Ihmettelyketju

  • 6 399 521
  • 38 817

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikös ihmisen mieli toimi juuri noin - suojelee sellaiselta tiedolta, joka voisi olla sietokyvylle liikaa? Aika monet kokevat shokin yhteydessä muistinmenetyksen.

Hyvin paljon mahdollista, etenkin jos samaan on yhdistetty useampi muki viinaa - kuten tässä tapauksessa. Siitä en sano mitään, onko muistinmenetys juuri JJ:n kohdalla aitoa vai ei.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en mä nyt tässä yritä puhtaaksipestä JJ:n tilannetta, mutta esim päähän kohdistuneen taklauksen yhteydessä saattaa mennä muisti - tuskin silloin on kyseessä mukillinen tai kaksikaan :)

Kun ystävä on tapahtumassa vierestä kuollut on se jo sellaisenaan asia, joka saattaa blokata muistin. Puhumattakaan siitä, että varmasti tietää olevansa vähintäänkin osasyyllinen ja on itse (lehtitietojen mukaan) melko vakavasti vammautunut siinä yhteydessä.

Miten hyvänsä, ei ole JJ:n elämä enää entisensä koskaan.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsi ylös kuinka moni uskoo ettei Jyrki Järvilehto oikeasti muista tuosta tapaturmasta mitään..
En usko että muistaa. Yhtälailla miehen muisti on tyhjä 1994 onnettomuudesta, jolloin henki meinasi viimeeksi lähteä. Onnettomuuden syykään ei tuolloin koskaan selvinnyt, koska JJ itse ei osannut kertoa ulosajoa edeltäneistä tai sitä seuranneista tapahtumista oikeastaan mitään.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
En usko että muistaa. Yhtälailla miehen muisti on tyhjä 1994 onnettomuudesta, jolloin henki meinasi viimeeksi lähteä. Onnettomuuden syykään ei tuolloin koskaan selvinnyt, koska JJ itse ei osannut kertoa ulosajoa edeltäneistä tai sitä seuranneista tapahtumista oikeastaan mitään.

Haiskahtaa salaliitolle, psychodadiä odotellessa...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän se tietysti aina vähän haiskahtaa jos muistamattomuus pystyy pelastamaan miehen syytteeltä ja yllätys yllätys, mies ei muista mitään. Mutta toisaalta 1,7 promillea, kova isku päähän ja sen jälkeen leikkaukseen, ei mitenkään valtavan suuri ihme ole jos ihan oikeastikaan ei tuollaisen jälkeen muista yhtään mitään. On meistä varmaan aika moni pienemmässä mittakaavassa (tai suuremmassakin) hölmöillyt kännipäissään eikä vielä tänä päivänäkään ole minkäänlaista muistikuvaa tapahtumista.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En usko että muistaa. Yhtälailla miehen muisti on tyhjä 1994 onnettomuudesta, jolloin henki meinasi viimeeksi lähteä. Onnettomuuden syykään ei tuolloin koskaan selvinnyt, koska JJ itse ei osannut kertoa ulosajoa edeltäneistä tai sitä seuranneista tapahtumista oikeastaan mitään.

Edelleen sanoi, ettei osannut kertoa mitään. Uusi aihetodiste epäillä Jykän muistinmenetystä. Helposti kun tulee mieleen, että Jykä on vuoteellaan miettinyt, että "enhän mä silloinkaan (muka) muistanut". (Suluissa kirjoittajan spekulaatiota.) (Sulkujen käyttö on perseestä.)

Ja miksi vitussa hän ei (muka) muista onnettomuutta edeltävää lähtemistä rannasta? Miksi se muistinmenetys ulottuu juuri sopivasti sille alueelle, joka poliisia kiinnostaa? Todistettu 1,7 promillen humala nyt ei aiheuta muistinmenetystä kuin ensimmäistä kertaa ryypänneellä teinitytöllä.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Todistettu 1,7 promillen humala nyt ei aiheuta muistinmenetystä kuin ensimmäistä kertaa ryypänneellä teinitytöllä.

Yksilöllistä tuokin. Toiset saa vetää tynnyrikaupalla viinaa eikä lähde muisti, toisille riittää muutama paukku.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Kyllähän se tietysti aina vähän haiskahtaa jos muistamattomuus pystyy pelastamaan miehen syytteeltä ja yllätys yllätys, mies ei muista mitään. Mutta toisaalta 1,7 promillea, kova isku päähän ja sen jälkeen leikkaukseen, ei mitenkään valtavan suuri ihme ole jos ihan oikeastikaan ei tuollaisen jälkeen muista yhtään mitään. On meistä varmaan aika moni pienemmässä mittakaavassa (tai suuremmassakin) hölmöillyt kännipäissään eikä vielä tänä päivänäkään ole minkäänlaista muistikuvaa tapahtumista.

Pelkästään tuollainen känni ei vie muistia kokonaan, olen puhaltanut aika paljon enemmän poliisisedän mittariin ja muistan sen. Pään lyöminen taas on aivan eri juttu, ei tarvitse olla kovakaan kolaus kun palikat päässä on sekaisin. Ja jos jutut vauhdista pitävät paikkansa, niin kolaus ei välttämättä ole ollu pieni.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelkästään tuollainen känni ei vie muistia kokonaan, olen puhaltanut aika paljon enemmän poliisisedän mittariin ja muistan sen.

Kuten sanoin niin yksilöllistä tuo on, eikä se todista mitään jos joku onkin puhaltanut enemmän ja muisti ei ole mennyt. Esim. minä itse saan juoda itseni jotakuinkin järjettömään humalaan ennen kuin muisti menee (ainoastaan pari kertaa olen juonut itseltäni muistin) mutta eräs kaverini taas on valitellut että sixpackin jälkeen alkaa olla mustia aukkoja kun edellistä iltaa muistelee.

En minä tässä halua Järvilehtoa mitenkään puolustella, kuten sanoinkin niin kyllähän tuo vähän haiskahtaa. Mutta en nyt lähtisi suoraan syyttelemäänkään miestä valehtelijaksi koska tuo tapahtumaketju on vaan sellainen että tuo muistinmenetys on täysin mahdollinen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Pelkästään tuollainen känni ei vie muistia kokonaan, olen puhaltanut aika paljon enemmän poliisisedän mittariin ja muistan sen.

Riippuu kyllä ihan ihmisestä. Joillain lähtee muisti helpommin kuin toisilla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Eköhän se Järvilehdon mahdollinen muistinmenetys ole tuon törmäyksen syytä eikä pelkästään viinan. Ihmettelen sitä, että joku tuijottaa vain promilleja.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eköhän se Järvilehdon mahdollinen muistinmenetys ole tuon törmäyksen syytä eikä pelkästään viinan. Ihmettelen sitä, että joku tuijottaa vain promilleja.

Ihmettelen, miten jotkut eivät tajua, että asioista voi puhua myös yleisellä tasolla.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eköhän se Järvilehdon mahdollinen muistinmenetys ole tuon törmäyksen syytä eikä pelkästään viinan. Ihmettelen sitä, että joku tuijottaa vain promilleja.

Tuskin täällä kukaan pelkästään promilleja tuijottaa, mutta kyllä tuo 1,7 on omiaan herättämään epäilyksiä. Ja edelleen: miksi JJ ei muista rannasta lähtemistä. Valikoiva muisti on tuttu juttu, mutta entäpä valikoiva muistinmenetys? Miten se törmäys aiheuttaa takautuvan muistinmenetyksen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eköhän se Järvilehdon mahdollinen muistinmenetys ole tuon törmäyksen syytä eikä pelkästään viinan. Ihmettelen sitä, että joku tuijottaa vain promilleja.

Näin minäkin luulen. Ei se nyt varmaan mieto tälli ole ollut kun heti piti leikkaukseen mies kiikuttaa, joten ei tuo nyt mitenkään valtavan ihmeellinen asia ole jos muisti on mennyt - varsinkin kun siihen lisää vielä tuon humalatilan jolla nyt kuitenkin jonkinlainen vaikutus saattaa olla.

Ja sinänsä ihan turha tätä spekuloidakaan kun kukaan ei oikeasti tiedä mitä on tapahtunut ja mikä tilanne oikeasti on. Joka tapauksessa JJ:n toiminta on ollut ihan perseestä, oli hän sitten veneen ohjaksissa tai kyytiläisenä, koska rattijuopon kyytiläinen on minusta oikeastaan yhtä lailla syyllinen kuin rattijuoppokin. En siis millään tavalla puolusta rattijuopumusta (tai ruorijuopumusta) vaan kantani siihen on erittäin kielteinen, mutta toisaalta en pidä siitäkään että ihmisiä lähdetään syyttelemään ihan mutu-tuntumalla ja olettamusten perusteella. Ja se pahin rangaistuskin JJ:lle on jo tainnut tulla vaikka ilman syytettä selviäisikin, joten ei voi sanoa että pääsisi kuin koira veräjästä olipa oikeuden päätös mikä tahansa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Uskomaton määrä tuolla futiksessa tulee tuomareilta väärin tuomittuja tilanteita. Tilanteet tulee nopeasti ja päätös pitää tehdä nopeasti. Aivan sama, kun kolikolla heittäisi, miten päin tuomitaan.
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä se muisti voi lähteä vaikka olisi selvinpäin. Muija lähti reissuun ja sanoi "muistathan sitten kastella noita uusia kukkia, varsinkin jos on hellettä. Pitääkö kirjoittaa muistilappu?" "joo tottakai muistan".

Voiko kukille antaa mitään tekohengitystä, jos ne makaa keltaisena tuolla multaa vasten? Vai nukkuuko ne näin öisin? Tästä taitaa tulla penaltia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt täytyy ihmetellä, että mitä Graingeriin on mennyt.

Jopa keskusteluun Saksan MM-joukkueesta on tullut täysin asiallinen viesti.

No ei mitään, propsit Graingerille.

edit. toki voi olla etten vaan ymmärrä Graingerin sarkasmia.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuskin täällä kukaan pelkästään promilleja tuijottaa, mutta kyllä tuo 1,7 on omiaan herättämään epäilyksiä. Ja edelleen: miksi JJ ei muista rannasta lähtemistä. Valikoiva muisti on tuttu juttu, mutta entäpä valikoiva muistinmenetys? Miten se törmäys aiheuttaa takautuvan muistinmenetyksen?
Ehkä kyseessä on dissosiatiivinen muistinmenetys (Linkki terveyskirjasto.fi sivuille).

Ihmisen psyyke on sellainen, että ilman päihdyttäviä aineitakin koettu äkillinen onnettomuus saattaa katkaista muistin melko pitkälle ennen ja jälkeen itse tapahtuneen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen, miten vakavasti jotkut suhtautuvat potkupalloon. Suarez teki ainoan mahdollisen tempun, jolla pelasti joukkueensa putoamiselta välierävaiheessa. Nyt hän on joidenkin satunnaisten palstakirjoittajien mielestä paha ihminen ja maailman suurin mulkku. Minusta hän on harvinaisen hieno ihminen. Uhrasi itsensä, jotta joukkueellensa jäisi vielä mahdollisuus edetä jatkoon.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihmettelen, miten vakavasti jotkut suhtautuvat potkupalloon. Suarez teki ainoan mahdollisen tempun, jolla pelasti joukkueensa putoamiselta välierävaiheessa. Nyt hän on joidenkin satunnaisten palstakirjoittajien mielestä paha ihminen ja maailman suurin mulkku. Minusta hän on harvinaisen hieno ihminen. Uhrasi itsensä, jotta joukkueellensa jäisi vielä mahdollisuus edetä jatkoon.
Tuskinpa ehti ajatella, että uhraanpa itseni tässä. Ei siis ole mulkku eikä marttyyri, vaan toimi kuten pelaajan selkäytimeen on ohjelmoitu: omaa maalia suojellaan kaikin keinoin. Tämä keino oli lähinnä refleksi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Voiko kukille antaa mitään tekohengitystä, jos ne makaa keltaisena tuolla multaa vasten? Vai nukkuuko ne näin öisin? Tästä taitaa tulla penaltia.

Minä kastelen kukat, kun ne muuttuvat vaalean vihreäksi. Yleensä kukkien kastelussa ongelma tulee siinä vaiheessa, kun niitä kastellaan liikaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, miten vakavasti jotkut suhtautuvat potkupalloon. Suarez teki ainoan mahdollisen tempun, jolla pelasti joukkueensa putoamiselta välierävaiheessa. Nyt hän on joidenkin satunnaisten palstakirjoittajien mielestä paha ihminen ja maailman suurin mulkku. Minusta hän on harvinaisen hieno ihminen. Uhrasi itsensä, jotta joukkueellensa jäisi vielä mahdollisuus edetä jatkoon.

En tiedä mulkusta, mutta kyllähän tällainen mahdollisuus pitäisi poistaa jalkapallosta. Sääntöihin pitäisi kirjata, että jos pelaaja ottaa alimpana miehenä pallon kiinni kädellä niin siitä tulee maali, eikä rangaistuspotkua.
 

scholl

Jäsen
Jossain homokulkueessa kyynelkaasua ja nuorin kaasua saanut oli 3 vuotias. Siis kuinka nuorena se homoksi leimautuminen nykyään oikein aloitetaan.
 

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Miten ihmeessä Espanja on saatu suosikiksi tuohon välierämatsiin Saksaa vastaan? Saksa on ollut vakuuttava, kun taas Espanja ollut kaukana EM-2008-tasostaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös