Ihmettelyketju

  • 6 390 379
  • 38 805

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Päivän Iltalehdessä lampaat ja leijonat palstalla kerrotaan jostain alaikäisiin sekaantujasta joka pelaa HPK:ssa, mutta HIFK:n logo komeilee tekstin vieressä.Pysykäähän perkele asiassa/housuissanne siellä toimituksessa.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmettelen naureskellen IL:n jutussa

http://www.iltalehti.fi/viihde/200612205513677_vi.shtml

esiintyvää kohtaa

Iltalehti kirjoitti:
Joulun pyhiä hän ei vietä sukulaisten ja ystävien seurassa vaan 12-vuotiaan Karoliina-mäyräkoiran kanssa.

Kontekstistä erotettuna lauseen voisi tosi vääräleuka ymmärtää muutenkin. Mutta muuten tuo on niin surullista juttua että tuskinpa mies vinoilee tuossakaan.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Nimimerkki Robas: 2½ vuotta kesti rekistöitymisestä että uskalsi kirjoittaa palstalle -->> 14 viestiä vajaassa viidessä tunnissa ja kenkää?
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
hätrikki || kirjoitti:
Maikkari uutisoi intiattaren juoksumitalin menetystä - ei vähempää kuin sukupuolitestin takia:

http://www.mtv3.fi/urheilu/mmyleisurheilu/uutiset.shtml/arkistot/mmyleisurheilu/2006/12/492328

Tätä ihmettelin: "Sukupuolitesti ei ole urheilijalle pakollinen, mutta hän on velvollinen käymään siinä, jos kisajärjestäjät tai kanssakilpailijoista protestin tehnyt urheilija niin haluavat."

Eihän doping-testikään ole pakollinen ellei tule kutsua siihen
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Paastainen kirjoitti:
Nimimerkki Robas: 2½ vuotta kesti rekistöitymisestä että uskalsi kirjoittaa palstalle -->> 14 viestiä vajaassa viidessä tunnissa ja kenkää?
Pikkusen väärällä jalalla tainnut nousta sängystä.Mutta eikö se ole semmoinen sanonta että hulluimpia ovat ne hiljaisimmat?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ihmetyttää ja huvittaa hivenen se, että minkäköhän takia en osaa luetella kuukausia englannin kielellä. Ottaen huomioon sen, että ko. kieli taipuu suussani omasta mielestäni vähintäänkin tyydyttävästi ja ymmärrettävästi, niin onhan se nyt vittu, että septemberin jälkeen on tiedossa pelkkää mustaa paskaa. No, paskaako niillä olisi tehnytkään ja pääasia mielestäni on, että hallitsen kuukaudet suomen kielellä kuin vettä vaan ja vaikka päällä seisten. Puhumattakaan konsonanteista, vokaaleista ja kolmen kertotaulusta.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Vähän ihmettelin kun vaihdoin autoon uudet lähivaloumpiot, siinähän on perhanan nyt valot. Vanhoilla olikin kairattu 460tkm tuolla soosissa ja valoteho oli kuin itsenäisyyspäivän kynttilöillä. Välillä vähän pelotti ajella kun ei nähnyt mitään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää toi Leppilampi. Siis toi joka näyttelee tossa äsken kolmoselta tulleessa Nevada-ohjelmassa. Miten kaikki naiset tuntuvat olevan tohon ihan lääpällään? Ton on pakko olla joko miljardööri, tai sitten siltä löytyy lahkeesta vähintäänkin puolimetrinen. Mitään muuta mä en keksi.

Siis jos mä oon kaksi kertaa nähnyt sen teeveessä, ja kuullut kolmen ämmän puhuvan siitä, niin ihan kuin se olis nyt joku julkkis. Mitä se on muka aiemmin tehnyt.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Pete2004 kirjoitti:
Siis jos mä oon kaksi kertaa nähnyt sen teeveessä, ja kuullut kolmen ämmän puhuvan siitä, niin ihan kuin se olis nyt joku julkkis. Mitä se on muka aiemmin tehnyt.

Pelannut nuorempana IFKssa lätkää, eli todella hyvä jätkä.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Pete2004 kirjoitti:
Ihmetyttää toi Leppilampi. Siis toi joka näyttelee tossa äsken kolmoselta tulleessa Nevada-ohjelmassa. Miten kaikki naiset tuntuvat olevan tohon ihan lääpällään? Ton on pakko olla joko miljardööri, tai sitten siltä löytyy lahkeesta vähintäänkin puolimetrinen. Mitään muuta mä en keksi.

Siis jos mä oon kaksi kertaa nähnyt sen teeveessä, ja kuullut kolmen ämmän puhuvan siitä, niin ihan kuin se olis nyt joku julkkis. Mitä se on muka aiemmin tehnyt.

Laulaja/näyttelijä ja muijat on myytyjä, voit bongata leffoista Helmiä ja Sikoja, Keisarikunta ja Paha Maa (loistava rooli).

Ja Pete hei, se pelasi HIFK:n junnuissa muistaakseni A-junnuihin saakka..
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen kahta asiaa. Ensinnäkin minkä ihmeen takia silloin kun tulee näppäiltyä koneella virheellisesti esim. verkkopankin tunnukset niin se korjaus pitää sitten tehdä hakkaamalla näppäimiä tavanomaista kovempaa. Yritänkö näyttää koneelle, että "joo joo, mä tiedän ne oikeatkin numerot" vai mistä ihmeestä tässä on kyse ?

Toinen mikä ihmetyttää on se, että mihinköhän sitä ryhtyisi vai ryhtyisikö mihinkään ? Harkinnassa on useita vaihtoehtoja kuten yleinen löysäily, joidenkin pikkkuaskareiden suorittaminen, lähtö mökille tai ystäville jne. Tämä on kuitenkin mukavaa ihmettelyä, onnellinen on hän, joka voi tehdä mitä vain tai olla tekemättä yhtään mitään.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ihmetyttää, miksi amerikkalaisissa sarjoissa poliisit ja etsivät eivät sytytä valoja tutkiessaan asuntoja. Mm. sarjoissa C.S.I. ja Salaiset Kansiot etsivät ja tutkijat näyttelevät fikkareilla sinne sun tänne, vaikka helpompaa olisi kait sytyttää valot katkaisijasta päälle. C.S.I. sarjassa tosin tarvitsee välillä etsiä verijälkiä erikoisaineilla/-valoilla ja Salaiset Kansiot sarjassa taas ollaan välillä kellareissa, joissa ei välttämättä valot toimi, mutta muuten en ole vielä kertaakaan nähnyt kokeiltavan valon laittamista yksinkertaisesti katkaisijasta päälle. Mahdollisen väijyjänkin on helppo osua fikkarin suuntaan.
 

scholl

Jäsen
Tommy kirjoitti:
Ihmettelen onko tämä tosiaan ensimmäinen "musta" joulu minkä muistan?

Riippuu missä on. Helsingissähän tuo on aika usein tapana. Loistava sää nyt. Toisin oli muutama vuosi sitten. En muista oisko ollut 2003. Silloin satoi kaatamalla vettä koko päivän, joka sulatti lumen ja se vesi jäi niihin jää/loskaspooreihin. Oli tosi siistiä ajaa 2x130km siinä kelissä. Illalla tuli pakkasta ja ylämäet menivät kaikki peilijäähän. Kaupungissa jyrkimmissä mäissä autoa liukuivat holtittomasti poikittain alas, kun jossain vaiheessa mäkeä vauhti loppui.

Eli tässä joulusäässä ei kyllä todellakaan ole moittimista. Aurinko paistaa jne.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs sen biisin nimi oli-ketju. Monesti itsekin saanut vastauksen kyseisestä ketjusta mutta silti ihmetyttää miten ihmeessä ja:sta löytyy joku joka tietää esmes viimeisimmän kappaleen 90-luvun alkupuolelta. Siitä on kuitenkin vähintään reilut kymmenen vuotta enkä itse ole koskaan kuullutkaan kyseisestä pumpusta. Hemmetin hyvä ketju ei siinä mittään mutta jaksaa silti ihmetyttää.

jesse72 kirjoitti:
Ja Pete hei, se pelasi HIFK:n junnuissa muistaakseni A-junnuihin saakka..

Joukkuekaverit vielä huutelivat vastustajalle joka yritti kouluttaa Leppilampea ettei löisi kasvoihin kun se on malli.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ihmettelen suuresti omaa toimintaani ja käyttäytymistäni.

Erityisesti ihmettelen sitä, että miksi jaksan päivästä toiseen notkua netissä keskustelupalstalla jolla ei ole mitään annettavaa minulla, eikä minulla sille.

Miksi käyttää aikaansa turhuuteen kun kaiken sen ajan voisi käyttää itsensä kehittämiseen lukemalla, opiskelemalla tai tekemällä ihan mitä muuta tahansa kuin seurata olemattomalla mielenkiinnolla keskusteluja aiheista jotka eivät suurestikaan kiehdo minua tai jos kiehtovat niin joihin en jaksa paneutua koskapa en koe saavani niistä itselleni mitään - etenkään aiheet joka koskettavat niinkin pinnallista ilmiötä kuin urheilu eivät jaksa minua juurikaan kiinnostaa pakollisia huomioita lukuunottamatta. Viihdettä massoille - mitä muuta se urheilu loppujen lopuksi on siinä tapauksessa kun koko vyyhtiä tarkastellaan huippu-urheilun kannalta. Jos lajien seuraaminen ei kiinnostaisi massoja niin mitä niille loppujen lopuksi tapahtuisikaan...

Miksi kiinnostua palstasta jolla ei todellakaan ole annettavaa minulle, miksi keskustella nimimerkkien kanssa jotka eivät merkitse minulle mitään - ne harvat jotka merkitsevät, tietävät merkityksensä eikä siihen enää yhtä palstaa tarvita.

Ehkäpä ihmettelenkin lopulta omaa väsymystäni, väsymystäni ja loputonta innostuksen puutetta sellaisia asioita kohtaan joita kutsutaan "viihteeksi", sellaisia asioita kohtaan joiden on tarkoituskin vain tuottaa tietynasteista mielihyvää ja kenties vapauttaa meissä tiettyjä alkukantaisia tuntemuksia - jopa kiihkoa ja raivoa joka purkaa tiettyy kohteeseen, jollei muuta niin tällaisella anonyymillä keskustelpalstalla toisiin kirjoittajiin, joihinkin joukkuesiin tai tiettyihin pelaajiin.

Ehkäpä minä jatkan ihmettelyäni ja vieraannun entistäkin enemmin tästä todellisuudesta...

vlad.
 

tutzba

Jäsen
vlad kirjoitti:
Ihmettelen suuresti omaa toimintaani ja käyttäytymistäni.

Erityisesti ihmettelen sitä, että miksi jaksan päivästä toiseen notkua netissä keskustelupalstalla jolla ei ole mitään annettavaa minulla, eikä minulla sille.

Miksi käyttää aikaansa turhuuteen kun kaiken sen ajan voisi käyttää itsensä kehittämiseen lukemalla, opiskelemalla tai tekemällä ihan mitä muuta tahansa kuin seurata olemattomalla mielenkiinnolla keskusteluja aiheista jotka eivät suurestikaan kiehdo minua tai jos kiehtovat niin joihin en jaksa paneutua koskapa en koe saavani niistä itselleni mitään - etenkään aiheet joka koskettavat niinkin pinnallista ilmiötä kuin urheilu eivät jaksa minua juurikaan kiinnostaa pakollisia huomioita lukuunottamatta. Viihdettä massoille - mitä muuta se urheilu loppujen lopuksi on siinä tapauksessa kun koko vyyhtiä tarkastellaan huippu-urheilun kannalta. Jos lajien seuraaminen ei kiinnostaisi massoja niin mitä niille loppujen lopuksi tapahtuisikaan...

Miksi kiinnostua palstasta jolla ei todellakaan ole annettavaa minulle, miksi keskustella nimimerkkien kanssa jotka eivät merkitse minulle mitään - ne harvat jotka merkitsevät, tietävät merkityksensä eikä siihen enää yhtä palstaa tarvita.

Ehkäpä ihmettelenkin lopulta omaa väsymystäni, väsymystäni ja loputonta innostuksen puutetta sellaisia asioita kohtaan joita kutsutaan "viihteeksi", sellaisia asioita kohtaan joiden on tarkoituskin vain tuottaa tietynasteista mielihyvää ja kenties vapauttaa meissä tiettyjä alkukantaisia tuntemuksia - jopa kiihkoa ja raivoa joka purkaa tiettyy kohteeseen, jollei muuta niin tällaisella anonyymillä keskustelpalstalla toisiin kirjoittajiin, joihinkin joukkuesiin tai tiettyihin pelaajiin.

Ehkäpä minä jatkan ihmettelyäni ja vieraannun entistäkin enemmin tästä todellisuudesta...

vlad.

Tästä saa varmaan kieltoa ylipitkän lainauksen takia, mitä sitten.

Aivan mahtavaa tekstiä vlad, ei voi muuta sanoa!
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Turhuuksia

No jopas, samaa olen ihmetellyt itsekin. Entäs sitten kaiken alku ja juuri, urheilu (ja tässä tapauksessa siis jääkiekko)? Mitä helvetin väliä sillä loppujen lopuksi on jos oma jengi vaikka sitten voittaakin? Yksi syy kännätä?

Toisaalta netissä roikkuminen lisää kyllä tuota tietoa mikä on kyllä aina kotiinpäin. Saahan sitä kaiken lisäksi vertailupohjaa näiltä palstoilta siihen kuinka ulalla sitä jo onkaan...=)

Kaip me kaikki etsitään viihdettä unohtaaksemme jokapäiväisessä elämässämme sen että me, ystävät, sukulaiset jne. todellakin tulemme kuolemaan joku kaunis päivä ja historia ei meitä tule muistamaan. Todellisuuspakoa siis.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
vlad kirjoitti:
Ihmettelen suuresti omaa toimintaani ja käyttäytymistäni.

Erityisesti ihmettelen sitä, että miksi jaksan päivästä toiseen notkua netissä keskustelupalstalla jolla ei ole mitään annettavaa minulla, eikä minulla sille.

Ehkäpä minä jatkan ihmettelyäni ja vieraannun entistäkin enemmin tästä todellisuudesta...

vlad.

Vastauksena: haet vain "hyväksyntää", sääliä ja myötätuntoa, ainakin kirjoituksistasi päätellen.

Monasti kirjoitat vaikeuksista ja muusta sellaisesta, että et juhli tiettyä pyhää, merkkipäivää tahi muuta samanlaista. Ja suurinpiirtein toivotat itsellesi "narunjatkoja", vähän kuten tuo edellinen viestisikin.

Loppujenlopuksi kyllä sitten minulle aivan sama, kunhan ei hyppää minun ajamani rekan eteen.

Että silleen...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
wilco kirjoitti:
Vastauksena: haet vain "hyväksyntää", sääliä ja myötätuntoa, ainakin kirjoituksistasi päätellen.

Monasti kirjoitat vaikeuksista ja muusta sellaisesta, että et juhli tiettyä pyhää, merkkipäivää tahi muuta samanlaista. Ja suurinpiirtein toivotat itsellesi "narunjatkoja", vähän kuten tuo edellinen viestisikin.

Loppujenlopuksi kyllä sitten minulle aivan sama, kunhan ei hyppää minun ajamani rekan eteen.

Että silleen...

Entäpä jos tarkoitukseni ei ole hakea hyväksyntää - itseasiassa minulle on loppujen lopuksi sama mitä vaikkapa sinä minusta ajattelet tai mitä tämän palstan kirjoittajat ajattelevat. Jos sillä olisi väliä niin enkö tuolloin kirjoittaisi tekstiä jota muut haluavat lukea? Jos hakisin hyväksyntää niin miksi kirjoittaisin aiheista jotka vituttavat muita - ainakin osaa saamieni yksityisviestieni perusteella.

Edellisessä viestissäni ei ollut tarkoitukseni toivottaa itselleni "narunjatkoja" vaan miettiä sitä onko mitään järkeä käyttää elämänsä tärkeitä hetkiä jollain nettipalstalla notkumiseen kun samaisen ajan voi käyttää huomattavasti paremminkin - vaikkapa opiskellen tai lukien. Samalla tarkoitukseni oli herätellä muitakin miettimään sitä mihin käyttävät aikansa tässä ainutkertaisessa mahdollisuudessa, notkumiseen nettipalstalla vai elämiseen...

Voit myös olla huoleti, aikomuksenani ei ole hypätä sinun - eikä kenenkään muunkaan ohjaaman rekan, henkilöauton, junan tai muunkaan ajoneuvon alle.

Hyvää vuodenjatkoa sinullekin!

vlad.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
vlad kirjoitti:
Jos hakisin hyväksyntää niin miksi kirjoittaisin aiheista jotka vituttavat muita - ainakin osaa saamieni yksityisviestieni perusteella.

Edellisessä viestissäni ei ollut tarkoitukseni toivottaa itselleni "narunjatkoja" vaan miettiä sitä onko mitään järkeä käyttää elämänsä tärkeitä hetkiä jollain nettipalstalla notkumiseen kun samaisen ajan voi käyttää huomattavasti paremminkin - vaikkapa opiskellen tai lukien.

Hyvää vuodenjatkoa sinullekin!

vlad.

Kiukkuisten yksityisviestien lukumäärä ei ole verrannollinen mihinkään. Olen tainnut saada yhden koko aikana, mitä olen tänne kirjoittanut. Ihmeellistä kyllä, sillä tunnun täälläkin välillä saavan ihmiset hermoromahduksen partaalle.

Mutta tämähän on selkeästi vain suunnan etsintään, että mistä se opiskelu aloitetaan. Muutenhan jo siellä oltaisiin...

Kuten myös. Paitsi, että mistä sitä vuoden jatkoa saisi, kun meikäläisen vuosi loppuu 31.12.?

Että silleen...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
vlad kirjoitti:
Erityisesti ihmettelen sitä, että miksi jaksan päivästä toiseen notkua netissä keskustelupalstalla jolla ei ole mitään annettavaa minulla, eikä minulla sille.

Vaikutin ennen eraalla toisella palstalla, jonne rustasin baut 25.000 kommenttia vuosien varrella. Kunnes tama samanlainen ajatus alkoi nakertaa paassani. Suurin haaste olikin irrottautua "rutiineista" ja siita www-osoitteen paivittaisesta klikkaamisesta. Lahdin kuitenkin siihen projektiin ns paiva kerrallaan -mentaliteetilta. Kunnes noin kuukauden paasta, kaytyani pikaisesti palstalla, huomasin, etta eihan sinne huvittanut edes kirjoittaa enaa mitaan. Nyt paljon paljon sen jalkeen koko homma ei edes kiehdo. Patkaakaan.

En tarkoita talla, etta sun pitais taalta postua, kunhan vaan tuli mieleen menneisyydesta.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
wilco kirjoitti:
Vastauksena: haet vain "hyväksyntää", sääliä ja myötätuntoa, ainakin kirjoituksistasi päätellen.

Suksi vittuun wilco. Niin montaa kirjoittajaa, kun vlad on suorasti ja välillisesti auttanut ongelmissa ja lukemattomia varmasti yksityisviestein. Sinä kehtaatkin postata ylläolevan viestin palstalle. Jotain rajaa sentään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös