Ihmettelyketju

  • 6 371 961
  • 38 790

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsehän en junteista perusta, enkä missään nimessä siihen joukkoon kuulu, vaikka lapseni Crocseissa kulkeekin. Muitakin kenkiä löytyy, mutta kun 3-vuotias haluaa kerrankin suosiolla laittaa jotakin päällensä/jalkaansa, otan ilon irti. Lisäksi kaupassa käyn verkkareissa, jos siltä tuntuu. Tai vaihtoehtoisesti pyjamassa, aivan sama. Jos menen lähikauppaan ostoksille, en todellakaan ala vaihdella vaatteita tai laittamaan maalia naamaan. Toki jos lähden kaupungille tai "ostoksille", kuljen ihan normaaleissa vaatteissa ja enemmän ihmisen näköisenä. Mutta se onkin eri asia kuin että käyn pyörähtämässä pikaisesti lähistöllä. Kun se ei varsinaisesti ole mitään ihmeellistä tai mikään ohjelmanumero itsessään, en ole juuri asiaa ajatellut.

Ihmettelenkin, että kiinnostaako jotakin, missä vaatteissa esim. juuri minä kuljen, vaikkapa nyt kaupassa? Jos joku mua säikähtää tai saa yrjöreaktion asuvalinnastani, olen erittäin otettu.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miten voi mennä itseensä? Olen hämmentynyt.
 

GBenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli tuossa kautta rantain mieleen, että tarvitaan aika merkittävä henkilö siihen että hänen nimestään väännetään verbi kieleemme. Jeesustella, elvistellä, jörniä... onko muita?
No heti tuli mieleen spedeily. Lisäksi tuli mieleen muutama, joista en tiedä, ovatko yleisesti käytössä kielessämme, vai ovatko vain harvojen ja valittujen tiedossa (kuten minun) : kekkostelu, nykästely ja marailu. En ole muuten edes ihan varma mitä nuo viimeksimainitut tarkoittavat, olenpahan vain törmännyt noihin jossain joskus.

Mielestäni Ilkka Kanerva ansaitsisi ehdottomasti oman verbin. Ikeily...?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
No heti tuli mieleen spedeily. Lisäksi tuli mieleen muutama, joista en tiedä, ovatko yleisesti käytössä kielessämme, vai ovatko vain harvojen ja valittujen tiedossa (kuten minun) : kekkostelu, nykästely ja marailu. En ole muuten edes ihan varma mitä nuo viimeksimainitut tarkoittavat, olenpahan vain törmännyt noihin jossain joskus.

Mielestäni Ilkka Kanerva ansaitsisi ehdottomasti oman verbin. Ikeily...?

Entäpäs jos häviää ihan hitusen ankaran kamppailun, vaikkapa partakarvan mitalla, olisiko se silloin mietoilua.
 

GBenson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Entäpäs jos häviää ihan hitusen ankaran kamppailun, vaikkapa partakarvan mitalla, olisiko se silloin mietoilua.
Kyseessä olisi varmastikin juuri tuo ehdottamasi mietoilu.

Tiukan pelin tuoksinassa vaihtopenkin takana tapahtuva irvistely on varmaankin hanttailua. Etenkin jos vaihtopenkillä istuvan joukkueen pelaajat ovat nuoria ja taistelevia.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Kyseessä olisi varmastikin juuri tuo ehdottamasi mietoilu.

Tiukan pelin tuoksinassa vaihtopenkin takana tapahtuva irvistely on varmaankin hanttailua. Etenkin jos vaihtopenkillä istuvan joukkueen pelaajat ovat nuoria ja taistelevia.

Voisiko pahemmin käydä kuin kovan hanttailun jälkeen katkera mietoilu, eritoten jos tappion eteen on penailtu lahjakkaasti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ihmettelen tämän Crocs-debatin keskellä, että kuinkahan moni näistä onnellisista omistajista kulkee kuitenkin todellisuudessa crocseissa (tai millä nimellä niitä milloinkin perusmarketissa nyt myydään. Alligator D-lux tms?) ja kuinka moni lopultakaan näissä vihatuissa Fopan Crocseissa... Jälkimmäiset uskon tietyllä varauksella ihan mukaviksi jalassa, mutta ensimmäiset lienevät aika lähellä entisaikojen Viron tuliaisia ála Orlex ja Adibas..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Entäpäs jos häviää ihan hitusen ankaran kamppailun, vaikkapa partakarvan mitalla, olisiko se silloin mietoilua.

Olen lukenut jostakin, että mikäli Mieto olisi ollut siloposki, olisi Mieto voittanut Wassbergin, koska ilmanvastus olisi ollut sen verran pienempi, että aikaan olisi tullut vähemmän sadasosia.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Olen lukenut jostakin, että mikäli Mieto olisi ollut siloposki, olisi Mieto voittanut Wassbergin, koska ilmanvastus olisi ollut sen verran pienempi, että aikaan olisi tullut vähemmän sadasosia.
Thomas Wassbergilläkin taisi olla tuuhea parta Lake Placidissa. Mites olisi käynyt, jos Wassbergikin olisi ollut siloposki? Mahtaa tämä olla joku urbaanilegenda?, ihmettelen tähän ihmettelyketjuun...
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ihmettelen tämän Crocs-debatin keskellä, että kuinkahan moni näistä onnellisista omistajista kulkee kuitenkin todellisuudessa crocseissa (tai millä nimellä niitä milloinkin perusmarketissa nyt myydään. Alligator D-lux tms?) ja kuinka moni lopultakaan näissä vihatuissa Fopan Crocseissa... Jälkimmäiset uskon tietyllä varauksella ihan mukaviksi jalassa, mutta ensimmäiset lienevät aika lähellä entisaikojen Viron tuliaisia ála Orlex ja Adibas..

Itse vannoin, että en ikinä osta kyseisiä popoja (siis crocseja), mutta kerran erehdyin kokeilemaan niitä jalkaan ja oli kyllä oikeasti paremmat kuin mitkään muut "sandaalit" mitä olen kokeillut. Ja vielä kun ne ei paina yhtään mitään.

Noista kopioista ei sitten olekaan mitään tietoa, ei varmastikaan ole yhtä mukavat, mutta mistäs sitä tietää. Ei luulisi olevan vaikeata tehdä kopioita muovista...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei voi kuin ihmetellä miten paljon tuota Batman elokuvaa oikein kehutaan. Ja mikä ihme se Joker oikein on kun aikuiset ihmiset ovat aivan fiiliksissään. Siis Joker tulee, böö, pelottaako? Ei. Siis mun mielestä Jokerilla ja vaikkapa Ronald McDonaldilla ei oo mitään muuta eroa kuin se, että toinen on piirretystä sarjakuvasta jossa mies juoksentelee naamari päässään rosvojen perässä kissankorvat hulmuten ja toinen on hampurilaisketjun maskotti. Jonkun lapsen oon kyllä joskus kuullut pelkäävän pelle hermannia, ja sen ymmärrän, mutten sitä että aikuiset ihmiset kuolaavat suu vaahdoten tätä Jokeria. Siis batman ja ryydman ja robin juoksentelevat naamiaisasuissaan valkoiseksi naamansa maalaavan miehen perässä rytmimuusiikin tahdissa. Multa varmaan puuttuu joku mutteri päästä kun en innostu. Tuli mieleen sekin tapaus, kun tossa pari viikkoa sitten istuin muutaman kaverin kanssa iltaa yhdessä baarissa ja huviksemme kyseltiin toisiltamme trivial pursuit kysymyksiä, mutta auta armias kun nää muut jampat keksivätkin ruveta kilpailemaan kuka muistaa eniten tän jokerin vuorosanoja. Siis. Ei kyllä enää kirveelläkään mene sinne william k:hon. Pikkurilliporukka flanellipaidoissaan vaan tukka mutkalla tarkkailee silmälasiensa takaa muita ihmisiä. Ei vaan roskapankissa tarvitse jäpittää. Mä meen paskalle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen, että jokin ihmisryhmä voi olla niin samasta muotista. En tiedä, miksi tätä kutsuisi mutta tuntomerkit ovat kalju pää, "pilluparta", kultainen leijonakoru sekä tribaalitatuointi. Toimivat usein esim. portsareina tai vartijoina. Onko tää jokin uusi punaniska-aalto vai mikä? Olisi voinut heittää vitutusketjuunikin.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Ihmiset ovat yökerhossa ja kun se menee klo 04.00 kiinni niin tulevat kysymään hotellin respasta että onko vielä joku baari auki. Onhan se, vitun minibaari huoneessa. Mistä näitä tampioita oikein sikiää, tämä jälkimmäinen on siis ihmettelyni kohde.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mistä johtuu, että häät kumoavat kaiken muun menon?
Ihan mikä tahansa tapahtuma vedetään puihin, jos sattuu nyt olemaan häät (ihan kenen tahansa, ei edes lähisukulaisen).
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mistä johtuu, että häät kumoavat kaiken muun menon?
Ihan mikä tahansa tapahtuma vedetään puihin, jos sattuu nyt olemaan häät (ihan kenen tahansa, ei edes lähisukulaisen).
Ilmainen viina? naiset lupaavissa fiiliksissä?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä johtuu, että häät kumoavat kaiken muun menon?
Ihan mikä tahansa tapahtuma vedetään puihin, jos sattuu nyt olemaan häät (ihan kenen tahansa, ei edes lähisukulaisen).

Eiköhön häät ole keskimäärin hauskimpia mahdollisia juhlia, jos ei ole kyse jostain hihhuleiden juhlista, joissa veisataan virsiä, viinanjuonti on syntiä ja porukalla on muutenkin rautakanki perseessä.

Ihan hauskoja tapahtumia, enkä minä keksi montakaan menoa, joka menisi kesäviikonloppuna häiden ohitse. Pääsääntöisesti hyvää, ruokaa, juomaa ja seuraa ja hyvällä säkällä saadaan vielä sillikset sunnuntaille, jolloin ilo on pinnassa aamusta lähtien.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ilmainen viina? naiset lupaavissa fiiliksissä?

Tuo naiset lupaavissa fiiliksissä on aika osuvasti sanottu. Se on juurikin näin. Olen aika monissa häissä ollut ja tämä on kyllä havaittavissa. Häihin pitäisi päästä aina yksin...:)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistä johtuu, että häät kumoavat kaiken muun menon? Ihan mikä tahansa tapahtuma vedetään puihin, jos sattuu nyt olemaan häät (ihan kenen tahansa, ei edes lähisukulaisen).

Mistä johtuu, että joku on niin hölmö ja pitää häänsä kesäviikonloppuna? Ajalla juhannuksesta elokuun puoleenväliin se pitäisi kieltää asetuksella, jos ihmiset eivät muuten ymmärrä. Monet eivät ymmärrä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Pehmokoirat?

Miksi ihmisillä on autonsa takaikkunoilla sellaisia pehmokoiria? Ainakin Porissa todella usean auton hattuhyllyllä on sellaisia valkoruskeita ja mustavalkoisia pehmokoiria.(ajokoirakopioita ehkä) Osalla niitä on vain yksi, mutta useassa olen vaimon kanssa nähnyt niitä olevan kolmekin kappaletta yhdellä hyllyllä. Parhaimmassa niitä on ollut viisi kappaletta.

Onko muissa kaupungeissa näkynyt moista muoti-ilmiötä? Ja onko ne todellakin kaikki ostaneet sellaisia vai onko niitä saanut jonkun koeajon tms. kylkiäisinä?

Kiva jos joku osaisi tähän vastata. Ihmetystä tuo aiheuttaa kerta kaikkiaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miksi ihmisillä on autonsa takaikkunoilla sellaisia pehmokoiria? Ainakin Porissa todella usean auton hattuhyllyllä on sellaisia valkoruskeita ja mustavalkoisia pehmokoiria.(ajokoirakopioita ehkä) Osalla niitä on vain yksi, mutta useassa olen vaimon kanssa nähnyt niitä olevan kolmekin kappaletta yhdellä hyllyllä. Parhaimmassa niitä on ollut viisi kappaletta.

Ilomielin kerron vastauksen tähän kysymykseen. Näitä pehmokoiria sai aikaisemmin R-Kioskilta. Kun kävit riittävästi hakemassa kaljaa Ärrältä, sait jokaisen 5€:n ostoksesta jotain helvetin tarroja johonkin vitun kuponkiin. Kun kuponki oli täynnä, sait ilmaiseksi tuollaisen pehmokoiran.

Voit siis miettiä näin, että yksi tuollainen pehmokoira maksoi omistajalleen ainakin 100€ vähintään. En tarkemmin tiedä, mutta silloin harvoin, kun menin hakemaan 8-packin kiskalta, kieltäydyin ottamasta vastaan noita tarroja helvetistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös