Ihmettelyketju

  • 6 389 375
  • 38 805

scholl

Jäsen
Rinoa kirjoitti:
Olemmeko me nykyajan ihmiset todella näin avuttomia? http://www.meira.fi/kultakatriinamainos_flash.html Ja samaan aikaan paasataan siitä, että pitäis tuottaa vähemmän jätettä etc..

Tuossa on itseasiassa ideaa. Itse en juo tätä americano-kahvia ollenkaan. Aikoinaan vitutti suunnattomasti, jos jotain sukulaisia tuli käymään, kun piti hankkia yhtä tilaisuutta varten kahvipaketti ja heittää se sitten menemään, kun seuraava käyttö olisi ehkä vuoden päästä. No viimeiseen viiteen vuoteen minulla ei enää ole ollut kahvinkeitintä, mutta jos olisi niin luonnollisesti hankkisin mahdollisimman pieniä annospusseja/pakkauksia.

Yhtä tyhmää on se, ettei kaupassa myydä niitä 70g Kellogg's Corn Flakes paketteja, mitä monien hotellien aamiaispöydissä on. Itse söisin mielelläni muroja, mutten usein eli en halua avata pehmenemään mitään isoa pakettia, vaan kerta-annospussi olisi juuri sopiva.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
spertti kirjoitti:
Niinpä. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta kaipa siitä tulee samanlainen muinaisjäänne kuin korppuasemastakin tietokoneessa. Mihin helvettiin niitäkään enää uusissa koneissa tarvitsee.
Esmes jos windows asennetaan raidatuille levylle (mikä on tyhmää) tai scsi-levylle tarvitaan kolmannen osapuolen ajurit. Pitää nimenomaan olla korpulla muut mediat ei kelpaa.
 

scholl

Jäsen
spertti kirjoitti:
Niinpä. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta kaipa siitä tulee samanlainen muinaisjäänne kuin korppuasemastakin tietokoneessa. Mihin helvettiin niitäkään enää uusissa koneissa tarvitsee.

Ei mulla läppärissä sitä ole. Polttava DVD-asema on. Edellisessä oli se korppuasemakin, mutta se oli vaihdettava, joten en pitänyt sitä koskaan mukana. Uudessa pöytäkoneessa en ole kattonut onko siinä korppuasemaa. Kuten muutkin ovat sanoneet niin usb-tikun kun pitää mukana niin pärjää aika hyvin sen suhteen, jos pitää moskaa siirtää johonkin koneelle.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
#3 kirjoitti:
Esmes jos windows asennetaan raidatuille levylle (mikä on tyhmää)
Ahas. Kun nyt ihmettelyketjussa ollaan, niin ihmetellään sitten, että mikäs siinä niin tyhmää on. Itse peilaan käyttislevyt aina, jos vaan rauta mokoman mahdollistaa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
AnaMasa kirjoitti:
Ahas. Kun nyt ihmettelyketjussa ollaan, niin ihmetellään sitten, että mikäs siinä niin tyhmää on. Itse peilaan käyttislevyt aina, jos vaan rauta mokoman mahdollistaa.

Jos käyttis sekoilee kunnolla se peilautuu toiselle levylle ja sit mikään ei toimi kunnolla. Ainakin näin meillä töissä muutamilla työasemilla. Datalevyt on toki hyvä peilata
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lorvi kirjoitti:
Ihmettelen kuinka jotkut voivat seurata Mestistä.

Niin minäkin. Kyllä se sen verran epäpalkitsevaksi touhuksi on liigapäättäjien johdolla tehty.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Lorvi kirjoitti:
Ihmettelen kuinka jotkut voivat seurata Mestistä.

Ei mitään herneitä nenään tästä mutta ihmettelen. Iha sama.
Vastaihmettely.

Ku se on niin, että Mestis on AINOA liiga jota voi seurata televisiosta Suomessa nykyjään.

nimim. Minähä en Canal+:aa hanki!

PS. Ja käyn kyllä kattomassa Kärppien pelejä paikan päällä, mutta aika ykspuoliseks menee minkä tahansaa liigan seuraaminen, jos vaan yhen joukkueen kotipelejä pääsee kattomaan. Silti parhaimpani mukaan yritän pysyä kärryillä myös SM-Liigan tapahtumista.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Lorvi kirjoitti:
Ihmettelen kaljurotta nimistä kirjoittelijaa.

Mistä näitä hemmoja tulee?

Äidin kohdusta ja sitten kun pääsevät yläasteelta, niin alkavat pikkuhiljaa myöskin ymmärtää elämän realiteettejä. Esim. Vessan siivouksesta ei saa 3k ecua kuussa palkkaa, ruoka ei ole ilmaista, Ässät ei voita pelejä... näitä normaaleja. Kyllä ne oppii kun ikää karttuu.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis tuossa Huumassa oleva juttu nyt. Sehän on se sama studio mikä oli canalilla erätauolla jokin aika sitten, samat lämpötilat ja kaikki.?.? Ihmeellistä on tämä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää, jos kohta myös vituttaa, se että marinoidut kanajutut ovat paljon halvempia kuin naturellit vastaavat. Minä en niitä lisäaineita ja ylimääräistä suolaa ruokaani tarvitsisi ja osaan itse maustaa kanani paljon maukkaammaksi, mutta tyhjätaskun ominaisuudessa joudun silloin tällöin ostamaan alennuksesta marinoituja kanasuikaleita tai muita vastaavia. Älytöntä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Snakster kirjoitti:
Ihmetyttää, jos kohta myös vituttaa, se että marinoidut kanajutut ovat paljon halvempia kuin naturellit vastaavat. Minä en niitä lisäaineita ja ylimääräistä suolaa ruokaani tarvitsisi ja osaan itse maustaa kanani paljon maukkaammaksi, mutta tyhjätaskun ominaisuudessa joudun silloin tällöin ostamaan alennuksesta marinoituja kanasuikaleita tai muita vastaavia. Älytöntä.

Ainahan ne suikaleet voi huuhdella marinadeista pois. Toki jää makua ja suolaakin hiukan siihen lihaan, mutta suurimman osan paskasta saa pois ja voi maustaa itse uudestaan. Itse myöskin ihmettelen sitä, että miksi naturellit maksavat enemmän. Se on kai joku kustannustekninen juttu, mutta en vain täysin tiedä, että mikä.
 

Lexa

Jäsen
Snakster kirjoitti:
Ihmetyttää, jos kohta myös vituttaa, se että marinoidut kanajutut ovat paljon halvempia kuin naturellit vastaavat. Minä en niitä lisäaineita ja ylimääräistä suolaa ruokaani tarvitsisi ja osaan itse maustaa kanani paljon maukkaammaksi, mutta tyhjätaskun ominaisuudessa joudun silloin tällöin ostamaan alennuksesta marinoituja kanasuikaleita tai muita vastaavia. Älytöntä.

Niin, vanha lihatiskietiketti sanoo, että kun liha alkaa mennä huonoksi, niin marinoidaan se jotta saadan pari päivää lisäaikaa. Marinadin alle kun on helppo piilottaa yhtä jos toista.

Jos haluaa olla varma lihan tuoreudesta ei koskaan kannata ostaa valmiiksi marinoituja tuotteita. Tosin tänä päivänä ei-marinoitujen lihatuotteiden saatavuus on marketeissa todella olematonta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Helsingin alueella riehuu tämän vuoden pahin ukkosmyrsky parhaillaan. Jumaliste, koko kesänä ollut kunnon ukkosenilmaa ja nyt se iskee sellaisen lokakuussa. Mihin tämä maailma on oikein menossa?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ikijokeri kirjoitti:
Helsingin alueella riehuu tämän vuoden pahin ukkosmyrsky parhaillaan. Jumaliste, koko kesänä ollut kunnon ukkosenilmaa ja nyt se iskee sellaisen lokakuussa. Mihin tämä maailma on oikein menossa?

Tuossa on tuo ilmastonmuutosketju, josta voit lukea.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Toi ennätystehdas ohjelma mietityttää, eka siinä kimmo kinnunen heittää tulitikkua helvetin pitkälle ja nyt siinä joku äijä luetteli jotain lukuja ihan helvetin pitkälle, olikohan kyseessä piin arvo 3,14.. uskoisin näin mutta kovia hemmoja!

Edittiä: Nyt siellä juoksee Ben Johnson helvetin lujaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lorvi kirjoitti:
Toi ennätystehdas ohjelma mietityttää, eka siinä kimmo kinnunen heittää tulitikkua helvetin pitkälle...
Kuinka pitkälle?
 

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
avatar kirjoitti:
Ainahan ne suikaleet voi huuhdella marinadeista pois. Toki jää makua ja suolaakin hiukan siihen lihaan, mutta suurimman osan paskasta saa pois ja voi maustaa itse uudestaan. Itse myöskin ihmettelen sitä, että miksi naturellit maksavat enemmän. Se on kai joku kustannustekninen juttu, mutta en vain täysin tiedä, että mikä.

Tämä kustannustekninen juttu saattaa olla se, että tehtaalle marinadin kilohinta on lihaa alempi.
 
K

kiwipilot

FreezingHell kirjoitti:
Tämä kustannustekninen juttu saattaa olla se, että tehtaalle marinadin kilohinta on lihaa alempi.

Jep, ja monesti nämä marinadit on täynnä pientä hilkettä. Naturelleissa taas on ainakin oman kokemuksen mukaan isompia suikaleita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös