatko kamerat ja massamuistit jo Area 51:ssä tutkittavana?

No onhan niissä, mutta ufot ilmestyvät aina juuri sieltä kuolleesta kulmasta. Lisäksi niissä (ufoissa) on sensorit, jotka tunnistavat rikki olevat kamerat tai niissä on laite, joka aiheuttaa kameralle häiriön juuri sopivalla hetkellä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No onhan niissä, mutta ufot ilmestyvät aina juuri sieltä kuolleesta kulmasta. Lisäksi niissä (ufoissa) on sensorit, jotka tunnistavat rikki olevat kamerat tai niissä on laite, joka aiheuttaa kameralle häiriön juuri sopivalla hetkellä.
No tässä pari kohtaa tuosta Hesarin jutusta:

Lomalaisia kuljettaneen Airbus-lentokoneen kapteeni kertoi, että lentävä esine väisti hänen ohjaamansa koneen vain metrin–parin päästä. Kapteeni ehti jo olla varma törmäyksestä ja kumartua suojaan ohjaamossa.

Ja varsinkin:
Tapaus sattui Etelä-Englannissa Readingin yllä 19. kesäkuuta viime vuonna, kun Thomas Cook -yhtiön lomalento oli palaamassa Ibizasta Manchesteriin. Airbus-kone oli yli 10 000 metrin lentokorkeudessa, kun kapteeni kertoo havainneensa jonkin esineen lähestyvän vauhdilla vasemmalta suoraan kohti.

Kapteeni kertoi, ettei tilanteessa ollut aikaa reagoida muuten kuin kumartumalla vaistomaisesti suojaan. Kapteenin mukaan hän ei ehtinyt varoittaa edes koneen toista pilottia.

Lähde: hs.fi
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Fasepuukissa oli Cittarin mainos, josta pääsi tilaamaan ennakkoon Lego-leffan. No kävin kurkkaamassa, kympin olisi maksanut, en vain löytänyt tilaus-linkkiä. Tulin ihan tähän koneelle, mutta sama juttu, dvd-versiosta ei ole tilausnappia ollenkaan, muista on. Huijausta. Pitäisi tilata liki tuplasti kalliimpi tilpehööripakkaus, jotta saisi leffan. En voi nyt osallistua matka-arvontaankaan, joka oli se alkuperäinen kiihoke koko jutulle. Onko enää syytä elää?
 

Markiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän tässä ihmettelen kun maikkarin sivuilla ilmaiseksi mainostetaan kilpailevan kanavan ehkä suosituinta ja katsotuinta ohjelmaa. Eikös se ideana ole yrittää voittaa ne katsojat omalle puolelle, vai joko tuollakin ollaan roskalehtien tavoin klikkauksien perään perse pystyssä. Tässä vielä suora linkki tuonne maikkarin sivuille, jotta muutkin saavat ihmetellä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olen ihmetellyt viime aikoina miten hurjan kovan äänen rippikouluiässä olevat vittujonnet saavat kakstahti-mopedeistaan, kun tuntuu että vuosi vuodelta näistä tehomyllyistä kajahtaa kahta kauheampi pärinä vai onko niin, että kuuloni vai herkentyy kesä kesältä? Toiseksi, olen ihmetellyt, että miten samat maakuntien mikakalliot saavat skootterinsa viritettyä kulkemaan niin lujaa, että pian olisi moottoritielle asiaa.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Vähän tässä ihmettelen kun maikkarin sivuilla ilmaiseksi mainostetaan kilpailevan kanavan ehkä suosituinta ja katsotuinta ohjelmaa. Eikös se ideana ole yrittää voittaa ne katsojat omalle puolelle, vai joko tuollakin ollaan roskalehtien tavoin klikkauksien perään perse pystyssä. Tässä vielä suora linkki tuonne maikkarin sivuille, jotta muutkin saavat ihmetellä.

A) Tarjosit sitten tuon linkin vielä, etkä voinut kertoa mistä on kyse. Klikkihuorausta tämäkin... (Nii joo, kyseessä siis tämä lauluohjelma, jossa vetelee toistensa biisejä siellä pikkumökissä).

B) Näinhän se pitää mennäkin, että ilmiöistä puhutaan yli kanavarajojen. Se olisi nykyaikaa. Mutta tää lienee poikkeus.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen ihmetellyt viime aikoina miten hurjan kovan äänen rippikouluiässä olevat vittujonnet saavat kakstahti-mopedeistaan, kun tuntuu että vuosi vuodelta näistä tehomyllyistä kajahtaa kahta kauheampi pärinä vai onko niin, että kuuloni vai herkentyy kesä kesältä?

Minä olen myös ihmetellyt tuota viime vuosina, ja tullut siihen tulokseen että minä vaan olen tullut vanhaksi niin nuo mopojen äänet tuntuu sen takia kovemmalta ja vituttavat entistä enemmän. Mutta tässä jokin aika sitten huomasin, kun liikenteeseen ilmestyi jokunen vanhempi mopo (pari PV:tä ja yksi Raisu), että näissä uusissa mopoissa on viritettynä oikeasti ihan helvetin paljon kovemmat äänet kuin näissä meidän nuoruudessa suosituissa PV:issä yms.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vähän tässä ihmettelen kun maikkarin sivuilla ilmaiseksi mainostetaan kilpailevan kanavan ehkä suosituinta ja katsotuinta ohjelmaa. Eikös se ideana ole yrittää voittaa ne katsojat omalle puolelle, vai joko tuollakin ollaan roskalehtien tavoin klikkauksien perään perse pystyssä. Tässä vielä suora linkki tuonne maikkarin sivuille, jotta muutkin saavat ihmetellä.

Briteissä on ainakin ihan tavallista arkipäivää, että kanavat mainostavat kilpailijakanavien ohjelmia. Mainoskatkollakin saattaa yhtäkkiä iskeä joku kilpailevan kanavan tv sarjan traileri ruutuun. Muiden maiden tilannetta en tiedä, mutta Suomi näyttäisi siis ottavan askeleen Eurooppalaiseen suuntaan tässäkin asiassa.

Ihmettelen, miksi koirille on jatkoajassa katsottu tarpeelliseksi perustaa kaksi ketjua. Noh, en ole koiraihmisiä niin eipä noita tule luettuakaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toiseksi, olen ihmetellyt, että miten samat maakuntien mikakalliot saavat skootterinsa viritettyä kulkemaan niin lujaa, että pian olisi moottoritielle asiaa.

Olen antanut itseni ymmärtää, että monissa moposkoottereissa on lyöntiä paljon enemmän mitä niistä meillä irti laillisesti otetaan ja ratkaisuna tehon rajoittamiseen käytetään yksinkertaisia kuristimia, joilla esim. rajoitetaan variaattorin aukeamista, jolloin välitykset lyhenevät, jolloin vehkeet eivät kulje kuin sitä nopeutta joihin ne on rajoitettu.

Yhtään skootteria en ole ikinä virittänyt, joten aika mutupohjalla kirjoittelen. Esim. pappatunturin virittämisestä osaisin kertoa paljon enemmän, mutta se ei ollut ihmetyksesi aiheena, joten annan olla, vaikka aihe nostalgiannälkääni kasvattikin. Voi kun joskus olisin ymmärtänyt a) pitää pappatuntsat hyvässä kunnossa ja b) yleensäkin säilyttää ne, olisivat rahanarvoista tavaraa nykyään. No hauskaa ainakin aikoinaan on pidetty koko rahan edestä, enkä muuten koskaan edes jäänyt poliisille kiinni virimopolla ajamisesta, vaikka lähes koko mopoiluhistoria on viritetyillä mopoilla ajeltu.

*edit*

En näköjään ihan väärässäkään ollut. Skoottereiden kuristuksista Motot.net tietopankki
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Yhtään skootteria en ole ikinä virittänyt, joten aika mutupohjalla kirjoittelen. Esim. pappatunturin virittämisestä osaisin kertoa paljon enemmän, mutta se ei ollut ihmetyksesi aiheena, joten annan olla, vaikka aihe nostalgiannälkääni kasvattikin.
...
No hauskaa ainakin aikoinaan on pidetty koko rahan edestä, enkä muuten koskaan edes jäänyt poliisille kiinni virimopolla ajamisesta, vaikka lähes koko mopoiluhistoria on viritetyillä mopoilla ajeltu.
Ennenvanhaan myös oli helpompi virittää siinämielessä että poliisit eivät antaneet kuin sakkoa siitä jos oli vähän piristetty ajoneuvo alla. Nyt lähtee plussakorttikin siitä hyvästä jos kulkee mopo liikaa. Ja verot päälle.

Tosin, ennen vanhaan ei ollut googlea, eli kaikki viritys piti hoitaa kokeilumentaliteetilla. Nyt on helppoa, ei muutakuin google laulamaan ja kattomaan että millä setillä saa Suzuki PV:n kulkemaan 80km/h..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt lähtee plussakorttikin siitä hyvästä jos kulkee mopo liikaa. Ja verot päälle.

Aivan joo, nykyäänhän (tai aika pitkäänkin jo) mopedin ajamiseen tarvitaan ajokortti. Olen sitä ikäluokkaa, että mitään mopokortteja ei ole tarvinnut olla, 15 vuoden ikä on riittänyt. Mitenhän se nykyään on, varmaan jollain skootterilla saisin edelleen ajella, eikä poliisi voisi korttia pois ottaa, kun sellaista ei ole. Mitenhän se on, mahtaisinko saada samalla lailla päristellä mopoautolla, nykyään olen vielä invalidikin, jotka omassa nuoruudessani olivat lähes ainoita mopoautolla ajelevia.

Kyllähän silloin omassa nuoruudessakin toiset kiinni jäädessään saivat tuomion, että mopo on muutettu kevytmoottoripyöräksi ja silloin varmaan tuli jos jonkinlaista veroa ja sakkoa maksettavaksi, ei pysty enää tarkkaan muistamaan. Omakohtaista kokemusta ei ole, poliisi kävi kotipaikkakunnallani aniharvoin ja silloinkin jos joku mummo ne paikalle soitti, niin olisi ehtinyt toiselle puolelle Suomea ennen virkavallan saapumista. Ja vaikka olisi ollut mestoillakin, niin ei poliisilla juuri ollut saumaa saada kiinni, kun pikkuteitä ja oikoreittejä pitkin päästeli karkuun. Moottoripyörällä toki olisi ollut saumaa, mutta niitä ei poliisin käytössä meidän kylällä jostain syystä (juuri) ikinä näkynyt.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ennenvanhaan myös oli helpompi virittää siinämielessä että poliisit eivät antaneet kuin sakkoa siitä jos oli vähän piristetty ajoneuvo alla. Nyt lähtee plussakorttikin siitä hyvästä jos kulkee mopo liikaa. Ja verot päälle.

Tosin, ennen vanhaan ei ollut googlea, eli kaikki viritys piti hoitaa kokeilumentaliteetilla. Nyt on helppoa, ei muutakuin google laulamaan ja kattomaan että millä setillä saa Suzuki PV:n kulkemaan 80km/h..
Kyllä minä uskallan väittää että ennenvanhaan osatiin virittää mopoja paljon paremmin. Silloin omistajat tiesi oikeasti miten niiden vehkeet toimii, nyt ADHD aikakaudella taas pitäisi mopokin virityttyä ihan nappia painamalla tai jonkun muun virittää se mopoilijan puolesta, usein sellasen joka taas tietää miten ne vehkeet toimii.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan joo, nykyäänhän (tai aika pitkäänkin jo) mopedin ajamiseen tarvitaan ajokortti. Olen sitä ikäluokkaa, että mitään mopokortteja ei ole tarvinnut olla, 15 vuoden ikä on riittänyt. Mitenhän se nykyään on, varmaan jollain skootterilla saisin edelleen ajella, eikä poliisi voisi korttia pois ottaa, kun sellaista ei ole. Mitenhän se on, mahtaisinko saada samalla lailla päristellä mopoautolla, nykyään olen vielä invalidikin, jotka omassa nuoruudessani olivat lähes ainoita mopoautolla ajelevia.

Viime vuoden alusta lähtien suoritetuilla mopokorteilla ei saa ajaa mopoautoa. Samoin mopoautokortilla ei saa ajaa mopoa. Jos 15 vuotta täytettyään haluaa ajaa sekä mopoa että mopoautoa, täytyy nykyään suorittaa molemmat kortit. B-kortilla sitten täysi-ikäisenä saa toki ajaa noitakin.

Jos on syntynyt tarpeeksi kauan sitten (1984 tai aiemmin), niin mopon kuljettamiseen ei tarvitse mopokorttia vieläkään. Mopoauton kuljettamiseen tarvitsee kuitenkin aina mopoautokortin, vaikka olisikin sen ikäinen että mopoa saisi ajaa ilman korttiakin.

Mielenkiintoisena anekdoottina kerrottakoon vielä, että kun sinäkin olet sitä ikäluokkaa, joka ei ole tarvinnut mopokorttia eikä tarvitse siis vieläkään, ja olet todennäköisesti autokortin ajanut, niin jos nyt satut ajamaan autoa päissäsi, ja menetät sen auton ajokortin, niin voit tämän jälkeen edelleen jatkaa ihan laillisesti mopolla ajamista. Koska mopokorttia sinulta ei vaadita, niin sitä ei voi myöskään menettää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos on syntynyt tarpeeksi kauan sitten (1984 tai aiemmin), niin mopon kuljettamiseen ei tarvitse mopokorttia vieläkään. Mopoauton kuljettamiseen tarvitsee kuitenkin aina mopoautokortin, vaikka olisikin sen ikäinen että mopoa saisi ajaa ilman korttiakin.

Näin ajattelinkin asian olevan, mutta kiitos selvityksestä. Eli normimopolla meikäläinen saa ajella ilman mitään kortteja, kun taas mopoauto vaatisi mopoautokortin. Kyllä mä vielä joskus sen pappatunturin hommaan, niin monta mulla niitä aikanaan oli, että liekki on jäänyt palamaan. Ovat vaan nykyään huonokuntoisetkin sellaiset sen verran hintavia, että vaikka taidot riittäisivät sellaisen kuntoon laittamiseen, niin köyhän eläkeläisen budjetti ei satavarmasti riitä. Ehkä mä hommaan jonkun PV:n ja tyydytän sillä nostalgiannälkääni. Niin tai sitten ensimmäistä tieliikenteessä ollutta mopoani vastaavan, eli Suzuki S1:n. Sama moottorihan tuossa on kuin PV:ssäkin, mutta isot pyörät. Sitä mopoa muuten piristin aikoinaan ihan faijan luvalla, kun vaihdoin normipytyn 50cc läppikseen.

Sitä faija ei sitten enää tiennyt, että tuo pytty vaihtui jossain kohtaa huomattavasti räyhäkkäämpään ja isommalla kuutiotilavuudella varustettuun malliin, rattaat laitoin uusiksi molempiin päihin, suuttimet vaihtuivat sellaisiin, joilla tyydytettiin koneen kyltymätön bensanjano ja taisi siinä jotain muutakin pientä olla. Bensaa meni, mutta ai jumalauta miten hauska peli se oli.

Ja kun ihmettelyketjussa ollaan, niin ihmettelen, ettei koskaan sattunut mitään vakavampaa, kun noiden mopojen kanssa on tietenkin aina ajettu täysillä, muuta vaihtoehtoa ei ollut. Esim. pappatunturi normilaakereilla ja normipyörillä, mutta 70cc pytyllä + muilla "herkuilla" kun kulki sen 80+ km/h, niin jotain olisi kai pitänyt sattua. Kyllä hirvittää nykyään edes ajatella vaikka kiinnileikkaamisen mahdollisuutta noissa nopeuksissa. Ei paljon järki päätä pakottanut. No kypärä oli päässä, mutta siinä ne suojaavat ajovarusteet sitten olivatkin. Taitaa olla onni, että Tunturien kanssa meni enemmän aikaa tallissa, kuin tien päällä. Pappatunturihan kestää vaikka ydinlatauksen, mutta kun sitä viritti, niin luotettavuus ei ollut kovin korkealla, tosin samahan se oli kaikkien mopojen kanssa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä minä uskallan väittää että ennenvanhaan osatiin virittää mopoja paljon paremmin. Silloin omistajat tiesi oikeasti miten niiden vehkeet toimii, nyt ADHD aikakaudella taas pitäisi mopokin virityttyä ihan nappia painamalla tai jonkun muun virittää se mopoilijan puolesta, usein sellasen joka taas tietää miten ne vehkeet toimii.

..ja en tiedä miten oli ennenvanhaan mutta silloin tuskin PV:t (tai muutkaan mopot) oli kiertäneet koko kylän läpi eri henkilöiden omistuksessa, sillä seurauksella että vehkeet oli täynnä jeesusteippiä, nippusiteitä, sikafleksiä ja sähkövikoja.

PV on kyllä halpa pitää, ja helppo korjata / virittää..
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
..ja en tiedä miten oli ennenvanhaan...

Ainakin meillä se oli juuri noin kun kuvailit. Toki tuo varmaan riippui aika paljon paikkakunnastakin, mutta ei meillä tuolla maalla kenelläkään mitään uusia mopoja ollut, kyllä niillä kaikilla oli ollut useampi omistaja ja samat romut myytiin kavereille tai annettiin pikkuveljelle viimeistään siinä kohtaa, kun (auto)ajokortti oli hommattu. Jos oli osaavaa sorttia, niin saattoi ostaa jonkun raadon, tai vaikka palasina laatikossa olevan mopon. Kyllä se aina kulkukuntoon saatiin juurikin nippusiteillä, jeesusteipillä ja muulla.

Kyllä mä uskon siihenkin, että ne harvat skidit jotka vielä ajelevat Monkeylla, PV:llä tai vastaavalla osaavat niitä virittää, en usko perimätiedon kadonneen mihinkään. Toisaalta ymmärrän BlackWolfin näkökannan ja allekirjoitankin sen osittain. Kun sen skootterin saa tosiaan viritettyä jonkun prikan poistamalla (kärjistys), niin mitä sitä itse opettelemaan, kyllä sen joku muu maksusta suorittaa. Haluaisin kovasti olla sitä mieltä, että nykynuoriso on saamatonta ja selkärangatonta, kaiken liian helpolla saanutta vätystä täynnä, koska sitä mieltä kuuluu jo tässä iässä olla. Vaan ainakin entisellä kotipaikkakunnallani ja siellä lähistöllä kakarat osaavat edelleen moponvirittämisen jalon taidon, eikä siellä juuri mopoautoja näy. Täällä kaupungissa on toisin, mutta en tiedä ovatko ne täällä koskaan sitä virittämistä osanneet tai harjoittaneetkaan, ainakaan siis samassa mittakaavassa kuin siellä mistä itse olen lähtöisin.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
..ja en tiedä miten oli ennenvanhaan mutta silloin tuskin PV:t (tai muutkaan mopot) oli kiertäneet koko kylän läpi eri henkilöiden omistuksessa, sillä seurauksella että vehkeet oli täynnä jeesusteippiä, nippusiteitä, sikafleksiä ja sähkövikoja.

PV on kyllä halpa pitää, ja helppo korjata / virittää..
Ikäkuilu...
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Ihmettelen NHL-puolen hehkutusta sarjasta NHL without a map. Yritin toisen kerran katsoa mutta ei vaan pysty loppuun asti jaksoja katsomaan, surkeinta tuotantoa mitä olen koskaan nähnyt ja lisäksi huonoimmat toimittajat jotka lässyttävät aivan joutavia jostain vitun pressipassien paremmuusjärjestyksestä, jeesus sentään. Leikkauksesta ei ilmeisesti ole tuotannolla tietoakaan koska Tampa-jakson ensimmäisen 10. minuutin aikana oltiin hiljaa vähintään kolmasosa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ihmettelen NHL-puolen hehkutusta sarjasta NHL without a map. Yritin toisen kerran katsoa mutta ei vaan pysty loppuun asti jaksoja katsomaan, surkeinta tuotantoa mitä olen koskaan nähnyt ja lisäksi huonoimmat toimittajat jotka lässyttävät aivan joutavia jostain vitun pressipassien paremmuusjärjestyksestä, jeesus sentään. Leikkauksesta ei ilmeisesti ole tuotannolla tietoakaan koska Tampa-jakson ensimmäisen 10. minuutin aikana oltiin hiljaa vähintään kolmasosa.

Twitter-feedini on täynnä (lähinnä seuraamani Vesa Rantasen ansiosta) porukkaa aivan täpinöissään tästä sarjasta. Pari osaa olen katsonut, enkä saata käsittää, mikä tuossa turhailussa ihmisiin vetoaa. Aika väsyneet juontajat minun mielestäni.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toiseksi, olen ihmetellyt, että miten samat maakuntien mikakalliot saavat skootterinsa viritettyä kulkemaan niin lujaa, että pian olisi moottoritielle asiaa.

Skoottereista en juurikaan mitään tiedä, mutta käsitykseni mukaan noita mopoja pystyy virittämään aika helposti. Joskus muinoin suosikkimerkki mopoissa oli Suzuki PV50 ja sitä pystyi ainakin virittämään suhteellisen helposti. Kovimmat mitatut nopeudet olivat yli 100 km/h ja jos oikein muistan, noihin pystyi poraamaan lisävaihteen. Ei fiksua tai turvallista, mutta jotkut tee se itse-miehet tykkäsivät kikkailla noiden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös