Ihmettelyketju

  • 6 398 349
  • 38 811

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt ihmetyttää parikin asiaa:

Ensinnäkin ihmetyttää se, että miksi monet sellaiset ihmiset, joilla ei ole pätkääkään sosiaalisia taitoja tai asiakaspalveluhenkisyyttä, niin valitsee "leipätyökseen" asiakaspalvelutyön. Aika montakin esimerkkiä olisi tähän heittää, mutta jätetään ihmettely nyt tuohon yleiseen tasoon tässä asiassa.

Toinen ihmettelyn aihe on edelleen se, miten jotkut jaksavat jatkuvasti jauhaa Facebookista. Varsinkin se ihmetyttää silloin, kun joku selittää ja selittää, vaikka ympärillä kukaan ole kiinnostunut asiasta. Mutta kun FB:ssa oli sitä ja FB:ssa oli tätä ja löysin sieltä sen ja sen henkilön ja sille kuuluu nykyään sitä ja tätä... ja blaablaablaa. Onneksi näihin törmää vain välillä, mutta silti ihmetyttää/vituttaa. Eihän siinä mitään, jos 2 facebookista kiinnostunutta jauhaa keskenään, mutta se onkin eri juttu. En mäkään töissä höpötä esim. IFK:sta, kun aihe ei täällä muita kiinnosta. Mutta minä olenkin täydellinen yksilö :)
 

J.Petke

Jäsen
Katselen HBO:n dokumenttia Black Tar Heroin ja ihmettelen kuinka idiootteja ihmiset voi olla. Tuo kertoo muutaman käyttäjän tarinaa San Franciscosta ja seuraa heidän elämäänsä. Akka pääsee vankilasta ja kertoo kuinka kivaa on olla ilman huumeita ja ei kyllä aio vetää enää mitään.....8 tunnin päästä taas heroiineissa...ei vaan ollut mitään muutakaan tekemistä..
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.
 

Snagari

Jäsen
Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.

Oon itekkin miettinyt tätä. Olen käynyt jossain lätkämatseissa missä aaltoja on kiertänyt ja silloin on yleensä kuulutettu. Ainakin Turkuhallissa näin siis tehdään/tehtiin. Joskus futismatseissa jonkun jengin fanien ydinryhmä aloittaa aallon, mutta en usko että se tuolla MM-kisoissa on mahdollista. Jos joku tietää niin saa selittää.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt ihmetyttää parikin asiaa:

Ensinnäkin ihmetyttää se, että miksi monet sellaiset ihmiset, joilla ei ole pätkääkään sosiaalisia taitoja tai asiakaspalveluhenkisyyttä, niin valitsee "leipätyökseen" asiakaspalvelutyön. Aika montakin esimerkkiä olisi tähän heittää, mutta jätetään ihmettely nyt tuohon yleiseen tasoon tässä asiassa.

Ihmettelen minäkin. Nimittäin tuossa melko lähellä olevassa pienessä kaupassa on niin vihainen kassatäti, että samanlainen löytyisi varmaan vasta Venäjältä.

Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.

MM-kisojen aalloista ei minullakaan tietoa, miten käynnistyvät. Hakametsässä sen sijaan Tapparan fanikatsomo sai joskus koko hallin aaltoilemaan niissä peleissä, joissa tunnelma oli ihan huipussaan. Silloin oli vielä se ikivanha tulostaulukin.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.

Stadionilla yleisurpoilun mm vuonna 2005 aallot lähtivät muutaman sällin sinnikkyyden ansiosta. Kaverit jaksoivat rääkyä varmaan kymmenen minuuttia "Ääntä!" tehden keskenään aaltoa, sitten siihen lähti pikkuhiljaa ympärillä olevat mukaan ja lopulta vyöry jaksoi toiseen päätyyn asti (joka siis oli täynnä median koppeja). Toiselta puolelta se sitten jatkuikin sopivasti ja parisenkymmentä kertaa aalto kiersi stadionin. Jossakin futiskatsomossa luulisi olevan paljon helpompaa saada porukka mukaan. Jotenkin kuulutettu aalto tuntuu vähän typerältä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olen käynyt jossain lätkämatseissa missä aaltoja on kiertänyt ja silloin on yleensä kuulutettu. Ainakin Turkuhallissa näin siis tehdään/tehtiin.
Mun muistaakseni Turkuhallin aalto lähti 90-luvun puolivälissä liikkeelle ihan ilman mitään kuulutuksia ja animaatioita. Fanikatsomosta eli lähinnä B-päädystähän tuo siis lähti aina liikkeelle. Olisiko tuo B2 noin 150-200 hengen katsomo? Kyllähän se kunnon aaltoliikkeen lähteminen useasti epäonnistuikin. Vuosituhannen vaihteessakin aallot taisivat lähteä vielä spontaanisti. Kevään 2004 finaalisarja saattoi olla se ensimmäinen kerta, kun aallot jouduttiin "pyytämään" yleisöltä.

Nämä siis täysin muistinvaraisina juttuina.

"Tiedeohjelma" Brainiac muistaakseni joskus tutki, että kuinka monta Järjen Jättiläistä tarvitaan aaltoliikkeen aikaansaamiseksi jalkapallokatsomon koko pitkälle sivulle. Tulos oli muistaakseni seitsemän, mutta he eivät saaneet istua vierekkäin. Olisiko siinä ollut noin kymmenen penkkiä välissä ja noin kolmen-neljän rivin alueella?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän sitä oppisi pitämään shortseja ulkona, kun farkut jalassa saa kokoajan olla hiestä märkänä. Shortseissa tulee vaan jotenkin sellainen homomainen olo.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitenhän sitä oppisi pitämään shortseja ulkona, kun farkut jalassa saa kokoajan olla hiestä märkänä. Shortseissa tulee vaan jotenkin sellainen homomainen olo.

Ehkäpä sitten pitää vain olla hiestä märkänä. Ja mistä sä muuten tiedät millainen on "homomainen olo"?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Mitenhän sitä oppisi pitämään shortseja ulkona, kun farkut jalassa saa kokoajan olla hiestä märkänä. Shortseissa tulee vaan jotenkin sellainen homomainen olo.
Öh... eiköhän tuo olo helpota kunhat opit tuntemaan itsesi paremmin. Vaihtoehtoisesti tietysti saattaa pahentuakin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Mitenhän sitä oppisi pitämään shortseja ulkona, kun farkut jalassa saa kokoajan olla hiestä märkänä. Shortseissa tulee vaan jotenkin sellainen homomainen olo.
Sama ongelma. Olisi varmaan paljon mukavampaa liikuskella shortseissa ja vaikka sandaaleissakin, mutta jotenkin en vain osaa lähteä sellaiset päällä yleisille paikoille. Tosin minä olen vielä siitä hyvässä tilanteessa, että shortsit eivät saa minua sentään himoitsemaan kullia, mutta jollain tapaa liian alaston olo niistä tulee.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Kovin on identiteetti poijilla hukassa kun tuommoisia aatoksia on. Tosi(hetero)mieshän voi kulkea kylillä vaikka ihan munasillaan ajattelematta muuta kuin olutta, pillua ja jääkiekkoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkäpä sitten pitää vain olla hiestä märkänä. Ja mistä sä muuten tiedät millainen on "homomainen olo"?
Tuota tuota. Silloin on sellainen Marco Bjurström -fiilis.

Jotenkin hassusti mä en oikein osaa pitää shortseja jalassa. Eikä kyse ole siitä, että olisin yli- tai alipainoinen tai muutakaan vastaavaa. Varsinkin sellaiset värikkäät vähän polven alapuolelle tulevat shortsit näyttävät mun silmääni äärimmäisen typeriltä. Tai ei niiden välttämättä polven alapuolelle tarvitse tulla. Lähes jokaisella nykyteinillä näyttää olevan sellaiset.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Varsinkin sellaiset värikkäät vähän polven alapuolelle tulevat shortsit näyttävät mun silmääni äärimmäisen typeriltä. Tai ei niiden välttämättä polven alapuolelle tarvitse tulla. Lähes jokaisella nykyteinillä näyttää olevan sellaiset.

On niitä olemassa hillittyjä yksivärisiäkin shortseja. Ei kaikkien tarvitse kulkea kirkuviin väreihin sonnustautuneena.

Tällaisen kelin vallitessa on mitä miellyttävintä pukeutua shortseihin ja antaa ilmavirran tuulettaa jalkoja. Vain pakosta vedän jalkaani pitkät housut, niihin saa pukeutua muutenkin ihan riittävästi Suomen ilmasto-olosuhteissa.

vlad.
 

12961

Jäsen
Sama ongelma. Olisi varmaan paljon mukavampaa liikuskella shortseissa ja vaikka sandaaleissakin, mutta jotenkin en vain osaa lähteä sellaiset päällä yleisille paikoille. Tosin minä olen vielä siitä hyvässä tilanteessa, että shortsit eivät saa minua sentään himoitsemaan kullia, mutta jollain tapaa liian alaston olo niistä tulee.

Ota naisten muodista mallia. Laita shortsien alle siistit pitkät kalsarit (naisten kielellä legginsit) joko perusmustina tai hienossa leopardi/tarzankuosissa. Ei pitäisi tuntua enää kovinkaan alastomalta.

Kuulun samaan shortseja käyttämättömien ryhmään. Leveät hartiat ja tikkujalat on yhdistelmä, joka näyttää todella kamalalta shortseissa. Perkeleen risukinttuihin ei tunnu tulevan edes salilla mitään lisää...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitenhän sitä oppisi pitämään shortseja ulkona, kun farkut jalassa saa kokoajan olla hiestä märkänä. Shortseissa tulee vaan jotenkin sellainen homomainen olo.
Jospa teet kompromissin ja farkkujen sijaan kuljet koko kesän nahkahoususillasi. Ne sellaiset sexypöxyt, joissa on pakarat paljaana ja sepaluskin on takapuolella. Silloin viimeistään sut tunnistetaan kaupungilla tosimieheksi.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Oon itekkin miettinyt tätä. Olen käynyt jossain lätkämatseissa missä aaltoja on kiertänyt ja silloin on yleensä kuulutettu. Ainakin Turkuhallissa näin siis tehdään/tehtiin..
Tämäpä yllätys. Turkuhallissa jokainen yleisön reaktio tulee vasta kuulutetun ohjeen jälkeen. Jos jossain pelissä kaiuttimet olisivat rikki, yleisö istuisi hiirenhiljaa kuin tikku paskassa koko tapahtuman ajan.

Vaihtoehtoisesti ohjeet luetaan valotaululta, kuten "nyt saa taputtaa" tai "nyt saa taputtaa seisten". On se helppoa olla turkulainen jääkiekkokatsoja.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
"Turkuhalli - Suomen suurin valaistu hautausmaa", kuten eräs jääkiekkoselostaja kerran mainitsi. Älkää ottako liian tosissaan.

Pitsiturnauksessa on aalto kiertänyt ja sen on pistänyt aluille se nurkan seisomakatsomo, jossa Lukon "faniryhmä" seisoo.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.
Joskus kultaisella 90-luvulla Turkuhallissa alkoi aalto ihan sillä, että parikymmenpäinen ja tietysti humalainen työporukka sen aloitti. Kun punanaamaiset ukot muutaman kerran siinä keskenään reuhtoi, niin muukin halli lähti mukaan aaltoon. Vastustajana oli Jokerit ja halli tietysti täysi. Ottelu muistaakseni päättyi Tepsin 3-0 voittoon ja jollen täysin dementoitunut vielä ole, niin Kiprusoff, se rumempi, teki vielä ottelussa maalinkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
"Turkuhalli - Suomen suurin valaistu hautausmaa", kuten eräs jääkiekkoselostaja kerran mainitsi.
"Turkuhalli - Suomen ainoa kirkko, jossa on jäädytetty lattia", kuten itse asian ilmaisen.
Joskus kultaisella 90-luvulla Turkuhallissa...
- - -
Vastustajana oli Jokerit ja halli tietysti täysi. Ottelu muistaakseni päättyi Tepsin 3-0 voittoon...
Lisätään vielä, että ko. ottelu on pelattu lauantaina 22.11.1997.
Muuta merkittävää: ottelu kuului Kimmo Lecklinin legendaariseen nollapeliputkeen.

Ihmettelyni: mahtoivatko nuokaan turhat tiedot oikeasti kiinnostaa ketään?
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun muistaakseni Turkuhallin aalto lähti 90-luvun puolivälissä liikkeelle ihan ilman mitään kuulutuksia ja animaatioita. Fanikatsomosta eli lähinnä B-päädystähän tuo siis lähti aina liikkeelle. Olisiko tuo B2 noin 150-200 hengen katsomo? Kyllähän se kunnon aaltoliikkeen lähteminen useasti epäonnistuikin. Vuosituhannen vaihteessakin aallot taisivat lähteä vielä spontaanisti. Kevään 2004 finaalisarja saattoi olla se ensimmäinen kerta, kun aallot jouduttiin "pyytämään" yleisöltä.

Ainakin 2003 Tepsin ja Pallokerhon ottelusarjassa Turkuhallista aalto lähti ihan kuulutuksen jälkeen. Muistaakseni Tepsi kyseisen pelin silloin voitti ja aalto kiersi 2 ja puoli kierrosta. Itse istun F3-katsomossa tokalla riville. Nyt ihmettelen miten tämmöisiä asioita voi yleensä muistaa.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni ihminen joutuu välillä pohtimaan kummallisia asioita. Kuten sitä, että miksi monilla ihmisillä on pohjaton tarve tuntea olevansa jollain tavalla "massojen" yläpuolella?

Otetaan esimerkiksi vaikka tällaiset nettipalstat kuin JA ja FF2. Lajikeskusteluissa vilisee karjalalippikset ja muut vähättelevät nimitykset massasta joka samaa lajia seuraa. Samalla annetaan ymmärtää että itse ollaan tuon porukan yläpuolella, ja ymmärretään laji huomattavasti paremmin. Ainoa näkyvä merkki tästä "ylemmästä ymmärryksestä" tuntuu olevan se, että kirjoitellaan ko. keskustelupalstalla. Palstan muut kirjoittajat nähdään pääosin saman ylemmän lajituntemuksen kolleegoina, mutta muut ihmiset ovat juuri näitä karjalalippiksiä ja tavantallaajia. Sille porukalle kaikki menee lajiasiantuntijan mielestä yli hilseen.

Suurimmat asiantuntijat kiekon puolella seuraavat vain "änäriä", ja turhautuvat jos suosikkijoukkueeseen siirtyy suomalainen pelaaja. "Voi vittu, nyt alkaa puhua MUN JENGISTÄ tulosruudussa". Oman expertiisin arvo laskee kun karjalalippiksetkin voivat lukea veikkaajasta omasta jengistä.

Tavikset seuraavat vain MM-kisoja. Asiantuntijat seuraavat kiekkoa koko kauden. Aika vitusti näitä experttejä Suomessa liigan katsojakeskiarvon perusteella. Vai onko ne vaan taviksia jotka käy parissa pelissä kauden aikana, firmalipuilla tietenkin?

Tarkemmin kun miettii, niin onhan se aika uniikkia olla Pohjois-Eurooppalainen mies joka seuraa jääkiekkoa tai jalkapalloa aktiivisesti. Todella ekslusiivinen klubi kieltämättä.


Toinen teemaan liittyvä porukka löytyy musiikkikeskustelun puolelta. Joku bändi on täyttä timanttia siihen asti että se tekee levyn joka katoaa hyllyistä myös Anttilassa. Sen jälkeen sitten "ekat albumit oli rautaa, tää uusin oli täyttä paskaa", tai "bändi myi ittensä". Eli tietty itseään musiikkiexpertteinä pitävä ryhmä ei voi enää pitää musiikista sen jälkeen kun sitä kuulee jopa radiosta.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Futiksen mm-kisoja katsellessa on käynyt pari kertaa mielessä, että mistä nämä stadionia kiertävät yleisön tekemät aallot saavat alkunsa? Näytetäänkö screenillä joku animaatio/ohjeet tms? Pari kertaa olen itsekin ollut isommilla stadioneilla peliä katsomassa, mutta niissä ei aaltoja kiertänyt.

Jos en nyt totaalisen väärin muista niin, Mexicon mm-kisat 1986 oli eka kerta kuin aaltoja oli. Oliko se joku spontaani reaktio vai ohjattu toiminta niin siitä en tiedä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toinen teemaan liittyvä porukka löytyy musiikkikeskustelun puolelta. Joku bändi on täyttä timanttia siihen asti että se tekee levyn joka katoaa hyllyistä myös Anttilassa. Sen jälkeen sitten "ekat albumit oli rautaa, tää uusin oli täyttä paskaa", tai "bändi myi ittensä". Eli tietty itseään musiikkiexpertteinä pitävä ryhmä ei voi enää pitää musiikista sen jälkeen kun sitä kuulee jopa radiosta.
Ota huomioon, että me fiksut olemme yleensä oikeassa näissä asioissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös