Ihmettelyketju

  • 6 392 387
  • 38 807

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nyt kun on noita potkupallo pelejä tullut jonkunverran seurailtua, niin yksi asia on, joka ihmetyttää jatkuvasti.

Sen sijaan, että puolustavan joukkueen pelaajat pelaisivat tilanteet loppuun asti (vihellykseen tai muuhun) niin aina kun näyttää paitsiolta, niin pelaajat pysähtyvät ja alkavat vaan huitomaan ilmaa. Ei ole ihan yksi tai kaksi maalia, mitkä ovat tämän takia syntyneet. Pelaisivat saatana loppuun niin ei vastustaja tekisi aina maalia.

Olisihan se huvittavaa, kun kiekossa tai muissa lajeissa lopetettaisiin pelaaminen ja aloitettaisiin levittelemään käsiä välittömästi, kun omasta mielestä tapahtuu jotain.

Linkitätkö ne maalit missä puolustaja olisi ehtinyt pysäyttää hyökkääjän ilman käden nostoa, olisi kiva nähdä.
 

d2uce

Jäsen
Nyt kun on noita potkupallo pelejä tullut jonkunverran seurailtua, niin yksi asia on, joka ihmetyttää jatkuvasti.

Sen sijaan, että puolustavan joukkueen pelaajat pelaisivat tilanteet loppuun asti (vihellykseen tai muuhun) niin aina kun näyttää paitsiolta, niin pelaajat pysähtyvät ja alkavat vaan huitomaan ilmaa. Ei ole ihan yksi tai kaksi maalia, mitkä ovat tämän takia syntyneet. Pelaisivat saatana loppuun niin ei vastustaja tekisi aina maalia.

Olisihan se huvittavaa, kun kiekossa tai muissa lajeissa lopetettaisiin pelaaminen ja aloitettaisiin levittelemään käsiä välittömästi, kun omasta mielestä tapahtuu jotain.

Linkitätkö ne maalit missä puolustaja olisi ehtinyt pysäyttää hyökkääjän ilman käden nostoa, olisi kiva nähdä.

Vaikuttaisi tosiaan siltä, ettei chubster ole ottanut tässä huomioon paitsioansaa, jossa puolustuslinjan pitäisi toimia yhteistyössä ja nostaa linjaa oikea-aikaisesti jättäen hyökkääjän paitsioon juuri ennen syöttöä. Yleensähän ne käsien nostajat ovat niitä, jotka ovat hommansa hoitaneet, eli nostaneet linjaa, mutta sitten siellä joku onneton laitapakki on nukahtanut ja jäänyt metrin muun linjan taakse.

Aika kovaa fysiikkaa vaatisi tuon linjan nostamisen jälkeen muuttaa suuntaa 180 astetta ja kipittää pallon kanssa viilettävä hyökkääjä kiinni. Paitsi tietenkin jos käy ns. balotellit.

Kyllähän kiekossakin tuota käsien levittelyä ja tilanteiden keskenjättämistä tapahtuu todella paljon.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt kun on noita potkupallo pelejä tullut jonkunverran seurailtua, niin yksi asia on, joka ihmetyttää jatkuvasti.

Minua ihmetyttää, miksi filmaamista ei haluta kitkeä pois. Korttia vaan helpommin. Ja kentällä makailijat kentän sivuun vaikka muutamaksi minuutiksi, jos kerran on niin kipeä ettei pysty jatkamaan peliä heti.
Nythän ne viedään kentän sivuun ja pelaajat on takaisin kehissä melkein ennen kuin vapaapotku on annettu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua ihmetyttää, miksi filmaamista ei haluta kitkeä pois. Korttia vaan helpommin. Ja kentällä makailijat kentän sivuun vaikka muutamaksi minuutiksi, jos kerran on niin kipeä ettei pysty jatkamaan peliä heti.
Nythän ne viedään kentän sivuun ja pelaajat on takaisin kehissä melkein ennen kuin vapaapotku on annettu.

Suosittelen tekemään seuraavan testin: potkaise sääriluusi tai nilkkasi jonkun kovan huonekalun kulmaan kohtuullisen napakasti. Sen jälkeen jatkat toimiasi normaaliin sävyyn ilman mitään filmaamisia. Jos kuitenkin tekee mieli irvistää tai pidellä jalkaa esim. lattialla istuen tai maaten, niin silloin on tosi kyseessä ja suosittelen soittamaan saman tien ambulanssin.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suosittelen tekemään seuraavan testin: potkaise sääriluusi tai nilkkasi jonkun kovan huonekalun kulmaan kohtuullisen napakasti. Sen jälkeen jatkat toimiasi normaaliin sävyyn ilman mitään filmaamisia. Jos kuitenkin tekee mieli irvistää tai pidellä jalkaa esim. lattialla istuen tai maaten, niin silloin on tosi kyseessä ja suosittelen soittamaan saman tien ambulanssin.

Kirjoitin vähän huonosti. Sen verran itsekin joskus jotain harrastellut, että aina välillä sattuu ja noissa peleissä sattuu varmasti paljon lujempaa, kun nappis tulee nilkoille.
Tarkoitin tosiaankin turhia makaamisia ja rankkareiden kalastamisia, ne vituttaa.
Joo, ei ole varmasti helppoa tuomarin tietää aina, milloin sattui oikeasti ja koska on pelin viivytystä tai pelaaja haluaa vaan vähän hengähtää.
Tapahtuuhan noita muissakin lajeissa, ei ollut tarkoitus morkata futista, seuraan lajia edelleenkin jonkin verran.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Suosittelen tekemään seuraavan testin: potkaise sääriluusi tai nilkkasi jonkun kovan huonekalun kulmaan kohtuullisen napakasti. Sen jälkeen jatkat toimiasi normaaliin sävyyn ilman mitään filmaamisia. Jos kuitenkin tekee mieli irvistää tai pidellä jalkaa esim. lattialla istuen tai maaten, niin silloin on tosi kyseessä ja suosittelen soittamaan saman tien ambulanssin.

Niin, eihän jalkapallossa filmata..
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, eihän jalkapallossa filmata..

Aikoinaan kun videokamerat yleistyivät, sanottiin, että missään ei filmata niin paljon kuin sukujuhlissa. Oli sitten häät tai hautajaiset. No, futarithan ovat kuin yhtä suurta perhettä, joten ne luulevat, että juhlat ovat menossa. Ja eikun filmaamaan.

Tosin en ole koskaan ollut edes häissä, joissa olisi bileiden jälkeen vaihdettu paitoja. Voisi ollakin ihmettelynaihe, kun sulhasen pikkuserkku riipaisisi skrakan ja kaluspaidan päältään ja ojentaisi sen morsiamen kummisedälle kevyiden lääppimisten ohella.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmettelen tätä kaveria, vapaakiipeilijä Alex Honnaldia.

National Geographic Live! : Bonus: Free Soloing with Alex Honnold
The ascent of Alex Honnold

Mitä HELVETTIÄ pyörii ihmisen päässä, kun hän lähtee kiipeämään ~kilometrin korkuista jyrkännettä apunaan vain omat raajat ja kiipeilykengät... Siis mi-tä vit-tu-a!?

Jep. Ihmettelen minäkin, mutta katso tämä video. Mikä vauhti ja kaikki 4 raajaa välillä irti. Ei helvetti...
Videossa siis linkki vapaakiipeilyyn.
http://www.youtube.com/watch?v=3bzp-r0vhJk
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettelen naisten moraalia.... Sain tänään pyynnön treffeille naiselta, joka on naimisissa ja lapsia. Meikäläistä 10-vuotta nuorempi (olen 39-vuotias) ja en olisi ikinä kuvitellut tällä naamalla olevan saumaa kyseiseen mimmiin. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Ihmettelen vaan....
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ihmettelen naisten moraalia.... Sain tänään pyynnön treffeille naiselta, joka on naimisissa ja lapsia. Meikäläistä 10-vuotta nuorempi (olen 39-vuotias) ja en olisi ikinä kuvitellut tällä naamalla olevan saumaa kyseiseen mimmiin. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Ihmettelen vaan....

Perkele kun scholl sai fudut. Menet sen kanssa baariin ja seuraavana päivänä lähetät rahaa korvauksena juoduista kaljoista?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä HELVETTIÄ pyörii ihmisen päässä, kun hän lähtee kiipeämään ~kilometrin korkuista jyrkännettä apunaan vain omat raajat ja kiipeilykengät...

Rautainen itsevarmuus. Yhtään epäilystä ei saa ainakaan pyöriä ihmisen päässä koska silloin homma ei onnistu. Joskus National Geographicista luin juttua tästä Honnoldista ja kaveri kertoi siinä juuri kuinka tuossa psyykataan itseään ja on pakko vaan uskoa että voimat riittää ja sormet pitää. Kaveri sanoi että välillä tulee jopa keskellä jyrkännettä sellaisia "Ei vittu, minä en tule selviämään tästä" -hetkiä mutta silloin pitää vaan rauhoitella itseään ja yrittää luoda uskoa omiin kykyihin ja voimiin.
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Ihmettelen, että miksi keittiöveitsiä ei tehdä pyöreäkärkisiksi? Okei, onhan se vähän kaukaa haettua, että suunnitelija jossain tehtaalla miettisi, että "joo, aletaan tekemään ei-teräväkärkisiä puukkoja, niin ihmisiä kuolee vähemmän", mutta valitettavan usein näissä puukotuksissa tuntuu olevan välineenä keittiöveitsi. Eikö ne kurkkuviipaleet ja muut paloteltavat mene samanlailla viipaileiksi oli kärki pyöreä tai ei?
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Skrillex. Miten helvettiä tuollainen "musiikki" voi olla niin suosittua? Kuuntelin äsken pari biisiä ja piti oikein tarkistaa onko stereoissa tai liitännässä vikaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko näissä mun reissuissa nyt jotain niin kummallista, että sukulaisten pitää ihmeissään soitella toisilleen. Pitäiskö kaikkien iloisten tyttöjen palveluksia käyttävien muka olla jotain vanhoja, lihavia, hikisiä ja karvaisia ukkoja vai häh.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ihmettelen, että miksi keittiöveitsiä ei tehdä pyöreäkärkisiksi? Okei, onhan se vähän kaukaa haettua, että suunnitelija jossain tehtaalla miettisi, että "joo, aletaan tekemään ei-teräväkärkisiä puukkoja, niin ihmisiä kuolee vähemmän", mutta valitettavan usein näissä puukotuksissa tuntuu olevan välineenä keittiöveitsi. Eikö ne kurkkuviipaleet ja muut paloteltavat mene samanlailla viipaileiksi oli kärki pyöreä tai ei?

Kävin keittiössä tsekkaamassa ja - vaikka en siis testannut - niin veikkaisin länsimaisen keittiöveitsen uppoavan kylkeen nopeammin kuin santoku, vaikka jälkimmäinen on leikkuuominaisuuksiltaan selkeästi edellä. Santokun kärjen muotohan kehitettiin juuri siksi, etteivät japanilaiset keittiömestarit ja kokit saisi niin helposti pistohaavoja aikaan. Tosin kai tuollakin rumaa jälkeä saa aikaan, jos tosissaan yrittää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko näissä mun reissuissa nyt jotain niin kummallista, että sukulaisten pitää ihmeissään soitella toisilleen. Pitäiskö kaikkien iloisten tyttöjen palveluksia käyttävien muka olla jotain vanhoja, lihavia, hikisiä ja karvaisia ukkoja vai häh.
Sukulaiset = pyllyreiästä. Mutta mitä ihmettä meinaat tolla jälkimmäisellä? Nyt joudut kyllä määrittelemään vanhan (ikähaarukka?), lihavan (paino/painoindeksi?), hikisen (litraa per tunti?) ja karvaisen (turkkitiheys per kauniin miesvartalon pinta-ala?).
 

vili19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit lavan alla
Jaksoin ihmetellä koko tämän vuorokauden Jussi Halla-ahon demonstroimaa heikkoa johtamiskykyä. Hän ei saanut edes omaa porukkaansa niskalenkkiin. Huolestuneena ja yllättyneenä, sekä erittäin tyrmistyneenä, seuraan tuota heikkoutta. Jussi, nyt ensimmäisille kertauskursseille! Meitä molempia on arvosteltu johtajuuden haasteista. Toteutat sitä puutetta omalla tavallasi, moni ei millään tavalla. Tavataan Jussi kertauksissa ja napsitaan ylennykset kopraaleiksi!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sukulaiset = pyllyreiästä. Mutta mitä ihmettä meinaat tolla jälkimmäisellä? Nyt joudut kyllä määrittelemään vanhan (ikähaarukka?), lihavan (paino/painoindeksi?), hikisen (litraa per tunti?) ja karvaisen (turkkitiheys per kauniin miesvartalon pinta-ala?).
Noh. Mä oon parikin kertaa kuullut sen etkö sä muuten saa -kommentin.
 
Viimeksi muokattu:

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Se ettei uskalleta sanoa suoraan. Töissäkin välillä sählään jotakin vahingossa, mutta kun ei oikein vielä ole termistö yms. hallussa niin olisi mukavaa jos joku huomauttaisi jos menee väärin. En minä suutu.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Se ettei uskalleta sanoa suoraan. Töissäkin välillä sählään jotakin vahingossa, mutta kun ei oikein vielä ole termistö yms. hallussa niin olisi mukavaa jos joku huomauttaisi jos menee väärin. En minä suutu.

Mä olen lähtenyt siitä, että muut kopioivat termistön minulta. Ja minä kyllä kehtaan huomauttaa muille, jos eivät puhu ymmärrettävästi. En minä suutu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onko näissä mun reissuissa nyt jotain niin kummallista, että sukulaisten pitää ihmeissään soitella toisilleen. Pitäiskö kaikkien iloisten tyttöjen palveluksia käyttävien muka olla jotain vanhoja, lihavia, hikisiä ja karvaisia ukkoja vai häh.

Vaikka onkin äärimmäisen lapsellista ja ehkä typerääkin leuhkia huorissa käymisillään Internetin keskustelupalstalla, niin jollain tavalla sen pystyn ymmärtämään. Ihmettelen sitä vastoin suuresti, jos joku maksullisissa käyvä jakaa noita kokemuksia myös sukulaisten kanssa.

Toisaalta minulla ei olekaan kokemuksia siitä, millaista on olla kaltaisesi tosimies.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös