Ihmettelyketju

  • 6 344 491
  • 38 746

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onneksi meidän naapurit on lestoja, eikä niillä ole telkkaria eivätkä kuuntele musiikkia.
Ei ole telkkaria mutta katsotaan ohjelmat sitten läppäriltä Areenan/Netflixin/whatever kautta. Logiikka se on tuokin.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Puputtaa?
 

Liitteet

  • Screenshot_2022-11-07-11-55-31-047_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-11-07-11-55-31-047_com.android.chrome.jpg
    673,4 KB · kertaa luettu: 190

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyllä välillä ihmetyttää että mihin ne minun rahat oikein menee. Kun aina kun nostan välitystililtä käyttötililleni rahaa niin on toiveissani että nyt on rahaa vaikka johonkin konsertti-, teatterilippuunkin niin ei kuitenkaan ole vaan paskan marjat. Nopeasti saa huomata että sillä kertaa nostetut rahat hupenivat jo muuhun kuten ihan elämiseen (huom. meillä siis sopimus että rahaa välitystililtä maksetaan käyttötililleni tarpeen mukaan, ja välitystilille jäävät rahat pysyvät muuten siellä)

Onko minun laskut ja budjetit aina väärin? Pitäisikö rahaa nostaakin enemmän? Kyllä minulla siellä välitystilillä jonkin verran säästöjä on mutta ei niitäkään raaskisi niin vain käyttää kun lisää säästöjä ei kai tällä hetkellä niin vain tule.

Ei mutta, kyllähän eläminen ja ruoka maksaakin nykyään aika paljon. Ruoka on kallista nykyään. Ei sitä siis niin paljoa ihmetellä tarvitsekaan mihin ne rahat menee. Ja kun joskus tulee käytettyä vielä kaiken lisäksi rahaa miettimättä käyttötarkoitusta juuri enempää. Äskenkin kävin Hesburgerissa syömässä vaikka kotona olisi voinut keittää puuroa.

Mutta ehkä tätä omaa rahan käyttöä voisi tarkemmin laskea ja tilastoida. Vaikka toisaalta, on nuo osa lipuistakin aika kalliita. Jonnekin konserttiinkin voi lippu maksaa jotain 45 euroa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi lataa puhelimellesi pankkisi appi, esim. Nordea Wallet. Voisi auttaa sinua seuraamaan mihin se raha menee.

Tokihan minulta jo Osuuspankin mobiilipankki-sovellus löytyykin mutta voi olla että en osaa vielä sen sisältämiä kaikkia ominaisuuksia käyttää?

Lähinnä käsin meinasin kuun lopussa laskea mihin sitä rahaa on mennyt suurinpiirtein. Toki pitäisi säilyttää kaikki kauppojen kuitit jos haluaisi tehdä tarkemman laskelman. Olisihan se toki hienoa jos tuon laskelman voisi tehdä jollain hienolla ohjelmalla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tokihan minulta jo Osuuspankin mobiilipankki-sovellus löytyykin mutta voi olla että en osaa vielä sen sisältämiä kaikkia ominaisuuksia käyttää?

Lähinnä käsin meinasin kuun lopussa laskea mihin sitä rahaa on mennyt suurinpiirtein. Toki pitäisi säilyttää kaikki kauppojen kuitit jos haluaisi tehdä tarkemman laskelman. Olisihan se toki hienoa jos tuon laskelman voisi tehdä jollain hienolla ohjelmalla.
Eihän tuota jatkuvasti tarvi tehdä. Jos ei pankin apissa ole erittelyä tai löydä sitä niin yhden kk ajan jokainen osto heti oston jälkeen kännykän muistiinpano appiin. Siitä sitten kuun lopussa laskemaan. 16.11 kahvi 2€, lounas 11,5 jne.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Black Friday. Alkaa edeltävän viikon torstaina? Onko tää se maanantain ja sunnuntain välinen yö?
Vissiin. Kyllähän se mikä liä halloweenikin kestää viikon ja nykyään joulu pari kuukautta.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Joko se selvisi, että ketäs vittuja ne gettomasat, gasellit, seeprat, tööttimörköt ja joustavat on?
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Istun sairaalan labran odotustilassa. Niin täällä joku puupää tekee läppärillä töitä silleen että on palaverissa eikä käytä kuulokkeita. Eli nyt koko odotustila kuuntelee miten on asiakkaat tarttuneet tarjouksiin ja paljon on supportissa tikettejä auki. Eikä edes ole ihan hiljaisella toi sen kaiutin. Pitääkin kuunnella että saisiko tästä selville firmankin.
Mutta ihmettelen millaisia uunoja sitä täällä pyöriikin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Istun sairaalan labran odotustilassa. Niin täällä joku puupää tekee läppärillä töitä silleen että on palaverissa eikä käytä kuulokkeita. Eli nyt koko odotustila kuuntelee miten on asiakkaat tarttuneet tarjouksiin ja paljon on supportissa tikettejä auki. Eikä edes ole ihan hiljaisella toi sen kaiutin. Pitääkin kuunnella että saisiko tästä selville firmankin.
Mutta ihmettelen millaisia uunoja sitä täällä pyöriikin.
Mua naurattaa aina kun meen tohon lähiostarille. Siinä yhessä trendikahvilassa on näitä helvetin läppäripellejä aina. Tekis aina miäli tilata siitä se kympin kahvi ja "vahingossa" läikyttää se tommosen helvetin huamiohuaran näppikselle. Kenelle tulee miäleen että kun mulla on nyt "töitä" joita teen tällä läppärillä, niin otampa tän nyt kainaloon ja meen ostarin juppikahvilaan jossa on hälinää ja hulinaa enkä voi oikeen keskittyä. Mutta täälä kotona kukaan ei huamaa mua. Eihän se käy. Sitte se palaa viä ostarin pihalta takasin ku se unohti neulehuivinsa ja muotirillit himaan.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä mä ihmettelen että mitä tarkoittaa tuo Saukkosen mainitsema "pelimiehen kymppi" kun pelataan kolmannen erän jälkimmäistä puolikasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös