Ihmettelyketju

  • 6 392 506
  • 38 807

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Välttämättä en kyllä tällain tekisi.
No huh huh. Omalla hengellä leikkiminen on jokaisen oma asia, mutta toisen hengen vaarantaminen on sitten ihan toinen juttu. Erityisesti kun kyseessä on pieni vauva, joka ei voi asiaan antaa omaa suostumustaan. Yrittihän se tuossa todistella, että tilanne oli hallinnassa, mutta paskalla vain on tapana joskus osua tuulettimeen. Eikä tuollaisen otuksen tarvitse kuin kerran näykkäistä niin vauvalta henki pois. Tapahtuu silmänräpäyksessä jos on tapahtuakseen. Ei pelannut kyllä täydellä pakalla tuo kaveri. Ikävä sanoa, mutta parempi että kuoli itse kuin että olisi tapattanut lapsensa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Antti Haajanen on ihan suht hyvä selostamaan alppihiihtoa. En tosin ole katsonut maikkarilta tänä talvena yhtään alppihiihtoa eli en ole edes varma selostaako enää.

Olen myös kiinnittänyt huomiota, että Haajanen on parantanut selostajan taitojaan selvästi viime vuosina. Tai sitten se tuntuu hyvältä selostajalta Saukkonen-Jutilan, Uotilan, Saaren ja muiden höpöttäjien rinnalla.

Itse olen monta vuotta ihmetellyt, miten on mahdollista, että MTV3 on Suomen katsotuin tv-kanava. Enää ei kuitenkaan ole näin, sillä viime syksynä TV1 nousi katsotuimmaksi, mitä ihmettelen myös, koska Ykköseltä tulee oikeasti hyvää ohjelmaa. Nykyään MTV3:ssa ihmetyttää sen lauantai-illan tarjonta. Melkeinpä viikon parhaaseen katseluaikaan kyseinen kanava esittää vanhoja Uunoja.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
TV-ihmetyksistä tuli itselleni mieleen perjantai-iltojen ohjelmatarjonta. Se on viikon huonoin. Perjantai on kuitenkin usein sellainen päivä, että on viikon jälkeen väsynyt eikä välttämättä jaksa lähteä miettimään uran jatkoa (by GA), joten olisi nyt saatana syytä tulla jotain muutakin ohjelmaa kuin jotain aivan kurjia tai sitten sataan kertaan nähtyjä leffoja. Tilanne on kestämätön.

C.S.I Miamit sun muut perjantaille! Kuka on kotona lauantai-iltana 22.05? Varmaan vitun hyvät katsojaluvut.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen tässä jutussa mainitun saunan arvoa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sauna+putosi+katolleen+Mustionjokeen+Karjaalla/1135233451552

Sauna on vakuutettu Lähivakuutuksessa. Toimitusjohtaja Carl-Michael Hatanmaa espoolaisesta kiinteistönvälitystoimistosta Habitasta arvioi rakennuksen arvoksi 90 000 euroa. Yli satavuotiaassa saunassa on hirsirunko, ja pintalaudat ovat siperianlehtikuusta.

Ei tuo nyt ainakaan kuvan perusteella voi enempää kuin kymppitonnin maksaa
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen sitä, että usein kuulee kitistävän, kun ruokaloiden lohifileestä löytyy yksi ruoto pöytäkunnasta. Kerran yksi jopa ilmoitti, ettei hän syö sen vuoksi kalaa ollenkaan. Siis siksi, että ehkä yhdessä kymmenestä fileestä on ruoto. Silti samat ihmiset vetävät jotain rustoisia wieninleikkeitä tai kananugetteja.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ihmettelen iltapäivälehtien suurta intoa alkaa tuomareiksi ja lainsäätäjäksi. Nyt ne innostaa kaikki kadunmiehet sokeaan raivoon puhumalla liian alhaisista tuomioista seksuaalirikosten kohdalla.
Mielestäni rikoslain 20 luvun rikosten rangaistusseuraamukset ovat ihan kohdallaan. Helppohan iltapäivälehtien on napata joku yksittäinen tuomio tutustumatta lainkaan sen tarkkoihin yksityiskohtiin ja alkaa puhua lievistä tuomioista. Noi seksuaalirikosten otsikot on muutoinkin niin tunteita herättäviä. Ja jos käräjäoikeudet tosiaan langettaa ihan naurettavia tuomioita, luulisi syyttäjien valittavan hoviin. Tästä taisi P. Koskelokin mainita jossain lehtijutussa.
Sitten kysytään kansalta, että "ovathan rangaistukset liian lieviä, ovathan?". Aika helppo arvata mitä kansa vastaa.

Kohta ei isät enää uskalla osoittaa hellyyttä lapsiaan kohtaan saatika mennä esim saunaan lastensa kanssa, koska pelkäävät, että syytetään seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Ja huoltajuuskiistan yhteydessä äidin on hyvä vilauttaa "pedofiilikorttia". Ei liene epäselvyyttä sen jälkeen kummalle lapset määrätään.

Gustafssonin Nissekin riippuisi varmaan iloisesti hirsipuussa, jos se olisi iltapaskan lukijoista kiinni. No, sitä syytettiin kyllä ihan eri jutuista, mutta kuitenkin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näin Neloselta mainoksen uudesta tulevasta ohjelmasta ja hetken aikaa luulin että Nelonen on tekemässä suomalaista versiota Dexteristä, mutta kyseessä onkin Nelosen suomalainen versio Unelmien Poikamiehestä. Oikeasti onko toi naisten mielestä Unelmien Poikamies? Musta kun se kaveri näyttää lähinnä sarjamurhaajalta...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oikeasti onko toi naisten mielestä Unelmien Poikamies? Musta kun se kaveri näyttää lähinnä sarjamurhaajalta...

Ehkä tuo ohjelman nimi tulee siitä, että jokaisen naisen mielestä tuo kaveri saa pysyäkin poikamiehenä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minäpä ihmettelen suuresti, miksi YLE:n "Urheilutiimiin" on otettu mukaan tämä nuorehko tumma naishenkilö, joka aikaisemmin oli pystyynkuolleessa Aamu Tv:ssä. Urheiluruudun ankkurina kun pitäisi osata olla jotenkin mukaansatempaava, mutta tämä täti se vaan juttelee monotonisella, melkein lässyttävällä äänellä. Samalla äänensävyllä luetaan lapsille satuja.

Enkä todellakaan kaipaa mitään überpirtsakkaa supersexybabea sinne toimitukseen, vaan ihan vain uskottavasti urheilusta puhuvan ihmisen. Mäkin olisin vakuuttavampi ja aidommin mistä tahansa urheilusta kiinnostuneempi henkilö kuin tuo kyseinen tantta!

Oon ihmetellyt kans tätä samaa. Kyseinen naishenkilö ei vaan sovi tohon hommaan, en tiedä auttaisko kunnon treenikään tässä tapauksessa. Artikulointi ja nimien lausuminen tuottaa suuria ongelmia. Ei muuta kun takasin aamuteeveeseen, ihmettelen myös miks sieltä on häippässyt kauhea määrä jengiä viime aikoina ( Raittila, Ruohola, Riihilahti, Klinga...ja muitakin taitaa olla)
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
No, eikös naiset niistä rentuista ja vaarallisen tuntuisista miehistä yleensä tykkää, joten...
Näinhän se on, ja kyllä tostakin kaverista näkee päälle päin mitä se on miehiään. Mutta jos mulla ois pikkusisko ja ton näköinen jamppa tulis oven taakse pyytämään sitä ulos, niin pistäisin kyllä heti turpaan ja ostaisin haulikon… :)
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Näin Neloselta mainoksen uudesta tulevasta ohjelmasta ja hetken aikaa luulin että Nelonen on tekemässä suomalaista versiota Dexteristä, mutta kyseessä onkin Nelosen suomalainen versio Unelmien Poikamiehestä. Oikeasti onko toi naisten mielestä Unelmien Poikamies? Musta kun se kaveri näyttää lähinnä sarjamurhaajalta...


Mattiesko Hytöseltä melko osuva luonnehdinta tuosta "Unelmien poikamiehestä":
Hän näyttää mieheltä, joka amerikkalaisessa mafiaelokuvassa katsomon hurratessa ammutaan seulaksi ensimmäisen vartin aikana.

Hallitsematon naurukohtaus seurasi tuon kohdan lukemisesta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Artikulointi ja nimien lausuminen tuottaa suuria ongelmia.
Minä ihmettelen samalla perusteella Radio Rockia juontavaa Jani Juntusta. Yksinkertaisimmatkin englanninkieliset sanat tuottavat tyypille suuria vaikeuksia. Kenelle jätkä on sukua, kun saa jatkaa elantonsa ansaitsemista puhetyöläisenä tuolla kielitajulla?!?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää miten jotkut menevät ihan pikkujutuista valittelemaan hammaslääkäreille. Siis jos vaikka yks hammas vaan lohkeaa, niin jo juostaan kitisten hammaslääkäriin ihan kuin vauvat äidin syliin. Siis kyllähän mä ymmärrän jos se särky on sietämätöntä tai sitä jatkuu kauankin tai muuta vastaavaa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ihmetyttää miten jotkut menevät ihan pikkujutuista valittelemaan hammaslääkäreille. Siis jos vaikka yks hammas vaan lohkeaa, niin jo juostaan kitisten hammaslääkäriin ihan kuin vauvat äidin syliin. Siis kyllähän mä ymmärrän jos se särky on sietämätöntä tai sitä jatkuu kauankin tai muuta vastaavaa.

Niin, itse en ymmärrä taas miksi pitää odotaa niin pitkään että alkaa kunnolla särkeä, ennenkuin tosimies kehtaa hammaslääkäriin mennä?!? Onko tässä sama juttu kuin lääkäriin menossa, odotetaan niin pitkään että ei päästä sängystä ylös ja sitten mennään lääkäriin?!? Tosin sinua taisi aiemmin mietityttää kehtaako kunnon hetero mies (ei minkään sortin nörtti) light-limppareita juoda, joten sinällään en tätä ihmettelyn aihettasi kummastele..

Itsellä olisi tuossa ensikuussa h-lääkäri aika, viimeksi on tullut intissä käytyä, eli miltei kolme vuotta on aikaa.. Toivottavasti selvitään vain muutamalla reissulla, eikä tarvitse montaa kymmentä kertaa käydä suutaan aukomassa..
 

tutzba

Jäsen
Onko tässä sama juttu kuin lääkäriin menossa, odotetaan niin pitkään että ei päästä sängystä ylös ja sitten mennään lääkäriin?!?

Allekirjoitan yllä olevan täysin. Vituttaa kuunnella valitusta siitä, että on kroppa niin hajalla, mutta lääkäriin ei tietenkään voi mennä, koska tosimies kestää kivun. Itse en ainakaan jaksa puolikuntoisena hyppiä. Jos paikka on kipeä, menen selvittämään mistä se johtuu.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Juntunen

Itseäkin ärsytti suunnattomasti kun Jani aina totesi kyseessä olevan stookes eikä stuugiis...Mutta jossain lähetyksessä hän sanoi tietävänsä miten se oikeasti lausutaan mutta ei kuulemma kiinnosta, hän on näin oppinut sanomaan ja sillä selvä. Kuuntelen Radio Rockia aina töissä ja se on juonnoltaan ihan kiss fm tasoa. Korporaatio on hyvä, Klasu ja Jonekin mutta muut on aika heikkoja. Haiskahtaa siltä että niitä on "kahlittu" ihan liikaa. Ja jottei mene ihan ohi aiheen, pitää ihmetellä ihmisiä jotka soittaa ja haluaa kuulla Kotiteollisuusen Kuoleman Järven pahimman tehosoittokauden aikana. Siis mitä vittua, biisi tulee 2xh eikä riitä vai? Ja miksi vitussa nämät toteutetaan? Eikö edes silloin voisi soittaa vähän erikoisempaa? Ei mitään ihan ufoa mutta jotain erilaista kuiteskin? Minen tajua, taaskaan...
 

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Ihmetyttää miten jotkut menevät ihan pikkujutuista valittelemaan hammaslääkäreille. Siis jos vaikka yks hammas vaan lohkeaa, niin jo juostaan kitisten hammaslääkäriin ihan kuin vauvat äidin syliin.

Parempi sitä kai on hoitaa se lohjennut hammas pian kuntoon, ettei kohta oo hammas vaikka juurihoitoa vailla, kun lohkeaa samasta alusta lisää.

Eikö kovalla jätkällä ole kipukynnys niin korkealla, ettei siinä mitkään hammassäryt tunnu missään? ;P
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ihmetyttää miten jotkut menevät ihan pikkujutuista valittelemaan hammaslääkäreille. Siis jos vaikka yks hammas vaan lohkeaa, niin jo juostaan kitisten hammaslääkäriin ihan kuin vauvat äidin syliin. Siis kyllähän mä ymmärrän jos se särky on sietämätöntä tai sitä jatkuu kauankin tai muuta vastaavaa.

Joo todellakin. Sitten kun se särky alkaa olemaan luokkaa todella vittumainen, on suussa odottamassa todennäköisesti iso ja kallis remppa. Nimin. kokemusta on. Jos olisin älynnyt mennä silloin kun juilimaan alkoi, niin ei olis ollut ihan lahona hammas ja olis säästynyt ah niin ihanalta juurihoidolta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kuunnella valitusta siitä, että on kroppa niin hajalla, mutta lääkäriin ei tietenkään voi mennä, koska tosimies kestää kivun. Itse en ainakaan jaksa puolikuntoisena hyppiä. Jos paikka on kipeä, menen selvittämään mistä se johtuu.
No joo. Mä olen vissiin perinyt tämän papaltani, joka ei valitellut mistään. Joskus kun rintaan pisti niin sanoi menevänsä puolukkaan ja meninkin metsään irvistelemään. Ei meidän suvussa muutenkaan kylläkään ole valittelijoita, paitsi muutama nainen tietenkin mutta sekin vaan sukupuolesta johtuen.

Itse kävin kerran lääkärissä, tai ei sekään lääkäri ollut vaan joku sairaanhoitaja tms. kun vastaanotolle menin. Olis se vissiin laittanut eteenpäin lääkärille, mutta en enää toiselle ihmiselle jaksanut valitella, ja tulihan siellä muutenkin sellainen hieman nolo olo. Rintaan oli silloin pistänyt muutaman päivän. Tai kävin mä toisenkin kerran lääkärissä mutta silloin oli hammas vaivana. Ja oonhan mä kaksikin kertaa käynyt koulun terveydenhoitajalla, toinen tapaus oli tuo ensiksi mainitsemani ja toinen taas oli joku hemmetin vyöruusu. Että onhan näitä kun rupes vaan miettimään.

Mutta siis kuitenkin, monesti on ärsyttänyt kun jotkut kaverit kouluissa tai työpaikoilla ovat valitelleet jotain esimerkiksi yskää tai nuhaa. Siis kyllä mä ymmärrän että monillakin voi jokin tietty vaiva olla paljonkin hankalampi kuin minulla pahimmillaan, mutta enemmän uskoisin sen johtuvan vaan niiden tyyppien tottumuksesta valitella pikku jutuista. Kyllähän varmaan tosi moni lääkäriin tai muutenkin terveyskeskukseen menijä on mennyt turhaan. Ja vaikka olisivatkin saaneet jonkun lääkekuurin, olisi se vaiva muutenkin parantunut. Eikö ne lääkärijonotkin ole nykyään aika iso ongelma. Ja eikö ne yritä sillä jollain puhelinjutullakin estää turhia lääkärissäkäyntejä ja jonojen kasvamista, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Itseäkin ärsytti suunnattomasti kun Jani aina totesi kyseessä olevan stookes eikä stuugiis

On taas julkaistu uusia alpumeita. Ja eilen kuoli Hiith Letker.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta siis kuitenkin, monesti on ärsyttänyt kun jotkut kaverit kouluissa tai työpaikoilla ovat valitelleet jotain esimerkiksi yskää tai nuhaa. Siis kyllä mä ymmärrän että monillakin voi jokin tietty vaiva olla paljonkin hankalampi kuin minulla pahimmillaan, mutta enemmän uskoisin sen johtuvan vaan niiden tyyppien tottumuksesta valitella pikku jutuista. Kyllähän varmaan tosi moni lääkäriin tai muutenkin terveyskeskukseen menijä on mennyt turhaan. Ja vaikka olisivatkin saaneet jonkun lääkekuurin, olisi se vaiva muutenkin parantunut. Eikö ne lääkärijonotkin ole nykyään aika iso ongelma. Ja eikö ne yritä sillä jollain puhelinjutullakin estää turhia lääkärissäkäyntejä ja jonojen kasvamista, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Asialla on aina toinenkin puoli. Siis se, että nämä jotka vetävät väkisin työpaikalla, vaikka vatsa on ruikulilla ja vaikka räkä roikkuisi maahan asti tuppaavat helposti tartuttamaan muita samaan tautiin. Pöpöt kun leviävät aika helposti, niin lastentarhoissa, kouluissa kuin työpaikoillakin.

Itsekin kyllä kuulun joukkoon, joka ei ihan pienestä valita, mutta järki kuitenkin täytyy säilyttää. Ja kun töitä on elämän aikana tullut tehtyä esim. -28 asteen pakkasessa kesät talvet tai ulkona viimassa 24h/vrk niin eipä siellä kovin helposti kuumetaudistakaan parane. Joskus pitää vain tajuta viheltää peli poikki, vaikka kuinka kova jätkä olisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös