Ihmettelyketju

  • 6 344 828
  • 38 746

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Nyt täytyy ihmetellä, mikä esine sampio on. Veijo Meren kirja Sanojen syntykään ei asiasta mitään kerro, joten voisitko valaista? Lieneekö sukua sammolle?
En tiedä onko sukua sammolle, enkä tunne muutenkaan koko sanaa paitsi nyt tietenkin nimimerkkinä. sammio olisi ollut varsin tuttu esine, mutta sitähän ei tässä kohtaa kysytty.

Ja kyllä nimimerkitkin kuuluisivat olla isolla kirjoitettuna, koska mielestäni lasketaan puhtaasti erisnimeksi.
 

Hack

Jäsen
Ihmettelen, minkä takia valvon turhaan näin myöhään.

Lisäksi ihmettelen, minkä takia jaksan innostua yöllä freerolleista (loistava tekosyy valvomiseen), joissa mahdollisuus voittaa edes jotain on häviävän pieni, enkä ole edes erikoinen pokerinpelaaja. No, elämä on.

Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?

Minulla on. Ehdin jopa asua talossani yli kaksi vuotta, kunnes sain tietää asian. Tosin ihmettelijänä oli postinkantaja, joka kysyi taloni pihassa minulta: "Missähän mahtaa olla Toinenkadunnimi 3?" Viisaana vastasin: "Enpä tiedä, koska tämä on Ensimmäinenkadunnimi 23!" Siinä molemmat olivat sitten hölmistyneinä ja kun nainen sai selvitettyä, että talo oli juurikin Toinenkadunnimi 3, hän alkoi piikitellä "Ette tiedä edes oman talonne osoitetta", mutta ei siitä sitten enempää...
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tuota kokoasiaa sivuten, ihmettelen kuinka vaikeaa se voi olla kirjoittaa toisen nimimerkki oikein. Tai olla edes "korjaamatta" sitä lainauksen sisälle. Siis nimenomaan näissä tapauksissa, kun kirjoitusasu on muuten ihan normaali, mutta nickillä ei haluta viestiä nimeä vaan esim. asiaa/esinettä, kuten vaikka sampio :) Tai sitten käytetään vaan tyylisyistä. Ymmärtäisin sekoilun jonkun nimimerkin 71s5it_-_b tai vastaavan kanssa, mutta en tapauksissa "scholl", "viza" tai "tuuski".
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sehän oli joku NHL-stara, siis se Pierre Sturgeonarium.

Hieman ihmetyttää, että miksen saa kerta kaikkiaan yhtikäs mitään hyödyllistä aikaiseksi duunissa tällä viikolla. Käsittämätöntä.
 

Rocco

Jäsen
Hieman ihmetyttää, että miksen saa kerta kaikkiaan yhtikäs mitään hyödyllistä aikaiseksi duunissa tällä viikolla. Käsittämätöntä.
Tähän viitaten... On se ihmeellistä miten vähään ihminen pystyy kun lakkaa yrittämästä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tähän viitaten... On se ihmeellistä miten vähään ihminen pystyy kun lakkaa yrittämästä.

Jatketaan vielä, että on saatanan ihmeellistä, kun ihminen yrittää olla väkisin oma itsensä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikös sampio ole astia, jossa on sampia. Englanniksi sturgeonarium.

Helposti. Mulla oli siis aivan oikea aavistus asiasta. Nettiminäni on astia arvokasta käyttöä varten.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Helposti. Mulla oli siis aivan oikea aavistus asiasta. Nettiminä on siis astia arvokasta käyttöä varten.

Mielestäni sampio ei ole astia, vaan rakennus, jossa on iso allas, jossa taas on sampia. Niin kuin on delfinaariossa. Ihmiset katselevat sampien temppuja katsomosta sampiossa. Nettiminäsi ei täten ole astia vaan rakennus.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Ihmetyttää eritoten vanhemmat naisihmiset.

Hyvä esimerkki tänään duunissa. Olen ruokailemassa muutaman vanhemman naisen kanssa. Lopettelen syömistä ja teen lähdönmerkkejä niin kummatkin alkavat ihmetellä : "etsä enempää syö, söitpä sä vähän, ota nyt vähä ees jälkiruokaa."

Kai nyt aikuinen ihminen tietää milloin on syönyt tarpeekseen. Teki mieli sanoa kyseisille henkilöille: " ottakaa keskenään vaan sitä jälkiruokaa, saatte vähän enemmän vielä appelsiini-ihoa vanhojen päälle, PERKELE."

Ihmetyttää tuollainen hyysääminen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ihmetyttää eritoten vanhemmat naisihmiset.

Hyvä esimerkki tänään duunissa. Olen ruokailemassa muutaman vanhemman naisen kanssa. Lopettelen syömistä ja teen lähdönmerkkejä niin kummatkin alkavat ihmetellä : "etsä enempää syö, söitpä sä vähän, ota nyt vähä ees jälkiruokaa."

Kai nyt aikuinen ihminen tietää milloin on syönyt tarpeekseen. Teki mieli sanoa kyseisille henkilöille: " ottakaa keskenään vaan sitä jälkiruokaa, saatte vähän enemmän vielä appelsiini-ihoa vanhojen päälle, PERKELE."

Ihmetyttää tuollainen hyysääminen.
Sama ihmisryhmä vituttaa minuakin syömistilanteessa. Jos työpaikan ruokalassa en otakaan lautasta kukkuralleen niin alkaa elämöinti: "Ota nyt ihmeessä enemmän! Ota 6 pannaria jälkkäriksi! Kyllähän sä nyt voit ottaa kun OLET NOIN LAIHA!" Tekisi mieli niin kovasti sanoa että vähän vähemmän löytyisi rouvaltakin kahvaa jos edes vähän olisi itsekuria. Että jos meikä vetäis joka päivä jälkkäriksi mansikkahilloa niin johan alkaa tursumaan. Läskit.
 

rinkeli22

Jäsen
Minkähän ihmeen takia täytyy kesällä järjestää vähän väliä jossain yhteydessä ilotulituksia?! Onpa helvetin hienon näköistä kirkasta taivasta vasten.

Hermo menee tohon puksutteluun..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen mopojannuja. Mikä hel...kkari siinä on, että sillä viritetyllä vehkeellä pitää ajaa 2 m päässä edellä ajavasta autosta? Jos autoilijalle tulee yllättävä tilanne, mopo-pelle ei pysty reagoimaan, ei sitten millään. TURVAVÄLI, idiootit! Myös kaupunkinopeuksissa.
 

Erik Loka

Jäsen
Mikä vittu ihmisiä vaivaa kun kukaan ei halua tehdä mitään spontaania ja ottaa keittoa kolmea päivää putkeen?

Tällaset tempaukset on aina kaikkein parhaita. Hetkeksikään jos erehtyy miettimään että mitä vittua, niin hommat menee päin persettä. Onneksi on myös heitä, ketkä tällaisiin lähtevät mukaan. Enkä nyt tarkoita pelkästään spontaania juopottelua.
 

LätkäFaija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs
Mikä vittu ihmisiä vaivaa kun kukaan ei halua tehdä mitään spontaania ja ottaa keittoa kolmea päivää putkeen?

Tällaset tempaukset on aina kaikkein parhaita. Hetkeksikään jos erehtyy miettimään että mitä vittua, niin hommat menee päin persettä. Onneksi on myös heitä, ketkä tällaisiin lähtevät mukaan. Enkä nyt tarkoita pelkästään spontaania juopottelua.

Itse olen ihmetellyt samaa. Aina löytyy syytä toisen perään miksei mikäkin idea nyt juuri tällä hetkellä käy. Enkä minäkään pelkästään juopottelua tarkoita.

Itse olen sitä mieltä että useimmiten juuri parhaat reissut ovat niitä joita ei ole suunniteltu etukäteen. Mennään mihin tuuli vie, ja reagoidaan vastaantuleviin tilanteisiin spontaanisti.

Mutta tietysti jos ei sellaisesta pidä, vaan tykkää aina tietää mitä tulevan pitää, en syyllistä. Ihmiset vaan on niin erilaisia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ikääntyminen ja iän määrittely

Onkohan se niin, että joskus 70-vuotiaana eläkeläisenä kaikki alle 45 vuotiaat näyttävät nuorisolta ? Tämä on jo pitkään ihmetyttänyt ja vaivannut mieltä. Nyt eletään kesätyöntekijöiden vuodenaikaa ja meilläkin niitä muutamia on. Eniten tulee asioitua erittäin viehättävän neidon kanssa, joka on kertonut aloittavansa lukion viimeisen luokan syksyllä ja silti hän näyttää minusta aivan lapselta. Olen takuuvarmasti muistavanani, että silloin kun itse olin lukion viimeisellä luokalla niin mielestäni olimme jo "täysin aikuisia". Mikähän ilmiö tässä mahtaa olla kyseessä ?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minkä helvetin takia joku haluaa laittaa sohvansa alle jotkut siniset valot?
Saako niillä teinipillua, vai miksi?

Vessanpöntön sisäreunassakin ne olis tosi komeet.

Enemmän vielä ihmettelen, että miksi lomalla aika sujuu niin saamarin nopeasti ja miksi nukkumaanmenorytmi lomalla menee aina aivan sekaisin?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Miksi kassalla annetaan setelit ja kuitti pohjalle ja kolikot päälle. Ihan varmasti siitä ne kolikot tippuu. Saatana.
 

tutzba

Jäsen
Käytiin tyttöystävän kanssa paikallisessa ravintolakahvilassa illalla, istuttiin pöytään, tilattiin mitä otettiin, ja nainen toi juomien kanssa laskun. Täh. Eihän missään tuoda laskua heti samalla kun otetaan ruoat/juomat? En siis sanonut myyjälle että emme ota mitään muuta (ei siis otettu), mutta olisi nyt jättänyt sen laskun tuomisen vähän myöhemmälle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi kassalla annetaan setelit ja kuitti pohjalle ja kolikot päälle. Ihan varmasti siitä ne kolikot tippuu. Saatana.

Hyvä huomio. Itsekin kassalla työssä olevana teen myös noin. Kai sitä tulee laitettua järjestyksessä suurimmasta pienempään. Eli alle esim. 20 euron seteli, sitten 5 euron seteli ja sitten kolikot. Yritän kyllä pitää huolta aina ettei kolikot tippuisi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Hesarin nettisivuilla on otsikko, jonka harhaanjohtavuutta ihmettelen: Amerikkalaisen jalkapalloilun NFL-liiga lakkautetaan

Itse jutusta paljastuu, että kyseessä on NFL:n Euroopan liiga.

Tätä ihmettelin itsekin ja jopa soitin asiasta kaverille. Taitaa koko Stadari valitettavasti taantua urheilutoimituksensa tasolle.

Ei vaan voi olla niin, että viime kaudella kuuden jengin liigana skulattu Euroopan NFL voisi olla MISSÄÄN tapauksessa rinnastettavissa aitoon.
 

julle-jr

Jäsen
Ihmetyttää kuinka kipeä voi olla hammas. Koko vitun oikea puoli päästä ihan saakelinmoisen jomotuksen kourissa, eikä tietenkään mitään särkylääkettä punkkua lukuunottamatta. Huomenna sitten darrassa hammaslääkäriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös