Ihmettelyketju

  • 6 365 249
  • 38 780

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ihmettelen kuinka huonosti hoitavat Nikula-Jokikunnas myös selittelypuolen perseelleen menneen juontokeikan jälkeen.
Eilisessä Ilta-Sanomissa Ellen toivoi, ettei toimittaja kyselisi Pamelasta, kun hän ei ehtinyt tutustua Pamelaan ollenkaan ja kaikki kävi niin nopeasti. Nikula puolestaan selvitti lavatapahtumia Raumalta ja totesi, että Pamela sekosi ennalta sovituissa kysymyksissä/vastauksissa jo ensimmäisen kysymyksen jälkeen ja sen jälkeen pitikin improvisoida. Pamela ei Jonen mukaan ollut ihan fokusoitunut siihen, mitä oltiin tekemässä.

Tämän päivän iltaläpyskässä Nikula sitten puolustaa Elleniään, että kaikki olikin etukäteen sovittua. Nikula myös syyllistyy jutussa aliarvioimaan yleisöä, kun kommentoi ettei puolet yleisöstä tajunnut vitsiä. Aika huono heitto, kun video on kuitenkin kaikkien nähtävissä netissä ja varmaan paljon pienempi osa on tajunnut "vitsin"? Myöskin yleisön aliarvioiminen tuohon sävyyn on typerää, vaikka varmasti yli puolet olikin kännissä. Rivien välistä Nikula myös myöntää homman menneen hölmöilyksi, kun kommentoi että vitsin olisi voinut jättää väliin. Nikula ei myönnä Ellenin olleen humalassa juontohetkellä, vaan kuittaa tilanteen olleen "perusmeininkiä".

Joopajoo, ei näytä olevan Äijää esittävällä Nikulalla munaa myöntää muijallaan lähteneen mopo käsistä. Kaikkihan tuon nyt näki, kuinka huonolla itsetunnolla varustettu tuo tummatukkainen blondi-Elleni on. Ihmettelen tosiaan jos tuolla kaksikolla (tai ainakaan Ellenillä) vielä riittää juontokeikkaa tässä maassa. Tästähän saatiin viitteitä jo Raumalla, kun Elleniä ei enää Pamelan toisen session aikaan lavalla näkynyt, vaan juonnon hoiti kähisevä J.Nikula.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihmettelen kun joku jaksaa kiinnostua Ellenin,Jonen ja Pamelan karvakolmiodraamasta.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen miksi Jone sai juontaa vaikka miehen ääni oli lähes täysin mennyt ja selvää siitä ei oikein saanut. Hauskalta se kyllä kuulosti kun ÄIJÄ kamppailee "äänenmurroksen" kanssa.

Ja en kyllä ihmettele että Pamela sekosi kysymyksissä kun kysyjän ääni heittelehtii korkeasta matalaan kokoajan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Mikä vitun muoti-ilmiö voi olla pallogrillien vienti telttaan sisälle.
No kun kuningasalkoholia on veressä riittävästi, niin ei tarvitse ihmetellä näitä todella upeita ahaa-elämyksiä, mitä ihmisten mieleen juolahtaa.

Suomi, kun on vielä todellinen holhouslautakuntien luvattua aluetta, niin sopii vain ihmetellä, eivätkö viranomaiset ole ennemmin älynneet tätä asia ottaa käsittelyyn.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Joopajoo, ei näytä olevan Äijää esittävällä Nikulalla munaa myöntää muijallaan lähteneen mopo käsistä.
Hauskalta se kyllä kuulosti kun ÄIJÄ kamppailee "äänenmurroksen" kanssa.
Pakko oikaista nämä. Ohjelmassahan juuri Hynynen ja Nikula testaavat äijien ammatteja, eivät itse ole sellaisia.

Ihmettelen itse tätä säätä. Juuri eilen kylvin ruohonsiemeniä lisää, jne. Ja nyt luvannut sadetta koko loppuviikoksi, täydellistä!
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ja nyt luvannut sadetta koko loppuviikoksi, täydellistä!
Helvatan perse! Piti viedä vaimo yks-vuotishääpäiväksi mm. piknikille Vepsään, mutta sateessa on ikävä nai... nauttia kesäisestä päivästä.

[ot] Turkulaiset hoi, minkälaiset ravitsemusmahdollisuudet Vepsässä on? Siis ravintolaa/kahvilaa.[/ot]
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mikähän se on Chris Benoitillekin yhtäkkiä tullut?

:(

Liekö kaurapuurotreenin ja stressin yhdistelmänä riehaantunut ja ohimennen saanut perheensä hengiltä...? Ei se mikään ihme ole, että siinä kohti voi omakin lähtö olla lähellä.
 
Viimeksi muokattu:

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Taannoin ihmettelin, ettei sähköyhtiö tiedä miten sähköä edelleen tulee kämppääni saati sitten, että kuka sähkösopimuksen on tehnyt.

Nyt ihmettelen sitä, että minulla on kaksi osoitetta. Molemmat ovat käypiä. Siinä toisessa osoitteessa se sähkösopimuskin oli piilossa.

Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?

Itsellä ei ole, mutta kaverilla oli juuri vähän aikaan sitten vastaava tilanne. Muutti uuteen kämppään ja ilmoitti vuokrasopimuksessa olleen osoitteen sähköyhtiölle, Soneralle (laajakaistaa varten), maistraattiin jne.

Muutaman viikon päästä alkoi tulla soittoa että ilmoittamaanne osoitetta ei ole edes olemassa!! Kaveri soitti vuokranantajalle, ja tämä naureskeli että on sattunut niin hassu juttu joskus aikoinaan että virallisiin kirjoihin tuli rapun numeroksi väärä numero eikä sitä oltu korjattu.. Eli asunnolle on kaksi virallista "osoitetta"..

Eli kaverini vuokrasopimuksessa lukee osoitteena tyyliin reslakuja 6 c 7, mutta oikeasti rappuja ei ole kuin 2 (a ja b).
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Eli kaverini vuokrasopimuksessa lukee osoitteena tyyliin reslakuja 6 c 7, mutta oikeasti rappuja ei ole kuin 2 (a ja b).

Mulla on näppärästi ihan sillee, et esim. Jormantie 3 D 19 ja Lossitie 30 D 40.. :D Melko outoa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?

On. Taloni molempien päätyjen vierestä menee tie, toinen tie on iso, toinen ihan pikkutie. Suurin osa postistani tulee pikkutien osoitteella ja sitä osoitetta itsekin käytän, mutta esim. joidenkin lehtien laskut tulevat tämän isomman tien osoitteella. Kumpikin yhtä oikein.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Suurin osa postistani tulee pikkutien osoitteella ja sitä osoitetta itsekin käytän, mutta esim. joidenkin lehtien laskut tulevat tämän isomman tien osoitteella. Kumpikin yhtä oikein.

Juu siis itselläni myös kulmassa talo ja senpä takia nuo osoitteet menee miten menee. Huvittavaa silti.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?

On. Rivitalosta kyse ja itse käytän joka paikkaan toista osoitetta, mutta väestörekisterissä tms. käyttää sitä toista joten esim. verokortissa ja muissa "virallisissa" papereissa on se osoite jota en käytä itse. Molemmat kuitenkin toimii.

Muistan kun naureskelin yhtiökokouksessa, kun jotkut valitti sitä, että miten tämä on mahdollista ja kun se on niin vaikeaa ynnämuuta. huh huh...
 

Kaivanto

Jäsen
Onko muita kellä on kaksi osoitetta samaan taloon ja molemmat kaikin puolin toimivia?

Mulla oli muinoin, kadunkulmassa myös. Känniläishorjahtajankatu 4 d 17 oli yleisemmin käytössä ja sillä paikan löysi talonumeroinnin perusteella, Kekkulikonttaajankatu 5 a 17 taas oli maistraatin käsitys osoitteesta. Postinkantaja tunsi molemmat.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
pienellä alkukirjaimella alkavat nimimerkit

Olen ihmetellyt vähän sitä, miksi niin moni käyttää nickiä, jossa ei ole isoa alkukirjainta alussa. Nickihän kai on erisnimi (en tarkoita miehen nimeä Nick) ja ne pitäisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella.

Onko tämä laiskuutta, tietämättömyyttä vai jonkinlaista nettipenailua?
 

Kaivanto

Jäsen
Olen ihmetellyt vähän sitä, miksi niin moni käyttää nickiä, jossa ei ole isoa alkukirjainta alussa. Nickihän kai on erisnimi (en tarkoita miehen nimeä Nick) ja ne pitäisi kirjoittaa isolla alkukirjaimella.

Onko tämä laiskuutta, tietämättömyyttä vai jonkinlaista nettipenailua?

Nettipenailua. Yleinen käytäntö netissä ja taisi olla takavuosina vieläkin yleisempi. Juontuuko tuo jostain Unixin tekniikasta vai nörttien analfabeettiudesta, en tiedä.
 

viza

Jäsen
Itse en koskaan missään laita nickini alkuun isoa alkukirjainta. Tyylikysymys, näyttää tämäkin nicki paremmalta pienellä kirjoitettuna tuossa lähettäjän kohdalla, kun fonttikin on siinä niin iso.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulle sampio on ennenkaikkea esine.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Itse en koskaan missään laita nickini alkuun isoa alkukirjainta. Tyylikysymys, näyttää tämäkin nicki paremmalta pienellä kirjoitettuna tuossa lähettäjän kohdalla, kun fonttikin on siinä niin iso.

Olen eri mieltä tuosta, mielestäni Viza näyttäisi paremmalle. Olenhan jonkinlainen kielipoliisi... Tosin on totta, että monesti pieni alkukirjain toimii paremmin kuin iso. Tehokeino sinänsä.

Itselläni kyseessä on täydellinen nettipenailu. Ja etenkin nykyajan ihmisten kykenemättömyys ymmärtää kirjaimia. Etenkin käsinkirjoitetussa tekstissä iso I ja pieni l sekoitetaan todella usein toisiinsa, varsinkin jos sanat ovat ymmärrettävissä molemmin kirjaimin. Muutenkin mielestäni irGGu näyttää kivemmalle kuin Irggu. Tosin nimimerkkinä tuo vain kirjoitetaan noin, muuten nimestäni käytetään yleisnimitystä Irkku. Tuolloin iso kirjain ehdottomasti ensin.

Tuollainen kauneuspilkku se pieni i vain. Jotain pientä ja nättiä minussa edes.

irGGu näyttää kieltämättä paremmalta kuin Irggu. Tosin siinä on mielestäni hieman pissiksehtävää tyyliä irc-sukulaisuutensa vuoksi ;)

Pentuna Aku Ankkaa lukiessa luulin välillä Iinestä Linekseksi ja lähi-itää iähi-idäksi.

Minulle sampio on ennenkaikkea esine.

Nyt täytyy ihmetellä, mikä esine sampio on. Veijo Meren kirja Sanojen syntykään ei asiasta mitään kerro, joten voisitko valaista? Lieneekö sukua sammolle?

Kaivanto otti esiin pienen alkukirjaimen nörtti-yhteyden. Erittäin hyvä pointti. En kyllä tiedä Unixista mitään, mutta sen ymmärrän, että jokin tällainen koodikieli johtaa käyttäjänsä harhateille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nyt täytyy ihmetellä, mikä esine sampio on.
En minä tiedä tarkalleen, mulla on mielikuva jostain kauhan tyylisestä. Oikea sanahan se ei ole, mutta minulle sampio on esine, keksitty hetken mielijohteesta. Tosin tuolloin käytin inspiraationa oikeaa nimeäni ja erästä haukkumasanaa, mutta kyllä se silti enemmän esine on.

sampio on vain kuvajainen Minusta, joten kirjoitettakoon se pienellä. Minä olen ISOn arvoinen, minä olen iso. Minä en ole esine, minä olen persoona!

1!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös