Tästä tulikin mieleen, että joskus ihmetyttää, kun osalla miehistä on intoa kerätä leluja, eli koneita ja työkaluja. Tietyy eri asia, jos niillä on käyttöä useammin, tai monipuolista käyttöä samalla koneella.
Esimerkiksi pelkästään henkilöauton pyörämuttereiden pyörittämiseen, on kone turha. Hieman voiteluainetta kierteisiin, esim tervaspray, ja mutterit pyörii avaimella kevyesti. Vaivaa siitä tuskin on jos pyörämutteri avaimella pyörittää, ja aikaakaan ei taida muutamaa minuuttia enempää mennä neljään pyörään, verrattuna koneen käyttöön.
...
Voihan tuon noinkin nähdä, eikaitsiinä...
Investointina ko. laite ei kenenkään taloutta kaada, joten sen "kerääminen" puoltaa paikaansa, vaikkei sitä koskaan muuhun kuin renkaanvaihtoon käyttäisi - helpottaa työtä selvästi.
Voiteluaineen käyttö kiinnikkeissä kuuluu renkaanvaihtoon joka tapauksessa, käyttipä työhön vaikka puutarhasaksia, siksi että pultit/mutterit kiristyvät keskenään tasaisemmin, vaikkei momenttiavainta käyttäisikään, joka taas, varsinkin aluvanteilla, on erittäin suositeltavaa.
Btw - minulla on kyllä muutakin käyttöä ko. vääntimelle, kun olen "keräillyt" mönkkäreitä, veneitä, ym. tarpeettomia laitteita nurkiini haitoiksi. Toki, lumityöt voi hoitaa vaikka avokäsin, polttopuut metsästä kuskata kantamalla, mutta kun vaimo kielsi kävelemästä vetten päällä, kun ei pidä minua minään Vapahtajana...