Ihmettelyketju

  • 6 373 214
  • 38 790

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Arttu#29 kirjoitti:
Nojoo. Jatkoajan palstoille on helppoa ja yksinkertaista mennä purkamaan tunteita tämmösen pelin jälkeen.
Ja ehkä sanoa pari kertaa Vitun Saravo mutta that's it. Tuskin pari viikon jälkeen ketään liikuttaa mies nimeltä Pekka Saravo.
Meinaan että jatkoajan palstan "raivarit" ja jotkut ihme lynkkauskirjoitukset ovat vain pienen ryhmän raivoa. heh

Juu paljon mahdollista ja siis hyvin todennäköistäkin, että on näin on. Tai no itseasiassa minä olen varma, että asia on noin, mutta minä itse ainakin vain asetan itseni siihen miehen paikalle ja mietin, että miltä tuntuisi itsestä lukea moisia ketjuja. Tosin vitustako minä tiedän, että lukeeko edes moinen jätkä täältä mitään, mutta jotenkin toi henkilöön käyvä älytön skeida vaan iskee muhun aika kovaa.

No, ehkä olen sitten jeesustelija, mutta ei voi mitään. Mua vaan vituttaa tuo asennoituminen. Vittu sanoisivat vaikka, että vitun muniinpuhaltelijat koko joukkue. Se ei vituttaisi yhtään niin paljon ainakaan minua.

No, mä lopetan jeesustelun ja siirryn vaan ihmettelemään sitä, miten Suomi on voinut voittaa niin monista finaaleista vain yhden.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Miten Jags onnistuu trollauksessaan vaikka kaikki tietävät tasan tarkkaan miehen "pelikirjan".
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
varjo kirjoitti:
Miten Jags onnistuu trollauksessaan vaikka kaikki tietävät tasan tarkkaan miehen "pelikirjan".

Otollinen maaperä lienee oikea vastaus.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
avatar kirjoitti:
Ihmetyttää vaan aina tuo ihmeellinen syyllistämismentaliteetti tässä maassa. No vittu ei voi kait mitään.
Itse en kyllä nähnyt asiaa ollenkaan noin, koska ei tuo homma mihinkään Saravoon kaatunu. Pekastahan on hitaasti tulossa kultti-statuksen omaava pakki. Ja tuo ketju on aika hauska, tai no hauska ja hauska mutta kuitenkin hetken huumoria, sitä huomenna kukaan kuitenkaan muista. Mutta voisen sitten kai syyllistämisenäkin nähdä? Luulen kuitenkin että itse Herra Saravo moisesta huulenvenyttelystä suivaannu tai tuskin sitä kiinnostaa yhtään mitä jotkut luuserit täällä kirjottelee.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitäisköhän nuo lätkän MM-karkelot oikeesti pelata pikkuisen harvemmin kun hävityn finaalin jälkeen ei olekaan asiaa vitutusketjuun?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
NemI kirjoitti:
Pitäisköhän nuo lätkän MM-karkelot oikeesti pelata pikkuisen harvemmin kun hävityn finaalin jälkeen ei olekaan asiaa vitutusketjuun?

Heh, eihän se nyt siitä johdu. Vaan siitä, että vittu aina me hävitään. Jos joka tappion jälkeen olisi asiaa ketjuun, niin eihän sitä muuta ehtisi tehdäkään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miksi?

Miksi Suomi häviää finaalit?
Miksi Onnetra näyttää aina keskaria?
Miten ihmeessä Suomen maajoukkue keksii aina uuden tavan ryssiä finaalit?
Miten ihmeessä Suomi voitti vuoden 95 finaalin?
Miksi en lopettanut lätkän seuraamista Torinon finaliin, vaikka piti?
Miksi vitussa mun piti valita suosikkijoukkueiksi Espoon Blues ja Suomen maajoukkue?!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söin tai siis itseasiassa join vasta tuollaisen Danonen juotavan jogurtin, DanUp vai mikä sen nimi nyt olikaan. Purkin kyljessä luki että "Säilytettävä alle +7'C", tai jotain vastaavaa, ja sama lause viidellä tai kuudella eri kielellä. Tosin sillä erotuksella, että jokaisen kielen kohdalla oli eri lämpötila, +4, +5, +6, +7 ja +8'C. Siis täh?

Toinen elintarvikkeisiin liittyvä hassu huomioni, en nyt tiedä onko tossa nyt niinkään mitään erikoista, mutta jäipä kuitenkin mieleeni, oli Liptonin vihreä tee -paketin kyljessä mainittu teksti, josta siis etsin tietoa siitä, minkä makuista tee on. "Vihreä tee maustettu mausteilla, aromilla ja kukan lehdillä". Ai siis juu!
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Jenkeillä on (olikohan Tenneseessä?) olemassa ns. "ruumisfarmi". Eli paikka mihin voi lahjoittaa kroppansa oikean elämän CSI-henkilöiden haltuun.
Eilen tuli siis dokumenttisarjan ensimmäinen osa JIM:ltä. Mielenkiintoista katsottavaa jos Bones/CSI -sarjat kiinnostavat ja miksei muutenkin. Ei tosin herkkähermoisille, koska niitä farmilla olevia ruumiita kuvattiin melko häpeilemättä. Ja osa oli jo ties missä matovaiheessa.
Niin, sitä vaan että minkäköhänlaisen metakan mahtaisi Suomessa tuollainen farmi nostaa.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
avs kirjoitti:
Jenkeillä on (olikohan Tenneseessä?) olemassa ns. "ruumisfarmi". Eli paikka mihin voi lahjoittaa kroppansa oikean elämän CSI-henkilöiden haltuun.
Eilen tuli siis dokumenttisarjan ensimmäinen osa JIM:ltä. Mielenkiintoista katsottavaa jos Bones/CSI -sarjat kiinnostavat ja miksei muutenkin. Ei tosin herkkähermoisille, koska niitä farmilla olevia ruumiita kuvattiin melko häpeilemättä. Ja osa oli jo ties missä matovaiheessa.
Niin, sitä vaan että minkäköhänlaisen metakan mahtaisi Suomessa tuollainen farmi nostaa.

Katsoin saman ohjelman ja täytyy sanoa että olihan mielenkiintoinen! Ei tosiaan ehkä heikkohermoisten kamaa, koska eihän ne ruumiit kauniita olleet tuhansine matoineen. Ja vaikka välillä tuntui vähän vastenmieliseltä koko homma, niin jos ihminen kerta itse lahjoittaa ruumiinsa moiseen tarkoitukseen niin ei siinä silloin ole mielestäni mitään väärää. Vastastajille voisi sanoa että moinen paikka voi pelastaa aika monen elävän ihmisen hengen tai saattaa murhaajan oikeuden eteen kun näillä rikospaikkatutkijoilla on mahdollisuudet harjoitella aidoilla ruumiilla työtään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Seuraavaa olen ihmetellyt pitkään ja asia oikeastaan ärsyttääkin:

Laivojen tai veneiden nopeus ilmoitetaan yleensä solmuissa. Luulen että ehkäpä viidesosa suomalaisista tietää paljonko yksi solmu on kilometreinä tunnissa - 1,852 km/h.

Hyyyvin monesti törmää tv-ohjelmien käännöksissä merimaileihin (sjömil). Oikeastaan koko sanaa ei ole, tai onhan se, mutta se on täysin virheellinen. Pitäisi puhua meripeninkulmista, mutta ruotsista se käännetään täysin väärin. Eikös sitä muisteta että mil on suomeksi peninkulma eli 10 km? Hyi hyi. Ja meripeninkulma on - yllätys yllätys - 1852 m.

Ja miksi paapuuri (vas) ja (s)tyyrpuuri(oik). Miksei vasen ja oikea?

Monelle ihmiselle hahmottuisi paremmin veneiden ja laivojen nopeudet kun puhuttaisiin kilometreistä tunnissa ja yleensäkin käytettäisiin metrijärjestelmää.

Etenkin toivoisin tässä asiassa hieman vaivannäköä kääntäjiltä, jotka voisivat käännöksissään mainita merimatkojen ja -nopeuksien metriset lukemat.

Tai ainakin ottaa selvää oikeista käännöksistä... :(
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
The Cranberriesin solistilta Dolores O'Riordanilta paukahti sitten sooloalbumi. Ehdinkin jo ihmettelemään mihin helvettiin tämä likka katosi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tuossa menin tovi sitten kahvikupin kanssa parvekkeelle nauttimaan savukkeesta ja todella kauniista aamusta. Sitte kuului kopsetta ja maalaispoikana tajusin heti, että hevosen kaviot kopisee katuun, epäilys, "mitä vittua?" tarkistus ja kyllä. Ratsupoliisi meni parvekkeen ali!

Onko nämä ratsupoliisit oikein kunnolla vielä käytössä vai onko tämä joku perinne tai vastaava? Vähän oudolta tuntuu. Eikö putkikameli poliiseja sentään ole jo aika paljon etenkin näin kesäisin, mutta heppoja.. Ohhoh..
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Uleåborgir kirjoitti:
Hyyyvin monesti törmää tv-ohjelmien käännöksissä merimaileihin (sjömil). Oikeastaan koko sanaa ei ole, tai onhan se, mutta se on täysin virheellinen. Pitäisi puhua meripeninkulmista, mutta ruotsista se käännetään täysin väärin. Eikös sitä muisteta että mil on suomeksi peninkulma eli 10 km? Hyi hyi. Ja meripeninkulma on - yllätys yllätys - 1852 m.

Kyllä se merimaili on ihan brittimitta, joka tulee sanoista "nautical mile" tai joskus nähtävästä sanaparista "sea mile". Ei ole väärin käännetty. Se, että ruotsalaiset käyttävät sjömil-sanaa on ruotsalaisten asia, mutta ei merimaili ole ruotsalainen keksintö.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
DAF kirjoitti:
Kyllä se merimaili on ihan brittimitta, joka tulee sanoista "nautical mile" tai joskus nähtävästä sanaparista "sea mile". Ei ole väärin käännetty. Se, että ruotsalaiset käyttävät sjömil-sanaa on ruotsalaisten asia, mutta ei merimaili ole ruotsalainen keksintö.
Ainakin Suomen laivastossa käytettiin merimailia ainoana mittayksikkönä silloin kun siellä palvelin 1990. Meripeninkulmaa ei käytetty vaikka sama asia onkin.
Edit: Laivaliikenteessä ja laivastoissa on erittain pitkät, usein vuosisatojen perinteet tavoille toimia, ja millä nimillä asoita kutsutaan. Näitä tapoja noudatetaan hyvin pitkään vieläkin.
Esim merisotilailla puvun niskassa oleva sininen "läpyskä" suojasi ennen muinoin merimiesten pukuja. Merimiehillä kun tapasi olla pitkät rasvaiset ja niskaan palmikoidut hiukset.
Näitä olisi vaikka kuinka paljon mutta täältä tähän.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
DAF kirjoitti:
Kyllä se merimaili on ihan brittimitta, joka tulee sanoista "nautical mile" tai joskus nähtävästä sanaparista "sea mile". Ei ole väärin käännetty. Se, että ruotsalaiset käyttävät sjömil-sanaa on ruotsalaisten asia, mutta ei merimaili ole ruotsalainen keksintö.

Jees, näinhän se näköjään onkin. Pitäisi tutkia, ennen kuin alkaa hutkia. Ihmettelen silti edelleen, miksi solmut ja merimailit/peninkulmat ovat käytössä merenkulussa, vaikka niillä olisikin niin pitkät perinteet kuin olla ja voi.

Etenkin ihmettelen sitä, että media käyttää samoja termejä, ilman käännöksiä metriseen järjestelmään. No, tuskin ne itsekään tietävät näiden metrisiä vastineita. Kyllä sen ymmärtää, että risuparta kapteeni puhuu solmuista jne... mutta kansa jää epätietoiseksi.

Solmut ja merimailit eivät todellakaan avaudu valtaosalle kansasta.
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Todd Bertuzzille tai lähinnä kaverin koolle. Viime yön On The Fly ohjelmassa näkyy pelaajahaastatteluita ja siellä Bert istua röhnötti Homerin ja Filppulan keskellä ja oli suoraan sanottuna pari numeroa isompi kuin skandinaaviveljensä. Homer ja Filppula kun itsekkin ovat reippaasti yli 180cm ja noin 90kg. Siis kyllähän mä tiesin että Bert on iso mutta nuin saakelin rujon kokonen. Huh huijjaa.
 
Kana kirjoitti:
Miksi helvetissä amerikkalaiset eivät valinneet Al Gorea presindentiksi? Se jaksaa edelleen ihmetyttää..

Miksi helvetissä ääniä laskee toisen ehdokkaan sukulaiset? Sekin tässä jaksaa ihmetyttää..
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Kana kirjoitti:
Miksi helvetissä amerikkalaiset eivät valinneet Al Gorea presindentiksi? Se jaksaa edelleen ihmetyttää..
Amerikkalaisethan nimenomaan valitsivat Goren presidentiksi, mutta se miksi hänestä ei sitten tullut presidenttiä, lienee jopa suurempi ihmettelyn aihe.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
puuha-pete kirjoitti:
Onko nämä ratsupoliisit oikein kunnolla vielä käytössä vai onko tämä joku perinne tai vastaava? Vähän oudolta tuntuu. Eikö putkikameli poliiseja sentään ole jo aika paljon etenkin näin kesäisin, mutta heppoja.. Ohhoh..

Turussa näkee kesäisin aika useinkin ratsupoliiseja liikkeellä ja ainakin itse olen nähnyt heitä selvästi enemmän kuin polkupyörällä kulkevia.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Kana kirjoitti:
Miksi helvetissä amerikkalaiset eivät valinneet Al Gorea presindentiksi? Se jaksaa edelleen ihmetyttää..

Varmaan sentakia että Kennedyn jälkeen siellä on valittu pressaks pelkkiä pellejä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kana kirjoitti:
Miksi helvetissä amerikkalaiset eivät valinneet Al Gorea presindentiksi? Se jaksaa edelleen ihmetyttää..

Olen monesti miettinyt, olisivatko WTC-iskut jääneet tekemättä, mikäli Gore olisi valittu presidentiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös