Ihmettelyketju

  • 6 352 693
  • 38 759

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Itseäni ihmetyttää se, että isot ihmiset, eli jääkiekkoilijat eivät osaa käyttäytyä sisällä hallissa.

Ymmärrän kyllä kaiken kovaa pelaamisen ja niin edelleen. Tämä ei liitykä nyt mitenkään sinänsä pelaamiseen itseensä, vaan minua häiritsee kaksi asiaa ennen kaikkea:

- Ollaan sisällä hallissa, joten ei helvetti syljeskellä. Siellä nyt on tapana useiden pelaajien syljeskellä vaihtoaitioissa. Vaihtoaitioissa, joissa viellä istutaan. Minä en istuisi hetkeäkään siinä aitiossa, jos joku on syljeskellyt siellä pitkin poikin. Hyi helvetti.

- Toinen on sitten tämä, että sitä helvetin hammassuojaa täytyy roikottaa suun ulkopuolella jatkuvasti. Tuo nyt ei ole enää viisaan näköistä. Pidetään se hammassuoja kiltisti suun sisällä ja otetaan pois sitten vasta, kun erä päättyy ja silloinkin pukukopissa, jookosta?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
dude kirjoitti:
Suomesta löytyisi useampikymmen selostajaa, jotka hoitaisivat homman paremmin kuin Antero, jos annettaisiin samat edellytykset.

Niin, Pelikirja-Petteri puhui samasta asiasta (Tikkanen hiuksista vittuun), mutta mitä se onkaan mitä kansa haluaa nähdä? Mielestäni esimerkiksi MM-finaali ei ole oikea paikka pohjattomalle analyysille, silloin hehkutetaan. Pohditaan jääkiekon syvintä olemusta vaikka marraskuisena tiistai-iltana Blues - Kalpa ottelussa. Minä voin ostaa liput.

Minua ei ihan oikeasti kiinnosta Petteri Nummelinin mahdollinen virhe ison pelin aikana, muuten kiinnostaa tietenkin. En voi sitä tietää, mutta uskoisin olevani enemmistössä. Hei analyytikot, relatkaa. Teille on kaiketi ihan sama kuka siellä pelaa, kunhan kärkikarvaus toimii.
 

Cube

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Sinulla ei ole tarvetta todistaa väitteitäsi, joten meillä ei ole tarvetta uskoa sinua. Jaa ja vielä kuningas. Ehkä kuitenkin vain hovinarri, jos sitäkään.

[...]

Ja minä muuten pidän vaikka ThePenaa hyvänä selostajana, että saadaan sinulta näyte taidoistasi.
Helppohan se tosiaan on aina uhota vaikka mitä, mutta harvemmin sitä pystyy seisomaan sanojensa takana.

Ihmettelen muuten ihan aidosti näin yleisellä tasolla, miksi ihmiset väittävät pystyvänsä vaikka mihin, vaikka sitten tosipaikan tullen näin ei olekkaan. Mitä hemmetin kiksejä siitä saa, että valehtelee kaikkea, vaikka ei osaakkaan mitään?

vilperi kirjoitti:
Olen vain helvetin onnellinen siitä, että et näe tarvetta seisoa sanojesi takana. Minä en henkilökohtaisesti edes olisi viitsinyt kuunnella sinun selostuksiasi.

wilco kirjoitti:
Se on tämän internetin ihanuus. Voi olla jotain, mitä ei koskaan voi oikeassa elämässään saavuttaa.

Mulli kirjoitti:
Virtuaali pippeli on suuri mutta sitten tosi elämässä pikku nöpö ja pieni mies jolla on naisen ääni seisoo sanojensa takana.

No voi nyt helvetti, näitä sopii jo ihmetellä.. Rauhoittukaa! Jätkät tivaa netissä minulta jotain selostusnäytettä. Katsokaa nyt itseänne. Se taitaa olla joku ihan muu kuin minä, jolla on tarvetta hankkia elämä.

Väijyttekö aina "Tee muut kateelliseksi" -ketjussakin (tjsp.) kärttämässä perusteluja sinne kirjoittavilta? Korkatkaa nyt helvetti olut tai jotain. Siellä on kaunis päivä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Cube kirjoitti:
No voi nyt helvetti, näitä sopii jo ihmetellä.. Rauhoittukaa! Jätkät tivaa netissä minulta jotain selostusnäytettä. Katsokaa nyt itseänne. Se taitaa olla joku ihan muu kuin minä, jolla on tarvetta hankkia elämä.

Väijyttekö aina "Tee muut kateelliseksi" -ketjussakin (tjsp.) kärttämässä perusteluja sinne kirjoittavilta? Korkatkaa nyt helvetti olut tai jotain. Siellä on kaunis päivä.

Keltähän se elämä oikeasti puuttuu? Ensiksi väität, että olet parempi selostaja kuin Mertanta, ja sitten kun et halua todistaa asiaa, niin jaksat kuitenkin luikkua Jags maisesti karkuun useamman viestin verran. Vaikuttaa siis siltä, että luot itsellesi keskustelua pakonomaisesti, että voi karata kurjaa elämääsi jatkoaikaan.

Mistä tuo elämän hankkiminen ylipäänsä tuli kuvioon mukaan? Kukaan sitä ei ole kuitenkaan kehoittanut tekemään.

"Tee muut katelleekseksi" ketju ei kuulu taas tähän hommaan laisinkaan. Itse väitit, että olet Mertarantaa parempi selostaja, ja minä sitten pyysin selostusnäytettä asiasta, että mekin saamme kuulla edes kerran kunnollista selostusta suomenkielellä jääkiekosta.
Ihmeellisintä tässä hommassa on se, että Cube vetää washingtonin kokoisen herneen klyvariinsa siitä, jos joku haluaa miehen selostusta. Ja sitten vielä itse ihmettelee asiaa kaupan päälle.

Olutta en kyllä mene korkkaamaan, kun olen töissä. Ja se taas meinaa sitä, että minulla kyllä on aikaa jatkoajassa päivystää, niin pitkään kun työpäivä kestää.
 
Kyllä jumalauta ihmetyttää ihmiset, joille koputtaminen tai ovikellon käyttö on tuntematon käsite! Sitä vaan marssitaan toisen pirttiin sisälle, oli kotiväki sitten munasillaan tai nukkumassa. Kaiken kukkuraksi vielä äitienpäivänä.
 

Cube

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Keltähän se elämä oikeasti puuttuu? Ensiksi väität, että olet parempi selostaja kuin Mertanta, ja sitten kun et halua todistaa asiaa, niin jaksat kuitenkin luikkua Jags maisesti karkuun useamman viestin verran. Vaikuttaa siis siltä, että luot itsellesi keskustelua pakonomaisesti, että voi karata kurjaa elämääsi jatkoaikaan.
Joo, ihan miten vaan. Uskottele itsellesi noin, jos se saa sinut jaksamaan. Minä nautin sillä aikaa elämästäni. Sen laadun voit tulle tarkastamaan ihan milloin tahansa - minä tarjoan oluet.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
pernaveikko kirjoitti:
Niin, Pelikirja-Petteri puhui samasta asiasta (Tikkanen hiuksista vittuun), mutta mitä se onkaan mitä kansa haluaa nähdä? Mielestäni esimerkiksi MM-finaali ei ole oikea paikka pohjattomalle analyysille, silloin hehkutetaan. Pohditaan jääkiekon syvintä olemusta vaikka marraskuisena tiistai-iltana Blues - Kalpa ottelussa. Minä voin ostaa liput.

Minua ei ihan oikeasti kiinnosta Petteri Nummelinin mahdollinen virhe ison pelin aikana, muuten kiinnostaa tietenkin. En voi sitä tietää, mutta uskoisin olevani enemmistössä. Hei analyytikot, relatkaa. Teille on kaiketi ihan sama kuka siellä pelaa, kunhan kärkikarvaus toimii.

Ymmärsit väärin, ei MM-finaalissa ole pakko järjestää mitään analyysejä, mutta kun puhuisi edes kunnon suomea ja puhuisi totta, eikä jauhaisi paskaa ja loisi kansaan väärää uskoa asioista.

Hehkuttaa saa ja pitää, mutta puhu asiaa äläkä paskaa.

Olen toki Petterin kanssa täysin eri mieltä siitä onko Raipella ja Tikillä jotain annettavaa kisastudioihin, molemmat hakkaavat mennentullen kaikki Köllit ja Peltsit. Ylipäätään pelaajakommentaattorin onnistuminen riippuu paljon itse persoonasta. Esim. Korpisalo oli ehkä paskin kommentaattori ikinä. Kun taas Pirnes oli hyvä. Paras mitä minä olen nähnyt oli kuitenkin V. Nieminen, joka oli itsekin tehnyt jotain taustatöitä.
 
Me moderaattorit ihmettelemme, miksette voi pitää henkilökohtaisia kinojanne yksityisviestein. Samoin ihmettelemme, miksette analysoi juttujanne niille kuuluvissa ketuissa.


t. Modet
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Mitähän mahtoi Juti setä sanoa Kurri sedälle Tsekki-Kanada matsin katsomossa. Ja Kurri vielä pyöritti päätään.

Juti kai kertoili älä läähre sinne juttuja ja Kurri mietti "sä et oo poijka läheltä ylös koskaan saanukkaa"
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Moderaattorit kirjoitti:
Me moderaattorit ihmettelemme, miksette voi pitää henkilökohtaisia kinojanne yksityisviestein.
Julkinen nolaaminen ja kinastelujen voittaminen on pääsyy keskustelupalstojen olemassaoloon. Kukaan ei koskaan kuitenkaan ole kinastelua voittanut, paitsi omasta mielestään hyvinkin moni.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten joka kisoissa on medioissa jatkospekulaatiot väärin? Ei ne säännöt nyt niin monimutkaiset ole.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sitä minä ihmettelen, että eikö täällä Helsingissä ole TODELLAKAAN missään Tampereen Siipiweikkojen ja Hookin maineisia ravinteleita, joissa voi aterioida maukkaiden siipiannosten äärellä? Sipareissa ja Hookissa käyneet kyllä tietävät, mitä tarkoittaa hyvä mättö. Nyt äkkiä vinkkiä jos semmoisia klassikkopaikkoja on!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No huh huh. Tulipa ihmettelyn arvoinen käänne työkuvioihin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Täytyy ihmetellä minkä takia, jotkut vastaavat viestiketjuihin, eikä lue ensin niistä edes kahta edellistä sivua läpi.
Jatkoajan säännöissäkin taitaa olla kohta, jonka mukaan kirjoittajan tulee olla varma, että hänen oma viestinsä tuo jotain uutta keskusteluun. Se vaikuttaisi vähän semmoiselta säännöltä, että ne aikaisemmat viestit pitäisi lukea.
Ihmettelen siis chattaamista keskustelupalstoilla.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
repe_joke kirjoitti:
Täytyy ihmetellä minkä takia, jotkut vastaavat viestiketjuihin, eikä lue ensin niistä edes kahta edellistä sivua läpi.

Vau, täytyy ihmetellä miten jostain löytyy ketju, jossa kirjoittajat ovat viitsineet lukea edes kahta edellistä viestiä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Huomasinpa tuossa eilen, että jos Suomi menee kisojen loppuotteluun, niin minullapa se jää näkemättä, koska tuli tuossa kuun alussa hommattua liput turskabändi Satyriconin keikalle Helsingin Nosturiin. Ottelun ratkaisuhetket ovat käynnissä juuri silloin kun em. bändi alkaa soittamaan. Että näin. Jotenkin minulla oli sellainen muisto, että aina nuo finaalit pelattaisiin siinä iltapäivällä ja kaipa siinä oli mukana myös sitä pienoista kiinnostuksen puutetta turnausta kohtaan tuon sm-liigakauden ja Torinon kisojen jälkeen.

Noh, ei mennä asioiden edellle, mutta jos se kulta sitten tulee, niin pääseepä poistumaan keikalta suoraan juhlahumuun, mutta kieltämättä tämä asia alkaa aika lailla mietityttämään. *telkkarianosturistaetsiskellen*
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
repe_joke kirjoitti:
Jatkoajan säännöissäkin taitaa olla kohta, jonka mukaan kirjoittajan tulee olla varma, että hänen oma viestinsä tuo jotain uutta keskusteluun. Se vaikuttaisi vähän semmoiselta säännöltä, että ne aikaisemmat viestit pitäisi lukea.

Minä taasen hivenen ihmettelen juuri kyseistä sääntökohtaa (en nyt muista kuinka sääntökohta menee sanatarkasti mutta kuitenkin) koska mielestäni jokaisella kirjoittajalla on keskustelupalstalla, jolla siis on tarkoitus keskustella asioista, oikeus mysö tuoda oma mielipiteensa asiasta julki vaikka samainen asia olisi jo käyty keskustelussa läpi moneen kertaan.

Tuskin kyseistä sääntökohtaa on aivan kirjaimellisesta tarkoitettu noudatettavaksi ja sen idea varmaan on se, että vaaditaan siltä kirjoitettavalta viestiltä edes vähän sisältöä vaikka samainen asia noin yleisesti ottaen olisikin tuotu esille jo keskustelussa kerran tai jopa useammin. Aika suppeiksi keskustelut jäisivät jos kiekkopuolellakin tätä sääntöä pitäisi noudattaa, etenkin kun kaikilla ei ole kykyä kirjoittaa asioista tai kiekkoilijoista kattavasti vaan oma mielipide saatetaan tuoda esille muutamalla rivillä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että keskustelun alkuun olisi hyvä tutustua ja jos kyseessä on usieden kymmenien sivujen mittainen keskustelu niin tutustua myös siihen mitä viimeisillä sivuilla kirjoitetaan.

vlad.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lemiltä. YUP:ssä kitaransoittamisen vielä pystyi laskemaan poikkeukseksi ja muiden perässäkulkemiseksi, mutta kun tuo Stam1nakin kuulostaa noin älyttömän loistavalta. Ja siis Lemiltä.

Ei voi olla.

yst. terv. nimim. Taipalsaarelta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä täytyy ihmetellä tätä kuukautta. Jumalauta mikä ihmeiden kuukausi!

HPK:n mestaruutta odotettiin 50 vuotta, Suomen ensimmäistä Euroviisuvoittoa tasan 40 vuotta...

Sitten lopulta tarvittiin vain yksi, vain yksi vajaa kuukausi ja kummatkin, sekä HPK:n mestaruus, että Suomen ensimmäinen euroviisuvoitto on voitettu!!!
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
vilperi kirjoitti:
HPK:n mestaruutta odotettiin 50 vuotta, Suomen ensimmäistä Euroviisuvoittoa tasan 40 vuotta...
Voivoi mitä pullamössö-kaikkimulleheti-sukupolvea tytöistäni tulee, ei vielä kouluiässäkään ja menestystä tulee ovista ja ikkunoista. On WCtä ja olympialaisia, Uusiksen määriksiä, Hirviöt ja Ritarit hinaa pyttyjä. Valkonen mieskin hyppii pitkälle kuin gaselli.
Kun vielä saatiin jokakeväinen ronssipelikin järjestymään niin ei jaksa edes mököttää.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
On jo pitkän aikaa mietityttänyt kysymys raiskaajista, miten ihmeessä he saavat seisomaan sellaisessa tilanteessa, minulla ei kyllä ottaisi eteen jos hyppäisin puskasta jonkun eteen ja samalla yrittäisin väkisin panna. Tälläinen tekninen kysymys on askarrutanut mieltäni, että miten he siihen yleisesti edes pystyvät ?

Pitää olla kyllä melko ihmeellisiä tyyppejä, ymmärrän kyllä että juuri se saa heidät jotenkin kiihoittumaan, mutta todella ihmeelliseltä se tuntuu. No ihmettelen toisaalta muutenkin tälläisiä tyyppejä, mutta se on sitten taas toinen juttu. Lähinnä tekninen suorittaminen on ihmettelyni ykkönen !

veini
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oletteko lähiaikoina muistaneet öljytä autonne öljytikun?

Niinpä niin. Kaverin vuoden 2004 Peugeot 807:sta oli sitten ruostunut öljytikku poikki. Huoltomies vain tokaisi, että tätä ei ole näköjään muistettu öljytä...

Ensimmäinen öljynvaihto olisi ollut 30 000 kilometrin kohdalla ja autolla on ajettu 25 000 kilometriä.

PS. ihmettelyn lomassa pitää kysyä automiehiltä, pitääkö tuo 10 senttinen öljytikun pätkä saada pois, vai voiko sen oikeasti jättää sinne, niin kuin hultomies ajatteli tehdä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sv veinikretski kirjoitti:
On jo pitkän aikaa mietityttänyt kysymys raiskaajista, miten ihmeessä he saavat seisomaan sellaisessa tilanteessa, minulla ei kyllä ottaisi eteen jos hyppäisin puskasta jonkun eteen ja samalla yrittäisin väkisin panna.
Jospa nämä veijarit kyykkyrunkkaavat siellä puskassa, ennen uhrin saapumista paikalle? Ovat siis ruoskineet marakattinsa pystyyn valmiiksi...
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Suuresti ihmettelen miksi kakkoselta tuli eilen "Islannin Vahvin Mies 2004"-kisailut? Siis 2 vuotta vanhat Islannin voimailukilpailut. Mitä vittua?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös