Ihmettelyketju

  • 6 389 798
  • 38 805

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ihmettelen Seppo Sutelan mahtavaa TJ-työskentelyä. Aivan loistava tason nosto.. Lisäksi ihmettelen TPS:n joukkueen kokoa.. Helvetin isokokoinen joukkue. Vapise HIFK! No ei ehkä kuitenkaan..
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
vlad kirjoitti:
wikipedian englanninkielisiltä sivuilta löytyy selontekoa kuulentoihin liittyvistä lavastusepäilyistä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_moon_landing_hoax_accusations

ja suomeksi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Apollo-ohjelmaa_koskevat_huijaussyytökset

Kuuhun on myös asennettu laser-mittauslaitteisto, mikä on edelleen käytössä ja sitä käytetään edelleen määrittämään maan ja kuun etäisyyksiä reaaliajassa.

vlad.

Satuitko katsomaan eilisen Silminnäkijän, jossa käsiteltiin jenkkien uskomatonta uskoa kaiken maailman salaliittoteorioihin? Oli ihan viihdyttävä juttu.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Olen kerrankin vähän ajatellut asioita.

Tuossa, kun olen nautiskellut opiskelusta ja istunut päivän verran oppilaitoksen kirjastossa koneen äärellä ja lueskellut SM-liigaosiota olen tullut perin juurin hämmästyneeksi. Minkä ihmeen takia lähinnä Ässien kannattajilla on tarvetta joka ketjussa mennä puolustamaan omaa seuraansa, jos toiset kirjoittajat kertovat omia mielipiteitään?

Hyvä esimerkki löytyy esimerkiksi ketjusta, jossa veikkaillaan ensi kautta. Joka toinen viesti on jonkun porilaisen näppäimistöltä ja siinä muistutetaan kuinka Ässät viime kaudellakin venyi ihmeeseen. Sitten suututaan ja aletaan provoilla, kun joku sanoo, ettei salama iske kahta kertaa samaan paikkaan.

Tätä olen miettinyt. Nyt taidan hankkia oikean murheen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Grainger kirjoitti:
Minkä ihmeen takia lähinnä Ässien kannattajilla on tarvetta joka ketjussa mennä puolustamaan omaa seuraansa, jos toiset kirjoittajat kertovat omia mielipiteitään?
Johtuu yksinkertaisesti porilaisten järjettömästä rakkaudesta Porin Ässiin. Siihen kun lisätään vielä lähes kymmenen vuoden korpivaelluksen päättyminen viime kaudella, niin paketti on valmis.

Porin Ässät on valtaosalle porilaisista huomattavasti tärkeämpi asia kuin esim. TPS turkulaisille. Vaikka "Pori on perseestä ja Ässät on umpipaska joukkue", niin molemmat ovat todella rakkaita porilaisille. Neljä opiskeluvuotta Porissa opetti mulle monia asioita porilaisista. Vielä parinkin vuoden jälkeen mulla oli melkoisia ennakkoluuloja porilaisista, mutta pääasiassa kaikki osoittautuivat vääriksi. Mulla ei ole Porista tai Porin Ässistä pahemmin mitään pahaa sanottavaa, kun niihin on vähän enemmän tutustunut.

Yhden vittumaisen piirteen tosin porilaisista tiedän; voisiko sitä osittain kuvailla sanoilla "heikko itsetunto". Ulkopaikkakuntalaisena jos mainitsee porilaiselle jotain tyyliin: "Pori on perseestä!", niin vastauksena on useimmiten (ei aina), että "Vittu sun oo mikään pakko täällä olla! Muuta takaisin sinne vitun Turkuusi!". Kuulin lukemattomia kertoja Porissa wanhan totuuden: "Turku on Suomen perse!". Vastaukseni oli aina sama: "Niin onkin ja minä olen se tuote, joka tulee sieltä!" Mutta minähän olenkin vain ylpeä turkulainen. Turkulaisethan ovat tunnetusti ylpeitä, mutta tarkoittaako se sitten juuri tätä?

En tiedä vastaako täysin ihmettelyysi, mutta tällaisia havaintoja mä olen porilaisista tehnyt.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
avatar kirjoitti:
Satuitko katsomaan eilisen Silminnäkijän, jossa käsiteltiin jenkkien uskomatonta uskoa kaiken maailman salaliittoteorioihin? Oli ihan viihdyttävä juttu.

Jäi näkemättä kun hoksasin asian ehkäpä liian myöhään - jostain kyllä luin juttua kyseisestä ohjelmasta (olisiko ollut Jatkoaika) mutta kun tämä viikko on ollut lievästi kaaottinen niin en ole oikein meinannut itsekään kestää kärryillä.

Sen verran olen kuitenkin aiheeseen tutustunut, että tuntuu lähinnäkin siltä, että likimain kaikesta mistä vaan voi kuvitella keksivänsä salaliittoteorian niin joku jenkeissä sellaisesta sen keksii ja perustaa sitten kotisivut joilla mainostaa omaa "ehdottoman totuuden kertovaa" teoriaansa.

vlad.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Tutuistuin eilen kunnolla yhteen neitoon, ja hauskaa oli , suutelimme jopa ,mutta suuri ihmetys avautui minulle juuri ,kun kuulin hänen sanoneen että olen hänen poikaystävä ,ja kaikki tämä vain yhdestä suudelmasta!. Nyt se on sitte varmaan kattonu kivan rivarin Espoost ,Farmari auton ja samanväriset tuulipuvutkin. Neito on oikein mukava ,ja voisin jopa kuvitella suhdetta hänen kanssaan ,mutta en ymmärrä mihin sillä on kiire? Eikö voitas niiku tutustua viel vähä paremmin ja viettää aikaa yhessä ,koska kaikki ei välttämättä olekkaan niin ihanaa kun ensin vaikuttaa. Huomenna sitten hänen kanssaan Leffaan ,no toivotaan ettei nyt rupea sentään kosimaan kesken leffan. Fiilis tässä on hyvinkaksijakoinen ,toisaalta hyvä ja imarteleva ,mutta myös uhkaava ja pelottava.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Bloogi kirjoitti:
Tutuistuin eilen kunnolla yhteen neitoon, ja hauskaa oli , suutelimme jopa ,mutta suuri ihmetys avautui minulle juuri ,kun kuulin hänen sanoneen että olen hänen poikaystävä ,ja kaikki tämä vain yhdestä suudelmasta!. Nyt se on sitte varmaan kattonu kivan rivarin Espoost ,Farmari auton ja samanväriset tuulipuvutkin. Neito on oikein mukava ,ja voisin jopa kuvitella suhdetta hänen kanssaan ,mutta en ymmärrä mihin sillä on kiire? Eikö voitas niiku tutustua viel vähä paremmin ja viettää aikaa yhessä ,koska kaikki ei välttämättä olekkaan niin ihanaa kun ensin vaikuttaa. Huomenna sitten hänen kanssaan Leffaan ,no toivotaan ettei nyt rupea sentään kosimaan kesken leffan. Fiilis tässä on hyvinkaksijakoinen ,toisaalta hyvä ja imarteleva ,mutta myös uhkaava ja pelottava.

Vaikka naisenpuoli olenkin, niin ihmettelen laillasi joidenkin naisten käytöstä. Ehkä tämä daamisi on kovin nuori, koska muuten en tajua noita puheita ollenkaan... Minullakin oli eilen treffit erään kivan miehen kanssa ja mekin suutelimme, mutta ei ole käynyt pienessä mielessäkään että kyseinen herra olisi millään tavalla poikaystäväni.

Pidä hauskaa kivan tytön kanssa, mutta tee asiat selväksi hänelle heti alkuun niin koko juttu pysyy oikeilla raiteilla. Tietysti poikaystäväpuheet voi kuitata aika imarteleviksi, koska tyttöhän on selvästi ihastunut sinuun.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Luin tuossa muutama päivä takaperin Ilta Sanomaa tai lehteä ,jossa oli juttu ,että jostain talosta olisi tarkoitus tehdä asunnottomien turvatalo ja kuvan alapuolella luki ,että tästä talosta suunitellaan alkoholisteille turvataloa. Ihmettelen vain ,että onko alkoholisti ja asunnoton muka sama asia?. Tämä ihmetyttää ,koska itse olen virallisesti asunnoton niin olen sitte alkoholisti vai?.
 
Viimeksi muokattu:

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
irGGu kirjoitti:
Ihmettelen miten minä olen löytänyt miehen jonka kanssa kaikki tuntuu enemmänkin kuin hyvälle. Kelatkaa, maailman mustasukkaisin nainen, varmasti yksi suurimmista nalkuttajista kautta aikojen, ja ainoa aihe josta olen viikkojen saatossa osannut valittaa on se ettei tuo käytä vilkkua ajaessaan. Mä leijun jossain seitsämännessä taivaassa.

Ihmettelen myös miten voi olla itseni kohdalta mahdollista että menen mielummin kuuntelemaan Heli Laaksosta kuin katsomaan liigan avauskierrosta raumalle.

Onko sillä miehellä siskoa?
 

ath0s

Jäsen
Suosikkijoukkue
FCB,Ottawa Senators,HIFK
Ovatko suomalaiset sotilaat "mammanpoikia" ?

Kysymys juolahti mieleeni,kun tässä lueskelin erästä luotettavaa julkaisua, jossa on juttu Afganistanissa tapahtuneesta ampumavälikohtauksesta, jossa mukana oli suomalaissotilaita.

Suomalais- partion lisäksi välikohtauksessa oli "hyvien" puolella ryhmä ruotsalaisia,kroatialaisia sekä yksi Afganistanin armeijan komppania. Kaikki muut, toistan vielä: kaikki muut vastasivat tuleen, paitsi suomalaisryhmä vaikka heillä oli aseet ja kovat piipussa... Onko tässä nyt käynyt näin,että ruotsalaiset ovat joutuneet puolustamaan maitoposkisuomalaisia,jotka ovat tosipaikan tullen käyneet pelkäämään?

ihmettelen vain...
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Tänään tuli töissä ihmeteltyä vähän liikaa ,kun naispuolinen työkaverini oli lähdössä, ja kävi laittamassa itsensä kuntoon ja käveli käytävällä vastaan ja näky oli aivan uskomaton siis niin kaunista en ole ennen nähnyt ja kun hän käveli vastaan kaunis hymy ja vilkutti "MOI" mulle niin jäin hetkeksi katsomaan että mitäs kummaa ja kaikki hyvä päättyy aikanaan minun kohdallani homma loppui tylysti seinässä olleeseen sähkökaappiin ,josta muistona on kuhmu otsassa. Kyllä tämän jälkeen nolotti aika saatanasti ,mutta toisaalta ,jos saman näyn pääsen vielä todistamaan niin kävelen ilomielin sähkökaappeja päin :). Olisipa joku saanut tuon videolle olisi ollut varmasti komedia ainesta.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Salmarin valmistus

Ihmettelen nyt suuresti sitä, minkä takia turkinpippurit eivät sula, kun niitä sekoittaa 80% vodkaan? Nelikymppiseen sekoitettaessa kuluu vaan semmoset 5 tuntia, mutta kasikymppiseen ei sekoitu ollenkaan. Luulisi olevan toisinpäin.
Ja tarkotus ei todellakaan ollut vetää tota 80% salmaria raakana, vaan sekoittaa siihen puolet vettä jälkeenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Suomi

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sinne sitten 10 pulloa Koskenkorvaa. Tämän maksan itseasiassa varsin mielelläni, koska onhan tämä nyt ihan sairas läppä. Itse asiassa tämä kuuluisi mille naurat nyt -ketjuun.

Miten helvetissä IFK - narrit voi olla ainoa pari ketkä pelaa kahdeksan kertaa keskenään? Kuinka ollakaan juuri tämä pari.

Kai se rahastuksenkin raja jossain pitäisi olla.
 

Rocco

Jäsen
Kaikkihan tietävät kaupan kassalla ne "seuraava asiakas" plakaatit joita voi laittaa siihen ostosten väliin?

Tänään olin kaupassa ja taakseni tuli eräs naishenkilö. Noh, tällaisia plakaateja oli vain yksi ja se oli minun ostokseni edessä. Kun edellisen asiakkaan tavaroita pistettiin kassan viivakoodien läpi, tavarat tottakai siirtyivät eteenpäin liukuhinnalla. Siinä hetken päästä mun ostoksen takana oli varmaan toista metriä tyhjää. Mutta tämä naihenkilö ei uskalla laittaa yhtään tavaraa kärryistä kassalle!

Mikä siinä yhdessä puupalikassa on sellaista mikä tuo henkisen turvan kaupan kassalla? Jättäisi vaikka reilun hajuraon ostosten väliin ja odottaisi sitä että se plakaati sieltä edestäpäin vapautuu ja laittaa sen vasta sitten ostosten väliin? Pelkäsikö se takanani oleva nainen sitä että maksan vahingossa hänen ostokset?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Rocco kirjoitti:
Mikä siinä yhdessä puupalikassa on sellaista mikä tuo henkisen turvan kaupan kassalla? Jättäisi vaikka reilun hajuraon ostosten väliin ja odottaisi sitä että se plakaati sieltä edestäpäin vapautuu ja laittaa sen vasta sitten ostosten väliin? Pelkäsikö se takanani oleva nainen sitä että maksan vahingossa hänen ostokset?

Onhan tuo vähän kummallista, kun tuota tapahtuu kait aika yleisesti. Itsekin olen törmännyt samanlaiseen tilanteeseen. Itse tyrkkään yleensä ihan putkeen vaan jos ei ole sitä kapulaa ja sanon sitten, kun omat edellisen ostokset loppuvat jos ei edelläni oleva ymmärrä. Ei kyllä koskaan ole edelläni oleva alkanut vittuilemaan tyyliin "meinaatkos meikäläisellä ostokses maksattaa" tai mitään.

Ollaan muuten kaverin kanssa pohdittu jo vaikka kuinka kauan, että onko sillä kapulahässäkällä mitään virallista nimeä? Ollaan kassaneidiltäkin joskus kysytty, mutta ei ole tippunut vastausta.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Choco Remix(?) mainos

Mikä tuossa mainoksessa on pointtina. Pari jätkää on telttailemassa ja sitten sinne tulee joku vitun mustanaamio, jonka jälkeen näytetään ku teltta heiluu niin perkeleesti ja jätkät huutaa. Vetääkö se mustis niitä kuivana kakkoseen vai mitä? Seuraava kuva onkin ku pojat kaulailee ja hymy on herkässä. Kai tuossa joku hieno pointti on saada "choko" namuja myytyä, jää multa ostamatta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Fosse kirjoitti:
Mikä tuossa mainoksessa on pointtina. Pari jätkää on telttailemassa ja sitten sinne tulee joku vitun mustanaamio, jonka jälkeen näytetään ku teltta heiluu niin perkeleesti ja jätkät huutaa. Vetääkö se mustis niitä kuivana kakkoseen vai mitä? Seuraava kuva onkin ku pojat kaulailee ja hymy on herkässä. Kai tuossa joku hieno pointti on saada "choko" namuja myytyä, jää multa ostamatta.

En ole kyllä nähnyt kyseistä mainosta,mutta kertomasi perusteella minulle tulee ainakin sellainen mielikuva,että tämä "Mustanaamio" lyö näitä jätkiä turpiin ensin. Luonnollisestihan tämän jälkeen fiilikset ovat aika vihaiset kyseistä "Mustanaamiota" kohtaan,mutta jos "Mustanaamio" on tarjonnut heille kyseisoä "chokoja", niin pojat ovatkin hyvällä tuulella.

Eli jotain siihen tyyliin lyhennettynä, että "chokot" ovat niin hyviä, että saa olon onnelliseksi, oli mikä olotila tahansa...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Fosse kirjoitti:
Mikä tuossa mainoksessa on pointtina. Pari jätkää on telttailemassa ja sitten sinne tulee joku vitun mustanaamio, jonka jälkeen näytetään ku teltta heiluu niin perkeleesti ja jätkät huutaa. Vetääkö se mustis niitä kuivana kakkoseen vai mitä? Seuraava kuva onkin ku pojat kaulailee ja hymy on herkässä. Kai tuossa joku hieno pointti on saada "choko" namuja myytyä, jää multa ostamatta.

Kun näin tuon mainoksen ensimmäisen kerran, tuli aivan sama asia mieleen. "Mustis tulee ja työntää käden sun suklaapussiin."

Varmasti mainoksen tekijät katsovat muualle kun mainos tulee tuutista. Tai sitten tuossa on ollut tekijänä joku harvinaisen yksimielinen henkilö ja todennäköisesti nainen.

Mainoksen tekijöiden ei silti pidä häpeillä sillä mainos täyttää tehtävänsä ihan hyvin. Suklaapussi on lähtenyt käsittääkseni hyvin hyllyistä. Todennäköisesti mainoksella on tässä sormensa pelissä.

Tuo chocolate surprise sisältää makoisia nannoja. surpriseä siinä on suklaa-kompiaisten vähäinen määrä. Pussukassa on lähes tyyten muuta tavaraa kuin suklaata.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
vilperi kirjoitti:
En ole kyllä nähnyt kyseistä mainosta,mutta kertomasi perusteella minulle tulee ainakin sellainen mielikuva,että tämä "Mustanaamio" lyö näitä jätkiä turpiin ensin. Luonnollisestihan tämän jälkeen fiilikset ovat aika vihaiset kyseistä "Mustanaamiota" kohtaan,mutta jos "Mustanaamio" on tarjonnut heille kyseisoä "chokoja", niin pojat ovatkin hyvällä tuulella.

Eli jotain siihen tyyliin lyhennettynä, että "chokot" ovat niin hyviä, että saa olon onnelliseksi, oli mikä olotila tahansa...
No tiiä sitten onko turpaan vetäminen sen parempi vaihtoehto saada karkkia myydyksì? Ja ainakin kotimaisissa elokuvissa teltta heiluu yleensä tuosta ensin mainitsemastani syystä. Mutta kieltämättä tuo sun vaihtoehto voisi olla ihan pienen asteen parempi, kai...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Fosse kirjoitti:
No tiiä sitten onko turpaan vetäminen sen parempi vaihtoehto saada karkkia myydyksì?

Ei varmaankaan sinänsä, mutta se mielikuva,että nämä karkit saavat ilmeen kirkastumaan, vaikka tulikin turpaan Mustanaamiolta. Tämä on se mielikuva mitä ajoin takaa, ja tämä on se juju millä karkkia saadaan myydyksi.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Ihmetyttää Satakunnan Ammattikorkeakoulun byrokraattisuus. Eräs tuttavani on tenttiä vaille valmistumassa (yli normaalin valmistumisen, toki) ja kaikki opintosuoritteet pitää olla valmiina kuusi (6) viikkoa ennen valmistumispäivää. Haloo? Kuusi viikkoa? Mun aikana, Tampereella tietysti, riitti varmaan pari viikkoa. Ovatko ne vähän hitaita siellä Porissa? Yksikkö toimii siis Porissa.
Yhden tentin tarkistamiseen on varattu opettajalle 3 viikkoa. Ja syyslomallahan ei tehdä mitään.

Valmistumispäiviä oli Tampereella muistaakseni 3-4 viikon välein, SAMK:ssa kärjistetysti 3-4 kk välein.
Oppilaitoksen tehtävänä käsittääkseni on tuottaa ulos valmistuneita, ei pitää ja jankata loppuun asti opiskelijoita sisällä. Näin olen käsittänyt.

Onko oppilaitosten tavat muuttuneet näin paljon alle kymmenessä vuodessa?
Vai onko SAMK:ssa vaan hidasta toimintaa? Vai onko tähän joku muu syy, josta en tiedä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös