Ihmettelyketju

  • 6 389 798
  • 38 805

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ihmettelen, miten vakavasti jotkut suhtautuvat potkupalloon. Suarez teki ainoan mahdollisen tempun, jolla pelasti joukkueensa putoamiselta välierävaiheessa. Nyt hän on joidenkin satunnaisten palstakirjoittajien mielestä paha ihminen ja maailman suurin mulkku. Minusta hän on harvinaisen hieno ihminen.
Samaa mieltä. Itseasiassa tuo yhden pelin pelikielto (mikäli se ei ole automaattinen suorasta punaisesta saatava pelikielto on oikeusmurha). Onhan tahallisia käsivirheitä nähty reilusti eikä niistä ole koskaan tuollaista tullut. Ei säännöt saa muuttua tuolla tavalla pelkästään siksi, että peliaikaa oli vähän ja vastustaja sössi rankin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmettelen, että Harri "kaunis poika" Haatainen voitti keihäskarnevaaleilla koko kansallisen keihäskerman. Luulin, että se on lopettanut keihäänheiton jo ajat sitten.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen, että Harri "kaunis poika" Haatainen voitti keihäskarnevaaleilla koko kansallisen keihäskerman. Luulin, että se on lopettanut keihäänheiton jo ajat sitten.
Hyvä tuuri jätkällä, kannattaisi varmaan lotota. Voitti yhdellä heitolla ilmaisen viikon loman Espanjassa, veronmaksajien piikkiin. Mikäs siellä on karsiutuessa.
 

d2uce

Jäsen
Hyvä tuuri jätkällä, kannattaisi varmaan lotota. Voitti yhdellä heitolla ilmaisen viikon loman Espanjassa, veronmaksajien piikkiin. Mikäs siellä on karsiutuessa.

Loukkaantuminen harjoituksissa ja siitä jonkun espanjalaisen mallitoimiston työhaastatteluun.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä olen koittanut koko aamun heittää keihästä, mutta sadoista yrityksistä huolimatta ei ole niin hyvää säkää käynyt, että se olisi lentänyt 84 metriä. Ei itseasiassa lähellekään. Pitäisiköhän seuraavaksi kokeilla että menisikö satanen säkällä alle kymmenen sekunnin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitäisiköhän seuraavaksi kokeilla että menisikö satanen säkällä alle kymmenen sekunnin.

En tiedä dana77:n ihonväriä, mutta alkoi ihmetyttämään onko valkoihoinen mies alittanut tuota maagista 10 sekunin aikaa? Vai onko tuo maaginen raja vain suomalaisille? Ja jos joku on alittanut, niin kuka ja koska?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuskin täällä kukaan pelkästään promilleja tuijottaa, mutta kyllä tuo 1,7 on omiaan herättämään epäilyksiä. Ja edelleen: miksi JJ ei muista rannasta lähtemistä. Valikoiva muisti on tuttu juttu, mutta entäpä valikoiva muistinmenetys? Miten se törmäys aiheuttaa takautuvan muistinmenetyksen?

Parin päivän takainen juttu, mutta pakko kommentoida. Oletko ikinä ollut oikeasti kovassa kolarissa? Itse olen ollut matkustajana mukana aivan helvetillisessä kolarissa ja lähes koko tuo päivä on mustana aukkona kalenterissa. Yksittäisiä välähdyksiä (aamupala, kuunneltu musiikki, jne.) on jäänyt mieleen, mutta muuten ei mitään. Kuulema olin hoitohenkilökunnalle puhunut tuolloin, mutta itsehän en tätä muista. Samoin muilla samassa kolarissa olleilla on ongelmia muistin kanssa.

Kova isku päähän + vähän promilleja + leikkaus (kova lääkitys) + traumaattinen tapahtuma on aika kova yhdistelmä muistille.

Ja itse ihmettelen ihmisen muistamattomuutta myös. Enpä sitten viikonloppuna "muistanut" aurinkorasvaa. Joka vuosi aivan sama homma ensimmäisten kovilla helteillä tapahtuneen pitkän ulkoilun seurauksena.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
En tiedä dana77:n ihonväriä, mutta alkoi ihmetyttämään onko valkoihoinen mies alittanut tuota maagista 10 sekunin aikaa? Vai onko tuo maaginen raja vain suomalaisille? Ja jos joku on alittanut, niin kuka ja koska?

Piti oikein tarkistaa ja niinhän se on, ettei tuota rajaa ole kukaan alittanut. Valkoihoisten ennätyskin(tasan 10,00) on 40 vuoden takaa, puolalaisen Marian Woroninin juoksemana. Artikkeli aiheesta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä tuuri jätkällä, kannattaisi varmaan lotota. Voitti yhdellä heitolla ilmaisen viikon loman Espanjassa, veronmaksajien piikkiin. Mikäs siellä on karsiutuessa.

Veronmaksaja-kortti otettu jo nyt esille. Hyvä niin, turha sitä pantata kisoihin asti, esille se otetaan kuitenkin jossain vaiheessa.

Ihmettelen yleisesti joidenkin alemmuudentuntoisten suomalaisten negatiivista suhtautumista kaikkeen suomalaiseen urheiluun. Futiksessakin ollaan ihan kääpiövaltiotasoa, karsinnoissa saatiin raavittua onnettomat tasurit nyt MM-kisoissa jyräävää Saksaa vastaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Piti oikein tarkistaa ja niinhän se on, ettei tuota rajaa ole kukaan alittanut. Valkoihoisten ennätyskin(tasan 10,00) on 40 vuoden takaa, puolalaisen Marian Woroninin juoksemana. Artikkeli aiheesta.
Mä olin melkein satavarma, että Norjan Geir Moen olisi tuon rajan alittanut. Wikipedia antaa ennätykseksi "vain" 10.08. Olisikohan tuo kymppi sitten alittunut jossain harjoituksissa tai kyläkisoissa tuulituloksena? Mun mielestä siitä oli juttuakin jossain Urheiluruudussa tai vastaavassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olin melkein satavarma, että Norjan Geir Moen olisi tuon rajan alittanut. Wikipedia antaa ennätykseksi "vain" 10.08. Olisikohan tuo kymppi sitten alittunut jossain harjoituksissa tai kyläkisoissa tuulituloksena? Mun mielestä siitä oli juttuakin jossain Urheiluruudussa tai vastaavassa.

Muistaakseni myös Pietro Mennea kerran alitti 10 sekunnin rajan mutta sekin oli tuulitulos. Ennätys sallituissa oloissa taisi olla hitusen parempi kuin Moenilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mä olin melkein satavarma, että Norjan Geir Moen olisi tuon rajan alittanut.

Moen oli meikäläisen suosikki yleisurheilukentillä silloin kun mies kisaili. Jossakin vaiheessa hän piti tauon ja kun palasi kentille oli kroppa hiippasen kokenut muutoksen. Äijä oli doupannut itsensä melko suureksi ja jäi kuienkin sitten suhteellisen nopeasti pois kuvioista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vähän täytyy ihmetellä ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään hyttyskarkotteita vaan antautuvat mieluummin kupattavaksi sillä selityksellä, että Offit sun muut haisevat epäesteettiselle. Kuitenkin he sitten näyttelevät paiseisia ihoalueitaan ja raaviskelevat paikkojaan, mikä on mielestäni huomattavasti epäesteettisempää kuin hyttyskarkotteen haju.

Eivätkä ne karkotteet sitä paitsi pahalle haise oikeasti.

edit: sekolustille vastaukseksi, että en ole ollut rajussa kolarissa. Ja jakeluun meni, että JJ voi ihan hyvin puhua totta.
 
Viimeksi muokattu:

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän täytyy ihmetellä ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään hyttyskarkotteita vaan antautuvat mieluummin kupattavaksi sillä selityksellä, että Offit sun muut haisevat epäesteettiselle. Kuitenkin he sitten näyttelevät paiseisia ihoalueitaan ja raaviskelevat paikkojaan, mikä on mielestäni huomattavasti epäesteettisempää kuin hyttyskarkotteen haju.

Eivätkä ne karkotteet sitä paitsi pahalle haise oikeasti.

Kaiken lisäksi apteekista saa hajutontakin karkoitetta, jos ei halua haista suomalaiseen kesään kiinteästi kuuluvalle Ohvin-tuoksulle.
Tosin en takuuseen mene hajuttoman/miellyttävän tuoksuisen tavaran toimivuudesta tässä kyseisessä asiassa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vähän täytyy ihmetellä ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään hyttyskarkotteita vaan antautuvat mieluummin kupattavaksi sillä selityksellä, että Offit sun muut haisevat epäesteettiselle. Kuitenkin he sitten näyttelevät paiseisia ihoalueitaan ja raaviskelevat paikkojaan, mikä on mielestäni huomattavasti epäesteettisempää kuin hyttyskarkotteen haju.

Eri asia onkin sitten vedota siihen että noista karkoitteista ei ole vitunkaan hyötyä, vaan vaikka dippaisit itsesi kokonaan siihen liemeen niin ei mene kuin viisi minuuttia ja ne inisevät vittupäät on taas kimpussa. Tai sitten minä vaan yksinkertaisesti haisen niin pahalle (=itikoiden mielestä houkuttelevalta) että se peittää noiden karkoitteidenkin hajun alleen. Mutta minä en siis ainakaan ole löytänyt pelastuksen tietä noista karkoitteista vaikka useita eri merkkejä ja laatuja olen kokeillut.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eri asia onkin sitten vedota siihen että noista karkoitteista ei ole vitunkaan hyötyä, vaan vaikka dippaisit itsesi kokonaan siihen liemeen niin ei mene kuin viisi minuuttia ja ne inisevät vittupäät on taas kimpussa. Tai sitten minä vaan yksinkertaisesti haisen niin pahalle (=itikoiden mielestä houkuttelevalta) että se peittää noiden karkoitteidenkin hajun alleen. Mutta minä en siis ainakaan ole löytänyt pelastuksen tietä noista karkoitteista vaikka useita eri merkkejä ja laatuja olen kokeillut.

Ilmeisesti pitäisi löytää oikea haju oikealle itseä kiusaavalle hyttysjajille. Suomessa on noin 40 eri hyttyslajia, joten eri karkote toimii todennäköisesti eri hyttyslajille eri tavalla.

Itselläni kyllä on karkotteet tehonneet, mutta olen usein ollut ennemmin hyttysen syötävänä kuin halunnut haista Offille. Autan on paljon mukavampi aine ja sitä voi käyttää hieman urbaanimmassakin ympäristössä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti oikein tarkistaa ja niinhän se on, ettei tuota rajaa ole kukaan alittanut. Valkoihoisten ennätyskin(tasan 10,00) on 40 vuoden takaa, puolalaisen Marian Woroninin juoksemana. Artikkeli aiheesta.

Eka valkoihoinen tasan kybän - Armin Hary, Rooma 1960. Faija sanoi, että tämän sä muistat loppuikäsi ja niin ilmeisesti muistankin :) Mutta taisi olla käsiajanotolla siihen maailmanaikaan. Köh.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
-FNM- kirjoitti:
Kaiken lisäksi apteekista saa hajutontakin karkoitetta, jos ei halua haista suomalaiseen kesään kiinteästi kuuluvalle Ohvin-tuoksulle.
Tosin en takuuseen mene hajuttoman/miellyttävän tuoksuisen tavaran toimivuudesta tässä kyseisessä asiassa.

Viime viikolla oli jonkun kanavan tv-uutisissa juttua, että hyvin moni karkote on puhdasta huijausta, etenkin lemmikeille tarkoitetut aineet. Niiltä voidaan toki kysyä käyttötyytyväisyyteen liittyviä kysymyksiä, mutta vastaus näihin jää yleensä saamatta.

Eri asia onkin sitten vedota siihen että noista karkoitteista ei ole vitunkaan hyötyä, vaan vaikka dippaisit itsesi kokonaan siihen liemeen niin ei mene kuin viisi minuuttia ja ne inisevät vittupäät on taas kimpussa. Tai sitten minä vaan yksinkertaisesti haisen niin pahalle (=itikoiden mielestä houkuttelevalta) että se peittää noiden karkoitteidenkin hajun alleen. Mutta minä en siis ainakaan ole löytänyt pelastuksen tietä noista karkoitteista vaikka useita eri merkkejä ja laatuja olen kokeillut.

Uusimmassa Tiede-lehdessä oli artikkeli, jossa mainittiin, että hyttysten mieltymys tiettyjä ihmisiä kohtaan - kun vieressä istuva saa olla rauhassa - ei ole pelkkä epätosi myytti. Toinen meistä erittää ruhostaan inisijöitä houkuttelevia yhdisteitä enemmän kuin toinen. Muistaakseni ei tarvitse välttämättä haista pahalle.

Meikäläinen luottaa paljouden voimaan hyttyskarkotekysymyksessä. Jos ohjelmassa on kalastusta rannalta, kyllästän kuteeni karkotteella. Ja joillekin ongelmaksi osoittautuvat kasvot saa nekin suojattua helposti. Nimittäin suuntaamalla suuttimen kohti naamaa ja töhöttämällä. Silmät ja suu on hyvä sulkea käsittelyn ajaksi. Samoin tulee suojattua itsensä nuotiolla tai joskus jopa metsäpubin terassilla.

Itselläni kyllä on karkotteet tehonneet, mutta olen usein ollut ennemmin hyttysen syötävänä kuin halunnut haista Offille. Autan on paljon mukavampi aine ja sitä voi käyttää hieman urbaanimmassakin ympäristössä.

Niin, vieläkin ihmettelen miksi Ohovin haju on epämiellyttävä, oi parhaimmat ihmiset! Mutta hei, Autaniin verrattuna Off! onkin tosimiesten aine. Sen alunperin sotilaskäyttöön tarkoitettu tehoaine dietyylitoluamidi otettiin käyttöön USA:n armeijassa Korean sodan aikana 1950-1953. Offia alettiin myydä Suomessa vuonna 1958 Johnson Off! -nimellä. Ohovikin on muuten rekisteröity tuotemerkki Suomessa, ja tarkoittaa tietenkin Offia, ettei kukaan vaan pääse kysymään. Ja lähde näille lopun horinoille on Erä 8/2010.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen yleisesti joidenkin alemmuudentuntoisten suomalaisten negatiivista suhtautumista kaikkeen suomalaiseen urheiluun. Futiksessakin ollaan ihan kääpiövaltiotasoa, karsinnoissa saatiin raavittua onnettomat tasurit nyt MM-kisoissa jyräävää Saksaa vastaan.
Jos nyt minuun tällä viittasit, niin totean että suhtaudun kyllä positiivisesti silloin kun siihen on aihetta. Esimerkiksi yleisurheilussa ei viime vuosina ole ollut. Ja ne Saksa-tasurit oli hienoja otteluita - kisoihin ei Suomi silti päässyt. Taso voi riittää parissa yksittäisessä ottelussa, mutta tasurit hyviä maita vastaan ei riitä, mikäli otetaan turpiin joltain armenioilta.

Suomalaiseen urheiluun ei tarvitse sen kummemmin suhtautua negatiivisesti, ne tekevät sen ihan itse.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
50% DEET sisältävää hyttyskarkoittetta pitää hankkia jostain ulkomailta. (tropical strenght) kyllä lähtee hyttyset... Thaimaasta ostanut aina kun olen käynyt. Ei vaivaa hyttyset Suomessa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tosta Porvoon tapauksesta taas huomaa sen, minkälaisia "avohoitopotilaita" keskuudessamme vaeltelee aseet mukanaan, joten hirveästi ei kannata huudella (edes aiheesta) tuntemattomille, kun ei tiedä minkälainen tyyppi vastassa on.

Ei voi kuin ihmetellä tuotakin tapausta taas.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tosta Porvoon tapauksesta taas huomaa sen, minkälaisia "avohoitopotilaita" keskuudessamme vaeltelee aseet mukanaan, joten hirveästi ei kannata huudella (edes aiheesta) tuntemattomille, kun ei tiedä minkälainen tyyppi vastassa on.

Kyseessä on tällaisistä "avohoitopotilaista" vähemmistökansallisuuteemme siis kuuluvat. Ei siis ihme, että ase on käden ulottuvilla mitä yllättävimmissä tilanteissa.

vlad.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kyseessä on tällaisistä "avohoitopotilaista" vähemmistökansallisuuteemme siis kuuluvat. Ei siis ihme, että ase on käden ulottuvilla mitä yllättävimmissä tilanteissa.

vlad.
Näille vähemmistön avohoitopotilaille voisi suoraan vetää sen rangaistuksen sieltä asteikon yläpäästä eli 15 vuotta ehdotonta suoraan.

Ja ei paljon tarvitse ihmetellä, jos 90% suomalaisista olisi samaa mieltä asiasta.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koskas tuo Porvoon pyssysankari pääsee seuraavan kerran kokeilemaan siipiään yhteiskunnan pariin?

Keväällä luin jostain punkkarilettisestä tytöstä, joka oli alle 2-kymppisenä ampunut ensimmäisen miespuolisen uhrinsa. Istunut, sen ensikertalaisten perusmäärän, sitten melkein perään ampui taas poikaystävänsä. Viina ja mustasukkaisuus, tuo ihmisen suurin vahvuus. Nyt sitten iltiksen sivuilla iloisesti kertoi miten alkoholiongelmat on taltutettu ja pääsee ehdonalaiseen ja on yhä niin nuori kun vasta jotain 33v taisi olla mittarissa. Oli oikein iloinen kun oli taas uusi poikaystäväkin.

Pakko ihmetellä, kuka vittu on niin tyhmä ja epätoivoinen, että seurustelee naisen kanssa joka pitää uistimia nenässä ja on ampunut kaksi edellistä poikaystäväänsä? Hienoa myös se miten niitä mahdollisuuksia aina saa. Eihän kaksi tappoa vielä saa ihmisen tulevaisuutta pilata.

Mahtavatko muuten kyseisen poikaystävän kaverit ja vanhemmat olla hermostuneita uudesta heilasta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös