Ihmettelyketju

  • 6 373 641
  • 38 790

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kaiser Soze kirjoitti:
Osta hyvä mies leuhka BMW, Mercedes tahi joku muu messevä rauta, niin saat pysäköidä invapaikalle ihan oven eteen. Niillä näyttää monesti olevan ihan omat luvat pysäköimiseen.

Eli mun pitäisi siis jatkossa laittaa mun metallihohto Sysleri 2,7l V6 invapaikalle kaupan oven eteen vaikken halua? Ei, ei oo pakko jos ei taho. Jätetään ne paikat manneille.

Kysymys oli vain siitä, että vaikka kuinka rauhalliseen paikkaan ja kauas pääovesta parkkeeraisin autoni, niin aina joku pässi parkkeeraa viereen vaikka tilaa olisi kuinka paljon muualla. Ei voi ymmärtää.
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen pöllötv:tä. Nyt on kiekkokausi taas käynnissä ja sen lisäksi ollut mielenkiintoinen alppihiihtopäivä niin otsikko kympin uutisten lopussa, mikä mainostaa Tulosruutua oli: "Perhe lensi Ahosen tueksi". Ei saakeli mitä touhua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen ihmisiä, joiden pitää räjäytellä uuden vuoden raketteja jo hyvissä ajoin ennen uutta vuotta. Itse asiassa olen hieman närkästynyt, sillä esim. joku kuului paukuttelevan rakettejaan jo joulupäivänä!

Miksei voida räjäytellä raketit silloin, kun niiden aika on? Eli uuden vuoden aattona? Mitä järkeä niitä on räjäytellä jo nyt?

Itse asiassa en ymmärrä koko touhua. Laittaa nyt rahaa menemään taivaan tuuliin jonkun raketin muodossa? Mielummin sitten laitan sen kakskymppisen suoraan tikkuun ja heitän sitä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
vilperi kirjoitti:
Itse asiassa en ymmärrä koko touhua. Laittaa nyt rahaa menemään taivaan tuuliin jonkun raketin muodossa? Mielummin sitten laitan sen kakskymppisen suoraan tikkuun ja heitän sitä.
Liityn samaan ihmettelijöiden kerhoon. Niin turhaa touhua kun olla voi. No, aika moni siitä tuntuu kiksejä saavan.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
vilperi kirjoitti:
Ihmettelen ihmisiä, joiden pitää räjäytellä uuden vuoden raketteja jo hyvissä ajoin ennen uutta vuotta. Itse asiassa olen hieman närkästynyt, sillä esim. joku kuului paukuttelevan rakettejaan jo joulupäivänä!

Jos joku räjäytteli rakettejaan jo joulupäivänä, on jaksanut niitä kovasti säästellä viime vuodelta, sillä myyntihän alkoi vasta pyhien jälkeen.

Raketit kuuluvat uuteen vuoteen samalla lailla, kuin skumppa. Näin se vain on.

Ja sitten sitä ihmettelyä: Miksi dvd:issä useasti subeja valittaessa suomenkieliset tekstit ovat kohdassa unknown?, siis jos elokuvan jo alkaessa valitset kaukosäätimellä tekstejä.. Muut maat mainitaan nimeltä, mutta Suomi on tuntematon?
 

Naughty_S

Jäsen
batman83 kirjoitti:
Raketit kuuluvat uuteen vuoteen samalla lailla, kuin skumppa. Näin se vain on.
Nyt on vähän pakko jatkoihmetellä: miksi ne "kuuluvat" uuteen vuoteen?
Kai olen jotenkin vajavainen kun en ymmärrä mitä kicksejä noista perusraketeista voi kukaan saada. Pamahdus ja parin sekunnin säälittävä välkähdys...

Ammattilaisten suunnittelemat/toteuttamat ns. ison rahan ilotulitukset vielä ymmärrän, niissä kun voi sentään saada jotain visuaalisesti näyttävääkin aikaiseksi.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Naughty_S kirjoitti:
Nyt on vähän pakko jatkoihmetellä: miksi ne "kuuluvat" uuteen vuoteen?
Kai olen jotenkin vajavainen kun en ymmärrä mitä kicksejä noista perusraketeista voi kukaan saada. Pamahdus ja parin sekunnin säälittävä välkähdys...

Laulun sanat poistettu 13 § vastaisina ja yleisenä ohjeistuksena kaikille:

Laulun sanoitukset ovat tekijänoikeuden suojaamia teoksia siinä missä sävellyskin. Tämä tarkoittaa sitä, että sanoitusten laittaminen nettisivustoille edellyttää oikeudenhaltijan luvan. Myös laulun sanoitusten osan (esim.kertosäkeen) laittamiseen tarvitaan oikeudenhaltijan lupa.

Moderaattorit


Tässä vain Naughty_S:lle tavailin Klamydian biisiä pilke silmäkulmassa tuohon. Siinä kiteytettynä vastaus.
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kuuluisi varmaan vitutusketjuun, mutta minkä vitun takia Subilla on kuvasuhde ollut jo torstaista lähtien päin vittua? Eikö siellä ole kellään silmiä päässä?

Edit: lisätään vielä tuossa ylempää moderaattoreiden editoima viesti laulun sanoituksista. Ei helvetti...
 

Kaivanto

Jäsen
Master Chief kirjoitti:
Edit: lisätään vielä tuossa ylempää moderaattoreiden editoima viesti laulun sanoituksista. Ei helvetti...

No mitä ihmettelemistä siinä on? Lyriikat ovat tekijänoikeuden suojaamaa materiaalia ja niiden spämmääminen ilman oikeudenhaltijan lupaa on yhtä luvatonta kuin esimerkiksi runojen. Sama asia kuin miksi kokonaisia uutisjuttuja ei ole luvallista copy + pasteta vaan kehotetaan linkittämään alkuperäiseen juttuun. Palstan ylläpitäjä voi joutua edesvastuuseen, jos tekijänoikeuden alaista materiaalia levitetään hänen luvallaan. Tosin sen verran tarkennusta moderaattorien editointiin, että sitaattioikeuden perusteella pätkiä voidaan lainata kommentointia varten asiayhteyden vaatimassa laajuudessa ilman oikeudenhaltijan lupaa, kunhan lähde mainitaan.
 
Noista autojen parkkeeraamisista.. En niinkään ole tuohon liian lähelle parkkeeraamiseen törmännyt. Vaan siihen että yksi auto valtaa suunnilleen kaksi ruutua. Tänäänkin tuohon taas törmäsi. Molemmilla puolilla vähän tilaa. Olisi siihen ehkä saanut autonsa ängettyä, mutta sitten ei tosiaan olisi ulos mahtunut.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Toi parkkeerausasia kyllä vituttaa! Itse asun Tampereen keskustassa ja parkkitilaa on todella nihkeesti ainakin täällä hämeenpuistossa, ja Ihmiset jättää autojansa aivan miten sattuu. Juuri perjantaina vimeksi meinasi mennä hermot. Edellä ajava herra päätti sitten stopata autonsa n.1,5 metriä ennen parkkialueen viivaa. Joutui hieman opastamaan kaveria, että mitäs jos pistäisit pikkusen eteenpäin, no pistihän se kyllä! Vaikka tuntuu välillä itsestäkin pikkumaiselta valittaa, niin on vaan niin monta kertaa vituttanut, kun etsit sitä paikkaa ja ihmiset jättelee autojansa kauheilla väleillä. Tiivistämällä menis vielä hyvin pari kiesiä!
Kaiken lisäksi hämeenpuistossa on vielä yöpysäköintikielto! Ymmärrän kyllä että talvella aurojen täytyy päästä vapaasti liikkumaan, mutta eikö sitä voisi mennä vaikka kelien mukaan! Viime keväänä kyselin kaupungin päästä, että miten homma eteneen? Vastasivat että hiekat pitäisi vielä putsata, ja silloin mentiin jo kuitenkin huhtikuun loppua!

Tuntuu kyllä typerältä valittaa tämmösistä asioista!
 

Puster

Jäsen
Mikähän mahtaa olla Troy Aikmanin hanskojen koko?

Aivan järkyttävän kokoisia räpylöitä televisiossa heiluttelee eikä sieltä edes Super Bowl sormustakaan meinaa nähdä. Ei ole valkoisen miehen rukkaset...
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Mikä perkeleen idea on ampua nuita raketteja? En ole koskaaa oppinut ymmärtämään moista. kerrostalon piha vaikutti äsken melkoiselta sotatantereelta ruuti haisi ja savua niin perkuleesti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nyt on parhaillaan menossa Ylellä tämä Madonnan kohuttu ristisetti. Onpas kauheata, ihan oikeasti mikä ihmisiä vaivaa? Itse biisi on kyllä todella hieno.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hain tossa noin tunti sitten tosta paikallisesta pizza/kebab mestasta pitakebabin. Sen huomasin, että öisin se on hieman pienempi kuin jos sen päivällä hakee. Toisaalta sen kyllä ymmärtääkin, iltaisin/öisin monet ihmiset on normaalisti hieman kännissä, eikä ole niin tarkka annoksen koosta, mutta taas toisaalta tota on hieman vaikea hyväksyä. Viimeisen kuukauden aikana mä oon hakenut tosta paikasta safkaa noin kymmenen kertaa, ja lähes aina ton saman, joten nyt tän toteamuksen viitsii jo tänne kirjoittaa. Ens kerralla kun haen tosta safkaa niin varmaan mainitsen asiasta.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Kebab.

Minne ovat kadonneet tangossa pyörivät kebabrullat, jotka leikattiin siivuiksi. Ennen sai aina maukasta ja 'tuoretta' kebablihaa, mutta nykyään tuntuu että aina otetaa pakkasesta kebabia, heitetään mikroon tai paistetaa rasvassa minuutti. Sitten se vetinen ja löysä liha maistuu.. tai siis ei maistu millekkään.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JussiK kirjoitti:
Kebab.

Minne ovat kadonneet tangossa pyörivät kebabrullat, jotka leikattiin siivuiksi. Ennen sai aina maukasta ja 'tuoretta' kebablihaa, mutta nykyään tuntuu että aina otetaa pakkasesta kebabia, heitetään mikroon tai paistetaa rasvassa minuutti. Sitten se vetinen ja löysä liha maistuu.. tai siis ei maistu millekkään.

Olarissa Road House tarjoaa ainakin tätä ns. oikeaa kebabia.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmettelen miksi on pitänyt tehdä elokuva American Pie 5, satuin vaan näkemään moisen myynnissä. Siinä sarjassa on idealaari tyhjentynyt jo ensimmäisessä osassa. Varmasti yhtä hupaisa filmi kuin Poliisiopisto osa [valitse mieluisa numero]
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Koirapoika kirjoitti:
Ihmettelen miksi on pitänyt tehdä elokuva American Pie 5, satuin vaan näkemään moisen myynnissä. Siinä sarjassa on idealaari tyhjentynyt jo ensimmäisessä osassa. Varmasti yhtä hupaisa filmi kuin Poliisiopisto osa [valitse mieluisa numero]

Mulle oli jo yllätys että siitä on nelososakin tehty. Se ei ollut yllätys että se oli suoraan videolle/DVD:lle.
 

scholl

Jäsen
Ihmettelen sitä, että USA:ssa on surupäivä sen vuoksi, että ent. presidentti kuoli 93v iässä. Sehän on silloin täysin luonnollinen kuolema, jota on turha surra. Pikemminkin päinvastoin ja muistella positiivisesti.

Se tietysti jatkossa muuttuu, että losangelesilaiset poliisit eivät voi enää esiintyä Fordina baarissa.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
scholl kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että USA:ssa on surupäivä sen vuoksi, että ent. presidentti kuoli 93v iässä. Sehän on silloin täysin luonnollinen kuolema, jota on turha surra. Pikemminkin päinvastoin ja muistella positiivisesti.

Se tietysti jatkossa muuttuu, että losangelesilaiset poliisit eivät voi enää esiintyä Fordina baarissa.

Sinulla ne on murheet pienet, samalla tapaa voisi kysyä että miksi erästä poismennyttä jalkaväenkenraalia Suomessa surtiin melko pitkään. Oli vielä vanhempi. Nyt odotellaan Fawkesin saapumista, kolmas viesti tänään tänne Vapaaseen.
 

scholl

Jäsen
Päivällä kun olin kiirehtimässä autoani sovittuun autopesuun niin kuulin radiosta ohjelman parturihinnoista nyt, kun arvonlisävero on muuttunut 22% -> 8%. Siinä ohjelmassa oltiin otettu selvää siitä, että parturit eivät juuri ole laskemassa hintojaan, vaan verohyöty menee heidän katteihiinsa. Tuli ihan sellainen kuva, että ala ei olisi juurikaan kilpailtu, vaan ikäänkuin kartellin omaisesti alalla on päätetty, ettei hintoja laskettaisi. Kaiken huippu oli kajaanilainen parturi, joka sanoi lähetyksessä, että kun on epävarmuutta siitä, että jos kokeilu jääkin 3 vuoden mittaiseksi niin hintoja ei viitsi laskea. Siis terve, ettei jaksa muuttaa hintoja 3 vuodeksi. Olisipa tuo henkilö joskus toimialalla, missä hinnat mahdollisesti muuttuvat jatkuvasti niin siellä hänet olisi jo varmaankin viety hermoromahduksen vuoksi Lapinlahteen.

EU-kokeilun ideana käsittääkseni oli se, että tuetaan tuollaista käsityöammattia halvemmalla verotuksella ja saadaan ihmiset käymään enemmän parturissa. Nyt ala kusee itseään kintuille ja asiakkaat eivät hyödy yhtään. Se ei sinänsä yllätä, ettei Suomessa tuollainen asia toimi.

Itselleni hinta on aika sama. Tärkeämpää on se, että tietää, mitä se leikkaaja tekee silloin, kun siihen tuoliin istuu, mutta jostain keskivertomiestenhiustenleikkuun 35 egen hinnasta tuo veronlaskun tuoma 4 euron etu, joka nyt jää siirtämättä asiakkaalle, olisi joillekin varmasti jotakin merkannut ja suhteessahan se on aika suuri katteen lisä parturifirmoille. Eli siis ihmettelen parturiyrittäjiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös