Ihmettelyketju

  • 6 365 512
  • 38 780

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ihmettelen sitä että itsekkin olin aivan kuumana Maria Sharapovaan joskus mutta nyt kun katselee hänen peliään kolmoselta niin eipä hän nyt niin nätti ole. Kai tässä sitten meikäläinen on kääntymässä fägäriksi pikku hiljaa..?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen sitä että itsekkin olin aivan kuumana Maria Sharapovaan joskus mutta nyt kun katselee hänen peliään kolmoselta niin eipä hän nyt niin nätti ole. Kai tässä sitten meikäläinen on kääntymässä fägäriksi pikku hiljaa..?

Mietin ihan samaa. Olisiko niin, että iän myötä on keveämpi meikki tai jotain? En minä tiedä, mutta aika tavikselta tosiaan näytti. Nätti hän nyt tietysti vähintään on.
 

jerry

Jäsen
Ihmettelen tässä vaan että mikä toi ihmeen riverland festival-tapahtuma on, joka on lahdessa tänään.

Niin minäkin ihmettelen, mutta liittynee noihin Suur-Hollola raveihin. Ainakin itse menen paikalle, koska on liian pitkä ilta istua laskuhumalassa kotona ekan ravipäivän jälkeen.

Itse ihmetteln miksi muija lähti lenkille kun minä tulin raveista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä niin harva käyttää lentokentillä lähtöselvitysautomaatteja? Tuossa alkuviikolla oli Helsinki-Vantaalla SAS/Blue1-tiskeille kiemurtelemassa varmaan vähintään 50 metrin jono ja kaikki automaatit tyhjillään. Automaattia käyttämällä meni sitten siitä hetkestä, kun kentälle astui, siihen kun siirtyi turvatarkastuksiin noin kaksi minuuttia, jonka aikana jono ei ollut liikkunut juuri yhtään. Melkein sellainen olo tuli, että olisi pitänyt tarkastukseen kävellessä heiluttaa lippua jonon suuntaan ja huutaa "suckers!".

No joo, on siellä jonossa varmasti sellastakin porukkaa, jolla on epäselvyyksiä matkatavaroidensa kuljetuksesta tai muuta. Mutta automaatteja "oppi" käyttämään, tuntuisi lähtöselvitysjonoon meneminen normimatkatavaroiden kanssa yhtä tyhmältä kuin mennä jonottamaan pankkiin käteisnoston tai laskun maksamisen takia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Että rahat näkyvät. Lisäksi setelit ja kuitti alla, kolikot päällä-settiä voi yleensä siirrellä yhtenä yksikkönä.
Paskan marjat!

Esim. tuollainen 8,85e on todella "mukava" setti saada noin päin käteensä. Liukas lämpöpaperikuitti, ryppyinen vitosen seteli, kakkonen, ykkönen, 50c, 20c, 10c ja 5c. Siinähän sitä sitten liikuttelet yhtenä settinä.

Paljon mieluummin ottaisin itse vastaan; kolikot kouran pohjalle ja vitonen kuitteineen etusormen ja peukalon väliin. Siinä ne on yhtenä settinä ja taatusti näkyvillä. Valitettavasti vain näin tekeviä myyjiä on harvassa. Entisessä lähikaupassani tosin oli se tapa ilmeisesti kauppiaalta lähtöisin, kun uudet kesätyöntekijätkin antoivat vaihtorahat ensimmäisestä päivästä lähtien juuri tuolla tavalla. Myyjä antaa kolikot ensin vasemmalla kädellä, sanoo takaisinannettavan summan ja sitten perään oikealla kädellään setelit, mahdolliset kortit ja kuitin. Tiivis setti!

Itse ihmettelen joidenkin kassojen yms. tapaa kertoa takaisintuleva summa ja laskea tavallaan "väärinpäin". Ostokset esim. 13,65e ja maksetaan 50e setelillä. "Neljääntoista, viiteentoista, kahteenkymppiin, kolmeenkymppiin ja viiteenkymppiin, näin ole hyvä!". Eikö sitä jumalauta voi antaa rahoja takaisin (kolikot ensin) ja sanoa: "Kolmekymmentäkuusi ja kolmekymmentä viisi takaisin, näin ole hyvä!"?

En edes tiedä mikä siinä niin paljon ärsyttää (ylimääräinen 5sec jonossa...), mutta tuo on minulle hilujenlaskentatalkoiden lisäksi yksi ärsyttävimmistä tapauksista kauppojen yms. kassoilla. Jossain rahanvaihtopisteissä tai pankin palvelutiskillä tuon vielä ymmärtää, kun käsitellään ulkomaan valuuttaa tai nostetaan suurempi summa käteistä. Erityisesti tulee kysymykseen silloin, jos summa on pyydetty tiettyinä setelilajeina. Mutta päivittäistavarakaupan kassalla...
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Miksi ihmeessä niin harva käyttää lentokentillä lähtöselvitysautomaatteja? Tuossa alkuviikolla oli Helsinki-Vantaalla SAS/Blue1-tiskeille kiemurtelemassa varmaan vähintään 50 metrin jono ja kaikki automaatit tyhjillään. Automaattia käyttämällä meni sitten siitä hetkestä, kun kentälle astui, siihen kun siirtyi turvatarkastuksiin noin kaksi minuuttia, jonka aikana jono ei ollut liikkunut juuri yhtään. Melkein sellainen olo tuli, että olisi pitänyt tarkastukseen kävellessä heiluttaa lippua jonon suuntaan ja huutaa "suckers!".

No joo, on siellä jonossa varmasti sellastakin porukkaa, jolla on epäselvyyksiä matkatavaroidensa kuljetuksesta tai muuta. Mutta automaatteja "oppi" käyttämään, tuntuisi lähtöselvitysjonoon meneminen normimatkatavaroiden kanssa yhtä tyhmältä kuin mennä jonottamaan pankkiin käteisnoston tai laskun maksamisen takia.
Kerropas tarkemmin näistä automaateista. Missä vaiheessa siinä käydään?

Itse kun lentelen (en kovin usein mutta lentelen kuitenkin) vien ensiksi mahdolliset matkatavarat sinne mistä ne lähtevät ruumaan ja vaihdan netistä tulostetun lipun "aitoon" versioon. Sen jälkeen vaan turvatarkastuksen läpi ja jään istuskelemaan oikean portin kohdille ja menen ensimmäisten joukossa siitä koneeseen.
Näin siis kotimaan lennoilla.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi ihmeessä niin harva käyttää lentokentillä lähtöselvitysautomaatteja? Tuossa alkuviikolla oli Helsinki-Vantaalla SAS/Blue1-tiskeille kiemurtelemassa varmaan vähintään 50 metrin jono ja kaikki automaatit tyhjillään. Automaattia käyttämällä meni sitten siitä hetkestä, kun kentälle astui, siihen kun siirtyi turvatarkastuksiin noin kaksi minuuttia, jonka aikana jono ei ollut liikkunut juuri yhtään. Melkein sellainen olo tuli, että olisi pitänyt tarkastukseen kävellessä heiluttaa lippua jonon suuntaan ja huutaa "suckers!".

No joo, on siellä jonossa varmasti sellastakin porukkaa, jolla on epäselvyyksiä matkatavaroidensa kuljetuksesta tai muuta. Mutta automaatteja "oppi" käyttämään, tuntuisi lähtöselvitysjonoon meneminen normimatkatavaroiden kanssa yhtä tyhmältä kuin mennä jonottamaan pankkiin käteisnoston tai laskun maksamisen takia.
Samaa olen ihmetellyt. Prahaan olin menossa ja ilmeisesti koulujen loppumisen vuoksi erityisen paljon populaa kentällä. Kävelin sisään terminaaliin ja silmäilin sitä lähemmäs 100 metristä jonoa. Sekunnin päästä tuli henkilökuntaa kysymään minne olen menossa ja ohjasivat joko jonon perälle tai automaatille jos löytyy luottokortti. Viisi tyhjää automaattia tuntui ihan hyvältä vaihtoehdolta tunnin-parin jonottelulle. Ei voinut kuin ihmetellä onko noilla muilla jokin erityisen hyvä syy jonottaa.

Ilmeisesti on, koska ei kai ne muuten jonottaisi. Kertokaa nyt joku.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerropas tarkemmin näistä automaateista. Missä vaiheessa siinä käydään?

Itselläni on kokemusta vain tuosta Sas-mallista, kun en ole juurikaan Finnairia käyttänyt, mutta tuskinpa niidenkään automaatti sen monimutkaisempi on.

Sassin ja sen kumppaneiden automaatti siis käytännössä korvaa kaiken sen, mitä kentällä pitää tehdä ennen kuin menee turvamiesten kopeloitavaksi. Ilmeisesti, jos matkan on maksanut luottokortilla, riittää kun tyrkkäisee saman kortin sille tarkoitettuun aukkoon. Itse olen tosin käyttänyt siitä nettitulosteesta tai vastaavasta löytyvää varausnumeroa. Sen naputtelemalla sitten pääsee itse valitsemaan paikan koneen pohjapiirroksesta ja jos on mukana muuta kuin käsimatkatavaraa, tulostuu myös se kapsäkkiin laitettava tarra. Sitten vaan ruumaan menevät kamat baggage drop-tiskille ja turvatarkastuksiin mars. Eipä tosin ole kotimaanlennoista kokemusta, mutta varmaan ihan sama käytäntö niilläkin.

Toisaalta itsekkäästi ajateltuna ihan hyvä, että niitä käytetään niin vähän, onpa ainakin yleensä jonottamatta vapaana.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Hyvä huomio. Itsekin kassalla työssä olevana teen myös noin. Kai sitä tulee laitettua järjestyksessä suurimmasta pienempään. Eli alle esim. 20 euron seteli, sitten 5 euron seteli ja sitten kolikot. Yritän kyllä pitää huolta aina ettei kolikot tippuisi.

Kävin menneellä viikolla Riikassa. Siellä kassaneidit laittaa vaihtorahat semmoiselle alustalle lähes poikkeuksetta. Voin sanoa, että pirun ärsyttävää keräillä niitä pieniä kolikoita siitä alustalta yksitellen. Paljon helpompaa kaataa ne kolikot siitä seteleiden ja kuitin päältä lompakon kolikkotaskuun kuin että alkaisit keräilemään niitä siitä alustalta.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Sitten vaan ruumaan menevät kamat baggage drop-tiskille ja turvatarkastuksiin mars.

Muuten tosiaankin näin, mutta kun Helsinki-Vantaan kotimaan terminaalissa se Blue1:n baggage drop on yksi niistä normitiskeistä ja siellä sitten sitä pitkään jonottanutta asiakasta palvellessaan virkailija joutuu tarkistamaan laukkuansa tuovan henkilöllisyyden mikä on kovin kömpelöä. Ja tässä samalla tietysti se koko 50 metrin jono mulkoilee että mikäs jätkä tämä luulee olevansa kun marssii suoraan keulille kapsäkkinsä kanssa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihmetyttää miten jotkut voivat olla niin tiedottomia oman autonsa keulan maavarasta että runnovat auton keulan väkisin katukivetyksen yli parkkeeratessaan autoa... Ei hyvältä näytä kun uusia autoja monta keula runnottuna katureunukseen asti parkissa kun ohi kävelee. Ja autoja ei ole madallettu, vaan ihan normikorkeuksista nyt puhutaan.
 

Illodin

Jäsen
Miksi ihmeessä niin harva käyttää lentokentillä lähtöselvitysautomaatteja? Tuossa alkuviikolla oli Helsinki-Vantaalla SAS/Blue1-tiskeille kiemurtelemassa varmaan vähintään 50 metrin jono ja kaikki automaatit tyhjillään. Automaattia käyttämällä meni sitten siitä hetkestä, kun kentälle astui, siihen kun siirtyi turvatarkastuksiin noin kaksi minuuttia, jonka aikana jono ei ollut liikkunut juuri yhtään. Melkein sellainen olo tuli, että olisi pitänyt tarkastukseen kävellessä heiluttaa lippua jonon suuntaan ja huutaa "suckers!".

Jos on pakettimatkalla niin silloin käsittääkseni asiointi pitää tapahtua tiskillä. Aika monella (ulkomaisella) lentokentällä on myös avustajia niiden masiinoiden lähellä, varsinkin vanhemmilla ihmisillä kynnys laitteen käyttöön on korkea.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Pakko ihmetellä tässä välissä terroristien kädettömyyttä. Taas hetki sitten joku ajoi palavalla autolla Glasgowin lentokentän terminaalirakennusta päin. Kyydissä kaksi äijää, jotka molemmat pidätettiin, toinen palavana. Njooh, kyseisestä tapahtumasta ei tätä kirjoittaessa tiedetä onko terrorismia vai ei, mutta tuoreessa muistissa vielä Lontoon edelliset "iskut". Jotenkin sitä luulisi ettei jonkun eurooppalaisen kohteen pamauttaminen olisi noin vaikeaa, mutta kai se sitten on. Ei silti, parempi näin.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Pakko ihmetellä tässä välissä terroristien kädettömyyttä. Taas hetki sitten joku ajoi palavalla autolla Glasgowin lentokentän terminaalirakennusta päin. Kyydissä kaksi äijää, jotka molemmat pidätettiin, toinen palavana. Njooh, kyseisestä tapahtumasta ei tätä kirjoittaessa tiedetä onko terrorismia vai ei, mutta tuoreessa muistissa vielä Lontoon edelliset "iskut". Jotenkin sitä luulisi ettei jonkun eurooppalaisen kohteen pamauttaminen olisi noin vaikeaa, mutta kai se sitten on. Ei silti, parempi näin.

Samaapa itse olen hymyillyt ku uutisista ton näin. Siis ne Lontoon autopommitkin löytyivät mun käsittääkseni niin, että ekan auton kuski törmäili kaarallaan johonkin roskapönttöihin ja lähti autosta karkuun. Niinpä joku oli kait ilmoittanut kytille asiasta ja hups vaan kun pompula löytyi.

Toisen auton kuski taasen oli jättänyt terroriautonsa sakkopaikalle, jolloin romu oli hinattu varikolle. Siellä taas varikko-Jack oli huomannu että pomminjyskyhän se siellä takapenkillä. Näin se siis mun käsittääkseni meni, eihän mulla mitään ensikäden tietoa ole, kun ei satu olee turbaania päässä enkä asu missään Poria suuremmassa metropolissa.

Mutta hei hyvää päivää! Voiko joku terrori-juippi olla oikeesti noin vitun tyhmä, että nämä suurella vaivalla suunnitellut iskut saa noinkin lapsellisilla mokilla kustua? Eipä ole pelkoa länsimailla jos al-qaidan aivoriihi on tuota luokkaa. Täytyis kai mennä oikein rautalangasta vääntämään. Onko vaikea opetella pakittamaan sitä vitun Roveria ilman että kolistelee naapurinrouvan jäteastioita, tai onko se niin vitun kallista heittää paria penceä siihen lippuautomaattiin että saa jättää pommit ja kaasusäiliöt siihen Big Benin kupeeseen? Vittu pitäis itte olla siellä, ni johan alkais jysähtelee, perkele...

Täytyy varmaan lähtee tankkaamaan Lancerin tankki täyteen ja kurvata hakee nauloja k-raudasta ja kaasutella sitä kautta Kontulaan näyttämään että kuinka niitä paskanahkoja pamautellaan...

No niin, anteeksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Miksi ihmeessä niin harva käyttää lentokentillä lähtöselvitysautomaatteja? Tuossa alkuviikolla oli Helsinki-Vantaalla SAS/Blue1-tiskeille kiemurtelemassa varmaan vähintään 50 metrin jono ja kaikki automaatit tyhjillään. Automaattia käyttämällä meni sitten siitä hetkestä, kun kentälle astui, siihen kun siirtyi turvatarkastuksiin noin kaksi minuuttia, jonka aikana jono ei ollut liikkunut juuri yhtään. Melkein sellainen olo tuli, että olisi pitänyt tarkastukseen kävellessä heiluttaa lippua jonon suuntaan ja huutaa "suckers!".

No joo, on siellä jonossa varmasti sellastakin porukkaa, jolla on epäselvyyksiä matkatavaroidensa kuljetuksesta tai muuta. Mutta automaatteja "oppi" käyttämään, tuntuisi lähtöselvitysjonoon meneminen normimatkatavaroiden kanssa yhtä tyhmältä kuin mennä jonottamaan pankkiin käteisnoston tai laskun maksamisen takia.

Oliskohan osalla se syy, että haluavat asioda ihmisen kanssa, ei jonkun koneen ? Käyttämällä koneita lähtöselvityksen tekemiseen, edes auttaa lentokenttävirkailijoiden määrän vähentämistä.
Itse lennän hyvin harvoin ja aion kyllä jatkossakin käyttää ihan ihmisen tarjoamaa palvelua lähtöselvityksen tekemiseen, etenkin kun siinä tisikillä on yleisesti ottaen varsin pätevän näköistä naisseuraa. Joista suurin osa päihittää hallitsevan miss-suomen mennen tullen ja varmuuden vuoksi vielä palatesssakin.
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Samaapa itse olen hymyillyt ku uutisista ton näin. Siis ne Lontoon autopommitkin löytyivät mun käsittääkseni niin, että ekan auton kuski törmäili kaarallaan johonkin roskapönttöihin ja lähti autosta karkuun. Niinpä joku oli kait ilmoittanut kytille asiasta ja hups vaan kun pompula löytyi.

Toisen auton kuski taasen oli jättänyt terroriautonsa sakkopaikalle, jolloin romu oli hinattu varikolle. Siellä taas varikko-Jack oli huomannu että pomminjyskyhän se siellä takapenkillä. Näin se siis mun käsittääkseni meni, eihän mulla mitään ensikäden tietoa ole, kun ei satu olee turbaania päässä enkä asu missään Poria suuremmassa metropolissa.

Mutta hei hyvää päivää! Voiko joku terrori-juippi olla oikeesti noin vitun tyhmä, että nämä suurella vaivalla suunnitellut iskut saa noinkin lapsellisilla mokilla kustua? Eipä ole pelkoa länsimailla jos al-qaidan aivoriihi on tuota luokkaa. Täytyis kai mennä oikein rautalangasta vääntämään. Onko vaikea opetella pakittamaan sitä vitun Roveria ilman että kolistelee naapurinrouvan jäteastioita, tai onko se niin vitun kallista heittää paria penceä siihen lippuautomaattiin että saa jättää pommit ja kaasusäiliöt siihen Big Benin kupeeseen? Vittu pitäis itte olla siellä, ni johan alkais jysähtelee, perkele...

Täytyy varmaan lähtee tankkaamaan Lancerin tankki täyteen ja kurvata hakee nauloja k-raudasta ja kaasutella sitä kautta Kontulaan näyttämään että kuinka niitä paskanahkoja pamautellaan...

No niin, anteeksi.


Samaa olen itsekin ihmetellyt. Hesarissahan oli taannoin juttu "terroristien" suunnitelmista tehdä Kemiran lannoitteesta saman tyyppinen pommi, kuin mitä käytettiin Oklahomassa. Kaverit olivat tilanneet muistaakseni 500 kg:n lannoitesäkin Lontoon keskustaan vuodenaikana jolloin ei edes lannoiteta. Tietystihän siinä oli hälytyskellot soineet välittömästi. Kytät olivat vaihtaneet lannoitteen vaarattomaan aineeseen ja odotelleen niin pitkään että koko konkkaronkka oli saatu satimeen. Nyt nämä onnettomat tapaukset passitettiinkin sitten elinkautista lusimaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mikä ihme siinä on että todella ylipainoiset ihmiset, etenkin naiset, ovat keskivertoihmistä useammin todella töykeitä ja pahantuulisia? Eikö lihavien pitänyt olla leppoisia? Eikö luulisi että juuri karmean kokoisten mörssäreiden tulisi olla hyvinkin mukavia ja kompensoida sillä epämiellyttävää ulkonäköään?
Tarkkailkaapa hyvät ihmiset ympäristöänne. Tulette huomaamaan tämän saman.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihme siinä on että todella ylipainoiset ihmiset, etenkin naiset, ovat keskivertoihmistä useammin todella töykeitä ja pahantuulisia?
Alkaa varmaan pidemmän päälle vituttamaan, kun jää uhkeista lanteistaan kiinni oviaukkoihin. Ja kun yrittää hivuttautua poikittain, juuttuu samoihin saatanan karmeihin tisseistään.

Siinä katkeroituu leppoisampikin mimosa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Tämä saattaisi kyllä kuulua yhtä hyvin Sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta veikkaan ettei sielläkään ole vastauksia tarjolla, joten pannaan tänne. Ihmettelen, onko olemassa mitään instanssia, jonne saamastaan elämästä voisi reklamoida? ...noh kunhan yritin...
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tämä saattaisi kyllä kuulua yhtä hyvin Sekalaisten kysymysten ketjuun, mutta veikkaan ettei sielläkään ole vastauksia tarjolla, joten pannaan tänne. Ihmettelen, onko olemassa mitään instanssia, jonne saamastaan elämästä voisi reklamoida? ...noh kunhan yritin...

En tiedä vastausta kysymykseesi, mutta jos löydät oikean tahon ja paikan jostakin niin vinkkaisitko siitä myös minulle, olisi pitkä reklamaatio tuloillaan, juu nou?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lamourettesin Minde, minde_69, idols-Minde, mistä nimestä hänet nyt tunnistaakaan.

Eilen, Helsingin Royal Onnela. Minde ystävänsä kanssa paikalla, molemmilla aivan uskomattomat asut päällä. Neiti tanssi yksin humalassa pöydillä, tanssilattialla, kaatui muutamaan otteeseen, riisui vaatetustaan ei-niin-timmin vartalonsa päältä... No, ainakin yleisöllä oli todella hauskaa. Mistä näitä naisia sikiää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös