Ihmettelyketju

  • 6 376 394
  • 38 790

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sv veinikretski kirjoitti:
Mikä minua hieman huvituneesti ihmetyttää on tyypit jotka ovat suuria lätkä asiantuntijoita ja lajinsa ykkösiä, eivät itse pysty vetämään luistimia jalkaansa, muutamia tälläisia tyyppejä nähtyäni alkoi asia naurattamaan ihan tosissaan :)
...
Olisikin mielenkiintoista tietää montako prosenttia
jatkiksen huippuasiantuntijoista kuuluu tähän sarjaan ?
Pistä kysely kehiin veini? Vai onko tästä jo tehty?

Itse en tosiaankaan ole ammattilainen pelihommissa mutta kyllä luistimilla pysyn (hmm,no tästäkin voi toki olla montaa mieltä..). Kyllähän se on juuri noin että periaatteessa lajia ihan vain seuraamalla voi kyllä ymmärtää ja paljonkin, mutta se hieman naurattaa kun joku punakkanaamainen ~150kg kaveri joka ei ole ikinä luistimilla pysynyt esittää omia näkemyksiään vaikka hermokontrollista..."sun pitää vaan kestää sitä ärsytystä..".
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
kakkonen kirjoitti:
Pistä kysely kehiin veini? Vai onko tästä jo tehty?


QUOTE]

Niin veini ei pistä mitään kyselyjä kehiin, koska ei pysty. Olen ketjun avauskiellossa. Ja pysyn ilmeisesti ikuisesti !

veini
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sv veinikretski kirjoitti:
Olen ketjun avauskiellossa. Ja pysyn ilmeisesti ikuisesti !

veini

No tätä kai saa ihmetellä?? Ainakin tässä ketjussa. Äijä on kuitenkin Jatkiksen laadukkaimpia kirjoittajia joten todella ihmeellistä moinen.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
PeteX kirjoitti:
Aivan, eivätkä ottamaan opintolainaa vaan "kaikki tänne heti mulle nyt ja ilmaiseksi" mentaliteetti jyrää pullamössöjen keskuudessa. Tässä saa kohta elättää suuret ikäluokat, pienet ikäluokat, kansalaispalkkalaiset + koko muun huuhaaporukan. Voisi tietysti tulla halvemmaksi ottaa kaikki tuet pois ja lätkäistä vaikka 500 eur kansalaispalkkaa jokaiselle. Hirveä parku siitäkin nousisi, kun ne rahat eivät kuitenkaan riittäisi mihinkään. Rahaahan voisi tietysti painaa lisää, jotta sitä riittäisi kaikille. Miks vitus ei, hä?

Nimim: Older Fart

Pullamössöopiskelija ilmoittautuu. Saan valtiolta opintotukea ja asumislisää yhteensä 397 ja risat euroa kuukaudessa, 9 kuukautta vuodessa. Koska sillä summalla minun tulisi maksaa vuokra, opiskeluun tarvittavat kirjat, bussikortti, syömiseni sekä muut välttämättömät setit, käyn kesäisin töissä, jotta voin kustantaa peruselämiseni ympärivuotisesti.

Olen viimeksi pitänyt oikein kunnon kesälomaa 2001 kesällä, enkä silloinkaan koko lukiolaisen 2,5 kuukauden lomaa. Tällä hetkellä kahdenkin viikon irtiotto opiskelu- ja työrumbasta tekisi terää... Pitäisiköhän minun alkaa rahoittaa tätä luksuselämääni opintolainalla, sitä tässä ihmettelen? Helpompaa olisi, jos olisin mennyt yläasteen jälkeen ammattikouluun ja valmistunut sieltä vaikka suoraan kortistoon, saisin tällä hetkellä joka tapauksessa enemmän rahaa valtiolta kuin nyt - tekemättä yhtikäs mitään.

Ja jos joku väittää opiskelijaelämää lomaksi, niin minä olen toista mieltä. Tuleva viikonloppu menee jälleen tenttiin lukiessa, eikä vapaapäiviä ole tulossa ensi viikollakaan. Aamupäivät kuluvat tietenkin jo töissä ja illat sitten luen tentteihin. Voi kuinka leppoisaa!
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Chip kirjoitti:
Pullamössöopiskelija ilmoittautuu. Saan valtiolta opintotukea ja asumislisää yhteensä 397 ja risat euroa kuukaudessa, 9 kuukautta vuodessa. Koska sillä summalla minun tulisi maksaa vuokra, opiskeluun tarvittavat kirjat, bussikortti, syömiseni sekä muut välttämättömät setit, käyn kesäisin töissä, jotta voin kustantaa peruselämiseni ympärivuotisesti.

Juuri näin, helvetin hyvin "palkattua" hommaa toi opiskelu. Toki pitää ajatella että onhan koulutus sentään ilmainen, mutta silti. Jos yhteiskunta kerran haluaa ihmisten kouluttautuvan niin kyllä siitä pitäisi sitten hiukan korvaustakin antaa... jossakin suhteessa työttömän asemaan, mikä sekään ei varmaan paljon ole. Opiskelijoissakin on kyllä varmaan paljon vapaamatkustajia, jotka vain hengailevat koulussa eivätkä koskaan saa tutkintoa valmiiksi. Kouluttajille vastuu laatukoulutuksesta ja rehellisestä arvosteluperusteesta ja opintoviikkorahat käyttöön, saahan duunissakin todennäköisesti palkankorotuksen jos hommat menevät oikein putkeen. Omat kurssini päättyivät viisi vuotta sitten ja nyt sitten maksellaan opintolainaa kun silloin joskus päätin että en saatana montaa vuotta viitsi ihan persaukinen olla, vaikka eipä sillä opintolainallakaan mitään hirveitä bileitä pidetty mutta ylläpidettiin esim. kiskurivuokranantajien taloutta. En tarkalleen tiedä mitä opiskelijan asumislisä nykyisin on, mutta yhtäkään luukkua sillä ei varmasti vuokrattua saa. Nykyisin voi vain ihmetellä että miten silloin tuli pärjättyä, käyttisrahaa jäi ehkä pari tuhatta MARKKAA kuukaudessa sisältäen lainan... 333 euroa. Olen kyllä kiitollinen koulutuksesta ja sen tuomasta työpaikasta nykyisin, ihmettelen vain että ei usko loppunut missään vaiheessa. Ehkä se meni sen uutuudenviehätyksen piikkiin, poissa kotoa ja vapaana tekemään mitä haluaa. Enää ei taitaisi onnistua.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Lukkoseppä kirjoitti:
Nykyisin voi vain ihmetellä että miten silloin tuli pärjättyä, käyttisrahaa jäi ehkä pari tuhatta MARKKAA kuukaudessa sisältäen lainan... 333 euroa. Olen kyllä kiitollinen koulutuksesta ja sen tuomasta työpaikasta nykyisin, ihmettelen vain että ei usko loppunut missään vaiheessa. Ehkä se meni sen uutuudenviehätyksen piikkiin, poissa kotoa ja vapaana tekemään mitä haluaa. Enää ei taitaisi onnistua.

Sinähän rikas olet ollut kun olet opiskellut. Minullahan jäi laskujen jälkeen noin 100e/kk käteen (opintolaina laskettu tuohon jo mukaan). Vuokran, veden ja sähkönlisäksi ns. ylimääräisiä laskuja olivat netti ja kännykkä. Ne tosin maksoivat vain jotain 60e/kk yhteensä.

Asumislisä taitaa muuten maksimissaan olla noin 201e/kk.

Ja kiitollinen olen itsekkin siitä, että olen nykyään työelämässä. Nykyään jää melkeimpä enemmän käteen rahaa, kun mitä opiskeluaikoinan ylipäänsä tuli.

EDIT: Ja itseasiassa jääkin enemmän, mitä silloin edes tuli. Katsoin kelan sivuilta, että maksimi tulot ennen veroja minulle oli silloin 635.2e/kk(siis jos ei tee töitä samalla kun opiskelee). Ja tuohon on sitten laina laskettu mukaan.
Ei käy kateeksi opiskelijoiden elämä.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
repe_joke kirjoitti:
Sinähän rikas olet ollut kun olet opiskellut. Minullahan jäi laskujen jälkeen noin 100e/kk käteen (opintolaina laskettu tuohon jo mukaan). Vuokran, veden ja sähkönlisäksi ns. ylimääräisiä laskuja olivat netti ja kännykkä. Ne tosin maksoivat vain jotain 60e/kk yhteensä.

Niin, taisin antaa vähän väärän käsityksen ns. käyttisrahasta. Tuo noin pari tonnia vanhaa rahaa sisälsi myös kaikenlaiset kuukausittaiset juoksevat kulut, puhelin, sähkö, vakuutukset ja yms., hiljaista oli siis silloin. Tokihan sitä kotoa sai melkoisesti helppiä noina aikoina mutta luksusesta ei ollut tietoakaan. Toisaalta olihan kivaa olla vapaa kaikenlaisesta duunihässäkästä, joka nykyisin ohjaa jonkin verran myös vapaa-aikaa.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lukkoseppä kirjoitti:
Niin, taisin antaa vähän väärän käsityksen ns. käyttisrahasta. Tuo noin pari tonnia vanhaa rahaa sisälsi myös kaikenlaiset kuukausittaiset juoksevat kulut, puhelin, sähkö, vakuutukset ja yms., hiljaista oli siis silloin. Tokihan sitä kotoa sai melkoisesti helppiä noina aikoina mutta luksusesta ei ollut tietoakaan. Toisaalta olihan kivaa olla vapaa kaikenlaisesta duunihässäkästä, joka nykyisin ohjaa jonkin verran myös vapaa-aikaa.
Vuokran (johon sisältyy onneksi sähkö, vesi ja netti) maksamisen jälkeen opintotuesta jää käteen vajaa 200 euroa, josta sitten kustannan loput kulut. Vanhemmilta saan pientä avustusta ja kesätöiden säästöillä mennään aika pitkälti. Asun opiskelija-asunnossa, josta minun vuokraosuus on vajaa 200 €. JOtta psyyke kestää kunnossa, on minulla myös kuntosalijäsenyys, josta pulitan kuukaudessa jonkun 40 €. Hankin juuri erään kurssin oppikirjan, 75 euroa, joten rahaa palaa, aina niitä kirjoja ei saa kirjastosta. Opintolainan ottaminen ei tässä vaiheessa innosta, meille ennen 2005 syksyä aloittaneille kun ei heru edes kovasti puhuttuja verovähennyksiä valmistumisen jälkeen.

Vielä ensi lukuvuosi pitää paahtaa opintoja, sitten tarkoitus olisi lähteä puolen vuoden ulkomaanvaihtoon, jonka jälkeen dippatyön teko olisi edessä. Koulun aloitin 2003, joten täysin määräaikojen puitteissa valmistun, mitään bonuksia siitä ei kuitenkaan heru. DI-opiskelijoilla lienee vielä se etu moniin muihin aloihin, että alaan liittyviä kesätöitä on tarjolla jo ensimmäisten opiskeluvuosien jälkeen, eikä palkka ole sieltä aivan huonoimmasta päästä. Tosin en kyllä joudu tukikuukausiakaan palauttamaan, siitä voi joku utelias laskea vuosittaiset ansioni. Sitä aina välillä ihmettelen, jotta millä kaikki ne yliopisto-opiskelijat elättävät itsensä, joiden opiskeluala ei juurikaan työllistä opiskelijoita.
 

tapani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sv veinikretski kirjoitti:
Mikä minua hieman huvituneesti ihmetyttää on tyypit jotka ovat suuria lätkä asiantuntijoita ja lajinsa ykkösiä, eivät itse pysty vetämään luistimia jalkaansa, muutamia tälläisia tyyppejä nähtyäni alkoi asia naurattamaan ihan tosissaan :)

Ei asia ole noin yksioikoinen. Itse olen edustanut Suomea olympialaisissa -88, enkä nykyään enää pystyisi omaa lajiani harjoittamaan terveydellisistä syistä. Tämmöinen takaportti pitää jättää mielestäni kaikille. Kyllähän lajista- ja asiasta voi tietää paljonkin, mutta kroppa estää harrastamisen.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tapani kirjoitti:
Ei asia ole noin yksioikoinen. Itse olen edustanut Suomea olympialaisissa -88, enkä nykyään enää pystyisi omaa lajiani harjoittamaan terveydellisistä syistä. Tämmöinen takaportti pitää jättää mielestäni kaikille. Kyllähän lajista- ja asiasta voi tietää paljonkin, mutta kroppa estää harrastamisen.
Ja tuohon vielä lisäksi tällaiset tapaukset kuin minä, eli koordinaatio kaikkien raajojen kanssa täysin hukassa. Pesäpallo on ainoa urheilulaji joka minulle sopii koska siinä ei tarvitse kuin juosta suoraan. Lätkää olen kyllä pelannut n. puoli vuotta mutta annoin asian olla koska ei ottanut sujuakseen. Tosin en laske itseäni noihin veinin mainitsemiin huippuasiantuntijoihin, joten tuo ei kai suoranaisesti koske minua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On se nyt toisaalta ihme, että laulajia tai taiteilijoita saisi muka arvostella sellaiset ihmiset, jotka eivät osaa laulaa tai piirtää?

Antero Mertarantaa esimerkiksi ollaan kauheasti arvostelemassa, vaikka harva meistä edes osaisi selostaa?

Näyttelijätöitä arvostellaan. Vaikka epäilen, että joku Jatkoajankaan kirjoittajista itse voisi mennä näyttelemään Hollywoodiin johonkin elokuvaan?

No, minkä helvetin takia sitten jääkiekkoilijoita ei voi arvostella, vaikka ei itse osaakaan pelata jääkiekkoa?

Toivottavasti tuli asian ydin edes vähän esille.

Ajan takaa sitä, että tuskin jääkiekko nyt on ainoa laji, minkä "työntekijöitä" arvostelee myös sellaiset, jotka eivät itse edes osaa kyseistä alaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cube

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Antero Mertarantaa esimerkiksi ollaan kauheasti arvostelemassa, vaikka harva meistä edes osaisi selostaa?
Kyllä minä ainakin "Mertsiä" paremmin selostaisin.

Europelaajien nimien lausumisesta Anterolle on kuitenkin pakko antaa kunniaa. Jos nyt Bednar esimerkiksi oikeasti lausutaan Bednaaaashhhh. Itse en tuota osaisi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Cube kirjoitti:
Kyllä minä ainakin "Mertsiä" paremmin selostaisin.

Europelaajien nimien lausumisesta Anterolle on kuitenkin pakko antaa kunniaa. Jos nyt Bednar esimerkiksi oikeasti lausutaan Bednaaaashhhh. Itse en tuota osaisi.

Ja sitten näytettä kehiin. Minä voin tarjota vaikka nettisivutilan sinun selostusnäytteelle.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ihmettenpä sellaista asiaa, että minkä takia liigajoukkueiden nimissä on sekä yksikköjä että monikkoja. Esim. Tappara, Ilves ja Lukko ja puolestaan Ässät, Kärpät, Jokerit. Että mistä syystä on valittu juuri kyseinen muoto? Miksei joukkueiden niminä ole vaikka Tapparat tai Kärppä?
 

Cube

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Ja sitten näytettä kehiin. Minä voin tarjota vaikka nettisivutilan sinun selostusnäytteelle.
Heh, luuletko tosiaan että minulla on tarvetta todistella sinulle tai muille Antsa-faneille yhtään mitään?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cube kirjoitti:
Heh, luuletko että minulla on tarvetta todistella sinulle tai muille Antsa-faneille yhtään mitään? :)
Oli kuitenkin tarve kertoa olevasi parempi. Emme usko.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Cube kirjoitti:
Heh, luuletko että minulla on tarvetta todistella sinulle tai muille Antsa-faneille yhtään mitään? :)

No äläpäs sitten lausu turhaan tuollaisia väitteitä, jos et pysty seisomaan niiden takana.

Tyypillistä sinua? Ensin uhotaan ja sitten luikitaan karkuun kuin jänöjussi?
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
vilperi kirjoitti:
No äläpäs sitten lausu turhaan tuollaisia väitteitä, jos et pysty seisomaan niiden takana.

Tyypillistä sinua? Ensin uhotaan ja sitten luikitaan karkuun kuin jänöjussi?

Vilperi on kokoajan nousemassa mun jatkoajan "kuninkaat listalla". ^^
 

Cube

Jäsen
vilperi kirjoitti:
No äläpäs sitten lausu turhaan tuollaisia väitteitä, jos et pysty seisomaan niiden takana.

Tyypillistä sinua? Ensin uhotaan ja sitten luikitaan karkuun kuin jänöjussi?
Ei minulla ole mitään tarvetta "seisoa sanojeni takana", kunhan ilmoitin olevani kuningas. Minulle on yksi ja sama uskooko joku nimim. vilperi siihen vai ei.

Ja tyypillistä minua? Et viitsisi jollain muutaman kuukauden kirjoituskokemuksella laukoa tuollaisia.
 

Miguel

Jäsen
Minua ihmetyttää ihmisten heittäytyminen aidon putkinäköisiksi tietyissä tilanteissa. Onko se sihvoslaista keskustelun herättämistä yliampuvin tehokeinoin vai rehellistä idiotismia?

No, se retorisista kysymyksistä. Kahdesta vaihtoehdosta jälkimmäinen taitaa olla ylivoimaisessa asemassa.

Tämä ketju on yksi monista, joissa aletaan keskustelemaan sillisalaatista ja homma menee vahvasti muutamien ruotojen tökkimiseksi. Ehkäpä virallinen ihmettelyn aiheeni on, missä ovat Jatkoajasta hedelmällistä keskustelua tuottavat ketjut. Onko täysin mahdotonta saada aikaan keskustelua ilman henkilökeskeistä kinastelua?

Palaan vielä siihen, mistä sain kimmokkeen kirjoittamiseen. Ihmettelen sitä, että joku tosissaan väittää (epäsuorasti) Antero Mertarantaa teknisesti huonoksi selostajaksi. Väittäjä osoittaa yhtä pahaa puusilmäisyyttä kuin Antero puhuessaan pelistä nimeltä jääkiekko.

Ja näin henkilökeskeinen kinastelu jatkuu...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Cube kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta "seisoa sanojeni takana", kunhan ilmoitin olevani kuningas. Minulle on yksi ja sama uskooko joku nimim. vilperi siihen vai ei.

Ja tyypillistä minua? Et viitsisi jollain muutaman kuukauden kirjoituskokemuksella laukoa tuollaisia.

Sinulla ei ole tarvetta todistaa väitteitäsi, joten meillä ei ole tarvetta uskoa sinua. Jaa ja vielä kuningas. Ehkä kuitenkin vain hovinarri, jos sitäkään.

Tuo kysymysmerkki muuten meinaa sitä, että kysytään onko se tyypillistä sinua. Lauseessa ei siis väitetä, että se on tyypillistä sinua, joten turhaan otit pultit.

Ja minä muuten pidän vaikka ThePenaa hyvänä selostajana, että saadaan sinulta näyte taidoistasi.
Helppohan se tosiaan on aina uhota vaikka mitä, mutta harvemmin sitä pystyy seisomaan sanojensa takana.

Ihmettelen muuten ihan aidosti näin yleisellä tasolla, miksi ihmiset väittävät pystyvänsä vaikka mihin, vaikka sitten tosipaikan tullen näin ei olekkaan. Mitä hemmetin kiksejä siitä saa, että valehtelee kaikkea, vaikka ei osaakkaan mitään?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Cube kirjoitti:
Ei minulla ole mitään tarvetta "seisoa sanojeni takana", kunhan ilmoitin olevani kuningas. Minulle on yksi ja sama uskooko joku nimim. vilperi siihen vai ei.

Ja tyypillistä minua? Et viitsisi jollain muutaman kuukauden kirjoituskokemuksella laukoa tuollaisia.

Olen vain helvetin onnellinen siitä, että et näe tarvetta seisoa sanojesi takana. Minä en henkilökohtaisesti edes olisi viitsinyt kuunnella sinun selostuksiasi.

Missäköhän kohtaa sinä ilmoitit olevasi kuningas? Kuinkakohan hyvänä sinä Mertarantaa sitten pidätkään, jos olet sitä, mieltä että olemalla parempi kuin hän, oletkin jo kuningas?

Ja tyypillistä sinua? Jos ystävä hyvä huomaat, että siinä oli tarkoituksella tuo kysymysmerkki.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
repe_joke kirjoitti:
Ihmettelen muuten ihan aidosti näin yleisellä tasolla, miksi ihmiset väittävät pystyvänsä vaikka mihin, vaikka sitten tosipaikan tullen näin ei olekkaan. Mitä hemmetin kiksejä siitä saa, että valehtelee kaikkea, vaikka ei osaakkaan mitään?

Se on tämän internetin ihanuus. Voi olla jotain, mitä ei koskaan voi oikeassa elämässään saavuttaa.

Että silleen...
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
wilco kirjoitti:
Se on tämän internetin ihanuus. Voi olla jotain, mitä ei koskaan voi oikeassa elämässään saavuttaa.

Että silleen...

Virtuaali pippeli on suuri mutta sitten tosi elämässä pikku nöpö ja pieni mies jolla on naisen ääni seisoo sanojensa takana.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Miguel kirjoitti:
Palaan vielä siihen, mistä sain kimmokkeen kirjoittamiseen. Ihmettelen sitä, että joku tosissaan väittää (epäsuorasti) Antero Mertarantaa teknisesti huonoksi selostajaksi. Väittäjä osoittaa yhtä pahaa puusilmäisyyttä kuin Antero puhuessaan pelistä nimeltä jääkiekko.

En ihan ymmärrä mitä tarkoitat teknisesti hyvällä selostajalla, mutta Anterolla on lähes kaikki asiat selostamisessaan päin sitä ihteään. Ainoastaan pelaajien tunnistaminen on melko hyvin handussa.

- Taustatyöt on tehty puolivillaisesti (vuodesta toiseen samoja juttuja samoista pelaajista ja ihan olennaiset asiat jää kertomatta)
- Sylkykyppiefekti (koskee lähinnä Suomen maalivahteja. Anteron ansiosta Suomen kansalla on jotenkin sellainen kuva, että ainakin Markkanen, Noronen ja Toskala olisivat jotenkin huonoja maalivahteja. Sama koski Kiprusoffia ennen NHL-menestystä, kiitos Anteron)
- Tiettyjen pelaajien jatkuva suosiminen (Nummelinin kardinaalivirheet ovat pikkumokia)
- Ainainen NHL-vastaisuus (tämä on toki mielipide, mutta Anterohan ei oikeasti tunne pohjoisamerikkalaista jääkiekkoa tavallista STT:n raporttien pohjalta tallustelevaa perttiä enempää)
- Huonoa kielenkäyttöä (kankeita toimesta-ilmaisuja ja kaksois-kolmois-adjektiiveja, ohjaus viivalta(!!!))
- Ei tunne pelin sääntöjä (ihan alkeellisia virheitä + puusilmäisyyttä suomalaisjäähyjen kohdalla. Koukku on koukku, eikä mikään hipaisu)
- Ei ymmärrä pelistä kovinkaan paljoa (syyttää usein virheistä pelaajia, jotka ovat vain paikanneet toisen virhettä)
- Ei osaa selostaa televisiokuvan ulkopuolisia tilanteita, mikä olisi ehkä selostajalle tärkein asia, koska kansa ei sitä näe.
- Ikuiset kliseet (slaavilaiset jengit hakkaa mailalla, kanukit on tappelijasikoja)

Täällä joidenkin tarjoukset selostamisesta kuvan päälle ja nettitilan tarjoaminen sille on ihan paskaa, olosuhteet ovat epäselvät. Eihän Anterokaan ykskaks istu televisiokuvan eteen ja ryhdy selostamaan MM-finaalia. Hänellä on ollut kuukausi aikaa tehdä taustatyötä, kaksi viikkoa kisojen aikana oppia tuntemaan kaikki pelaajat ja hän on paikanpäällä, joten hän näkee kaiken mitä kaukalossa tapahtuu, eikä ole jonkun kämäsen tv-kuvan armoilla.

En tietenkään väitä, että kuka tahansa olisi parempi kuin Antero, mutta uskallan väittää, että Suomesta löytyisi useampikymmen selostajaa, jotka hoitaisivat homman paremmin kuin Antero, jos annettaisiin samat edellytykset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös