Ihmettelyketju

  • 6 452 580
  • 38 978

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Fosse kirjoitti:
Mikä tuossa mainoksessa on pointtina. Pari jätkää on telttailemassa ja sitten sinne tulee joku vitun mustanaamio, jonka jälkeen näytetään ku teltta heiluu niin perkeleesti ja jätkät huutaa. Vetääkö se mustis niitä kuivana kakkoseen vai mitä? Seuraava kuva onkin ku pojat kaulailee ja hymy on herkässä. Kai tuossa joku hieno pointti on saada "choko" namuja myytyä, jää multa ostamatta.

Mullekin kyllä tuli kyseisen mainoksen nähtyäni mieleen tuo sama skenaario. Haistan tässä mainoksessa kyllä klassikon piirteitä. Mutta elämmehän seksuaalisen tasavertaisuuden aikoja. :P Kaksi kokeilunhaluista nuorta miestä seksuaalisten myllerrystensä hyökyaalloissa kerrankin kahden telttaretkellä ja paikalle tulee mystinen hahmo, joka laittaa pojille hieman suklaata pussiin. :D
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
B1 kirjoitti:
Ihmetyttää Satakunnan Ammattikorkeakoulun byrokraattisuus. Eräs tuttavani on tenttiä vaille valmistumassa (yli normaalin valmistumisen, toki) ja kaikki opintosuoritteet pitää olla valmiina kuusi (6) viikkoa ennen valmistumispäivää. Haloo? Kuusi viikkoa? Mun aikana, Tampereella tietysti, riitti varmaan pari viikkoa. Ovatko ne vähän hitaita siellä Porissa? Yksikkö toimii siis Porissa.
Yhden tentin tarkistamiseen on varattu opettajalle 3 viikkoa. Ja syyslomallahan ei tehdä mitään.

Valmistumispäiviä oli Tampereella muistaakseni 3-4 viikon välein, SAMK:ssa kärjistetysti 3-4 kk välein.
Oppilaitoksen tehtävänä käsittääkseni on tuottaa ulos valmistuneita, ei pitää ja jankata loppuun asti opiskelijoita sisällä. Näin olen käsittänyt.

Onko oppilaitosten tavat muuttuneet näin paljon alle kymmenessä vuodessa?
Vai onko SAMK:ssa vaan hidasta toimintaa? Vai onko tähän joku muu syy, josta en tiedä?

Voisiko olla mahdollista, että on sattunut niin heikosti, että koulun johtokunta (vai mikä se nyt on) on juuri ehtinyt pitää kokouksensa ja seuraava on vasta silloin kuuden viikon päästä? Se toimielinhän sen valmistumisen nuijii kokouksessaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jengi se vaan matkustaa sankoin joukoin lomailemaan Thaimaaseen kuin Kanarialle 80-luvulla konsanaan. Yhtään ei menoa haittaa sillä maailmankolkalla riehuvat lintuinfluenssat, sotilasvallankaappaukset, islamistien pommi-iskut, tsunamit ja seksituristit.

Kukin tietysti tavallaan ja tyylillään, mutta itse kyllä lomailen mielummin jossain ihan muualla, vaikka Kokkolassa tai Grenadalla.

Ihmettelen vaan...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Schwalbe kirjoitti:
Jengi se vaan matkustaa sankoin joukoin lomailemaan Thaimaaseen kuin Kanarialle 80-luvulla konsanaan. Yhtään ei menoa haittaa sillä maailmankolkalla riehuvat lintuinfluenssat, sotilasvallankaappaukset, islamistien pommi-iskut, tsunamit ja seksituristit.

Kukin tietysti tavallaan ja tyylillään, mutta itse kyllä lomailen mielummin jossain ihan muualla, vaikka Kokkolassa tai Grenadalla.

Ihmettelen vaan...


Saako nyt ihmetellä muutamien ihmisten suhteellisuuden tajua tai sen olemattomuutta?

Lintuinfluessaan, joka on tarttunut toisesta ihmisestä toiseen, on kuollut tähän mennessä alle kymmenen ihmistä koko maailmassa. Suoraan linnuista eli asunnoissa asuvista kanoista saatuihin tartuntoihin on kuollut vajaa sata.

Thaimaan vallankaappauksessa käytettiin vahemmän väkivaltaa kuin mitä Suomen poliisi käytti Asemissa.

Tsunamin uhriksi on joutunut 1917 vuodesta lähtien vajaa 200 suomalaista.

HIV:n voi saada suomenkin huorista - ei ole sidoksissa maahan tai paikkaan.

Kokkolassa voi jäätyä talvella kuoliaaksi. Grenadalla voi joutua hurrikaanin vietäväksi.
 

scholl

Jäsen
Ilves jäädytti nyt 75-vuotisjuhliensa kunniaksi vuonna 1975 peliuransa lopettaneen pelaajan numeron. Hämäläisiä syytetään hitaiksi, mutta tämä on jo kohtuutonta. Onko nyt kyse jostain sellaisesta asiasta, että ko. pelaaja oli ns. epäkelpo Kekkosen ajan poliittisessa tilanteessa ja sen jälkeen sitten asia on vain unohtunut ja kestänyt pitkään samalla tavalla kuin Stig Wetzellin kunnian palauttaminen?

Oli miten oli. Ihmettelen hitautta.
 

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Jengi se vaan matkustaa sankoin joukoin lomailemaan Thaimaaseen kuin Kanarialle 80-luvulla konsanaan. Yhtään ei menoa haittaa sillä maailmankolkalla riehuvat lintuinfluenssat, sotilasvallankaappaukset, islamistien pommi-iskut, tsunamit ja seksituristit.

Huorat ovat halvempia Aasiassa. Valitettavaa se on, että osa suomalaisista yksinkertaisesti on seksituristeja. Itselläni ei ole mitään hinkua Aasiaan, mutta jos vähänkin tietää ihmismielen käyttäytymisestä niin pystyy hahmottamaan sen, että osa ajattelee alapäällään. Ei siinä sitten vallankaappaus tai panssarit kaduilla missään tunnu.

Muutenhan Thaimaan viihtyisyys on varmaan samaa luokkaa jonkin pienen kotimaisen paikkakunnan motellin roskakatoksen kanssa. Infrastruktuuri luokkaa ala-arvoinen, kieli kammottavan kuuloista mongerrusta ja muutenkin meininki aika surkeaa.

Kyllä sitä itse kukin on mielummin kotona kuin suostuu lähtemään tollaiseen paikkaan.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Näistä Aasian "halvoista huorista" puhuminen matkakohteen valintaan vaikuttavana tekijänä on outoa. Jos haluaa käydä halvalla huorissa, eikö Viron reissu tulisi halvemmaksi kuin maapallon toiselle puolelle matkustaminen pelkästään tämän asian takia? Ja eiköhän sitä tarjontaa löydy jokaisesta kaupungista Suomessakin.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
scholl kirjoitti:
Onko nyt kyse jostain sellaisesta asiasta, että ko. pelaaja oli ns. epäkelpo Kekkosen ajan poliittisessa tilanteessa ja sen jälkeen sitten asia on vain unohtunut ja kestänyt pitkään samalla tavalla kuin Stig Wetzellin kunnian palauttaminen?

Niin, olisiko nyt Vanhasen puikotettava Karpelaa hetimiten, jotta #41 saataisiin hallin kattoon ilman suurempia poliittisia älämölöjä jo tämän(/ensi)vuosikymmennen puitteissa.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Pakko on ääneen ihmetellä Valion kansainvälistä meininkiä:

Tuote:
Valio crème fraîche, tarkemmin Fraîchemixit

Maut:
chili&mango, lemon&mustard ja pepper&paprika

Liekö tuoteseloste puolaksi tai peräti latinaksi, vai olisiko jopa suomea lipsahtanut. En ole hirveästi aiemmin välittänyt ulkomaisten kielien ihannoinnista, mutta aamupalaa kiskoessa huomasin jonkun purkin kyljestä kyseisten tuotteiden mainoksen ja oli pakko avautua...
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kosa kirjoitti:
Niin, olisiko nyt Vanhasen puikotettava Karpelaa hetimiten, jotta #41 saataisiin hallin kattoon ilman suurempia poliittisia älämölöjä jo tämän(/ensi)vuosikymmennen puitteissa.
Ensi vuosikymmenellä? Meinaat siis, että kattoon pitäisi ripustaa aktiivipelaajienkin paitoja?

PRO #41 Salzburg 2014
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ohmi kirjoitti:
Saako nyt ihmetellä muutamien ihmisten suhteellisuuden tajua tai sen olemattomuutta?

Lintuinfluessaan, joka on tarttunut toisesta ihmisestä toiseen, on kuollut tähän mennessä alle kymmenen ihmistä koko maailmassa. Suoraan linnuista eli asunnoissa asuvista kanoista saatuihin tartuntoihin on kuollut vajaa sata.

Itseasiassa kyllä lintuinfluenssaan on kuollut enemmänkin ihmisiä ja tapauksia alkaa olla jo satoja Aasiassa.
http://jmii.org/content/pdf/v39n1p4.pdf

Toki, pientähän tuo on vaikkapa Malariaan verrattuna, mutta kyllä hiljalleen ne tahot jotka ovat asioista perillä, ovat alkaneet suhtautua asiaan vakavammin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Pakko ihmetellä, että miten jollekin ihmiselle voi joutua selittämään inflaatiota, rahoituskorkoa ja diskonttausta käsitteenä puol tuntia, eikä silloinkaan meinaa vielä mahtua nuppiin. Varsinkin kun olen aina tiennyt, että en itsekään ole kovin paljoa keskimääräistä ihmistä älykkäämpi.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihmisen, jopa minun, sisäinen kello on hämmästyttävä vekotin.

Eilen illalla meni hiukka myöhempään ennen unille pääsyä, ja tänään oli työpaikan puolesta koulutustapahtuma klo 9 alkaen, ja siellä oli syytä olla ajoissa paikalla. Noh, havahduin aamulla, ja tajusin samalla hetkellä (vai tajusinko ensin, ja heräsin siihen?), että en ollut illalla asettanut herätystä päälle kello kahdeksalta, kuten piti. Paniikki sai minut valtaansa, nappasin puhelimen yöpöydän virkaa tekevän laatikoston päältä, ja mitäpä kello näytti?

Kyllä, 08:01. Helpotus oli suurehko. Voi kun myötäsyntyinen herätys toimisi aina noin hyvin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Andrej kirjoitti:
Ihmisen, jopa minun, sisäinen kello on hämmästyttävä vekotin.

Eilen illalla meni hiukka myöhempään ennen unille pääsyä, ja tänään oli työpaikan puolesta koulutustapahtuma klo 9 alkaen, ja siellä oli syytä olla ajoissa paikalla. Noh, havahduin aamulla, ja tajusin samalla hetkellä (vai tajusinko ensin, ja heräsin siihen?), että en ollut illalla asettanut herätystä päälle kello kahdeksalta, kuten piti. Paniikki sai minut valtaansa, nappasin puhelimen yöpöydän virkaa tekevän laatikoston päältä, ja mitäpä kello näytti?

Kyllä, 08:01. Helpotus oli suurehko. Voi kun myötäsyntyinen herätys toimisi aina noin hyvin.

Toihan nyt on ihan normaalia. Itse monesti herään säännöllisen rytmin kanssa ilman mitään monesti, vaikka nyt viimeiset pari viikkoa onkin ollut joku ihan älytön krooninen väsymys päällä. Intissä kun oli pidempi kinesputki, niin ei tokasta viikosta lähtien tarvinnu mitään kelloja kun oli aina 05:58 hereillä automaattisesti.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
avatar kirjoitti:
Toihan nyt on ihan normaalia. Itse monesti herään säännöllisen rytmin kanssa ilman mitään monesti,
Juu, totta kai. Mikäli siis tuollainen rytmi on olemassa. Oma heräämiseni viikolla kun vaihtelee 6:45 - 8:30, ei säännöllisyydestä oikein voi puhua. Ja maanantaisin varsinkin nukun yleensä lähemmäs puolta yhdeksää.
 

scholl

Jäsen
Andrej kirjoitti:
Juu, totta kai. Mikäli siis tuollainen rytmi on olemassa. Oma heräämiseni viikolla kun vaihtelee 6:45 - 8:30, ei säännöllisyydestä oikein voi puhua. Ja maanantaisin varsinkin nukun yleensä lähemmäs puolta yhdeksää.

Itselläni taas herääminen vaihtelee arkisin n. 9-12. Kysehän on siitä, että onko saanut riittävästi unta. Jos menet joka ilta nukkumaan samaan aikaan niin todennäköisesti heräät samaan aikaan, kun tarvittava uni on tullut hankituksi. Jos ei taas ehdi nukkua tarpeeksi niin silloin herää vaihtelevasti, eri määrän nukkuneena sen herätyskellon soidessa. Ja maanantaisin taas voi kärsiä vielä viikonloppuna hankitusta univelasta.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Ihmetellyt jo pidemmän aikaa että minkä takia kaupoissa myytävissä stereoissa on kasettidekki?
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pietrangelo kirjoitti:
Ihmetellyt jo pidemmän aikaa että minkä takia kaupoissa myytävissä stereoissa on kasettidekki?


Niinpä. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta kaipa siitä tulee samanlainen muinaisjäänne kuin korppuasemastakin tietokoneessa. Mihin helvettiin niitäkään enää uusissa koneissa tarvitsee.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
spertti kirjoitti:
Niinpä. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta kaipa siitä tulee samanlainen muinaisjäänne kuin korppuasemastakin tietokoneessa. Mihin helvettiin niitäkään enää uusissa koneissa tarvitsee.

Ehkäpä levykeasemat ovat koneissa siksi koska niille on edelleen tarvetta, veikkaan, että löytyy melkoinen joukko käyttäjiä joilla on huomattavia määriä tietoa tallennettuna korpuille - kuten minulla, koneessa ei ole polttavaa romppuasemaa (koneeni on muinaisjäänne vuodelta 2001) eikä muitakaan hienouksia. Ainoa ulkoinen tallennusmuoto ovat korput, niin kauan kunnes minulla on joko uusi kone tai polttava romppuasema tms. "hienoudet". Todennäköistä on, että on ostettava uusi kone koska tämä kone alkaa vedellä viimeisiään ja ainakin itse toivon, että siinä uudessakin koneessa on varmuuden vuoksi mukana perinteinen korppuasema.

nimim. konservatiivinen tietokoneasioissa.
 
spertti kirjoitti:
Niinpä. Itse olen samaa ihmetellyt, mutta kaipa siitä tulee samanlainen muinaisjäänne kuin korppuasemastakin tietokoneessa. Mihin helvettiin niitäkään enää uusissa koneissa tarvitsee.
Miun uudessa acerin koneessa ei korppuasemaa löydy. Ainoastaan polttava DVD-asema. Korppuaseman paikalla on erikokoisille muistikorteille ym. useampi paikka. Ihan kätevä, kun saa vaikka kameran muistikortista kuvat koneelle jos ei jostain syystä piuhoja ole.

Itse ihmettelen uutta jenkkiläistä potkulautaani. Ainahan jenkkien tuotteissa on ihmeellisiä varoituksia. Tässä käsketään käyttää aina kypärää. Kielletään stunttitemput ja hypyt. Sekä käyttö teillä, moottoriteillä ja kaduilla. Joten missä sitä sitten voi käyttää? Omalla pihalla vaan? Eihän siitä ole silloin enää mitään hyötyä. Etenkin kun piha on vaan hiekkaa ja nurmikkoa.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
vlad kirjoitti:
Ainoa ulkoinen tallennusmuoto ovat korput, niin kauan kunnes minulla on joko uusi kone tai polttava romppuasema tms. "hienoudet". Todennäköistä on, että on ostettava uusi kone koska tämä kone alkaa vedellä viimeisiään ja ainakin itse toivon, että siinä uudessakin koneessa on varmuuden vuoksi mukana perinteinen korppuasema.

nimim. konservatiivinen tietokoneasioissa.

Suosittelen kyllä siirtymään USB-muistitikkuihin. Pienempään fyysiseen tilaan sat mahdutettua paljon enemmän tavaraa. Onhan se tietenkin melko hidasta siirtämistä vanhoilla 1.0, ja 1.1 USB-porteilla, mutta varmaankin jotakuinkin yhtä nopeaa korppujen käytön kanssa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
spertti kirjoitti:
Suosittelen kyllä siirtymään USB-muistitikkuihin. Pienempään fyysiseen tilaan sat mahdutettua paljon enemmän tavaraa. Onhan se tietenkin melko hidasta siirtämistä vanhoilla 1.0, ja 1.1 USB-porteilla, mutta varmaankin jotakuinkin yhtä nopeaa korppujen käytön kanssa.

Tämä on kyllä käynyt mielessäni mutta mietityttää juuri tuohon siirtämiseen varattava aika, tosin kerran jos sen tekee niin sittenhän se on tehty ja homma on hoidossa.

Pitänee varmaan joskus käydä Verkkokaupassa tms. ostoksilla, sen jälkeen voisi sitten ainakin tärkeimmät tiedostot niin levykkeiltä kuin koneenkin (viimeisiään vetelevältä) kovalevyltä siirtää USB-muistitikkuihin.

vlad.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
vlad kirjoitti:
Pitänee varmaan joskus käydä Verkkokaupassa tms. ostoksilla, sen jälkeen voisi sitten ainakin tärkeimmät tiedostot niin levykkeiltä kuin koneenkin (viimeisiään vetelevältä) kovalevyltä siirtää USB-muistitikkuihin.

Ei tuollaisessa muistitikulle siirrettävässä määrässä vielä hirveästi tunnu tuo hitaampi USB. Alkaa viemään aikaa vasta suuremmissa tietomäärissä. Aikaa tulee varmaan eniten kulumaan tuossa korpuilta siirrossa.

Mutta sitten kannattaa myös saman tien panostaa 2-4 Gb suuruiseen muistitikkuun, vaikka hinta saattaisi alkuun tuntua kovemmalta. Ainakin oman työn puolesta, kun vaihtui puolen gigan tikusta kahteen, on hommat helpottunut.

Että silleen...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Lastensuojelun Keskusliiton Taloustutkimuksella teetetty tutkimustulos kertoo mm. seuraavaa:

Runsas kymmenesosa suomalaisista ei pidä nyrkillä lyömistä tai potkaisemista pahoinpitelynä, jos kohteena on lapsi.

Siis mitä vittua!?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Rontti kirjoitti:
Lastensuojelun Keskusliiton Taloustutkimuksella teetetty tutkimustulos kertoo mm. seuraavaa:

Runsas kymmenesosa suomalaisista ei pidä nyrkillä lyömistä tai potkaisemista pahoinpitelynä, jos kohteena on lapsi.

Siis mitä vittua!?

Sanopa elä muuta. Olisi tietty ihan mukava nähdä, että mitä siinä tarkalleen ottaen on kysytty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös