Ihmettelyketju

  • 6 344 650
  • 38 746

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ihmettelen, miten jotkut ihmiset pystyvät katsomaan urheilua pääosin jälkilähetyksenä. Tuulettavatko nämä tyypit oman joukkueensa maaleja kuin ne tulisivat suorana? Itse en ainakaan pystyisi eläytymään noin hyvin.
Itse katson nfl pelejä pääosin seuraavana päivänä jälkilähetyksinä. On helppo laji olla spoilautumatta lopputuloksista täällä kotosuomessa. Miulla ei suurempaa suosikki joukkuetta ole. Tykkään kovin lajista ja tykkään katsella pelejä muulloin kun aamuyöstä. Sunnuntai illan pelit toki katson suorana. Kuten myös Super Bowlin, kauden avausottelun ja jotkut erikoispäivien ottelut, jotka tulevat eurooppalaisittain inhimilliseen aikaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen, miten jotkut ihmiset pystyvät katsomaan urheilua pääosin jälkilähetyksenä. Tuulettavatko nämä tyypit oman joukkueensa maaleja kuin ne tulisivat suorana? Itse en ainakaan pystyisi eläytymään noin hyvin.
Jos NHL-peli alkaa Suomen aikaa kolmelta ja mä alan kattomaan sitä vartin yli viis aamulla, se on mulle suora lähetys. Paitsi että pystyn skippaamaan yli ne tauot, mitkä ei ihan hirveästi kiinnosta. Itse asiassa se suorakaan lähetys ei ole ihan niin suora. Siinä on vähintään 20 s viive hallitapahtumiin. Mitäs siihen sanot?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos NHL-peli alkaa Suomen aikaa kolmelta ja mä alan kattomaan sitä vartin yli viis aamulla, se on mulle suora lähetys. Paitsi että pystyn skippaamaan yli ne tauot, mitkä ei ihan hirveästi kiinnosta. Itse asiassa se suorakaan lähetys ei ole ihan niin suora. Siinä on vähintään 20 s viive hallitapahtumiin. Mitäs siihen sanot?

Sama. Silloin joskus kun oli aikaa katsoa NHL-matseja, niin monesti aloitin pelin katsomisen myöhässä, skippasin tauot ja otin kiinni suorasta lähetyksestä joskus kolmannen erän puolivälissä.
 
Jos NHL-peli alkaa Suomen aikaa kolmelta ja mä alan kattomaan sitä vartin yli viis aamulla, se on mulle suora lähetys. Paitsi että pystyn skippaamaan yli ne tauot, mitkä ei ihan hirveästi kiinnosta. Itse asiassa se suorakaan lähetys ei ole ihan niin suora. Siinä on vähintään 20 s viive hallitapahtumiin. Mitäs siihen sanot?
No joo, onhan se hyvä, että jotkut pystyvät noinkin nauttimaan urheilusta, vaikka maksaakin sen saman kuin livenä katsominen. Onneksi minua ei kiinnosta jälkikäteen katselu, joten ei tarvitse kanavapakettia hommata, kun en jaksaisi NHL:ää livenä katsoa muuta kuin Suomen primetime aikaan. 20 sek on kuitenkin vähän eri asia kuin useampi tunti tai jopa eri päivänä ottelun katsominen esittäen, että se on suora ja välttäen tuloksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No joo, onhan se hyvä, että jotkut pystyvät noinkin nauttimaan urheilusta, vaikka maksaakin sen saman kuin livenä katsominen. Onneksi minua ei kiinnosta jälkikäteen katselu, joten ei tarvitse kanavapakettia hommata, kun en jaksaisi NHL:ää livenä katsoa muuta kuin Suomen primetime aikaan. 20 sek on kuitenkin vähän eri asia kuin useampi tunti tai jopa eri päivänä ottelun katsominen esittäen, että se on suora ja välttäen tuloksia.
Mua ei taasen kiinnosta koosteet oikeastaan yhtään. Se on se itse peli, mikä kiinnostaa eniten, ja nimenomaan seuraamieni joukkueiden osalta. Ei mun tarvitse mitenkään eläytyä eikä elää ns. hetkessä. Muista katson tulokset jostain spoilerfreestä, jos on joku iltamatsi vielä ohjelmassa. Jos ei ole, tekstiteevee auki.

Mutta on mullakin lajeja, mitkä kiinnostaa vain suorana. Ainakin pyöräily, tennis ja lentis on näitä. Eli tollaset kakkoskorin semikiinnostavat lajit.

Yhteistä mun ykkös- ja kakkoskorin lajeille on se, että kyllä se syy katsoa on se draaman koko kaari. NHL/NFL/darts, aikataulusyistä suorat lähetykset käytännössä mahdottomia suurimman osan aikaa, mutta omien suosikkien esitykset katsotaan aina alusta loppuun, jos vain suinkin mahdollista. Kakkoskori sitten suorana, jos sattuu ruudun ääressä väijymään.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Ihmettelen, miten jotkut ihmiset pystyvät katsomaan urheilua pääosin jälkilähetyksenä. Tuulettavatko nämä tyypit oman joukkueensa maaleja kuin ne tulisivat suorana? Itse en ainakaan pystyisi eläytymään noin hyvin.
Itse katson nykyään varmaan kaiken urheilun jälkilähetyksinä. Tai no, ainakin katsoin vielä kun Viaplay-tunnukset omistin pari kuukautta sitten. Nyt en sitten varmaan katso urheilua lainkaan. Kyllähän se joskus sinkkuna oli vielä helppoa herätä 2:30 katsomaan Canadiensin matsia, mutta nyt pikkulasten kanssa kaikki live-urheilu telkkarista katsottuna on täysin mahdotonta toteuttaa aikataulullisesti.

Jotain Liverpoolin futismatsiakin mikä tulee päivällä/alkuillasta on aivan tuhoon tuomittua yrittää seurata, kun taapero hyppii samalla päälläsi ja tunkee pikkuautoa naamasi eteen. Mieluummin katsoo sitten vaikka illalla klo 20 jälkeen kun kaveri on mennyt nukkumaan. Onneksi mitään tuloksiakaan ei ehdi siinä päivän aikana seuraamaan niin melkein aina voi katsoa spoilaantumattomana matsin. Ei se minulla ainakaan yhtään vähennä tuuletuksia, vaikka tiedän, että jossain rinnakkaistodellisuudessa oman laatikkoni ulkopuolella tähän matsiin on jo loppuvihellys vihelletty.

Ihan toinen asia mitä minä ihmettelen on sitten ne, jotka katsovat kokonaisen ottelun vaikka tietävät ottelun lopputuloksen. Sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi joku katsoisi vaikka kokonaisen ottelun jääkiekkoa tai jalkapalloa, jos tietää, että jompi kumpi joukkue voittaa 1-2. Katson ainoastaan jälkilähetyksen, jos en tiedä tulosta.

Jotain UFC-mestaruusottelua olen katsonut, vaikka tietäisin voittajan, koska siinä on silti jännitettävää, miten ottelu on päättynyt. Toki siinäkin jos tietää, että ajassa Round 3, 3:11 TKO, niin ehkä katsoo sitten vaan sen lopetuksen.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Mä en muuten juuri koskaan katso NHL:n Prime Time -matsejakaan. Jos on vaikkapa lauantai-ilta, on yleensä jotain mukavaa puuhaa rouvan kanssa (murhasarjoja telkusta, mitä sitä tässä iässä muuta.) Katselen sitten aamusta matsin. Aika usein nuo Prime Time -ottelut ovat kyllä melkoisia buffalosabres- iltapäiväläpsyttelyjä, joten usein jää sitten katsomatta. Voi valita yöltä jonkun tasokkaamman.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en muuten juuri koskaan katso NHL:n Prime Time -matsejakaan. Jos on vaikkapa lauantai-ilta, on yleensä jotain mukavaa puuhaa rouvan kanssa (murhasarjoja telkusta, mitä sitä tässä iässä muuta.)

Sulkuihin saakka kelasin, että nuori ori rehvastelee, voi prkl. Sitten tunsin yhteenkuuluvuutta ja nostalgisoiduin. Kyllä minäkin nuorena rouvan kanssa. Eräänkin kerran käytiin elokuvissa (puoli seiskan näytös!).
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tolla Atlantin yli soutavalla Jari Saariolla taitaa olla vähän sama luonne kun ilman turvaköysiä jyrkänteitä ja vuorenseiniä ym. kiipeilevät freesolo -kiipeilijät tai ne kovimpia riskejä ottavat base-hyppääjät (Vuori"reikien" läpi jne.). Ihan kun oikein odottaisivat sitä kohtalon koukkua.
Jos selviää yhdestä ylisoudusta hengissä, niin mennään uudestaan ja uudestaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tolla Atlantin yli soutavalla Jari Saariolla taitaa olla vähän sama luonne kun ilman turvaköysiä jyrkänteitä ja vuorenseiniä ym. kiipeilevät freesolo -kiipeilijät tai ne kovimpia riskejä ottavat base-hyppääjät (Vuori"reikien" läpi jne.). Ihan kun oikein odottaisivat sitä kohtalon koukkua.
Jos selviää yhdestä ylisoudusta hengissä, niin mennään uudestaan ja uudestaan.

En tunne henkilöä, mutta on kuitenkin ammatiltaan sukeltaja sekä palomies. Molemmat sellaisia hommia, missä joutuu jatkuvasti arvioimaan riskejä ja toimimaan oikein. Olettaisin hänen olevan siis realistinen ja harkitseva myös harrasteissaan. Saattaa käytännössä tarkoittaa sitä, että on miettinyt etukäteen kaikki mahdolliset riskiskenaariot hyvinkin tarkkaan, kuten myös sen millaisissa tilanteissa keskeyttää yrityksensä.
 

rpeez

Jäsen
Jos NHL-peli alkaa Suomen aikaa kolmelta ja mä alan kattomaan sitä vartin yli viis aamulla, se on mulle suora lähetys. Paitsi että pystyn skippaamaan yli ne tauot, mitkä ei ihan hirveästi kiinnosta. Itse asiassa se suorakaan lähetys ei ole ihan niin suora. Siinä on vähintään 20 s viive hallitapahtumiin. Mitäs siihen sanot?
Tämä se on minunkin tulkintani. Kiistellessäni asiasta tyttäreni kanssa olen keksinyt tuolle viivästetylle omalle live kokemukselle nimenkin, kutsun sitä "virtuaali live":ksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En tunne henkilöä, mutta on kuitenkin ammatiltaan sukeltaja sekä palomies. Molemmat sellaisia hommia, missä joutuu jatkuvasti arvioimaan riskejä ja toimimaan oikein. Olettaisin hänen olevan siis realistinen ja harkitseva myös harrasteissaan. Saattaa käytännössä tarkoittaa sitä, että on miettinyt etukäteen kaikki mahdolliset riskiskenaariot hyvinkin tarkkaan, kuten myös sen millaisissa tilanteissa keskeyttää yrityksensä.

Joo varmasti sen verran kun voi ennakoida. Siinä vaan kun moneen kertaan tekee tollasia, niin riski tai jopa todennäköisyys kasvanee jonkun hyvin ennakoimattoman kanssa. Varsinkin kun luonnonilmiöt olleet hyvin arvaamattomia ympäri maailman. Toivottavasti ei käy huonosti.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

”Ensimmäistä kertaa Tallinnassa jo vuonna 1985 käynyt Pirkko Nenonen myöntää, että sodan alettua puolitoista vuotta sitten hän päätti, ettei tule Viroon ennen kuin sota loppuu.”

Mitä..?
 

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Vantaalta Vantaalle julkisilla otti 2h ja 10 vitun minuuttia. Sekä kaksi HSL lippua! Mutta yyperillä sama matka takaisin vain 22min ja 29,4e. Mä alan viljelemään perunoita...
 

ace

Jäsen
Vantaalta Vantaalle julkisilla otti 2h ja 10 vitun minuuttia. Sekä kaksi HSL lippua! Mutta yyperillä sama matka takaisin vain 22min ja 29,4e. Mä alan viljelemään perunoita...
Tämäpä se miksi julkinen liikenne on yliarvostettu ja liian hehkutettu tietyissä piireissä. Ei vaan sovi kaikille jos ei ole aikaa viettää odotteluun.

Omalla kohdalla yhtä iso no no on ne ihmiset kenen kanssa pitää matkustaa. Mielummin oma auto tai Über tarvittaessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KiVi

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen ja välillä nauran ihmisiä somessa.

On ollut suorastaan huvittavaa seurata somekeskustelua tuosta uutisesta kun eduskunnan väkeä oli karhumetsällä ja siellä hienosti kantaa hoidettu ja saatu kaadettua karhu.

Aivan älytön älämölö nousee tuollaisestakin. :D asiasta mitään ymmärtämättömät ihmiset vouhottavat suut vaahdossa eikä edes halua ymmärtää totuutta.

Lainaan Tamia ja sanon vaan ihmisille että My God.
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Minusta kun tuntuu, ettei tuollaisten päässä liiku juurikaan mitään itse tekojen tai niiden arvioinnin aikana - aika tyhjää täytyy olla...
Olin minäkin kännissä 19-vuotiaana ja kämppä täytettiin vastaavanlaisilla mutta sen aikainen vastuullisuuskäsitys auttoi jotenkin pitämään hölmöilyn aisoissa. Plus naapurit kyllä kertoi, kun elämänlaatumme ei ollut käytössääntöjen rajoissa..
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mietin sääntöjä aitajuoksuissa. Eihän oikaiseminen ole hyväksyttävää, mutta onko se pakko sitten mennä yli? Juoksisi sitten, joka aidan läpi, kiertäisi aidat kentän ulkoreunalta tai konttaisi, joka aidan ali, jos siihen olisi varaa ajallisesti.
 

Glove

Jäsen
Mietin sääntöjä aitajuoksuissa. Eihän oikaiseminen ole hyväksyttävää, mutta onko se pakko sitten mennä yli? Juoksisi sitten, joka aidan läpi, kiertäisi aidat kentän ulkoreunalta tai konttaisi, joka aidan ali, jos siihen olisi varaa ajallisesti.
Aidan ylitys tapahtuu siten, että molempien jalkojen on ylitettävä aita ”oman aidan päältä”.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Aidan ylitys tapahtuu siten, että molempien jalkojen on ylitettävä aita ”oman aidan päältä”.
Kyllä sen tiesinkin. Jos joku päättää ryömiä ali ja ehtii, niin on voittonsa ansainnut!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihmeen kuoropäivä nyt on. Vasta kuuntelin hetken yhtä ja 200m ehdin kävellä niin tässä kulman takana hoilaa toinen. Irwin Goodmanin merimieslakit kaikilla päässä, mutta ei tää Irwiniltä kuulosta. Joku virsi varmaan tai mikä lie psalmi. Jos tää on akateemisten kuoro niin oliko se edellinen sitten koulut kesken jättäneiden kuoro. Ja vasta kuuntelin lähes tunnin kun terassilla oli joku trubaduuri. Tai en mä siinä terassilla ollut vaan kymmenen metrin päässä penkillä vedin omia repusta.

Päivällä kävin kattomassa kun Tumppi Varonen & Broblems, Litku Klemetti ja Atomirotta heittivät ilmaiskeikat. Eilen Malmilla oli joku tuntematon, tai varmaan taas joku kaikkien muiden tuntema Ed Sheerani.

Edit. Jo kuudes kuoro.
 
Viimeksi muokattu:

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Mikä ihmeen kuoropäivä nyt on. Vasta kuuntelin hetken yhtä ja 200m ehdin kävellä niin tässä kulman takana hoilaa toinen. Irwin Goodmanin merimieslakit kaikilla päässä, mutta ei tää Irwiniltä kuulosta. Joku virsi varmaan tai mikä lie psalmi. Jos tää on akateemisten kuoro niin oliko se edellinen sitten koulut kesken jättäneiden kuoro. Ja vasta kuuntelin lähes tunnin kun terassilla oli joku trubaduuri. Tai en mä siinä terassilla ollut vaan kymmenen metrin päässä penkillä vedin omia repusta.

Päivällä kävin kattomassa kun Tumppi Varonen & Broblems, Litku Klemetti ja Atomirotta heittivät ilmaiskeikat. Eilen Malmilla oli joku tuntematon, tai varmaan taas joku kaikkien muiden tuntema Ed Sheerani.

Edit. Jo kuudes kuoro.

Art goes kapakka.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kunnon stadilainen juoppo ei poistu lähibaarista ihmettelemään elämää tai tapahtumia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunnon stadilainen juoppo ei poistu lähibaarista ihmettelemään elämää tai tapahtumia.
Nimetäänköhän joku katu nyt mun mukaan. Nordenskiöld oli kanssa tutkimusmatkailija. Löysi Koillisväylän. Mä ton Itäväylän. Siis kerran piti Kallion baarista päästä takaisin himaan Itikseen. Se oli myös naparetkeilijä. Kyllä mäkin navoista olin erittäin kiinnostunut. Naisten.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmemekkalaa kyllä pidetään jostain Koillisväylän löytämisestä. Se on ihan helppoa, parisataa metriä Lauttasaaren metroasemalta itään.

Lisäksi olen löytänyt täältä Lounaisväylän, mutta merenkulussa ei koskaan puhuta sellaisesta. Onkohan tämä nimikkokadun arvoinen meriitti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös